Jump to content


Photo

Hbbtv


  • Please log in to reply
86 replies to this topic

Re: Hbbtv #61 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 28 November 2015 - 17:30

Ja het enig dat ik nog kon doen was een patch om alle enigma2 demuxer patch werk ongedaan te maken.

 

Met deze patch toegepast op de huidige laatste enigma2 werkt hbbtv weer goed.

 

Dan kan de maker als hij zin heeft de fout in zijn code opsporen en herstellen.

 

Maar tja ..... 't is de driver zegt hij ........

Hoe pas ik dit toe in mijn boxen?



Re: Hbbtv #62 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 28 November 2015 - 17:41

Beetje eigenwijs christophe.

 

De code zoals die nu in enigma zit is netjes volgens de richtlijnen van de dvbapi. Het feit dat het op andere merken ontvangers wèl werkt zegt genoeg.

 

VU+ (maar ook andere merken) hebben er nog wel eens een handje van om lang niet de hele functionaliteit van de dvbapi te implementeren. Als wij dan een stukje functionaliteit gaan gebruiken die eerder niet werd gebruikt in enigma, dan kun je daar tegenaan lopen.

 

Vervolgens beweren dat er een bug in enigma geintroduceerd is, is de wereld op z'n kop dus.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Hbbtv #63 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 28 November 2015 - 17:43

BTW zodra VU+ alsnog z'n demuxers helemaal op orde heeft (we passen nu nog steeds workarounds toe om missende functionaliteit te omzeilen), dan gaat de hele demux-toewijziging sowieso weer op de schop. We gaan dan na al die jaren eindelijk alle workarounds eruithalen. Eens kijken wat er dan nog meer allemaal omvalt.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Hbbtv #64 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 28 November 2015 - 17:45

 

Ja het enig dat ik nog kon doen was een patch om alle enigma2 demuxer patch werk ongedaan te maken.

 

Met deze patch toegepast op de huidige laatste enigma2 werkt hbbtv weer goed.

 

Dan kan de maker als hij zin heeft de fout in zijn code opsporen en herstellen.

 

Maar tja ..... 't is de driver zegt hij ........

Hoe pas ik dit toe in mijn boxen?

 

Wel lees bericht van Erik Slagter  niet dus ......

Je zal het zonder hbbtv moeten doe of wel openatv,vix of openvuplus image moeten installeren.



Re: Hbbtv #65 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 29 November 2015 - 01:38

Erik is ff klaar met het vu gezeik denk ik  :D



Re: Hbbtv #66 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 29 November 2015 - 10:14

Erik is ff klaar met het vu gezeik denk ik  :D

;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Hbbtv #67 GT9000

  • Senior Member
  • 36 posts

0
Neutral

Posted 30 November 2015 - 23:09

 

 

Ja het enig dat ik nog kon doen was een patch om alle enigma2 demuxer patch werk ongedaan te maken.

 

Met deze patch toegepast op de huidige laatste enigma2 werkt hbbtv weer goed.

 

Dan kan de maker als hij zin heeft de fout in zijn code opsporen en herstellen.

 

Maar tja ..... 't is de driver zegt hij ........

Hoe pas ik dit toe in mijn boxen?

 

Wel lees bericht van Erik Slagter  niet dus ......

Je zal het zonder hbbtv moeten doe of wel openatv,vix of openvuplus image moeten installeren.

 

Vandaag net (terug) overgegeen van vti omdat dit toch ook een nieuwe flash vereiste. 

Jammer dat VU en Erik niet echt door een deur kunnen.

Altijd PLI toch als de  "Roots" van enigma2 gezien.

Ik heb het dan ook altijd op mijn ET9000 gehad.

 

Bedankt voor het advies.


Receiver : ET 9000 1T PLI-4 /  VU+SOLO2 / Transp: Astra 1,2,3 / Hotbird / Eutel 7 | Samsung 42" | Sound: Logitech 5400 5.1 | AB: Philips


Re: Hbbtv #68 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 30 November 2015 - 23:30

Hoe kom je er nu weer bij dat "VU en Erik" niet door een deur kunnen?

 

Probleem is gewoon dat de support van VU+ naar andere images onder de maat is. VU+ heeft een eigen image, die een kopie is van een oude DMM image, en waarin ze maar raak hacken omdat ze toch alleen maar VU+ boxen hoeven te ondersteunen. En VTI is daar weer een kopie van. We doen niks anders dan (voor jullie als eindgebruikers) aan de deur van VU+ rammelen om uitstaande problemen opgelost te krijgen, maar het interesseert ze blijkbaar niet genoeg. Of die ene developer die ze hebben doet hoofdzakelijk prutswerk aan de eigen image.

 

Wel bij de juiste instantie klagen dus.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hbbtv #69 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 1 December 2015 - 13:58

Wel ,

 

openpli4 is inderdaad wel één van de beste images algemeen.

Vooruit strevend, up to date for gcc and een zéér goed algemene menu layout.

Persoonlijk vind ik ook de allerbeste skin vooral de Pli-FullHD is gewoon super voor een tv die full hd is.

Anderzijds voor een scart connectie is de Pli-HD skin de beste (zelfs als de watching device erachter niet hd is) Zoals een oude tv kaart in een pc.

 

Skin is ook altijd iets persoonlijk sommige mensen zullen die van pli helemaal niet graag hebben maar dat maakt de wereld gelukkig variabel en interessant.

De goede skin is voornamelijk dankzij littlesat. De goed basic core is tegenwoordig voornamelijk dankzij MiLo vroeger ook pieterg (die is nu een beetje minder aktief).

 

Verder zijn er heel wat devs die allen uiteraard véél tof werk hebben gedaan.

 

Dan de boxen ...

Wel ooit en het onstaan van linux stb's is en blijft bij dreambox. Zolang dreambox in echte duitse handen was ging alles goed. E1 en E2 zijn aan de basis van dreambox , maar ... E2 enkel de start zowat meer dan 80 % is door vrijwiligers gedaan uit de opensource wereld. Nu dat dreambox opgekocht is door eigenlijk de groepen die voorheen de rommel dreambox clones maakten tja .... ? Dreambox is over en out. Wat niet uitlaat dat de dm800se en de dm8000 nu nog steeds bij de top boxen behoren hoe oud ze ook zijn.

De rest van dm is rommel.

 

vu+ heeft goed en slechte boxen bv de vuduo met zijn voeding probleem was gewoon een ramp. Maar de vuduo2 is dan weer een goede eigenlijk zéér goede box. Dit uit persoonlijke ervaring.

Gezien de comments over de anderen zijn de solo2 en de solose ook zéér goed . De anderen zéér twijfelachtig tenminste als je de comments volgt.

 

et heeft goede maar ook meer twijfelachtige versies dus... . Sommige mensen en dus ook devs willen enkel nog et en zeggen zelfs dat wat et volgt DE DVB standard is. Dat is dus niet waar.

De 100 % DVB standards worden eigenlijk nergens en door niemand 100 % gevolgd. Bovendien veranderen deze ook. En eigenlijk zijn er gewoon grote commerciele bedrijven zeg maar multinationals van de media achter die echt hun best zullen doen uit zuiver commerciele motieven de zogenaamde standaards continu te veranderen en vaag te houden.

 

Wat wel vu+ reageert niet op vragen nog klachten.... en op dat gebied kan ik Erik Slagter verstaan. Maar ze werken wel uiteindelijk hun drivers bij.

 

Nu de opmerking :

 

 

Jammer dat VU en Erik niet echt door een deur kunnen

Is de spijker op zijn kop slagen. Dit is gewoon waar de reden kan ik mij wel inbeelden namelijk :

"VU+ REAGEERT NOOIT OP VRAGEN OF KLACHTEN" en als ze het doen sturen ze je dikwijs met een kluitje in het riet.

 

Maar de hardware van bv de duo2,solo2 solose is echter well ok nu. En zowat bij de beste net als de et10K zo zijn de drivers dat ook (ok er kunnen en zijn ook wel bugs maar deze zijn evenzeer daar bij et)

 

Nu net dit toppic bewijst dit hele gebeuren.

 

Daar ik de hbbtv zelf niet zoveel gebruik enkel omdat de belgische zenders dit niet gebruiken (ik hoop dat ze dit gaan doen , maar de belgen zijn op dit gebied echt oermensen).

 

Ik wist wel dat het zowat een maand ervoor en eigenlijk minder steeds goed werkte. Slechts één driver update van vuplus was gekomen intussen. Door de oudere versie te gebruiken van de driver werkte hbbtv nog altijd niet.

Dan heb ik zowat meer dan een week alle drivers en hbbtv versies geprobeerd en jawel noop hbbtv werkte gewoonweg niet.

 

Daarbij heb ik zwart op wit bewezen dat de drivers het probleem niet waren. Daar komt dan nog de testen van wortellica bij die in dit geval het op 99% zekerheid stelde dat de vu drivers niet de oorzaak waren.

 

Dan opnieuw 2 volle dagen met e2 en jawel de commit gevonden die verantwoordelijk is.

Na dit gemeld te hebben kwam nog steeds het nu 100% verkeerde antwoord het is de driver dat was niet !! het geval.

 

En nee ik heb niet de code in detail bestudeerd maar verder getest en er zelfs op gekomen dat hbbtv niet werkte enkel omdat er missing service info was door die demux filter verandering.

Meer dan dat wist ik niet voor de rest moest ik dan maar gissen. Maar het was wel de spijker op zijn kop. Het heeft dan wel de initial veranderaar van de demux code wakker gemaakt en hij is gaan zoeken.

Dit heeft tot uiteindelijk geleid tot de echte fout : namelijk dat een standaard e2 procedure om de demux info bij een live stream of eerder de gebruikte demuxer zelf niet meer kon worden gebruikt.

Daar deze nogtans juiste vu procedure inplaats van de demuxer id een / gaf.

 

Nu ok de algehele verandering van de code had zowiezo een goed doel en verbetering in evolutie. Zulke kleine nieuwe bugs kunnen altijd voorkomen. Dat is absoluut niet erg en ja de developper test alles zoveel mogelijk maar kan echt onmogelijk alles testen.

 

Maar als dan wordt gemeld dat iets niet meer werkt en wel degelijk sinds welke commit een compleet verkeerd antwoordt nog steeds blijft komen ?? En dat is nu de fout van Erik Slagter tja ...

het is niet de eerste keer dat dit gebeurd dus ik begrijp echt de comment van GT9000 .



Re: Hbbtv #70 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 1 December 2015 - 14:26

Je moet één ding goed begrijpen.

 

Wij zijn hier niet om een fabrikant aan meer klanten en meer winst te helpen. Als er zaken omvallen omdat een fabrikant zijn zaakjes niet op orde heeft, dan moet die fabrikant dat maar oplossen. Wij gaan geen hacks en workarounds toepassen omdat een fabrikant dat niet doet. Als het aan ons ligt verdwijnen alle fabrikant en/of box specifieke zaken uit de code, en daar werken we ook naartoe.

 

Dat is dan wellicht zuur voor de eigenaar van een box van die fabrikant, maar dat is niet ons probleem. Dan moet je maar bij die fabrikant gaan klagen, en als die ook maar enig belang hecht aan zijn bestaande klanten groep, dan lost die fabrikant dat probleem op. En gebeurt dat niet, dan moet je daar als klant maar een gevolg aan verbinden, en niets meer van die fabrikant aanschaffen, of overstappen naar software van de fabrikant zelf, of van een image bouwer die minder belang hecht aan kwaliteit van het product dat ze maken.

 

Met alle respect, je blijft zeveren, en je hebt duidelijk geen flauw benul van root-cause analyse.

 

Er is geen "standaard e2 procedure". Er is alleen een standaard DVBAPI standaard. Er worden door ons fouten opgelost, en verbeteringen aangebracht. En die leggen onvolkomenheden bloot in de code die door de fabrikant wordt aangeleverd. Het enige wat ons intereseert is de interface die door de DVBAPI wordt aangeleverd, en wij verwachten dat elke fabrikant zich voor 100% aan die standaard houdt. En als dat niet zo is, dan zullen we die fabrikant daarop wijzen. Lost deze dat probleem niet op, even goede vrienden, maar wij gaan gewoon door, en mocht het echt een probleem worden (dit issue valt daar niet onder, je kunt prima zonder HbbTV leven), dan vervalt gewoon de support van OpenPLi voor die fabrikant. Daar kunnen wij niet echt wakker van liggen.

 

Dus: de echte fout is niet onze aanpassing, de echte fout is een incorrect gebruik van demuxers in de VU+ drivers. Dat is de root cause, en daar moet de oplossing worden geimplementeerd.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hbbtv #71 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 1 December 2015 - 14:58

WanWizard, on 01 Dec 2015 - 14:26, said:WanWizard, on 01 Dec 2015 - 14:26, said:WanWizard, on 01 Dec 2015 - 14:26, said:

Je moet één ding goed begrijpen.

 

Wij zijn hier niet om een fabrikant aan meer klanten en meer winst te helpen. Als er zaken omvallen omdat een fabrikant zijn zaakjes niet op orde heeft, dan moet die fabrikant dat maar oplossen. Wij gaan geen hacks en workarounds toepassen omdat een fabrikant dat niet doet. Als het aan ons ligt verdwijnen alle fabrikant en/of box specifieke zaken uit de code, en daar werken we ook naartoe.

 

Dat is dan wellicht zuur voor de eigenaar van een box van die fabrikant, maar dat is niet ons probleem. Dan moet je maar bij die fabrikant gaan klagen, en als die ook maar enig belang hecht aan zijn bestaande klanten groep, dan lost die fabrikant dat probleem op. En gebeurt dat niet, dan moet je daar als klant maar een gevolg aan verbinden, en niets meer van die fabrikant aanschaffen, of overstappen naar software van de fabrikant zelf, of van een image bouwer die minder belang hecht aan kwaliteit van het product dat ze maken.

 

Dus: de echte fout is niet onze aanpassing, de echte fout is een incorrect gebruik van demuxers in de VU+ drivers. Dat is de root cause, en daar moet de oplossing worden geimplementeerd.

Mieter die VU troep er dan uit en laat ze op een ander image overgaan, probleem opgelost. Ik zou het wel weten als ik zo door een bepaald merk geringeloord zou worden. :angry: Maar ik zie dat jullie zelf ook veel  VU zooi hebben dus door blijven modderen met VU. :mellow:


Edited by Sagitarius, 1 December 2015 - 15:00.

73's

PE1AQZ


Re: Hbbtv #72 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 1 December 2015 - 15:04

Wij hebben alle ijzer, anders valt er niets te testen, dat is nogal makkelijk.

 

Zo'n beslissing zal zeker overwogen worden op het moment dat dit nodig is. Voor iets triviaals als wel of geen HbbTV plugin lijkt me dat een wat zware beslissing.

Belangrijker op dit moment is bijvoorbeeld kernel support. Zoals het er nu naar uit ziet zal VU+ niet mee kunnen naar OpenPLi 5, als ze dat probleem niet oplossen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hbbtv #73 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 1 December 2015 - 15:09

Er zijn inderdaad regelmatig bij elke stb's dus ook "ET" fouten in de drivers. En de standaards zijn vaag en wel degelijk variabel. Hoewel, venieuwing ervan aan de oorzaak kan liggen terwijl de basis manuals nog niet zijn aangepast.

 

In dit specifieke geval treft vu 0,0 schuld .

 

Juist een verbetering in bepaalde codes van pli4 e2 heeft alleen iets over het hoofd gezien waardoor cruciale stream data niet meer beschikbaar was . Als een applicatie nu net deze data gebruikte tja ....

Die verandering zou zonder nu net die hbbtv in een later stadium zowiezo zijn opgekomen. Voor andere applicaties.

 

Dus met alle respect , je blijft zeveren voor een fout die nu eenmaal door pli team zelf gemaakt is . Intussen rechtgezet. maar .....

Als je niets doet kan je ook niets misdoen, maar probeer niet je fouten op een andere instantie te schuiven zefs als die instantie wel regelmatig zware fouten maakt. En ik verwijt pli absoluut niet dat die fout was gemaakt.

 

Wel verwijt ik die complete ontkenning bewezen zwart op wit.

 

Wat was was, wat is is

accepteer dat nu eenmaal.

 

Als je dat doet zal de wat zal zijn perfect worden.



Re: Hbbtv #74 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 1 December 2015 - 15:14

@Sagiterius

 

 

Mieter die VU troep er dan uit en laat ze op een ander image overgaan, probleem opgelost. Ik zou het wel weten als ik zo door een bepaald merk geringeloord zou worden. :angry: Maar ik zie dat jullie zelf ook veel  VU zooi hebben dus door blijven modderen met VU. :mellow:

 

Wel denk je echt dat daarmee alles opgelost zal worden ??

 

Het enige dat er gaat gebeuren is dat pli4 enkel en enkel een "ET" box image zal worden. Daarbij zijn support van vele vele anderen kleine grote dev's en testers gaat verliezen.

 

gevolg ...... Well denk daar maar over na.



Re: Hbbtv #75 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 1 December 2015 - 15:18

cvr, er is een verschil tussen de gewoonlijke bug die hier en daar optreedt, jammer, maar begrijpelijk, en gewoon duidelijke omissies, onwil zich aan standaarden te conformeren. VU+ heeft daar heel erg een handje van. Er wordt precies genoeg geimplementeerd om de versie van enigma2 die ze in hun eigen image hebben te laten werken. Zodra je in een eigen enigma2-versie functionaliteit gaat toevoegen blijkt gewoon elke keer weer dat de daarvoor benodigde driver-support er gewoon niet is. En dan hebben we het over functionaliteit die gewoon beschreven is in de dvbapi (zou ik eens induiken, dan weet je iets meer waar je het over hebt...) en die andere merken wèl gewoon geimplementeerd hebben.

 

En FYI, ik mag dan wel regelmatig in de clinch liggen met VU+ en ik spaar ze publiek ook niet, maar ik ben nog wel een van de weinige teamleden die bereid is moeite te steken in het VU+-verhaal. We hebben het vaak genoeg over maar gewoon te stoppen met VU+, het kost gewoon te veel tijd, moeite, uitleg aan de eindgebruikers, teleurstelling enz. De voornaamste reden dat VU+ nog in het portfolio zit is omdat we de gebruikers niet willen teleurstellen. Als je mij een negatieve houding t.o.v. VU+ verwijt, dan draai je dus gewoon de wereld op z'n kop. Dat u het even weet.


Edited by Erik Slagter, 1 December 2015 - 15:20.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Hbbtv #76 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 1 December 2015 - 16:19

Voor VU en de gebruikers van VU is het misschoen handiger dat ze hun eigen op DMM gebaseerde fork van E2 plopt laten vallen.... een komen met een fork op OpenPLi... dat spaart o.a. al dat "geleuter" in dit draadje... De meeste andere images zijn momenteel gebaseerd op OpenPLi (feitelijk inclusief de OE-A gebaseerde images)... dat zal de hele community simpelweg veel tijd sparen...

 

Maar er zijn nog altijd "gekken" die het maar aanpassen en oplossen... En niet alleen voor VU.... en hierdoor ook allerlijk "if box a then do something else" constructies op verschillende plekken in hun e2 code hebben...

 

Zo zie ik o.a. bij andere images ook al spul opduiken voor de VU+Solo 4K verscheinen... Tja... hoeft VU+ het zelf niet op te lossen ;) verkopen doen ze toch!

 

En wat betreft Erik... Hij is juist degene bij ons die het meeste investeert em inzet vertoont om VU in de lucht te houden.... !!!!


Edited by littlesat, 1 December 2015 - 16:24.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Hbbtv #77 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 1 December 2015 - 16:20

cvr, er is een verschil tussen de gewoonlijke bug die hier en daar optreedt, jammer, maar begrijpelijk, en gewoon duidelijke omissies, onwil zich aan standaarden te conformeren. VU+ heeft daar heel erg een handje van. Er wordt precies genoeg geimplementeerd om de versie van enigma2 die ze in hun eigen image hebben te laten werken. Zodra je in een eigen enigma2-versie functionaliteit gaat toevoegen blijkt gewoon elke keer weer dat de daarvoor benodigde driver-support er gewoon niet is. En dan hebben we het over functionaliteit die gewoon beschreven is in de dvbapi (zou ik eens induiken, dan weet je iets meer waar je het over hebt...) en die andere merken wèl gewoon geimplementeerd hebben.

 

En FYI, ik mag dan wel regelmatig in de clinch liggen met VU+ en ik spaar ze publiek ook niet, maar ik ben nog wel een van de weinige teamleden die bereid is moeite te steken in het VU+-verhaal. We hebben het vaak genoeg over maar gewoon te stoppen met VU+, het kost gewoon te veel tijd, moeite, uitleg aan de eindgebruikers, teleurstelling enz. De voornaamste reden dat VU+ nog in het portfolio zit is omdat we de gebruikers niet willen teleurstellen. Als je mij een negatieve houding t.o.v. VU+ verwijt, dan draai je dus gewoon de wereld op z'n kop. Dat u het even weet.

Allemaal mooi en wel maar..

 

 

 

Als je mij een negatieve houding t.o.v. VU+ verwijt, dan draai je dus gewoon de wereld op z'n kop. Dat u het even weet.

 

 

Daar zet je zelf de wereld op zijn kop.

 

De enige en enige goed box voor U is de ET punt einde lijn. Spreek niet over meerdere boxen want bij allen behalve "et" boxen geef je hetzelfde commentaar.

 

Uiteraard kan je kiezen de vu series uit openpli te nemen , en de twee overblijvende dm's .

 

Dan blijft  enkel en enkel "ET" over. Ach en enkele nieuwere waarbij zowiezo de pli4 sterk labiel is  als je de comments volgt. Die gaan weer verdwijnen aangezien ze niet zijn aangepast aan U wensen of zeg maar "ET" wensen.

 

Ok daar kan ik echt niets tegen inbrengen. Als dat de weg is dat pli wil volgen , so it be.

 

Het enige dat U ermee bereikt is een image dat enkel en slechts enkel "ET" zal zijn en de rest zal zowiezo afvallen.

Dus verander de openpli tot closedET image en ja het zal zijn zoals U wensen.



Re: Hbbtv #78 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 1 December 2015 - 16:40

Houd nu eens een keer op je als een klein kind te gedragen, en accepteer wat er gezegd wordt, in plaats van dit soort flauwekul uit te kramen om je gelijk maar te kunnen halen.

 

Als we puur naar kwaliteit van drivers kijken, dan zou ik op dit moment eerder een mutant nemen dan een ET. Of een formuler. En de kwaliteit van de ET drivers zijn beter in de oudere generatie (9K, 10K) dan in de nieuwe (7500, 8500). In alle gevallen beter dan die van VU+. Zelfs die van de Xsarius lijken stabieler op dit moment.

 

En hetzelfde kan gezegd worden van de development teams. Met de meeste hebben we direct en goed contact. Dat betekent niet altijd dat dingen direct worden opgepakt, maar er is dialoog, en dingen worden opgepakt. Het contact met VU+ is altijd moeizaam, er komt soms niet of nauwelijks reactie, en problemen worden niet geaddresseerd. En als er al updates zijn, dan is er bij elke fix weer een nieuw probleem wat geintroduceerd wordt.

 

En dat is vervelend, want dat betekent dat we, zoals in deze discussie, spoken moeten najagen en workarounds voor tekortkomingen moeten gaan bedenken, in plaats van dat we die tijd kunnen besteden aan innovatie. En daar passen we voor. Jammer voor de fabrikant, en jammer voor de klanten van die fabrikant, maar het is niet anders. Als dat je niet bevalt dat zou ik als ik jou was een klacht bij die fabrikant neerleggen. In plaats van hier blijven zagen, wat niets opleverd.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hbbtv #79 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 1 December 2015 - 17:45

Het contact met VU+ is altijd moeizaam, er komt soms niet of nauwelijks reactie, en problemen worden niet geaddresseerd. En als er al updates zijn, dan is er bij elke fix weer een nieuw probleem wat geintroduceerd wordt. opleverd.

Als voormalig externe betatester van VU kan ik dit beeld helaas alleen maar bevestigen. Zelfs voor testers was het vaak moeilijk en regelmatig zelfs volstrekt onmogelijk om contact te onderhouden, ondanks het bestaan van een 'directe lijn' en een apart forum. Fouten/problemen/bugs die door betatesters werden gerapporteerd werden dan ook vaak zonder blikken of blozen in de release versies overgenomen.

 

En die ervaring was dan ook de oorzaak van het inmiddels ex-tester zijn.....



Re: Hbbtv #80 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 1 December 2015 - 17:47

WanWizard, on 01 Dec 2015 - 16:40, said:

Houd nu eens een keer op je als een klein kind te gedragen, en accepteer wat er gezegd wordt, in plaats van dit soort flauwekul uit te kramen om je gelijk maar te kunnen halen.

 

Als we puur naar kwaliteit van drivers kijken, dan zou ik op dit moment eerder een mutant nemen dan een ET. Of een formuler. En de kwaliteit van de ET drivers zijn beter in de oudere generatie (9K, 10K) dan in de nieuwe (7500, 8500). In alle gevallen beter dan die van VU+. Zelfs die van de Xsarius lijken stabieler op dit moment.

 

En hetzelfde kan gezegd worden van de development teams. Met de meeste hebben we direct en goed contact. Dat betekent niet altijd dat dingen direct worden opgepakt, maar er is dialoog, en dingen worden opgepakt. Het contact met VU+ is altijd moeizaam, er komt soms niet of nauwelijks reactie, en problemen worden niet geaddresseerd. En als er al updates zijn, dan is er bij elke fix weer een nieuw probleem wat geintroduceerd wordt.

 

En dat is vervelend, want dat betekent dat we, zoals in deze discussie, spoken moeten najagen en workarounds voor tekortkomingen moeten gaan bedenken, in plaats van dat we die tijd kunnen besteden aan innovatie. En daar passen we voor. Jammer voor de fabrikant, en jammer voor de klanten van die fabrikant, maar het is niet anders. Als dat je niet bevalt dat zou ik als ik jou was een klacht bij die fabrikant neerleggen. In plaats van hier blijven zagen, wat niets opleverd.

Kortom d'r uit schuppen die VU ondersteuning door Pli :o


73's

PE1AQZ



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users