Jump to content

Photo

Nieuwe driver en kernel voor de xtrend et10k en 8k en 4k

• Please log in to reply
160 replies to this topic

Re: Nieuwe driver en kernel voor de xtrend et10k en 8k en 4k #121 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 23 May 2016 - 15:15

_HarmeN, on 23 May 2016 - 15:59, said:

De ET-8000 is sinds kort ook niet meer leverbaar :) Wellicht teveel meldingen over gekregen ofzo?

Bij Ziezotec staat ie nog gewoon te koop voor 139 euro ex tuners :rolleyes:

73's

PE1AQZ

Re: Nieuwe driver en kernel voor de xtrend et10k en 8k en 4k #122 carlo666

• Senior Member
  • 361 posts

+5
Neutral

Posted 23 May 2016 - 15:20

Heb ik net die ene goede ET8000  :) , Maar ook met m'n VU's (Duo,Uno,Ultimo,Solo2 en Solo4k) heb ik nooit problemen gehad buiten het beroemde elco probleem van de Duo. 

Re: Nieuwe driver en kernel voor de xtrend et10k en 8k en 4k #123 _HarmeN

• Senior Member
  • 767 posts

+4
Neutral

Posted 23 May 2016 - 16:10

_HarmeN, on 23 May 2016 - 15:59, said:

De ET-8000 is sinds kort ook niet meer leverbaar :) Wellicht teveel meldingen over gekregen ofzo?

Bij Ziezotec staat ie nog gewoon te koop voor 139 euro ex tuners :rolleyes:

Tijdelijk uitverkocht ;)

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

Re: Nieuwe driver en kernel voor de xtrend et10k en 8k en 4k #124 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,998 posts

+491
Excellent

Posted 23 May 2016 - 16:46

De ET8000 en ET10k worden niet meer geproduceerd, dus zolang de voorraad strekt is dit apparaat nog te koop.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: Nieuwe driver en kernel voor de xtrend et10k en 8k en 4k #125 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 23 May 2016 - 17:32

josjansen, on 23 May 2016 - 12:46, said:

Ik denk toch vaak stiekem terug aan mijn vroegere VU-DUO.

In ieder geval voor mij nooit een Xtrend meer. Zal nu wel een hoop stront over me heen krijgen 

Nou als ik de armoe met vu zo eens lees dan zou dat wel het laatste merk zijn wat ik zou kopen :lol:

Ben ik geheel met je oneens. Ja, alle VU's hebben een aantal driver issues, dat is absoluut waar, maar dat geldt letterlijk voor alle boxen. Van alle boxen die ik heb/had vind/vond ik toch de VU's altijd het prettigste (en zeker geen armoede). De DUO2 is dan ook al geruime tijd mijn hoofdontvanger (als opvolger van de DUO) en ik heb er nog nooit wat mee gehad.

Maar nogmaals: je baseert je volgende aankoop toch meestal op je eigen ervaringen, en in veel minder mate op 'hearsay' (en zo hoort het ook).

Re: Nieuwe driver en kernel voor de xtrend et10k en 8k en 4k #126 josjansen

• Senior Member
  • 342 posts

+2
Neutral

Posted 24 May 2016 - 12:27

@Rob van der Does  Ik heb bij mijn et8000 de bruine elco (47uF 16 volt) los gesoldeerd (zie bijlagen). Misschien een idee voor jouw.

Nadat ik deze ingreep heb gedaan zijn mijn opstart problemen opgelost   (geen vastloper of zwart scherm meer)

Deze elco is een 'modificatie' en dient om de box tot leven te kunnen wekken indien die in 'deep standby' staat (post van @Tech)  http://forums.openpl...t2-tuner/page-3

Ik ondervind tot nu toe nog geen problemen met opnames uit de deepsleep.

Het is voor mij wel duidelijk dat daar het (hardware) probleem zit tenminste voor mijn ontvanger.

p.s. 

Elco kan ook blauw van keur zijn.

Attached Files

Edited by josjansen, 24 May 2016 - 12:31.

ET8000  

Oscam

Openpli 6.2

Re: Nieuwe driver en kernel voor de xtrend et10k en 8k en 4k #127 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 25 May 2016 - 02:59

Hmm, dus die elco is een modificatie om überhaupt te kunnen opstarten, maar die veroorzaakt juist opstartproblemen?

De 8k staat helemaal onderin een stapeltje apparatuur; de volgende keer dat die stapel omvergehaald wordt, zal ik eens kijken of die elco erin zit.

Re: Nieuwe driver en kernel voor de xtrend et10k en 8k en 4k #128 josjansen

• Senior Member
  • 342 posts

+2
Neutral

Posted 25 May 2016 - 08:35

Hmm, dus die elco is een modificatie om überhaupt te kunnen opstarten, maar die veroorzaakt juist opstartproblemen?

De 8k staat helemaal onderin een stapeltje apparatuur; de volgende keer dat die stapel omvergehaald wordt, zal ik eens kijken of die elco erin zit.

Elco is drie dagen geleden verwijderd tot nu toe werk de ontvanger perfect. :wub:

Gisteren even getest en 20 keer vanuit deepsleep aan gezet dit zonder problemen. Voorheen kwam ik niet verder dan vier keer voordat de ontvanger vast liep of een zwart scherm kreeg.

Ik ga bijna denken dat de elco misschien overbodig is geworden met de nieuwe drivers.

Of misschien is deze modificatie wel vanaf het begin een foute geweest, maar dit is natuurlijk een speculatie van mijn kant.

ET8000  

Oscam

Openpli 6.2

Re: Nieuwe driver en kernel voor de xtrend et10k en 8k en 4k #129 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 25 May 2016 - 12:24

Hmmm, merkwaardige situatie.

Re: Nieuwe driver en kernel voor de xtrend et10k en 8k en 4k #130 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,998 posts

+491
Excellent

Posted 26 May 2016 - 06:10

Hmmm, merkwaardige situatie.

Inderdaad, heel vreemd.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: Nieuwe driver en kernel voor de xtrend et10k en 8k en 4k #131 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 26 May 2016 - 06:40

Maar het sluit wel een beetje aan bij wat ik van diverse gebruikers heb begrepen: de ene box heeft dit probleem en de andere weer een ander. Terwijl er geen sprake is van versie verschillen van het moederbord.

Wellicht als gevolg van het gebruik van componenten van verschillende fabrikanten, met wat afwijkingen in de specs/toleranties?

Re: Nieuwe driver en kernel voor de xtrend et10k en 8k en 4k #132 WTE

• Senior Member
  • 821 posts

+37

Posted 26 May 2016 - 09:04

Niet alle boxen hebben dit hand gepruts condensator. Het zou mijn niet verbazen als dit in Europa erop gezet is.

Dat zal waarschijnlijk de rede zijn dat ene box wel goed deed en de andere niet :)

Mut@nt HD51 STB 4K

:rolleyes:                :rolleyes:

Re: Nieuwe driver en kernel voor de xtrend et10k en 8k en 4k #133 Zuppelan

• Senior Member
  • 1,408 posts

+62

Posted 26 May 2016 - 10:40

Wat is jouw visie, WTE, op het uit de handel halen van de luxere Xtrends? Is dat gebrek aan vraag, of is de fabrikant de boel aan het omgooien?

Re: Nieuwe driver en kernel voor de xtrend et10k en 8k en 4k #134 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 26 May 2016 - 10:54

Wat je als gebruiker kunt constateren is dat de 8k &10k slechts heel kort zijn geproduceerd, dat (echte) driverondersteuning van zeer korte duur was en dat vanaf het moment dat de 8500 op de markt kwam alle ontwikkelaandacht daarheen is gegaan. Daar bovenop komt dat de 8500 bepaald geen verkoopsucces was/is, dat er van de op de vorige Anga aangekondigfe 11000 (een 4k-model) nooit meer iets is gehoord of gezien en dat Xtrend niet op de lijst van deelnemers staat van de komende Anga.

Slechte voortekenen?

Re: Nieuwe driver en kernel voor de xtrend et10k en 8k en 4k #135 cobus

• Senior Member
  • 4,779 posts

+69

Posted 26 May 2016 - 10:57

Ach er zijn tegenwoordig genoeg andere makers die net zo goed zijn of zelfs beter.

Ondanks dat ik nog zeer tevreden ben met de Xtrends wie ik heb.

Groetjes Cobus R

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x)

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

Re: Nieuwe driver en kernel voor de xtrend et10k en 8k en 4k #136 josjansen

• Senior Member
  • 342 posts

+2
Neutral

Posted 26 May 2016 - 11:09

@Rob van der Does  Ik heb bij mijn et8000 de bruine elco (47uF 16 volt) los gesoldeerd (zie bijlagen). Misschien een idee voor jouw.

Nadat ik deze ingreep heb gedaan zijn mijn opstart problemen opgelost   (geen vastloper of zwart scherm meer)

Deze elco is een 'modificatie' en dient om de box tot leven te kunnen wekken indien die in 'deep standby' staat (post van @Tech)  http://forums.openpl...t2-tuner/page-3

Ik ondervind tot nu toe nog geen problemen met opnames uit de deepsleep.

Het is voor mij wel duidelijk dat daar het (hardware) probleem zit tenminste voor mijn ontvanger.

p.s. 

Elco kan ook blauw van keur zijn.

Update...ontvanger werkt na 4 dagen nog steeds perfect. Ik snap niet waarvoor die elco nu eigenlijk gediend heeft behalve een hoop ellende veroorzaken.

ET8000  

Oscam

Openpli 6.2

Re: Nieuwe driver en kernel voor de xtrend et10k en 8k en 4k #137 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 26 May 2016 - 11:10

Dank voor het melden.

Re: Nieuwe driver en kernel voor de xtrend et10k en 8k en 4k #138 WTE

• Senior Member
  • 821 posts

+37

Posted 26 May 2016 - 13:34

Wat is jouw visie, WTE, op het uit de handel halen van de luxere Xtrends? Is dat gebrek aan vraag, of is de fabrikant de boel aan het omgooien?

Mijn visie is dat als 1 importeur een soort monopoly positie wil creëren dat je moeilijk twee top modellen aan een "klein" markt kan aanbieden.

Ze hebben waarschijnlijk Xtrend klanten bestand opgekocht en hun best seller VU+ aangeboden.

Je ziet nu dat Xtrend is afgezakt naar Odin kwaliteit en dat het met een paar matige oem merken op het allerlaagste segment richt.

Edited by WTE, 26 May 2016 - 13:36.

Mut@nt HD51 STB 4K

:rolleyes:                :rolleyes:

Re: Nieuwe driver en kernel voor de xtrend et10k en 8k en 4k #139 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 26 May 2016 - 14:04

Wat en wie bedoel met '1 importeur'? En 'Odin' is 1 op 1 Xtrend. Daarnaast is de Duitse markt bepaald niet klein te noemen; volgens mij is dat de grootste E2-markt in Europa (en misschien nog wel verder).

Re: Nieuwe driver en kernel voor de xtrend et10k en 8k en 4k #140 S_Hopper

• Senior Member
  • 298 posts

+6
Neutral

Posted 26 May 2016 - 14:15

Ik heb mijn ET8000 (zonder problemen) even opengemaakt en daar zit de bruine elco niet in.

Verstuurd van mijn Galaxy Note 4

29 user(s) are reading this topic

0 members, 29 guests, 0 anonymous users