Jump to content


Photo

VUplus series Niet Ok na laatste openembedded upgrade.


  • Please log in to reply
43 replies to this topic

Re: VUplus series Niet Ok na laatste openembedded upgrade. #41 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 6 April 2015 - 20:36

Nu wil ik hier wel even op in gaan. Het probleem met autobackup is niet dat het te moeilijk is of zo, maar het is gewoon de onduidelijkheid omtrent wat deze nu precies wel en niet doet. En als er na zo'n update dan toch een probleem is luidt het advies: de autobackup verwijderen en opnieuw flashen. Als er een probleem is lees ik hier steeds, weet je zeker dat er niets in je backup is blijven hangen o.i.d.
Wat ik niet begrijp is de reden waarom bepaalde problemen niet door een update opgelost kunnen worden. Neem daarvoor nu eens het probleem met de VU mediasinkdrivers (of hoe dat ook moge heten) en leg eens duidelijk uit waarom het probleem wel kan ontstaan door een update, maar niet kan worden opgelost door een update maar door een flash (al dan niet met of zonder backup.

Ik, en waarschijnlijk velen met mij barsten van nieuwsgierigheid en zouden het zeer op prijs stellen als een der deskundigen hier het antwoord op zou kunnen geven.

Re: VUplus series Niet Ok na laatste openembedded upgrade. #42 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,461 posts

+397
Excellent

Posted 6 April 2015 - 21:28

Het probleem wat mogelijk meegenomen wordt met een Back-up is, als iemand allerhande plug-ins geplaatst heeft waarvan er één mogelijk een probleem veroorzaakt. Met het terugplaatsen van die Back-up is niet uit te sluiten dat de eerdere problemen ook weer terug komen. Als er echter geflasht wordt en de box liep, los van specifieke issues a.g.v. verouderde drivers niet helemaal lekker meer, dan kan een Back-up geen probleem opleveren en zal het flashen binnen de spreekwoordelijke 'poep en een scheet' weer een werkend geheel opleveren.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VUplus series Niet Ok na laatste openembedded upgrade. #43 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,916 posts

+191
Excellent

Posted 7 April 2015 - 06:48

Precies wat Frenske aangeeft het "open source" zijn van OpenPLi is ook de Achilleshiel van PLi. Closed source kent dit risico (bijna) niet. Dus om het erg gecharcheerd neer te zetten, in de "open source" structuur kan elke hobbyist een programmaatje in elkaar flansen, met nagenoeg geen enkele controle cq verplichting om aan bepaalde " richtlijnen" te voldoen. Aan de andere kant van het hek is "closed source" wat deze mogelijkheid niet biedt en dus minder risico's met zich mee brengt. Ondanks dat de programeurs hier wel allerlei verplichtingen hebben is hier een ander probleem, nl. geld, dit zorgt weer voor risico mijdent gedrag, waardoor de ontwikkeling vaak stil staat en fouten ontstaan omdat tijd geld is, zo heeft ieder voordeel zijn nadeel ;)

Daarom gebruik ik nagenoeg geen andere applicaties dan die standaard worden meegeleverd met de vanilla installatie van PLi. Dit vanuit het perspectief dat een tv bedoeld is om tv te kijken (do one thing and do it well). Daarnaast gebruik ik de box als mediaplayer (waar hij eigenlijk ook niet voor is bedoeld) en accepteer dat Gstreamer (lees de mediaplayer van PLi) nogal buggy is.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VUplus series Niet Ok na laatste openembedded upgrade. #44 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 7 April 2015 - 18:43

Verstandig ;)

 

Als je een all-round mediaplayer wilt, dan moet je die gewoon kopen. Die werken heel anders.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



11 user(s) are reading this topic

0 members, 11 guests, 0 anonymous users