Jump to content


Photo

ET7500: streamen van Live TV en recordings naar PC

streaming

  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 BobbyG

  • Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 30 September 2016 - 08:59

Ik ben  helemaal nieuw op dit gebied, en ik heb net een Xtrend ET7500 in huis gekregen en ik vroeg me af of er een andere manier is om LiveTV en opgenomen programmas te streamen naar een PC.

 

Ik heb natuurlijk opwebif bekeken, en alhoewel dat erg rijk is aan functies, is het niet erg gebruikers vriendelijk voor het gebruik als een front-end om vanaf de bank een uitzending te bekijken. De opstelling die ik in gedachte heb is om via een pc in een andere kamer met afstandbediening via de et7500 een programma te bekijken. Dus meer als een extender, zoals bv XBMC, MediaPortal of Kodi gebruikt kan worden. Is dit mogelijk met Openpli en waar zou ik meer informatie kunnen vinden?

 

Alvast bedankt.



Re: ET7500: streamen van Live TV en recordings naar PC #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,215 posts

+1,713
Excellent

Posted 30 September 2016 - 10:54

Als je die PC met alle toeters en bellen nog niet hebt, is het wellicht beter om een goedkoop (tweedehands?) OpenPLi boxje te regelen, desnoods met een kapotte tuner.

 

Dan kun je alles wat je met je 7500 ook kunt, met als voordeel dat je exact dezelfde look en feel hebt (handig voor de WAF!).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: ET7500: streamen van Live TV en recordings naar PC #3 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 30 September 2016 - 14:55

yep koop er gewoon een zo goedkoop mogelijk Pli box bij...

Dan remote stream erop...

Dit werkt bij mij al jaren!!!

En voordeel je hebt maar 1 kaart nodig.

 

Of als het nog kan .

Koop een twin PLI tuner.

Zet die beneden neer.

en stream met 2 tuners naar alles wat je maar wilt.

Is wel het mooiste als je ook twee tuners aan kunt sluiten.. dus kabeltje erbij?


Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: ET7500: streamen van Live TV en recordings naar PC #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,215 posts

+1,713
Excellent

Posted 30 September 2016 - 15:00

Ik doe dat met een ET10000, dus 4 tuners... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: ET7500: streamen van Live TV en recordings naar PC #5 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 30 September 2016 - 16:27

Ik doe dat met een ET10000, dus 4 tuners... ;)

 

Bizar spul hoor dat Pli..

 

Maar ja Wanwizard..

Al zou je 10 tuners hebben..

Jij kunt ze toch niet kijken als core van Pli...

Ik neem aan dat je het doet omdat het kan :-)

 

hoe dan ook

Het werkt perfect!!

Dus 1 CD kaartje...

En je hebt na een paar maanden je tweede kaartje al terug verdient.

En je hebt je HDD ook op al je boxen..

 

 

Persoonlijk wel een probleempje.

Mijn save heeft sinds kort ook een hdd en die wordt automatisch ook Movie genoemd,

Dus heb ik in mijn slave 2 hdd de remote en de eign..

Klein puntje maar ach..


Edited by dylantje, 30 September 2016 - 16:27.

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: ET7500: streamen van Live TV en recordings naar PC #6 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 1 October 2016 - 09:15

Ik heb zo een VU+ Solo4K staan, met Unicable aangesloten. Letterlijk 10 tuners beschikbaar. Record is volgens mij uiteindelijk vier tuners in gebruik. Je kunt straks een VU+ Ultimo4l kopen, die volproppen met FBC tuners, dan heb je 24 tuners. Dat is misschien een ietsje overdreven wel.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: ET7500: streamen van Live TV en recordings naar PC #7 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,776 posts

+185
Excellent

Posted 1 October 2016 - 09:43

...en met JESS? ;)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: ET7500: streamen van Live TV en recordings naar PC #8 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,091 posts

+685
Excellent

Posted 1 October 2016 - 13:07

Of dvb-c

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: ET7500: streamen van Live TV en recordings naar PC #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,215 posts

+1,713
Excellent

Posted 1 October 2016 - 13:11

Bizar spul hoor dat Pli..
 
Maar ja Wanwizard..
Al zou je 10 tuners hebben..
Jij kunt ze toch niet kijken als core van Pli...
Ik neem aan dat je het doet omdat het kan :-)

 

Die snap ik niet helemaal. Wat heeft mijn positie hier te maken met of ik wel of niet iets kan kijken?

 

Ik kijk zelden live, mijn kijkgedrag wordt bijna uitsluitend bepaald door de autotimer. Dus hoe meer tuners, hoe beter.  En ik heb maar op 1 plaats in huis kabel, dus de rest gebeurt allemaal via streaming.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: ET7500: streamen van Live TV en recordings naar PC #10 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 4 October 2016 - 08:28

 

Bizar spul hoor dat Pli..
 
Maar ja Wanwizard..
Al zou je 10 tuners hebben..
Jij kunt ze toch niet kijken als core van Pli...
Ik neem aan dat je het doet omdat het kan :-)

 

Die snap ik niet helemaal. Wat heeft mijn positie hier te maken met of ik wel of niet iets kan kijken?

Was een grapje van hem; als PLi-er heb je geen tijd om alles te bekijken....



Re: ET7500: streamen van Live TV en recordings naar PC #11 teletub

  • Senior Member
  • 199 posts

+2
Neutral

Posted 4 October 2016 - 08:50

als je al wel een pc hebt is dit met kodi mogelijk.

je kunt dan eventueel kodi met je mobieltje bedienen.

installeer kodi op je pc, activeer TV in de systeem instellingen en selecteer/installeer  VU+ / ENIGMA2 client als PVR-client.

Nu kun je op je pc naar tv kijken en ook naar alle opnames.

 

Maar als ik eerlijk ben werkt een 2e stb kastje wel makkelijker :D  :D (maar het kan dus wel)


Vu + Ultimo 3x Dvb-C  met OpenPli
Zgemma H2 met OpenPli


Re: ET7500: streamen van Live TV en recordings naar PC #12 cheapwatcher

  • Senior Member
  • 169 posts

+5
Neutral

Posted 4 October 2016 - 09:23

Ik heb laatst een android tv boxje gekocht. Daarmee kun je ook gemakkelijk streamen.


Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+


Re: ET7500: streamen van Live TV en recordings naar PC #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,215 posts

+1,713
Excellent

Posted 4 October 2016 - 14:31

Die snap ik niet helemaal. Wat heeft mijn positie hier te maken met of ik wel of niet iets kan kijken?


Was een grapje van hem; als PLi-er heb je geen tijd om alles te bekijken....

 

Ah, autistje pesten. ;) niet doen, negen van de tien keer mis ik woordgrappen kompleet.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: ET7500: streamen van Live TV en recordings naar PC #14 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 4 October 2016 - 16:44

 

Die snap ik niet helemaal. Wat heeft mijn positie hier te maken met of ik wel of niet iets kan kijken?


Was een grapje van hem; als PLi-er heb je geen tijd om alles te bekijken....

 

Ah, autistje pesten. ;) niet doen, negen van de tien keer mis ik woordgrappen kompleet.

 

 

Ik zou nooit en te nimmer een PLi core te kakken zetten..

Maar als ik zie hoveel vakmanschap jullie in jullie project stoppen...

Moet het iets meer tijd kosten dan ff een keertje.. vandaar mijn aanname, dat je geen tijd hebt.

 

En pesten, ik niet.......

 

eerdere nederig dankbaar voor al een jaartje 5 bizar veel genot van een ETbox icm PLi.

Er is in mijn beleving bijna geen andere hardware [ lees multimedia box ]  die zo'n lange LevensCyclus heeft

En nog mooier, hij kan nog wel ff mee.

 

Dus nogmaals

PLi BEDANKT!!![ namens de directie hier in huis, met de onderdirecteuren :-) ]


Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: ET7500: streamen van Live TV en recordings naar PC #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,215 posts

+1,713
Excellent

Posted 4 October 2016 - 16:50

No worries, zie de smiley... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: ET7500: streamen van Live TV en recordings naar PC #16 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 6 October 2016 - 14:03

...en met JESS? ;)

JESS support zijn we stiekem nog steeds mee bezig, maar blijkt erg complex te zijn. Niet zozeer het protocol, dat is peanuts, maar een goede integratie in Enigma, dat is een uitdaging.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users