Jump to content


Photo

Formuler F1 tuner/diseqc probleem


  • Please log in to reply
36 replies to this topic

Re: Formuler F1 tuner/diseqc probleem #21 mv1wou

  • Senior Member
  • 255 posts

+3
Neutral

Posted 1 January 2017 - 14:21

Ik heb de sab switch hier in de rommeldoos liggen.
Buiten heb ik er 4 switches in hangen.

Type EMP disqec switch 4in1.
Werkt prima.

Destijds gekocht bij Asat.
Ze hebben hem nog zag ik.
Volgens de specs ideaal voor dreambox e.d.
Prijs valt mee €14,95

Zitten dan wel weer 4 sab slim premium spt
Universal quad lnb's op.

Box:
VU+ solo 4k woonkamer
VU+ solo 2 keuken
VU+ solo 2 slaapkamer
VU+ solo terras stream only
Triax dish 110cm, 4 quad lnb's + 4 diseqc switches.


Re: Formuler F1 tuner/diseqc probleem #22 molendid

  • Senior Member
  • 33 posts

0
Neutral

Posted 1 January 2017 - 15:15

@ littlesat : update gedaan en wijzigingen aangebracht zoals je voorstelde. Opname gestart en 5' zitten azppen naar evrschillende sats. Voor het ogenblik lukt alles nog. Hopelijk blijft het zo.. . :mellow:

Teneinde niet te dom te sterven, wat heeft dit veranderd? Heeft het iets te maken met het repeaten van het signaal naar de switch?

 

@mv1you : Problemen gehad met de SAB switchen? Heb als lnb Megasat multifeed quad. Hopelijk heb ik me niet vergist bij die aankoop.. ;)


Edited by molendid, 1 January 2017 - 15:19.

Formuler F1 -  3 Megasat Multifeed Quad LNB - Hotbird/Astra1/Astra3


Re: Formuler F1 tuner/diseqc probleem #23 mv1wou

  • Senior Member
  • 255 posts

+3
Neutral

Posted 1 January 2017 - 15:35

De sab switch gaf bij mij problemen idd.
Eerst wel werken en dan plots niet reageren op het signaal om naar andere poort te gaan.
Dus bleef bijv. lekker op poort A (hotbird) hangen, terwijl hij naar poort C moest voor een kanaal op astra 23,5 en dat werkt natuurlijk niet

Na de wissel was het goed.

@ littlesat : update gedaan en wijzigingen aangebracht zoals je voorstelde. Opname gestart en 5' zitten azppen naar evrschillende sats. Voor het ogenblik lukt alles nog. Hopelijk blijft het zo.. . :mellow:
Teneinde niet te dom te sterven, wat heeft dit veranderd? Heeft het iets te maken met het repeaten van het signaal naar de switch?

@mv1you : Problemen gehad met de SAB switchen? Heb als lnb Megasat multifeed quad. Hopelijk heb ik me niet vergist bij die aankoop.. ;)


Box:
VU+ solo 4k woonkamer
VU+ solo 2 keuken
VU+ solo 2 slaapkamer
VU+ solo terras stream only
Triax dish 110cm, 4 quad lnb's + 4 diseqc switches.


Re: Formuler F1 tuner/diseqc probleem #24 molendid

  • Senior Member
  • 33 posts

0
Neutral

Posted 1 January 2017 - 15:52

Bedankt, ga effe afwachten wat de nieuwe instellign geeft en dan eventueel ook naar EMP switch overschakelen.. Bij electrosat staan ze voor 7 €..


Formuler F1 -  3 Megasat Multifeed Quad LNB - Hotbird/Astra1/Astra3


Re: Formuler F1 tuner/diseqc probleem #25 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 2 January 2017 - 09:53

Teneinde niet te dom te sterven, wat heeft dit veranderd? Heeft het iets te maken met het repeaten van het signaal naar de switch?

Dit draait een workaround terug die een DiSEqC-probleem met sommige ontvangers verbetert. Waar ik altijd al tegen was. Zo zie je maar weer, wederom, dat je nooit zomaar workarounds moet gaan invoeren, er gaat altijd wel ergens anders iets stuk, bij een ontvanger die alles wel netjes doet zoals het hoort.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Formuler F1 tuner/diseqc probleem #26 mv1wou

  • Senior Member
  • 255 posts

+3
Neutral

Posted 4 January 2017 - 23:57

Hoe is het nog afgelopen nu?

Heeft de update van littlesat het probleem opgelost, of moest je hardware vervangen?


Box:
VU+ solo 4k woonkamer
VU+ solo 2 keuken
VU+ solo 2 slaapkamer
VU+ solo terras stream only
Triax dish 110cm, 4 quad lnb's + 4 diseqc switches.


Re: Formuler F1 tuner/diseqc probleem #27 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,304 posts

+691
Excellent

Posted 5 January 2017 - 00:40

Ik heb gevraagd die regel met work a round aan te passen in je code op je box of die work-a-round het issue in joiw situatie triggert.... Dat hoefde ik alleen ff te weten om dit uit te sluiten....

P.s. Een echte work a round was het niet... Het herhaald alleen de diseqc pulse een keertje extra met de standaard instellingen... Maar blijkbaar werkt dat in jouw situatie averechts.... Ben bang dat we er een setting van aan het maken komen of iets...

P.s. Erik het is niet zomaar ingevoerd... Maar het blijkt dat de theorie niet klopt... In dit geval komt de puls vervormd aan en dat op het herhaalmoment... Echt sjips en ook nog box, situatie, driver en hardware afhankelijk... Veel boxen gaan hier weer beter op... Alleen blijkbaar niet in jouw situatie...

Edited by littlesat, 5 January 2017 - 00:55.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Formuler F1 tuner/diseqc probleem #28 molendid

  • Senior Member
  • 33 posts

0
Neutral

Posted 5 January 2017 - 09:40

Ik heb nu enkele dagen tests uitgevoerd (beide tuners zoveel mogelijk gebruikt) en blijkbaar is het probleem nu wel opgelost. Ik heb momenteel geen hardware vernieuwd/veranderd. Dank an Littlesat! En ook alle anderen die me een beetje wijzer hebben gemaakt..

Er zou een derde tuner in komen en hopelijk blijft hij werken naar behoren, maar ik heb er alle vertrouwen in. De f-connectoren gaan ook allen vervangen worden door compressieconnectoren, dat sluit al één mogelijkheid tot problemen uit.

Nog een vraagje aan Littlesat : die wijziging gaat die verloren bij updates?

 

Dank u aan allen!


Formuler F1 -  3 Megasat Multifeed Quad LNB - Hotbird/Astra1/Astra3


Re: Formuler F1 tuner/diseqc probleem #29 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,304 posts

+691
Excellent

Posted 5 January 2017 - 10:28

Ja... Die gaat voorlopig bij updates verloren... Totdat er een echte oplossing komt zal je die zelf aan moeten passen... Ik ben bang dat dit een instelling zal moeten worden om het voor alle type boxen en hardware goed te krijgen, iets wat een beetje zonde is omdat het in het simple menu zou moeten... :(, maar ik ben bang dat we daar (voorloptig) niet omheen kunnen...

Edited by littlesat, 5 January 2017 - 10:29.


Re: Formuler F1 tuner/diseqc probleem #30 molendid

  • Senior Member
  • 33 posts

0
Neutral

Posted 5 January 2017 - 14:25

Dan zal ik minder vlug een update doen... B)  In ieder geval bedankt voor je hulp, en hopelijk zijn er andere mensen ook mee geholpen..


Formuler F1 -  3 Megasat Multifeed Quad LNB - Hotbird/Astra1/Astra3


Re: Formuler F1 tuner/diseqc probleem #31 molendid

  • Senior Member
  • 33 posts

0
Neutral

Posted 26 March 2018 - 22:58

@ Littlesat : Heb toch een update durven doen. Volledige procedure weer doorlopen en deze keer krijg ik beide tuners niet tegelijk aan de praat.. Enig idee wat ik anders nog zou kunnen doen?

 

Bedankt op voorhand!

 

Didier


Formuler F1 -  3 Megasat Multifeed Quad LNB - Hotbird/Astra1/Astra3


Re: Formuler F1 tuner/diseqc probleem #32 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,304 posts

+691
Excellent

Posted 27 March 2018 - 07:04

Ben bang dat je beter kunt flashen. Welk image heb je er nu eigenlijk op?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Formuler F1 tuner/diseqc probleem #33 molendid

  • Senior Member
  • 33 posts

0
Neutral

Posted 27 March 2018 - 07:23

Openpli 4, enigma van 16/01/2018, release 4.

Ga eens een nieuwe flash installeren en testen. Hou jullie op de hoogte!


Formuler F1 -  3 Megasat Multifeed Quad LNB - Hotbird/Astra1/Astra3


Re: Formuler F1 tuner/diseqc probleem #34 molendid

  • Senior Member
  • 33 posts

0
Neutral

Posted 27 March 2018 - 14:20

Openpli 6.1 geinstalleerd. Tuner B in Mode Disepc A/B/C/D (zoals tuner A) maar geen enkele sat te vinden.. Werkte nog goed met vorige versie. Goe bzeig... ;)


Formuler F1 -  3 Megasat Multifeed Quad LNB - Hotbird/Astra1/Astra3


Re: Formuler F1 tuner/diseqc probleem #35 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,304 posts

+691
Excellent

Posted 27 March 2018 - 14:27

Ben bang dat er toch iets anders fout zit daar ik hier geen issue heb...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Formuler F1 tuner/diseqc probleem #36 molendid

  • Senior Member
  • 33 posts

0
Neutral

Posted 28 March 2018 - 08:35

Na veel flashen, reflashen, opnieuw instellen..... Ben ik aan de inkomende coax beginnen prutsen. Er zitten daar 2 L-tussenstukken (90° draai) aan allebij erafgenomen, één van de twee is tussen mijn vingers in stukken gevallen!

Dat er daar een slecht kontakt komt net op het ogenblik dat je flasht (zonder dat je de box beweegt) is dan toch ook een toeval van 1 op 1.000.000...

 

Enfin, probleem opgelost!!

 

Bedankt voor jullie hulp nogmaals!

 

Didier


Formuler F1 -  3 Megasat Multifeed Quad LNB - Hotbird/Astra1/Astra3


Re: Formuler F1 tuner/diseqc probleem #37 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 28 March 2018 - 16:10

Die kniestukjes zijn berucht. Ik heb er op die manier al een stuk of vijf uit elkaar zien vallen. Ze zijn vast te goedkoop, maar om er dan maar een tientje per stuk aan uit te gaan geven?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users