En 'Odin' is 1 op 1 Xtrend.
Nu wel, maar de 8000 / 10000 komen daar niet vandaan. Daar zaten duidelijk betere ontwikkelaars achter.
Posted 26 May 2016 - 15:35
Nu wel, maar de 8000 / 10000 komen daar niet vandaan. Daar zaten duidelijk betere ontwikkelaars achter.
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Posted 26 May 2016 - 15:53
Ik heb mijn ET8000 (zonder problemen) even opengemaakt en daar zit de bruine elco niet in.
Verstuurd van mijn Galaxy Note 4
@S_Hopper.. bedankt voor het controleren.
Het begint er aardig op te lijken dat de zogenaamde techneuten ergens goed de fout in zijn gegaan.
Edited by josjansen, 26 May 2016 - 15:54.
ET8000
Oscam
Openpli 6.2
Posted 26 May 2016 - 17:34
Odin bestond al toen de ET9200 op de markt kwam, en komt uit huize Xtrend (maar was voor een andere markt bedoeld). De Odin/Mara 9 is gewoon (vrijwel) dezelfde box als de 9k.
Posted 26 May 2016 - 18:34
De software ontwikkelaars van de eerste serie Xtrends waren zeker weten niet die van Odin. Even los van waar de hardware vandaan kwam. Wat die lui van Odin produceren is rammelende bagger...
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Posted 26 May 2016 - 18:38
Maar wel een werkende HbbTV plugin zonder tijdbom
Hoe dan ook: Odin (Mara) is een OEM van Xtrend en dat ook altijd geweest. Of ze daarvoor een ander dev-team opgezet hebben weet ik niet, maar dat zou de zaak wel erg duur gemaakt hebben.
Edited by Rob van der Does, 26 May 2016 - 18:40.
Posted 26 May 2016 - 19:28
Maar wel een werkende HbbTV plugin zonder tijdbom
Hoe dan ook: Odin (Mara) is een OEM van Xtrend en dat ook altijd geweest. Of ze daarvoor een ander dev-team opgezet hebben weet ik niet, maar dat zou de zaak wel erg duur gemaakt hebben.
Oud sales manager van VU+ had Xtrend gestart. Hardware werd toevallig bij dezelfde fabrikant ingekocht als de Mara M9 en later M7.
Xtrend is pas sinds kort een oem versie van Odin geworden met de ET7000 en alle nieuwere modellen.
De meeste boxen welk nu worden toegevoegd bij Openpli zijn ook oem versies van Odin.
Mut@nt HD51 STB 4K
Posted 27 May 2016 - 06:59
Ik heb mijn ET8000 (zonder problemen) even opengemaakt en daar zit de bruine elco niet in.
Verstuurd van mijn Galaxy Note 4
Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....
On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....
Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna
Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam
Press the button on the buttom right of this message
Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki
Posted 27 May 2016 - 10:21
Hmmm, merkwaardige situatie.
Inderdaad, heel vreemd.
Ik vind het helemaal niet zo vreemd Door deze elco blijft een stukje circuit onder stroom staan als de spanning er af gaat of er een reset wordt gedaan. De hardware heeft kennelijk een goede / harde reset nodig om lekker op te komen na een reboot en als er stroom op blijft staan, blijft die uit.
* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Posted 27 May 2016 - 10:44
Inderdaad, heel vreemd.Ik vind het helemaal niet zo vreemd Door deze elco blijft een stukje circuit onder stroom staan als de spanning er af gaat of er een reset wordt gedaan. De hardware heeft kennelijk een goede / harde reset nodig om lekker op te komen na een reboot en als er stroom op blijft staan, blijft die uit.
Blijft de vraag natuurlijk, waarom hebben ze deze elco modificatie aangebracht.
Ik heb god@#$!@##$ al twee jaar door deze elco een slecht werkende ontvanger.
Wie is hier verantwoordelijk voor en heeft zoiets kunnen bedenken.
ET8000
Oscam
Openpli 6.2
Posted 27 May 2016 - 11:16
Inderdaad, heel vreemd.Ik vind het helemaal niet zo vreemd Door deze elco blijft een stukje circuit onder stroom staan als de spanning er af gaat of er een reset wordt gedaan. De hardware heeft kennelijk een goede / harde reset nodig om lekker op te komen na een reboot en als er stroom op blijft staan, blijft die uit.
Wat merkwaardig is dat de ene box deze elco blijkbaar nodig heeft om op te starten en dat de andere er niet door opstart. En dat voor een modificatie die bedoeld is om opstartproblemen op te lossen.
Posted 27 May 2016 - 11:59
Als ik een slecht functionerende ontvanger zou hebben, dat gedurende een periode van twee jaar, en dat ook wist, dan was ik toch ietsje eerder naar mijn leverancier gestapt. Geen idee of jij dat al gedaan hebt overigens. Maar dan had ik een voorstel tot vervanging in overweging genomen danwel geopperd.Blijft de vraag natuurlijk, waarom hebben ze deze elco modificatie aangebracht.
Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.
Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen.
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.
Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".
Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.
Posted 27 May 2016 - 12:39
Als ik een slecht functionerende ontvanger zou hebben, dat gedurende een periode van twee jaar, en dat ook wist, dan was ik toch ietsje eerder naar mijn leverancier gestapt. Geen idee of jij dat al gedaan hebt overigens. Maar dan had ik een voorstel tot vervanging in overweging genomen danwel geopperd.Blijft de vraag natuurlijk, waarom hebben ze deze elco modificatie aangebracht.
Ja dat heb ik gedaan en heb toen een nieuwe gekregen, die vervolgens ook niet goed werkte.
ET8000
Oscam
Openpli 6.2
Posted 27 May 2016 - 13:54
Misschien een schrale troost dat elke ontvanger wel op enig punt ontwerpfouten in de hardware heeft
Edited by Erik Slagter, 27 May 2016 - 13:54.
* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Posted 27 May 2016 - 14:38
Erik Slagter, on 27 May 2016 - 14:54, said:Misschien een schrale troost dat elke ontvanger wel op enig punt ontwerpfouten in de hardware heeft
Noem dat maar een ontwerpfout, dit kun je niet maken als firma, regel dan een terug roep actie net als bij auto's die een start probleem hebben om de een of andere reden.
73's
PE1AQZ
Posted 27 May 2016 - 16:36
Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.
Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen.
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.
Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".
Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.
Posted 27 May 2016 - 18:41
@Jos Janssen
Dan zou ik weer aan de deur gerammeld hebben. Desnoods een geheel andere box met bijbetaling. In dezen had een ET10000 wellicht wel de gewenste oplossing gebracht. Of een Vu+ Duo2, afhankelijk van het gewenste aantal tuners.
Gelukkig is het nu opgelost en mag de et8000 blijven
ET8000
Oscam
Openpli 6.2
0 members, 0 guests, 0 anonymous users