Jump to content


Photo

OpenVPN


  • Please log in to reply
42 replies to this topic

#1 Beems

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 13 February 2015 - 15:54

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en OpenATV verruild door OpenPLi alleen nu mis ik de mogelijkheid om openvpn te installeren.

Zie ik iets over het hoofd.....?

Ik wordt graag geholpen, dank daarvoor alvast.

 

O ja ik heb een VPN bij HideMe op de server te Haarlem.

 

Groet,

 

Dick



Re: OpenVPN #2 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,471 posts

+118
Excellent

Posted 14 February 2015 - 11:09

Vraag het op het openatv forum

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: OpenVPN #3 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 14 February 2015 - 11:13

Wij doen principeel geen OpenVPN op STB'en, dat hoort daar niet op thuis. VPN's en allerlei ander vijandig verkeer horen thuis op een firewall, niet op een apparaat binnen in je netwerk. Hoezeer ik OpenVPN ook een mooi product vind. Ik kan je aanraden een oude laptop ergens zien te regelen en die als firewall in te richten, dan kun je OpenVPN draaien en heb je minimaal stroomverbruik.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: OpenVPN #4 Beems

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 14 February 2015 - 11:45

Wij doen principeel geen OpenVPN op STB'en, dat hoort daar niet op thuis. VPN's en allerlei ander vijandig verkeer horen thuis op een firewall, niet op een apparaat binnen in je netwerk. Hoezeer ik OpenVPN ook een mooi product vind. Ik kan je aanraden een oude laptop ergens zien te regelen en die als firewall in te richten, dan kun je OpenVPN draaien en heb je minimaal stroomverbruik.

Ik zie niet in waarom je niet van de mogelijkheid gebruik maakt om de regiocontrole te omzeilen met behulp van een VPN verbinding en OpenVPN is de enige die geschikt is voor op Enigma gebaseerde receivers.

Dank in ieder geval voor je reactie. :)

 

En bedankt Hemertje voor je reactie, misschien iets beter lezen als Moderator? :huh:



Re: OpenVPN #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 14 February 2015 - 12:01

"Omzeilen" is een woord dat ik hier niet graag zie, want dan ga je op zijn minst een grijs gebied is.

 

Punt dat Erik maakt, en waar ik het volledig mee eens ben, is dat er duizend en een redenen zijn om een VPN nodig te hebben (en dit is er een van), maar dat een STB geen security device is, en de VPN terminatie daar dus niet op thuis hoort.

 

Deze discussie is niet anders dan met alle andere situaties waarvoor je een port forwarding naar je STB moet doen. De STB is daar niet voor geschikt, is niet gehard genoeg om open op het internet te zetten, en dus loop je er een risico mee, door de forwarding zit de hacker immers direct binnen.

 

Alle inkomende datastromen moeten dus door een toestel worden afgehandeld daar daarvoor geschikt is: een firewall.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenVPN #6 Beems

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 14 February 2015 - 12:15

"Omzeilen" is een woord dat ik hier niet graag zie, want dan ga je op zijn minst een grijs gebied is.

Sorry dat ik ''gevloekt'' heb in de kerk maar met dit ''omzeilen'' is het de enige manier die duizenden Nederlanders over de hele wereld gebruiken om Nederlandse TV zenders te kunnen bekijken.

 

Dank voor de uitleg over OpenVPN verbinding.

 

Groet,

 

Dick



Re: OpenVPN #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 14 February 2015 - 15:05

Dat weet ik, ik ben zelf ook een expat, vandaar dat ik het "grijs gebied" noem, en niet "illegaal"... ;)

 

Ik doe er overigens zelf niet aan mee, ik heb een CDS kaart, en op wat NPO spul na is het toch allemaal pulp is op de NL TV...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenVPN #8 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,471 posts

+118
Excellent

Posted 14 February 2015 - 16:53

Oops, had de carnaval nog teveel in de kop ;)

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: OpenVPN #9 Beems

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 14 February 2015 - 18:55

Dat weet ik, ik ben zelf ook een expat, vandaar dat ik het "grijs gebied" noem, en niet "illegaal"... ;)

 

Ik doe er overigens zelf niet aan mee, ik heb een CDS kaart, en op wat NPO spul na is het toch allemaal pulp is op de NL TV...

Helaas mag ik hier geen schotel plaatsen dus ben ik aangewezen op IPTV en met openuitzendinggemist ben ik al veel geholpen. Nu nog een verbinding met NL dan ben ik klaar.

Voor mijn schoonvader hebben we de Griekse TV via IP en dat werkt perfect die werpen geen grenzen op.



Re: OpenVPN #10 Beems

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 14 February 2015 - 18:56

Oops, had de carnaval nog teveel in de kop ;)

Gelukkig zijn het geen spijkers :)



Re: OpenVPN #11 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 14 February 2015 - 19:31

Ik ga even heel onsportief zijn, maar het feit dat er voor iets geen legale mogelijkheid is, wil niet zeggen dat het dan via een illegale mogelijkheid opeens wel mag... Soms moet je je gewoon neerleggen bij dingen die gewoon niet mogen.

 

Hoe dan ook, dat we geen openvpn in de feed hebben is puur een security overweging dus.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: OpenVPN #12 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 14 February 2015 - 20:00

Ik ga even heel onsportief zijn, maar het feit dat er voor iets geen legale mogelijkheid is, wil niet zeggen dat het dan via een illegale mogelijkheid opeens wel mag... Soms moet je je gewoon neerleggen bij dingen die gewoon niet mogen.

Hoe dan ook, dat we geen openvpn in de feed hebben is puur een security overweging dus.

Ik snap het dilemma van de TS, maar IMO is de keuze van PLi een terechte, een VPN hoort niet in de Firmware van een STB das net zoiets als een Windows firewall :) een contradictio in termis

Edited by 40H3X, 14 February 2015 - 20:01.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: OpenVPN #13 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 14 February 2015 - 21:02

das net zoiets als een Windows firewall :) een contradictio in termis

Het is wel wat genuanceerder, maar ik moest er toch wel even om grinniken ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: OpenVPN #14 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 14 February 2015 - 21:14

Ik heb al meermaals de situatie meegemaakt dat een basisschool die in buitengebied zit en die door een brakke ADSL connectie tegenwoordig voor extra bandbreedte tot dure internet via de schotel veroordeeld is geen npo meer kan streamen naar de digiborden.

Reden: ip geolocked... onterecht feitelijk maar door de in het buitenland gesitueerde uplinkstation met ditto buitenlands ip ontkomen ze daar niet aan.

Feitelijk moet er voor een ieder die met een geolock te maken zou kunnen krijgen een escape mogelijk zijn waarbij je een gebruikersnaam/password kunt invullen zodat je kunt authenticeren en dat je dus belasting afdraagt aan de nederlandse staat en dus recht hebt op de NPO stream.


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: OpenVPN #15 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 14 February 2015 - 23:15

das net zoiets als een Windows firewall :) een contradictio in termis

Het is wel wat genuanceerder, maar ik moest er toch wel even om grinniken ;)

Volgens mij moet je alles terug brengen naar de basis. Ik weet natuurlijk niet of dat de insteek is van de devs ;) , maar voorlopig is OpenPLi een van de weinige open source eingima2 firmware die de insteek heeft STB=TV en niet een multimedia-firewall-vpn-hotspot etc combi.

Overigens heeft theparasol een punt met de commit hierboven!

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: OpenVPN #16 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 15 February 2015 - 10:13

Ik ben het niet oneens met Parasol, maar het is nog steeds geen reden om dan maar "burgelijk ongehoorzaam" te zijn. Je moet wat aan de óórzaak doen!


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: OpenVPN #17 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 15 February 2015 - 10:27

Kan je op 18 maart dan ook iets echts aan doen, toch? Die wereldvreemde overbetaalde heerschappen, die het nog steeds niet begrijpen, verdienen die ook allemaal 5.000 €/ maand? Meer, meer, meer in de eigen zak (minder, minder, minder voor de burger) :P


Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: OpenVPN #18 Beems

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 15 February 2015 - 10:56

 

Feitelijk moet er voor een ieder die met een geolock te maken zou kunnen krijgen een escape mogelijk zijn waarbij je een gebruikersnaam/password kunt invullen zodat je kunt authenticeren en dat je dus belasting afdraagt aan de nederlandse staat en dus recht hebt op de NPO stream.

Sterker nog ik betaal belasting in Nederland en krijg geen TV signaal.



Re: OpenVPN #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 15 February 2015 - 11:14

Het is allemaal terug te voeren tot de basis problematiek waar iedereen in medialand mee kampt, en die voor veel meer ellende zorgt dan dit: de macht van de mediabedrijven, die hun producten regionaal verkopen in plaats van per betalende abonnee.

 

Dit zorgt er voor dat de NPO dit moet afschermen (want de uitzendrechten zijn alleen voor nederland betaald), dat je als inwoner van Nederland geen smartcard van een buitenlandse provider kunt krijgen, etc.

 

Het heeft dus niks met belasting te maken. Maar ze zouden er een digid login voor kunnen zetten, dan kun je redelijk zeker zijn dat er een nederlander zit te kijken...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenVPN #20 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 15 February 2015 - 12:02

Om hier nog maar even op door te gaan ;) een digi-id oplossing zou ook mijn oplossing. Maar je moet je IMHO afvragen wat überhaupt het bestaansrecht van NPO is, terwijl het leeuwendeel van Nederland zich blijkbaar senang voelt bij SBS6 ed. Kortom waarom moet de massa meebetalen als ze deze "kwaliteit" niet of nauwelijks bekijkt.

Edited by 40H3X, 15 February 2015 - 12:04.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users