Jump to content


Photo

DVD afspelen werkt niet goed.


  • Please log in to reply
66 replies to this topic

#1 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 3 December 2016 - 13:48

Om te beginnen graag niet weer beginnen over een Media Speler.

 

Het afspelen van DVD-Video gaat niet goed (VOB/VIDEO_TS), te eerste werkt het menu vaak niet. Als ik een item aanklikt start het niet of gaat dit tergent op gang.

Als ik stop druk gaat hij terug naar de file lijst. Ik zou liever zijn dat die daarmee terug gaat naar het DVD menu. (en mischien kan de echte menu knop dan voor het normale menu gebruikt worden)

Ik dacht er trouwens ook aan om 2,4,5,6,8 als menu navigatie te gebruiken (2 is pijl omhoog, 4 is pijl links, 5 is OK, 6 is rechts, en 8 is pijl beneden. En mischien een optie de DVD zonder menu te bekijken aangezien dat vaak problemen geeft.


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: DVD afspelen werkt niet goed. #2 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 3 December 2016 - 17:16

Leef je eigen uit, we zien je produkt wel als het klaar is (of bedoel je dat niet?)



Re: DVD afspelen werkt niet goed. #3 Bram55

  • Senior Member
  • 916 posts

+13
Neutral

Posted 3 December 2016 - 17:24

Weet je Rocco, ik "speel" al 15 jaar met dit soort boxen en als er iets niet meteen lukt, roep ook ik, maar dan na twee dagen zelf uitproberen, de hulp in van de techneuten hier aanwezig.

En ik kan je verzekeren dat dit vele malen leerzamer is dan een hapklare brok voorgeschoteld te krijgen

Verder wel met vriendelijk groet, Bram



Re: DVD afspelen werkt niet goed. #4 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 3 December 2016 - 17:29

Leef je eigen uit, we zien je produkt wel als het klaar is (of bedoel je dat niet?)

 

Nee


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: DVD afspelen werkt niet goed. #5 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 3 December 2016 - 17:48

@rocco99

 

mag ik je er attent op wijzen dat je vu ontvanger een satelliet ontvanger is en geen multi

media speler. ;)

maar als je exotische dingen met je ontvanger wil doen, zoals bv; dvd afspelen, dan is jouw contributie om

dit perfect werkende te krijgen zeer welkom. :D 

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: DVD afspelen werkt niet goed. #6 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 3 December 2016 - 18:45

Nogmaals: Om te beginnen graag niet weer beginnen over een Media Speler.

 

En nee programmeren dat kan ik niet.

 

Kan XBMC niet ook DVDs afspelen?, alleen werkt dat helaas ook al niet.


Edited by rocco99, 3 December 2016 - 18:49.

My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: DVD afspelen werkt niet goed. #7 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 3 December 2016 - 19:04

Om te beginnen graag niet weer beginnen met allerlei features te vragen die minimaal op een mediaspeler horen en niet op een eenvoudige ontvanger.

 

Dat sommige dingen min of meer werken is een grote extra die je krijgt op een ontvanger waarvoor die absoluut niet ontworpen is.

Jij denkt te kunnen beoordelen dat het allemaal heel simpel is om al jou (buitenissige) wensen te implementeren en dat het dan ook maar even voor jou gedaan moet worden. De enigma2-, Openwebif- en HBBTV-wereld draait niet alleen om rocco99 zijn wensen.

Als er dan al aan jou wensen voldaan wordt dan wijzig je die wensen ook nog even gaandeweg en ben je weer niet tevreden.

 

Tip 1: Ga gewoon lekker TV kijken op de ontvanger die je nu hebt. Ga je DVD'tjes kijken op een mediaspeler of een DVD-speler en besef nu eens dat je simpele Solo SE absoluut geen alleskunner is.

Als je denkt dat sommige dingen wel moeten kunnen ga je er dan zelf eens in verdiepen in plaats van het forum vol losse flodders/hersenscheten te plaatsen.

 

Tip 2: Het mute probleem kan je zelf heel eenvoudig oplossen, je wilt het mute symbool nooit zien sloop het dan uit je skin, je hebt al een hint daarvoor gekregen maar waarschijnlijk niet gelezen omdat je het niet wilde zien.

Ga je verdiepen in het maken van een skin, bestudeer deze en pas het aan.

 

Zo dit was mijn laatste reactie op jou topic(s) ik ga daar geen tijd meer aanbesteden als jij dat ook niet doet

Succes met je ontvanger



Re: DVD afspelen werkt niet goed. #8 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 3 December 2016 - 19:09

DVD-speler? Schijfjes? Nee dankje die tijd is wel een beetje voorbij denk ik.

 

PS. Vind 200 euro wel duur voor een simpele sateliet ontvanger, of licht dit aan mij?


Edited by rocco99, 3 December 2016 - 19:11.

My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: DVD afspelen werkt niet goed. #9 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 3 December 2016 - 19:21

Het is hobbysoftware. Dat betekent dat functionaliteit ontwikkeld wordt omdat mensen het leuk vinden. De DVD-functionaliteit is ook ooit ontworpen omdat iemand het leuk vond een DVD-speler in Enigma2 in te bouwen. Functionaliteit valt of staat met iemand die bereid is het te onderhouden. De DVD-functionaliteit in Enigma2 wordt slecht onderhouden, niemand die momenteel zin heeft om daar zijn hobbytijd aan te besteden. Dat kan gebeuren met hobbysoftware.

Je 200 euro tel je neer voor de hardware. Voor dat geld heb je zeer degelijke hardware gekocht. De software is een gegeven paard en dat mag je, zoals bekend, niet in de bek kijken. Als je iets opgelost wil hebben bij open software zul je daar vaak zelf tijd in moeten steken. De vrije tijd van een ander is evenveel waard als je eigen vrije tijd. Vaak hoef je niet zelf de oplossing te programmeren, maar uitzoeken wat er mis gaat en degenen die de software onderhouden dat inzichtelijk maken is vaak genoeg.

Re: DVD afspelen werkt niet goed. #10 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 3 December 2016 - 19:29

Om te beginnen graag niet weer beginnen met allerlei features te vragen die minimaal op een mediaspeler horen en niet op een eenvoudige ontvanger.

 

Dat sommige dingen min of meer werken is een grote extra die je krijgt op een ontvanger waarvoor die absoluut niet ontworpen is.

Jij denkt te kunnen beoordelen dat het allemaal heel simpel is om al jou (buitenissige) wensen te implementeren en dat het dan ook maar even voor jou gedaan moet worden. De enigma2-, Openwebif- en HBBTV-wereld draait niet alleen om rocco99 zijn wensen.

Als er dan al aan jou wensen voldaan wordt dan wijzig je die wensen ook nog even gaandeweg en ben je weer niet tevreden.

 

Tip 1: Ga gewoon lekker TV kijken op de ontvanger die je nu hebt. Ga je DVD'tjes kijken op een mediaspeler of een DVD-speler en besef nu eens dat je simpele Solo SE absoluut geen alleskunner is.

Als je denkt dat sommige dingen wel moeten kunnen ga je er dan zelf eens in verdiepen in plaats van het forum vol losse flodders/hersenscheten te plaatsen.

 

Tip 2: Het mute probleem kan je zelf heel eenvoudig oplossen, je wilt het mute symbool nooit zien sloop het dan uit je skin, je hebt al een hint daarvoor gekregen maar waarschijnlijk niet gelezen omdat je het niet wilde zien.

Ga je verdiepen in het maken van een skin, bestudeer deze en pas het aan.

 

Zo dit was mijn laatste reactie op jou topic(s) ik ga daar geen tijd meer aanbesteden als jij dat ook niet doet

Succes met je ontvanger

 

 

Goed gezegd !



Re: DVD afspelen werkt niet goed. #11 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 3 December 2016 - 22:01

Ik heb ook vaak problemen met dvd's afspelen maar weet dat dat een probleem kan zijn en weet ook hoe er mee om te gaan.
Dat vormt voor mij geen belemmering om de zaken af te spelen, ook de wetenschap dat ik iets meer handelingen moet verrichten om de zaak in beeld te krijgen maakt me geen zak uit, ik draai immers met een box met gratis software?
Dit geldt ook voor andere zaken welke misschien middels een omweg gestart moeten worden, het maakt me niet uit.

En juist omdat het gratis is ga ik een forum volspammen met allerlei vreemde eisen, en verwacht dan ook nog eens dat het snel wordt opgelost, het is immers gratis?
En er zelf moeite voor doen is al helemaal niets, voorgekauwde info is veel leerzamer.

Overigens is 200€ geen geld voor een multimedia doos die alles kan.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: DVD afspelen werkt niet goed. #12 Bram55

  • Senior Member
  • 916 posts

+13
Neutral

Posted 4 December 2016 - 10:30

Als ik door de topic lijst kijk merk ik op dat rocco meerdere topics per dag start.

Daarmee geeft ie zelf al aan dat ie niet de tijd neemt om zelf wat uit te zoeken maar het normaal vindt dat anderen dat voor hem doen.

Voor mij is het nu tijd om topics, gestart door rocco, te weren en niet meer in te zien. Misschien een IP-ban geven?

 

Ik vind ook dat zijn meeste vragen, met enige moeite bij het zoeken, het antwoord al bieden.



Re: DVD afspelen werkt niet goed. #13 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 4 December 2016 - 11:08

Een IP-ban lijkt me wat overdreven. Hij schreeuwt niet en zegt ook geen overtogen dingen.. Hij wil alleen alles voorgekauwd krijgen en denkt dat zo'n box gewoon 'alles' moet kunnen om zo een Mediaspeler uit te sparen.. Hij weigert gewoon enig zelfinitiatief te ontplooien. Maar om daar nu een ban voor te geven. Misschien is er een bord-optie om het aantal postst te limiteren?
Met één been in het graf..... Helaas

Re: DVD afspelen werkt niet goed. #14 Bram55

  • Senior Member
  • 916 posts

+13
Neutral

Posted 4 December 2016 - 11:17

Ik gok voor vandaag totaal 4 nieuwe topics van rocco en zet daarbij 5 euro in.



Re: DVD afspelen werkt niet goed. #15 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 4 December 2016 - 11:37

Je kunt ook gewoon, als je dat wilt, rocco99 in je negeervoorkeuren zetten, dan zie je niets meer van hem als het goed is.

Tot nu toe heb ik dat nooit geprobeerd dus of het goed werkt weet ik niet maar ik neem aan van wel.

 

Een IP-ban is over the top lijkt mij.

http://forums.openpl...ea=ignoredusers


Edited by Pedro_Newbie, 4 December 2016 - 11:38.


Re: DVD afspelen werkt niet goed. #16 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 4 December 2016 - 12:21

..... of licht dit aan mij?

Jazeker: een lichtend voorbeeld dat het aan jou ligt :)

Ik weet zeker dat vele forumgenoten het een verademing zouden vinden als je je gedachten en vragen eens ordent en doordenkt alvorens vele berichten te wijden aan wat algemeen toch een beetje als onzin-vragen wordt beschouwd. En ook als je eens zou willen luisteren naar wat anderen zeggen.....



Re: DVD afspelen werkt niet goed. #17 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 4 December 2016 - 12:29

Maar goed ik denk dus dat de VU+ een mediaspeler is wat niet zo blijkt te zijn, maar wil deze toch zoveel mogelijk gebruiken voor de formaten die nog wel goed werken.

Dus bij deze kan iemand een lijstje geven welke formaten/extensies goed werken en welke experimentel zijn, en welke gewoon echt niet ondersteund worden.

Dankje!


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: DVD afspelen werkt niet goed. #18 Bram55

  • Senior Member
  • 916 posts

+13
Neutral

Posted 4 December 2016 - 12:43

Hij gaat gewoon door, wil niet luisteren, kan niet lezen en is eigenwijs.

Ik denk dat ik het openpli forum even laat voor wat het is en kom over een tijdje wel weer terug.



Re: DVD afspelen werkt niet goed. #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 4 December 2016 - 12:53

Gewoon de suggestie van Pedro volgen, werkt uit de kunst. Levert wel wat rare zaken op, want je ziet wel de reacties, maar niet de vragen zelf...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: DVD afspelen werkt niet goed. #20 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 4 December 2016 - 13:17

Dus bij deze kan iemand een lijstje geven welke formaten/extensies goed werken en welke experimentel zijn, en welke gewoon echt niet ondersteund worden.

Jazeker; ik zou die vraag even doorspelen aan @Rocco99. Die kan dat zo uitproberen en een keurig lijstje presenteren (niet alleen met extensies, maar ook rekening houdend met de gebruikte codecs en de gebruikte images).




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users