Jump to content


Photo

Openwebif werkt alleen als VU+duo in standby staat


  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#1 routier

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 30 December 2015 - 19:22

Hallo iedereen,

 

sinds een tijdje kan ik alleen nog maar streamen via openwebif als ik de box (VU+DUO) in standby zet.

 

Vroeger kon ik de tv laten opstaan op Ned 1 en op de PC bijvoorbeeld naar een ander kanaal kijken.

Op de een of andere manier gaat dit nu niet meer.

 

Ik heb al geprobeerd alle settings na te lopen maar heb het probleem niet kunnen verhelpen.

Draai laatste openpli en openwebif (update van vanmorgen).

 

Wie kan een oplossing bieden?

 

Alvast dank.

 

Groeten,

Routier



Re: Openwebif werkt alleen als VU+duo in standby staat #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,679 posts

+1,740
Excellent

Posted 30 December 2015 - 19:38

Er lopen geen opnames? Je hebt je box niet openstaan naar het internet (zodat iemand anders al aan het streamen is)?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Openwebif werkt alleen als VU+duo in standby staat #3 routier

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 30 December 2015 - 21:28

Nee geen opnames en geen andere streams.



Re: Openwebif werkt alleen als VU+duo in standby staat #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,679 posts

+1,740
Excellent

Posted 31 December 2015 - 08:11

En als je een opname start op NED 1, kun je dan een andere zender, op een andere transponder, kijken?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Openwebif werkt alleen als VU+duo in standby staat #5 routier

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 5 January 2016 - 21:25

Sorry voor de latere reactie, even weggeweest met de feestdagen..

 

Als ik een opname heb lopen kan ik geen andere zenders ontvangen. Ik heb nochtans ingesteld dat voorkeur tuner A is en opname tuner B.



Re: Openwebif werkt alleen als VU+duo in standby staat #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,679 posts

+1,740
Excellent

Posted 5 January 2016 - 21:53

Heeft elke tuner een aparte kabel en LNB? Of heb je ze doorgelust? En hoe staan beide tuners geconfigureerd?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Openwebif werkt alleen als VU+duo in standby staat #7 routier

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 6 January 2016 - 20:26

Elke tuner heeft een aparte kabel vanuit LNB.

Tuner config is hetzelfde voor beide tuners:

 

Modus: DiSeqC A/B

Poort A: 19.2E

Poort B: 23,5E

Spanning op 22kHz: Ja

Verstuur DiSeqC: Nee

 

Ik heb al eens geprobeerd om voor Tuner A de poort config te wisselen (poort A 23.5 en poort B op 19.2) maar dan krijg ik helemaal geen ontvangst meer op Tuner A en kan ik alleen tuner B gebruiken.



Re: Openwebif werkt alleen als VU+duo in standby staat #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 6 January 2016 - 21:16

Heb je de kabels al eens gewisseld?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Openwebif werkt alleen als VU+duo in standby staat #9 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,409 posts

+395
Excellent

Posted 6 January 2016 - 21:25

Eén voor één de tuners tijdelijk uitschakelen waardoor je er gauw genoeg achter komt of beide tuners / aansluitingen nog werken.
Dan kan je eenvoudig doen door in je tunerconfiguratie te kiezen voor 'niet ingesteld'.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Openwebif werkt alleen als VU+duo in standby staat #10 routier

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 6 January 2016 - 21:48

Heb zojuist geprobeerd om de kabels te wisselen, dit heeft geen effect.

Hierna ook geprobeerd om de tuners een voor een uit te schakelen (wijzigen naar "niet ingesteld")

Tuner kiest netjes diegene die wel geactiveerd is.

 

Signaalzoeker geeft ook gewoon aan dat beide tuners goed werken (geen verschil tussen A of B).

 

Als ik via openwebif en VLC een kanaal wil bekijken op de PC (hetgeen dus niet lukt zonder de box in standby te zetten) zie ik wel dat het "REC" lampje op de box oplicht. Geen idee of dit nog nuttige aanvullende info is.



Re: Openwebif werkt alleen als VU+duo in standby staat #11 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 6 January 2016 - 21:52

En dat "REC" ledje op de box licht ook op als de box niet in standby staat?


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Openwebif werkt alleen als VU+duo in standby staat #12 routier

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 7 January 2016 - 08:44

ja inderdaad dat licht ook op als de box niet in standby staat.

Dan kan ik wel niets zien via openwebif natuurlijk.



Re: Openwebif werkt alleen als VU+duo in standby staat #13 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 7 January 2016 - 10:42

Iemand zit lekker "remote" te genieten van jouw box. Daar kun je tegenwoordig op wachten als je de box onbeschermd aan het internet koppelt!


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Openwebif werkt alleen als VU+duo in standby staat #14 routier

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 7 January 2016 - 12:26

Enig advies hoe dit te voorkomen zodat alleen ik kan kijken (zowel via tv als openwebif op PC)?



Re: Openwebif werkt alleen als VU+duo in standby staat #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,679 posts

+1,740
Excellent

Posted 7 January 2016 - 12:53

Je box niet openzetten naar het internet, en gebruik maken van een VPN als je van buitenshuis bij je box wilt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Openwebif werkt alleen als VU+duo in standby staat #16 routier

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 7 January 2016 - 19:39

Na even verder gezocht te hebben op het forum ivm het beveiligen van het netwerk zie ik dat dit voornamelijk gebeurt op het modem:

http://forums.openpl...n-ci-geen-beeld

http://forums.openpl...net-aansluiting

 

Modem settings gecheckt en firewall staat aan. Nu ben ik verder niet zo technisch maar ik dacht toch dat met een firewall de beveiliging vrij goed zit. Ook afgaande de raad in bovenstaande 2 topics.

Hoe kan men dan toch nog via mijn box meekijken?



Re: Openwebif werkt alleen als VU+duo in standby staat #17 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 7 January 2016 - 19:52

Leg eens uit of je uberhaupt wel zelf van een andere locatie op je box kunt komen?

Als jij niets open gezet heb op je modem lijkt het mij sterk namelijk.

 

En om het zeker te weten kun je de wan kabel uit je modem/router halen en kijken of je dan wel kunt streamen.


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Openwebif werkt alleen als VU+duo in standby staat #18 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 7 January 2016 - 19:55

Misschien maar eens even testen hier: https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Openwebif werkt alleen als VU+duo in standby staat #19 routier

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 7 January 2016 - 20:23

Test gedaan via de link en alles ziet er safe uit.

Alle poorten zijn of in status closed of Stealth. Ook UPnP wordt actief geweigerd.



Re: Openwebif werkt alleen als VU+duo in standby staat #20 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 7 January 2016 - 20:28

Welke (Soft)Cam gebruik je?


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users