Jump to content


Photo

Disecq probleem met 8 LNB's


  • Please log in to reply
27 replies to this topic

Re: Disecq probleem met 8 LNB's #21 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 12 July 2016 - 06:09

ja dat is em:

Voltage Mode 13 V

Tone Mode: Off

en nu werkt het ook zoals jij beschreef.


Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: Disecq probleem met 8 LNB's #22 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 12 July 2016 - 08:41

Gelukt :)

 

Nu werkt je DiSEqC switch ook echt in DiSEqC mode :)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Disecq probleem met 8 LNB's #23 Rigo

  • Senior Member
  • 45 posts

0
Neutral

Posted 4 May 2020 - 15:33

Een klein beetje necrobumpen kan nooit kwaad  :P

 

Ik heb eindelijk (vraag niet na hoeveel jaar) de T90 voorzien van 8 quad LNBs en 4 EMP switches (S8/1PCP-W2, in 1.1 mode), en deze thread heeft me wel een beetje geholpen met de configuratie.  Initieel stonden ze zo:

LNB: X
Priority: Auto
LNB type: universal
Voltage mode: polarisation
Increased voltage: off
Tone mode: Band
DiSeqC mode: 1.1
Fast DiSeqC: off
Toneburst: None
1.0 command: none
1.1 command: Input X
1.1 repeats: none
sequence repeat: off
Force Legacy: off

Zo vond ik een aantal satellieten (niet allemaal, want nog niet afgesteld voor de nieuwe posities) en de bijhorende kanalen ... maar na een tijdje was het niet meer  mogelijk om naar een andere satelliet te switchen ??? Verder zoeken (ook in deze thread) heeft me vanalles doen proberen (bijvoorbeeld Voltage Mode 13V en Tone mode Off), maar niets kan baten ... switchen gaat nog steeds niet.

De receivers zijn allemaal XTrend ET4000 (eentje blijkbaar nog op 4, de andere 2 op 6.2) en een 9500 (die nu helaas niet meer wil opstarten na een paar uurtjes stilstand ... een paar elco's hebben wat bruine vlekjes bovenop en lijken iets bol te staan ... en hoe zit dat nu met dat security board want ik heb geprobeerd de batterij te vervangen ?) 

 

1 van de 4000s kon gisteren na een tijdje geen enkele satelliet meer te pakken krijgen, deze morgen toch 1 en nu weer niks.

 

Iemand enig idee ?



Re: Disecq probleem met 8 LNB's #24 Rigo

  • Senior Member
  • 45 posts

0
Neutral

Posted 4 May 2020 - 16:30

Als misschien niet onbelangrijke toevoeging: ik was eindelijk overgegaan tot de uitbreiding en dus ook vervanging van de switches omdat het switchen tussen satellietn niet altijd meer goed werkte met de DiSeqC 1.0 switches.  En met de nieuwe switches blijft eigenlijk dat probleem ... dus maar eens uitkijken naar nieuwe kabels ? De kabels tussen LNB en switches zijn nieuw, maar de lange kabels naar de schotel vanachter in de tuin zijn waarschijnlijk al meer dan 10 jaar in gebruik ...



Re: Disecq probleem met 8 LNB's #25 Rigo

  • Senior Member
  • 45 posts

0
Neutral

Posted 16 May 2020 - 09:03

Nieuwe kabels naar de schotel toe (Koka 799) ... geen verbetering.  Nieuwe ontvanger (GigaBlue UHD-4K Quad) besteld ter vervanging van de ET9500, ben benieuwd wat die er van terecht zal brengen.

 

Is het eigenlijk mogelijk dat ontvangers na een aantal jaren gebruik slechter worden in het zenden van DiSeqC commandos ?



Re: Disecq probleem met 8 LNB's #26 Rigo

  • Senior Member
  • 45 posts

0
Neutral

Posted 14 June 2020 - 09:28

Eindelijk nieuwe switches aangekregen, Axing  SPU 81-02 (en dat is gewoon 2x de 81-00 versie in 1 behuizing).  En nog steeds geen beterschap, maar dat kan met de instellingen te maken hebben.  Op de switch is niks in te stellen (dus geen dipswitches zoals de EMP), en de switches zouden met 1.1 of 1.2 moeten werken.  In een of andere PDF van Axing heb ik dit gevonden: Attached File  axing SPU 81-0x.png   68.16KB   2 downloads

 

Ik ga er van uit dat dit nuttige informatie geeft over hoe in te stellen, maar met puur 1.1 werkt het dus niet  :(



Re: Disecq probleem met 8 LNB's #27 Rigo

  • Senior Member
  • 45 posts

0
Neutral

Posted 14 June 2020 - 10:22

Als ik de eerste 4 satellieten instel met diseqc 1.0 werken ze ... nu nog die 4 andere. Moet ik voor alle satellieten met een mix van 1.0 en 1.1 gaan werken ?

 

Position: sat 1 of 2

Option: sat 1/2 of sat 3/4

1.1 commando: sat 1-4 of sat 5-8 ?



Re: Disecq probleem met 8 LNB's #28 Rigo

  • Senior Member
  • 45 posts

0
Neutral

Posted 14 June 2020 - 11:40

't Is dus inderdaad een mix ... 1.1 op input 1 voor sat 1-4, en op 2 voor sat 5-8.  En dan gewoon poorten A-D.  En uiteraard command order juist zetten.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users