Bedankt voor de opmerkzaamheid, we gaan dit direct testen met een opname op USB stick, USB HDD en NAS.
Wanneer wij dit probleem kunnen reproduceren, dan gaan we dit direct doorspelen aan de engineers.
En proberen dit z.s.m. op te lossen.
Ik wilde nog een paar dingen weten:
- Komen de glitches bij alle opnames voor of zijn er ook opnames die goed afspelen?
- Maakt het ook uit van welke zenders er wordt opgenomen?
- Komt dit ook bij andere images voor (OpenATV)
- Zijn er meer merken die dit probleem hebben?
Wat is je ervaring inmiddels ?
Ik heb een opname vanaf satelliet op een USB stick gemaakt , opnemen en afspelen zonder problemen
17-1-2016/20.00 uur:
Ik ben sinds kort in het bezit van de Fusion HD SE (sat ontvangst) met perfecte ontvangst en prima beelden in zowel HD als SD, maar dan wel bij rechtstreeks kijken. Het afspelen van opnames is niet te doen zowel op de interne harddisk (250GB) als op een externe schijf (2TB). Ook ik heb enorm last van glitches, en wel zoveel dat het niet mooi meer is. Een HD-opname vandaag gemaakt van Fox Sports, is simpelweg niet af te spelen zonder gltches. Een niet HD opname speelt beter af maar ook die heeft de nodige glitches en stilstanden in het beeld/geluid. Alle opnames staan op een externe schijf en zijn via USB verbonden met de STB. Bestaande opnames op de externe schijf (MKV bestanden) worden wel probleemloos afgespeeld. Alle SAT opnames (HD/SD) die gemaakt waren kon ik wel probleemloos afspelen via de PC/VLC player (harde schijf rechtstreeks via USB gekoppeld aan de PC en de PC via HDMI verbonden met de TV).
17-1-2016/21.00 uur:
allerlaatste software up-dates gedownload en ik had even het idee dat de problemen waren opgelost. Helaas is dat niet het geval. Ook nu bevriest het beeld na enige tijd en komen de glitches weer te voorschijn. Van welke zender opgenomen is maakt niets uit. Blijkbaar is het zo dat hoe langer wordt afgespeeld, des te meer glitches/storingen/beeldbevriezingen voorkomen. Warmte probleem misschien? Moet wel zeggen dat de STB niet echt warm aanvoeld, en datzelfde geldt ook voor de externe harde schijf. Al met al is het echt een vervelend probleem wat m.i. wel snel dient te worden opgelost. Hopelijk kunnen jullie snel de oorzaak achterhalen.