Jump to content


Photo

VUplus series Niet Ok na laatste openembedded upgrade.


  • Please log in to reply
43 replies to this topic

Re: VUplus series Niet Ok na laatste openembedded upgrade. #21 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 6 March 2015 - 12:33

Zelf ga ik verder nu ik terug een ok image heb.

 

De volledige werking en interactie met de nu gebruikte gst-plugin-vuplus-dvbmediasink en gst 0.1 met ok gst-ffmpeg onderzoeken. wma,wmv en eigenlijk alle streams die gst-0.10 aankaan zijn ok.

Dan proberen het allemaal ok te hebben met gst-plugin-dvbmediasink (die van pli aanpassen) Bij deze is audio ok niet video voor bv wmv.

Als ik dit goed krijg , zal ik waarschijnlijk een goed spoor hebben om de gst-10 misschien ok te krijgen voor video op vuplus.(audio is reeds ok).

 

Nu dat is voor morgen aangezien ik reeds om 3 uur wakker werd, zwemmend in libav codecs. :P



Re: VUplus series Niet Ok na laatste openembedded upgrade. #22 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 7 March 2015 - 12:31

Hier verdere testen met gst-0.10 op vuplus. Na downgrade van libav werkte vuplus terug ok voor alle streams als ik gebruik maak van de dvb-elite mediasink. (gst-plugin-vuplus-dvbmediasink).

 

Ik heb dan eens geprobeerd met de pli gst-plugin-dvbmediasink. wmv video speelde niet audio well.

Dus alle audio ok , maar video streams zoals wmv niet.

 

Heb uitgezocht wat het kon zijn . Hier een brute patch voor de pli mediasink. Met deze patch werkt reeds wmv3 met vuplus.

 

 

Attached Files



Re: VUplus series Niet Ok na laatste openembedded upgrade. #23 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 8 March 2015 - 14:32

Die vorige patch was véél te groot , Ik had er véél onnodige zaken in gebracht.

 

Het is eigenlijk enkel het ioctl command dat niet werkt.

 

Hier de patch met wmv3 ok play waarbij enkel het hoogstnodige is gewijzigd. De buffer grootte staat op de ware grootte niet groter of kleiner.

 

Hier de patch.  Gaat perfect op vuduo2.

 

 

Attached Files


Edited by christophecvr, 8 March 2015 - 14:33.


Re: VUplus series Niet Ok na laatste openembedded upgrade. #24 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 8 March 2015 - 14:40

Terwijl ik mijn vorig bericht schreef bedenk ik eigenlijk :

 

Dat de orig pli dvbmediasink eigenlijk de codec te kort maakt. m.a.w het resulterende ioctl command is niet compleet.

 

pli zend met originele :

0x00, 0x00, 0x01, 0x0F,(width >> 8) & 0xFF, width&0xFF,(height >> 8) & 0xFF, height&0xFF

 Terwijl het zou moeten zijn

0x00, 0x00, 0x01, 0x0F,(width >> 8) & 0xFF, width&0xFF,(height >> 8) & 0xFF, height&0xFF, 0x00, 0x00, 0x01, 0x0F

Blijkbaar met men beginnen met codec data, dan format , nogmaals codec data.



Re: VUplus series Niet Ok na laatste openembedded upgrade. #25 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 8 March 2015 - 16:47

De ioctl werkt niet. Trouwens de meeste anderen codecs gebruiken ook dat  ioctl command niet zoals divx enz. ioctl zal waarschijnlijk maar werken op enkele boxen op de manier als het hier voor asf is gebruikt (eerder uitzondering dan regel).


Edited by christophecvr, 8 March 2015 - 16:47.


Re: VUplus series Niet Ok na laatste openembedded upgrade. #26 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,916 posts

+191
Excellent

Posted 12 March 2015 - 09:11

Ik haal dit onderwerp nog maar even naar voren, is er al een reactie van Vu of blijft het daar oorverdovend stil? Zet m vandaag terug naar voor 15-2 es kijken of dat helpt (helaas een eigen backup, anders had ik de zip hier wel geplaatst).

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VUplus series Niet Ok na laatste openembedded upgrade. #27 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 12 March 2015 - 09:23

Het is inderdaad heel erg stil....



Re: VUplus series Niet Ok na laatste openembedded upgrade. #28 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 12 March 2015 - 13:54

Ik haal dit onderwerp nog maar even naar voren, is er al een reactie van Vu of blijft het daar oorverdovend stil? Zet m vandaag terug naar voor 15-2 es kijken of dat helpt (helaas een eigen backup, anders had ik de zip hier wel geplaatst).

Ik zie nog geen updates in de bsp.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VUplus series Niet Ok na laatste openembedded upgrade. #29 frido.hamoen

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 4 April 2015 - 16:34

Na het flashen met meest recente firmware werkt de mediaplayer bij mij nu weer gewoon ok.

Re: VUplus series Niet Ok na laatste openembedded upgrade. #30 harrykl

  • Senior Member
  • 125 posts

0
Neutral

Posted 4 April 2015 - 21:23

Op mijn PC vond ik nog deze: OpenPLi-4.0-beta-vuduo-20150215_usb


Vu+Duo 2 Draaibaar 45E tot 15 W<p>Glasvezel KPN TV

Re: VUplus series Niet Ok na laatste openembedded upgrade. #31 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,916 posts

+191
Excellent

Posted 5 April 2015 - 08:09

Dank, maar gisteren ge-update naar de nieuwe dvb modules van 3-4-2015 en alles loopt prima op de Duo, let wel 2 dagen ervoor nog een frisse flash ivm de lib waarschuwing!

Edited by 40H3X, 5 April 2015 - 08:10.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VUplus series Niet Ok na laatste openembedded upgrade. #32 Alain_sat

  • Senior Member
  • 637 posts

+1
Neutral

Posted 6 April 2015 - 10:48

Mag er nu geupdate worden of moet er een nieuwe flash in?

Bedankt.


ET9000 en XP1000 VU+ Duo met OpenPli, veruit de beste decoder die ik de laatste jaren gekocht heb.
 


Re: VUplus series Niet Ok na laatste openembedded upgrade. #33 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,939 posts

+1,788
Excellent

Posted 6 April 2015 - 10:50

Dat hangt af van wanneer je laatste flash was.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VUplus series Niet Ok na laatste openembedded upgrade. #34 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 6 April 2015 - 10:51

Zaterdagmiddag een online update gedaan met m'n VU+duo, kan geen mp4 video's afspelen. Dus niet alles loopt prima op de VU, of is de update van zondag hiervoor bepalend?

Re: VUplus series Niet Ok na laatste openembedded upgrade. #35 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,939 posts

+1,788
Excellent

Posted 6 April 2015 - 10:54

Dat vroeg ik niet, ik vroeg wanneer de laatste flash was.

 

De aanpassingen aan de mediasink kunnen niet worden geimplementeerd met een update, daarvoor moet je de box opnieuw flashen. En dat is zo sinds 22 maart of zo, dus als je laattse flash van daarvoor is, opnieuw flashen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VUplus series Niet Ok na laatste openembedded upgrade. #36 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 6 April 2015 - 11:05

Sorry WanWizzard,

Mijn vraag was geen antwoord op jouw vraag, maar een vraag naar aanleiding van het toppic (crossed message).Je antwoord sluit wel aan op mijn vraag, om weer mp4 te kunnen draaien moet ik dus een nieuwe flash doen. Geen probleem, wel weer wat meer werk.

Re: VUplus series Niet Ok na laatste openembedded upgrade. #37 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,939 posts

+1,788
Excellent

Posted 6 April 2015 - 11:54

Even de autobackup plugin installeren (indien nog niet gedaan), en een backup draaien. Als je speciale dingen hebt geinstalleerd, eerst even kijken of die meegenomen worden.

 

Backup op dezelfde stick zetten als de image die je gaat flashen, en dan wordt deze na de flash automatisch weer terug gezet. Even koffie drinken en je bent weer in business...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VUplus series Niet Ok na laatste openembedded upgrade. #38 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,916 posts

+191
Excellent

Posted 6 April 2015 - 12:26

...en als je een HardDisk hebt en de backup (met autoinstall op aan) daarop wordt weggeschreven hoef je alleen de image op stick zetten. Misschien is het een idee een autobackup topic te starten en te locken, want het is verbazend om te lezen hoe vaak "men" deze onmisbare tool niet kent en het flashen als een ingewikkelde, danwel tijdrovende "klus" ziet ;)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VUplus series Niet Ok na laatste openembedded upgrade. #39 JosFop4Sat

  • Senior Member
  • 59 posts

+10
Neutral

Posted 6 April 2015 - 13:14

Lijkt mij een prima idee. Ik vond vooral de benaming "Autobackup" verwarrend, je kunt er veel meer mee dan elke dag de settings vastleggen voor later gebruik.

Het spaart een hoop flash-shagrijn  B)


You can never solve a problem on the level on which it was created
VU+ Duo2 TwinS2/1xT/C ;Logitech 600;Maximum E85 HB,A1,A2,A3


Re: VUplus series Niet Ok na laatste openembedded upgrade. #40 Alain_sat

  • Senior Member
  • 637 posts

+1
Neutral

Posted 6 April 2015 - 14:19

Ik heb niet meer recent geflashed dus nieuwe flash dan.

Bedankt Wanwizard voor je antwoord.


ET9000 en XP1000 VU+ Duo met OpenPli, veruit de beste decoder die ik de laatste jaren gekocht heb.
 



19 user(s) are reading this topic

0 members, 19 guests, 0 anonymous users