Ik dacht dat we die vreselijke misnoemer SCR (...) er uit gehaald hadden? SCR = Single Cable Reception. Iemand bij DMM heeft ooit eens bedacht dat een goede naam voor de user band zou zijn, slaat helemaal nergens op. User band dus
Aan de slag met Unicable II LNB's
Re: Aan de slag met Unicable II LNB's #221
Posted 6 March 2018 - 19:51
* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Re: Aan de slag met Unicable II LNB's #222
Posted 7 March 2018 - 07:30
Ik zag overigens dat ik ook nog een fout in de afkorting zelf heb gebruikt
Anyway, het gaat erom of de boodschap helder is, en dat zal (hoop ik) het geval zijn.
Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....
On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....
Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna
Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam
Press the button on the buttom right of this message
Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki
Re: Aan de slag met Unicable II LNB's #223
Posted 7 March 2018 - 08:10
Let op: plaatje, naam en beschrijving kloppen niet met elkaar.Is deze lnb ook bruikbaar icm een VU+ fbc tuner?
Ja toch?
Is veel betaalbaarder dan in NL
Als je op het nummer zoekt dat erbij staat, kom je een eind verder.
Met dat typenummer kom je (o.a.) bij Bombeeck wel bij de juiste LNB terecht: http://www.bombeeck-...b-32-user-bands
Bombeeck levert niet meer aan particulieren, maar Nederlandse (web)winkels betrekken wel hun spullen bij hen.
Re: Aan de slag met Unicable II LNB's #224
Posted 7 March 2018 - 08:15
Pfieuw, 32 userbands over 1 kabel, dan kom je voorlopig niets tekort
Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....
On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....
Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna
Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam
Press the button on the buttom right of this message
Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki
Re: Aan de slag met Unicable II LNB's #225
Posted 7 March 2018 - 09:32
lees hier een en ander over unicable
je kunt met wide band lnb's ( die passen ook in een multifeed schotel) en 2 unicable II switches 4 satellieten ontvangen over één kabel en meerdere ontvangers aansluiten is nog prijzig maar je hebt geen 16 kabels nodig naar je multiswitch en meerdere kabels binnenshuis (wat je pijp meestal niet toelaat) als je meerdere ontvangers gebruikt met meer dan een tuner
Edited by jaspercor, 7 March 2018 - 09:33.
Re: Aan de slag met Unicable II LNB's #226
Posted 7 March 2018 - 13:02
Wat een enorm prijsverschil.
Voor 48 euro 80 wirdt ie uit Duitsland bij mij thuis bezorgd.
In NL 19 euro duurder,zonder evt verzendkosten.
Jammer dat er geen twintuner fbc box is voor naar keuze c of s.
De vu solo4k heeft een vaste s tuner.
Als die verwisselbaar was had ik die gekozen.
Wil je 1x dual s en 1x dual c met beiden fbc dan moet je direkt het vlaggenschip van vu kopen.
Kost dan 639 euro.
Maar goed...het is wel een prachtig ding!!
Edited by GvdP, 7 March 2018 - 13:03.
Re: Aan de slag met Unicable II LNB's #227
Re: Aan de slag met Unicable II LNB's #228
Posted 7 March 2018 - 13:30
Je valt voor de marketing blah.
Een FBC complex heeft 2 inputs, 2 root tuners, 6 leaf tuners. Een Uno4K heeft 1 FBC complex met 2 inputs, geen 2 FBC complexen.
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Re: Aan de slag met Unicable II LNB's #229
Posted 7 March 2018 - 18:46
Maar wel 8 tuners met SCR
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Re: Aan de slag met Unicable II LNB's #230
Re: Aan de slag met Unicable II LNB's #231
Posted 7 March 2018 - 21:01
<taalpurist>gebruikersband</taalpurist>
De vu solo4k heeft een vaste s tuner.
Als die verwisselbaar was had ik die gekozen.
Wil je 1x dual s en 1x dual c met beiden fbc dan moet je direkt het vlaggenschip van vu kopen.
Ik ben ook langzaamaan eens aan het kijk wat m'n Duo moet gaan aflossen en zit toch serieus naar de Solo 4k te kijken. Ja, de tuner is niet verwisselbaar, maar er kan wel een conventionele dubbel DVB-C/T tuner in. Dus hybride-ontvangst is gewoon mogelijk en meer dan 8 S-tuners lijkt me ook niet echt nodig. Als Canal Digitaal ooit van me af wil, dan is 2*C + 8*S echt geen straf om te hebben. Dus i is het wel zo'n probleem dat die tuner niet verwisselbaar is? De prijs van de Ultimo 4k is op zich te behappen, maar het prijsverschil met de Solo 4k is wel heel erg groot.
Re: Aan de slag met Unicable II LNB's #232
Posted 8 March 2018 - 06:13
In mijn geval is fbc dvb-c handiger omdat ik dan direkt alle ontvangers van het hele gezin kan voorzien zonder gedoe van een sid limiet.
In de woonkamer kijken we dan HD via CD.
Opnames ook.
De rest in huis kijkt dan fallback fbc-c
Dus als die solo nou op het 1e slot verwisselbaar was met fbc,en in t 2e slot ook verwisselbaar maar zonder fbc (net als slot 3 vd ultimo 4k) dan had ik t wel geweten.
Edited by GvdP, 8 March 2018 - 06:16.
Re: Aan de slag met Unicable II LNB's #233
Re: Aan de slag met Unicable II LNB's #234
Posted 8 March 2018 - 09:24
Maar wel 8 tuners met SCR
euuuhhhh.... userbands
Nee hoor. Even speciaal voor jou dan: Maar wel 8 tuners met 8 userbands met SCR.
Re: Aan de slag met Unicable II LNB's #235
Posted 8 March 2018 - 09:25
Een vu fbc tuner vereist een speciasl slot
Het is nog anders bij de Solo4k. De S FBC tuner is fixed (op het moederbord, grotendeels in de SoC eigenlijk) en daarnaast is er nog een slot voor een conventionele S of C/T tuner, enkel of dubbel. De Solo4k ondersteunt helemaal geen pluggable FBC tuners. Daarvoor moet je een unuo4k(se) of ultimo4k hebben.
Desalniettemin, ik vind het een mooi combinatie, 8 S tuners en twee (in mijn geval 2) C tuners, dus ik ben wel blij met m'n solo4k. Als die "tekortkomingen" van de solo4k (zoals geen vp9 decoding) boeien mij totaal niet.
Edited by Erik Slagter, 8 March 2018 - 09:27.
Re: Aan de slag met Unicable II LNB's #236
Re: Aan de slag met Unicable II LNB's #237
Posted 8 March 2018 - 10:30
Och in mijn geval kijk ik toch voornamelijk FTA 28.2E.
Re: Aan de slag met Unicable II LNB's #238
Posted 8 March 2018 - 20:39
Er zijn bepaalde kaarten, zoals de M7 Nagra kaarten, die een algoritme bevatten om langdurig excessieve ECM requests te frusteren (de beroemde strafmodus). Er is geen SID limiet, dat is een softcam term die poogt die strafmodus te voorkomen (en daar niet altijd in slaagt).
Andere kaarten hebben daar geen last van, mij SKY kaart bijvoorbeeld vindt het allemaal prima (maar heeft dan weer andere ellende).
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Re: Aan de slag met Unicable II LNB's #239
Posted 25 March 2018 - 21:48
lees hier een en ander over unicable
je kunt met wide band lnb's ( die passen ook in een multifeed schotel) en 2 unicable II switches 4 satellieten ontvangen over één kabel en meerdere ontvangers aansluiten is nog prijzig maar je hebt geen 16 kabels nodig naar je multiswitch en meerdere kabels binnenshuis (wat je pijp meestal niet toelaat) als je meerdere ontvangers gebruikt met meer dan een tuner
Re: Aan de slag met Unicable II LNB's #240
Posted 25 March 2018 - 22:11
vandaag 4 wideband lnb's op mijn wavefield geplaatst 2 unicable switches + combiner gemonteerd en de boel aangesloten aan een vu+ ultimo 4k met fbc tuners en 2 andere recievers.
wel even zoeken naar de juiste instellingen maar alles werkt, dus het kan 4 satellieten met unicable. en maar een kabel binnenshuis.
echt goedkoop is het natuurlijk niet maar als je met bouwen van het huis geen rekening hebt gehouden met de needs van de kids die ook op willen nemen en je kunt maar een kabel trekken, is dit een oplossing die werkt !
iemand hulp nodig ? stuur maar een berichtje
7 user(s) are reading this topic
0 members, 7 guests, 0 anonymous users