Jump to content


Photo

Herstel splash screens van Vu+ modellen

splash restore herstel

  • Please log in to reply
101 replies to this topic

Re: Herstel splash screens van Vu+ modellen #61 bestman22

  • Member
  • 13 posts

0
Neutral

Posted 18 January 2019 - 23:53

I added the missing Vu-Zero4k model to the existing bootlogo package.

Sorry, this didn't work for me!

Any help!



Re: Herstel splash screens van Vu+ modellen #62 bestman22

  • Member
  • 13 posts

0
Neutral

Posted 19 January 2019 - 00:02

I am using OpenPli 7 on Zero 4K.



Re: Herstel splash screens van Vu+ modellen #63 Ronnie1966

  • Senior Member
  • 232 posts

+8
Neutral

Posted 9 October 2019 - 16:28

Hallo Team,

 

Heeft iemand al het orginele splashscreen voor een Duo 4K

Heb hier een bakkie waar men OpenATV op heeft staan en dat moet eraf:)

 

Groet Ronnie1966


VU+ Ultimo 4K OpenPli 8.3 latest 1TB
Gigablue ULTRA UHD OpenPli 8.3
VU+ Zero 4K OpenPli 8.3
Samsung 65” Neo QLED 8K 65QN900A

Bose Soundbar 900 White
Synology 218+ Play 2x 3TB


Re: Herstel splash screens van Vu+ modellen #64 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 9 October 2019 - 16:46

Is deze niet identiek aan die van de Ultimo 4K, Uno 4Kse etc? Dan zit die in de zip in het eerste bericht van dit topic.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Herstel splash screens van Vu+ modellen #65 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 9 October 2019 - 16:49

Hallo Team,

 

Heeft iemand al het orginele splashscreen voor een Duo 4K

Heb hier een bakkie waar men OpenATV op heeft staan en dat moet eraf:)

 

Groet Ronnie1966

 

Als je voorgaande berichten nu eens leest dan weet je het..


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: Herstel splash screens van Vu+ modellen #66 Ronnie1966

  • Senior Member
  • 232 posts

+8
Neutral

Posted 9 October 2019 - 18:14

Sorry overheen gelezen. Ik zag de Duo4K er niet tussen staan.

Bedankt.


VU+ Ultimo 4K OpenPli 8.3 latest 1TB
Gigablue ULTRA UHD OpenPli 8.3
VU+ Zero 4K OpenPli 8.3
Samsung 65” Neo QLED 8K 65QN900A

Bose Soundbar 900 White
Synology 218+ Play 2x 3TB


Re: Herstel splash screens van Vu+ modellen #67 Ronnie1966

  • Senior Member
  • 232 posts

+8
Neutral

Posted 9 October 2019 - 20:19

Precies gedaan zoals beschreven staat maar krijg het OpenAtv er niet uit.

iemand een tip?


VU+ Ultimo 4K OpenPli 8.3 latest 1TB
Gigablue ULTRA UHD OpenPli 8.3
VU+ Zero 4K OpenPli 8.3
Samsung 65” Neo QLED 8K 65QN900A

Bose Soundbar 900 White
Synology 218+ Play 2x 3TB


Re: Herstel splash screens van Vu+ modellen #68 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 9 October 2019 - 20:27

En wat heb jij dan precies gedaan? Kon je op de stick ook constateren dat er geflasht werd?

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Herstel splash screens van Vu+ modellen #69 Ronnie1966

  • Senior Member
  • 232 posts

+8
Neutral

Posted 9 October 2019 - 21:21

Ik heb de stick gebruikt die ik ook gebruikt heb voor het flashen van de box, en dit ging goed.
daarna netjes de stick opnieuw geformatteerd, het zip bestand uitgepakt, alles op de stick gezet, box uit, stick erin, box aan, powerknop bedienen, stick knippert, maar start door met het OpenAtv logo.

wat doe ik verkeerd?


VU+ Ultimo 4K OpenPli 8.3 latest 1TB
Gigablue ULTRA UHD OpenPli 8.3
VU+ Zero 4K OpenPli 8.3
Samsung 65” Neo QLED 8K 65QN900A

Bose Soundbar 900 White
Synology 218+ Play 2x 3TB


Re: Herstel splash screens van Vu+ modellen #70 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 9 October 2019 - 23:15

Voor zover ik hier zie niets. Wat je ook nog kunt doen, ooit lukte dit mij namelijk wegens onbekende redenen ook niet (meer) op een Solo4K om de splash.bin in de map /vuplus/solo4k/ bij de te flashen image te plaatsen en toen lukte het mij ineens weer wél. Ik heb dus de gehele image + de splash_cfe_auto.bin opnieuw geflasht en met autobackup de settings terug gezet. Vreemd maar waar.
Ik neem aan dat jij wel de juiste map aangegeven hebt op de stick. /vuplus/duo4k/ en daar de splash_auto.bin in hebt geplaatst? Download deze eens en probeer het nogmaals. https://1drv.ms/u/s!...g94_f28dGKAC0p7

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Herstel splash screens van Vu+ modellen #71 Ronnie1966

  • Senior Member
  • 232 posts

+8
Neutral

Posted 10 October 2019 - 18:12

Hoi Frenske,

 

Ik heb dus inderdaad de box in zijn geheel opnieuw moeten flashen en met jou aanwijzingen is het uiteindelijk toch gelukt. THX

Wat een hardnekkig probleem was dit.

Wel vreemd trouwens dat de box vanaf de handelaar in Groningen geleverd wordt met OpenAtv erop.

 

Bedankt en een groet Ronnie1966


VU+ Ultimo 4K OpenPli 8.3 latest 1TB
Gigablue ULTRA UHD OpenPli 8.3
VU+ Zero 4K OpenPli 8.3
Samsung 65” Neo QLED 8K 65QN900A

Bose Soundbar 900 White
Synology 218+ Play 2x 3TB


Re: Herstel splash screens van Vu+ modellen #72 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 10 October 2019 - 19:17

Tsja, zo komen ze uit ons buurland vermoed ik, en als ze direct uit Korea zouden komen dan kan ook daar zomaar ‘dat andere image’ op staan. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Herstel splash screens van Vu+ modellen #73 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 10 October 2019 - 22:00

Inderdaad heel slordig dat een box uitgeleverd wordt met een (ego)logo welke voor geen meter klopt en niets met de hardware te maken heeft.....

 

Ach ja, een oud gezegde luidt, gekken en dwazen schrijven hun naam op deuren en glazen, in dit geval is het een bootlogo ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Herstel splash screens van Vu+ modellen #74 Cor1950

  • Senior Member
  • 289 posts

+1
Neutral

Posted 11 December 2020 - 17:08

Is er nog uitbreiding mogelijk met de vuduo4kse ? Ik had daar OpenATV op staan omdat er nog geen PLI voor bestond. Nu wel dus (RC)


Xtrend ET10000  met 2 DVB-S2 en 2 DVB-C tuners,  interne SSD , draait op OP 7.3   Niet in gebruik

Xtrend ET10000  met 2 DVB_C tuners , interne SSD , draait met OP 7.3                      Niet in gebruik

VU+ Ultimo 4 K,  2 FCB tuners  ( DVB_C en DVB_S2) , interne SSD , draait met  OP 8.1

VU+ Uno 4K  (helaas geen interne disk mogelijk) , draait op OP 8.2

VU+ Duo4kSE , interne SSD , draait op OP 8.2

Schotel van CD voor Astra 1 en 3


Re: Herstel splash screens van Vu+ modellen #75 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 11 December 2020 - 17:22

Ah, ik zal die komend weekend even maken en toevoegen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Herstel splash screens van Vu+ modellen #76 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 11 December 2020 - 18:54

Waarom vrot je die splash.bin dan niet eerst van de USB stick voordat je OpenATV flash't??
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Herstel splash screens van Vu+ modellen #77 Cor1950

  • Senior Member
  • 289 posts

+1
Neutral

Posted 11 December 2020 - 19:49

Ik  zie nu pas dat er in OpenATV een splash_auto.bin staat , wist niet van het bestaan af. Die had ik er dus af moeten halen kennelijk ?


Xtrend ET10000  met 2 DVB-S2 en 2 DVB-C tuners,  interne SSD , draait op OP 7.3   Niet in gebruik

Xtrend ET10000  met 2 DVB_C tuners , interne SSD , draait met OP 7.3                      Niet in gebruik

VU+ Ultimo 4 K,  2 FCB tuners  ( DVB_C en DVB_S2) , interne SSD , draait met  OP 8.1

VU+ Uno 4K  (helaas geen interne disk mogelijk) , draait op OP 8.2

VU+ Duo4kSE , interne SSD , draait op OP 8.2

Schotel van CD voor Astra 1 en 3


Re: Herstel splash screens van Vu+ modellen #78 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 11 December 2020 - 20:49

Ja, dat is dat logo van hun, iets wat, in mijn optiek, niet vervangen hoort te worden. 


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Herstel splash screens van Vu+ modellen #79 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 11 December 2020 - 21:24

Hiermee zou het moeten lukken, gewoon alles uitpakken op een stick, ook al staan al die andere boxen erop, de bootloader zorgt wel dat de juiste map gekozen wordt.

 

Stick in de box en de normale flashprocedure volgen.

Attached Files


Edited by Frenske, 12 December 2020 - 19:30.
Er is nadien een vervangende versie geplaatst omdat de eerste een fout bevatte. Met dank aan Vu+.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Herstel splash screens van Vu+ modellen #80 Cor1950

  • Senior Member
  • 289 posts

+1
Neutral

Posted 12 December 2020 - 10:45

Bedankt. Helaas werkt het niet bij mij. Ik zie ook niet de melding : flashing . Op de stick staan de uitgepakte bestanden , zie bijlagen. In de map boot van de root map staan 3 mvi files , zie ook bijlage. Die kan ik ook handmatig vervangen , heb ik al eens eerder gedaan.

Attached Files


Xtrend ET10000  met 2 DVB-S2 en 2 DVB-C tuners,  interne SSD , draait op OP 7.3   Niet in gebruik

Xtrend ET10000  met 2 DVB_C tuners , interne SSD , draait met OP 7.3                      Niet in gebruik

VU+ Ultimo 4 K,  2 FCB tuners  ( DVB_C en DVB_S2) , interne SSD , draait met  OP 8.1

VU+ Uno 4K  (helaas geen interne disk mogelijk) , draait op OP 8.2

VU+ Duo4kSE , interne SSD , draait op OP 8.2

Schotel van CD voor Astra 1 en 3




Also tagged with one or more of these keywords: splash, restore, herstel

6 user(s) are reading this topic

0 members, 6 guests, 0 anonymous users