Op mijn ET9K gebruikte ik achteraf decoderen al regelmatig aangezien mijn kaart domweg problemen geeft als ik langer dan 1 uur meer dan twee zenders tegelijk decodeer en ik ben niet de enige.
Met de 10k zal ik dit nog vaker gaan gebruiken, gezien het aantal beschikbare tuners. Op de 9K zat ik nog met Pli van november 2014 en was de epg van het gedecodeerde kanaal in ieder geval altijd van het juiste programma, kennelijk is er nadien een verslechtering opgetreden... Verdere nadelen merk ik niet, normale opnames maak ik uiteraard gedecodeerd en neem dan de ecm niet op. Alleen als ik meer dan 1 programma opneem (en tegelijk iets anders kijk=2) neem ik bij de meerdere gelijktijdige opnames de ecm op en decodeer niet. Ik neem nooit alle ecm's op.
Op zich werkt dit technisch prima, alleen is de administratie onhandig omdat je achteraf niet meer kunt zien welke opname gecodeerd is opgenomen en welke niet.
Mocht iemand zin en tijd hebben om dit proces te verbeteren, graag. Er is minimaal 1 gebruiker heel erg blij met het bestaan van deze optie.