DVD afspelen werkt niet goed.
Re: DVD afspelen werkt niet goed. #41
Posted 9 December 2016 - 23:02
VHS heeft waarschijnlijk een betere marketing gehad.
Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....
On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....
Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna
Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam
Press the button on the buttom right of this message
Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki
Re: DVD afspelen werkt niet goed. #42
Re: DVD afspelen werkt niet goed. #43
Posted 10 December 2016 - 00:38
Alle hierna niet ter zake doende berichten haal ik vervolgens weer weg. En onze vragende vriend mag wat mij betreft Wikipedia eens bezoeken met al zijn vragen. Akkoord?
Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.
Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen.
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.
Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".
Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.
Re: DVD afspelen werkt niet goed. #44
Re: DVD afspelen werkt niet goed. #45
Posted 6 February 2017 - 22:22
Het is ook voor mij een grote plus als dit de vu+ ook goed gaat werken. Mijn eerste vraag is, zit de dvd besturings functie in de media player of in een ander onderdeel? Een mijn 2e vraag is wat het verschil is in pli tussen de DB en VU+ op dit punt?
Als ik weet waar ik moet beginnen wil ik wel kijken of ik in staat ben om het te verbeteren, al ben ik geen programmeur.
Ik heb in het verleden NFS ook draaiende gekregen op mijn dm7000.
Maar alle hulp is natuurlijk welkom.
Re: DVD afspelen werkt niet goed. #46
Posted 7 February 2017 - 13:48
De afspeelfunctie zit in Enigma, en gaat automatisch aan de gang als deze een DVD detecteert. Die werkt via de filelist. De media player is een plugin, en dat is dus wezelijk iets anders!
Maar voor beide geldt, dat als je op beide boxen dezelfde versie OpenPLi hebt, deze functie ook dezelfde is.
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Re: DVD afspelen werkt niet goed. #47
Posted 14 February 2017 - 15:17
Wat nu ook een nadeel nu is als een map een VIDEO_TS folder heeft en er staan ook andere media bestanden in de ROOT van die map, dan worden die genegeerd.
Ook worden DVD .ISO (en NRD en wat had je nog meer?) nu niet ondersteund.
My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE hahahaha JoyNEE
Re: DVD afspelen werkt niet goed. #48
Posted 14 February 2017 - 15:53
Kan OpenPli copy protected DVDs afspelen en is hij regio vrij?
My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE hahahaha JoyNEE
Re: DVD afspelen werkt niet goed. #49
Posted 14 February 2017 - 16:52
Ik weet dat die regiobeperking in de hardware zit. Bij bepaalde merken/types dvd-speler/recorders kan je middels booktype/bitsetting deze regio vrij maken.
Ik denk niet dat de OpenPLI software hier verder iets mee van doen heeft ? Maar dat kan iemand van het OpenPLI-team vast wel bevestigen of ontkrachten.
Edited by Dimmie, 14 February 2017 - 16:53.
Re: DVD afspelen werkt niet goed. #50
Re: DVD afspelen werkt niet goed. #51
Posted 14 February 2017 - 19:20
Sommige DVD spelers dwingen de regiocode low-level af. Daarmee krijg je al geen toegang tot de sectors die niet volgens regiocode toegankelijk zijn. Daar helpt geen enkele decryptie tegen.
* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Re: DVD afspelen werkt niet goed. #52
Posted 14 February 2017 - 20:49
Geen idee voor wat betreft disk images en andere bizarre formaten.
Als als andere bestanden daar neer zetten niet werkt, dan moet je dat niet meer doen. Het systeem is gemaakt voor een directory met de naam van de DVD, met DAARIN de inhoud van de DVD, bv de VIDEO_TS folder.
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Re: DVD afspelen werkt niet goed. #53
Posted 14 February 2017 - 23:03
Een DVD-Video ISO wordt helaas niet gelezen in ieder geval.
Re: DVD afspelen werkt niet goed. #54
Posted 15 February 2017 - 00:34
Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....
On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....
Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna
Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam
Press the button on the buttom right of this message
Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki
Re: DVD afspelen werkt niet goed. #55
Posted 15 February 2017 - 03:13
Ja daarom dus een dvd-speler of recorder gebruiken die regio-vrij is, of als die niet regio-vrij is dan regiovrij maken als daar firmware voor beschikbaar is (beetje googelen op bitsetting/booktype support). Bijvoorbeeld als je een dvd-speler/recorder van Nec gebruikt dan kom je via google hier op uit:
http://liggydee.cdfr...om/page/en/FAQ/
of als het om andere merken/types gaat: http://archive.rpc1.org/
Edited by Dimmie, 15 February 2017 - 03:15.
Re: DVD afspelen werkt niet goed. #56
Posted 15 February 2017 - 05:31
Wat nu ook een nadeel nu is als een map een VIDEO_TS folder heeft en er staan ook andere media bestanden in de ROOT van die map, dan worden die genegeerd.
Ook worden DVD .ISO (en NRD en wat had je nog meer?) nu niet ondersteund.
Ja bij een map VIDEO_TS horen ook geen andere bestanden te staan, je "echte" DVD-speler zou die ook niet afspelen en ISO files worden perfect gelezen en niet onbelangrijk ook afgespeeld.
Je kunt wel allerlei rare scenario's bedenken dat files niet afgespeeld worden maar blijf in gedachten houden: Je Vu+ Solo is GEEN mediaspeler.
Zo even lekker duidelijk neergezet, alles wat ie wel afspeelt buiten zijn normale functie om is mooi meegenomen.
Edited by Pedro_Newbie, 15 February 2017 - 05:32.
Re: DVD afspelen werkt niet goed. #57
Posted 15 February 2017 - 06:40
OpenPli maak er nú een volwaardige mediaspeler van! Ik eis het....
Jullie hebben alle tijd en toch niets anders nuttigs te doen dan mij op mijn wenken te bedienen...
Denk dat dit Rocco zijn mindset zo ongeveer wel is...
Re: DVD afspelen werkt niet goed. #58
Posted 16 February 2017 - 16:36
Er zijn een paar hardnekkige misverstanden over DVD en beveiliging.
1) De videostream staat in een UDF filesysteem. Heel handig voor op de PC, maar de DVD speler (hardware/software) doet er NIKS mee. Die lees gewoon blokken in bepaalde volgorde, zoals vastgelegd is in de standaard. Het kan daarom voorkomen dat een stream via het filesysteem iets anders oplevert dan direct via de disk afspelen/uitlezen (ik zou zeggen dat dat een authoring fout is, maar och, wie weet waar het goed voor is).
2) Beveiliging wordt op twee niveau's geimplementeerd. Enerzijds worden de sectors versteuteld, anderzijds weigeren veel DVD spelers de content aan te bieden van sectors als de regiocode niet overeenkomt. Dan kun je hoog of laag springen, de content zul je echt niet krijgen (versleuteld of niet). Dát is het eerste probleem wat je moet zien te overwinnen.
Stap er gewoon van af, DVD's zijn niet meer van deze tijd. Gewoon even omzetten op je PC naar een mkv met h264 en dan werkt het als een tierelier (en nog een stuk kleiner ook).
* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Re: DVD afspelen werkt niet goed. #59
Posted 17 February 2017 - 13:40
En kan dit ook inclusief menu's/bonus materiaal etc.??? Wie zegt trouwens dat ik het over een echte DVD heb?? Gaat om VIDEO_TS map die op HDD van box geplaatst is.
Re: DVD afspelen werkt niet goed. #60
Posted 17 February 2017 - 16:50
Stap er gewoon van af, DVD's zijn niet meer van deze tijd. Gewoon even omzetten op je PC naar een mkv met h264 en dan werkt het als een tierelier (en nog een stuk kleiner ook).
Alleen gaat dan de ondertiteling verloren... Anders was 't een prima systeem geweest.
9 user(s) are reading this topic
0 members, 9 guests, 0 anonymous users