Ik wordt 'gestoord' van mijn ET10000 en zoek nu een alternatief.
Mijn ET10000 locked regelamtig een tuner, dwz hij geeft aan dat deze in gebruik is maar hij is niets aan het doen.
Met als gevolg dat ie de tuner niet kan gebruiken, dit doet ie meestal op de dvb-s tuner, maar ook soms op een willekeurige dvb-c tuner.
De et10000 is voorzien van 1x dvb-s en 2x dvb-c en 1x dvb-c/t plug and play tuners.
Enkel een volledige herstart lost dit probleem tijdelijk op, echter na een tijdje is de tuner weer 'locked' of te wel 'in gebruik' en is het probleem weer terug, ik heb al zoveel gedaan maar kan het gewoonweg niet vinden wat dit is en dus ook niet oplossen.
Dingen die ik bv al ondernomen heb:
- alle lnb's vervangen
- alle kabels vervangen
- alle switches vervangen
- schotel (prof laten) uitrichten
- diverse plug and play tuners al vervangen
- apparaat opgestuurd ter reparatie, kwam niet gerepareerd terug en is uiteindelijk (na flink geklaag) omgeruild voor een andere
- diverse images/herinstallatie/updates gedaan/geprobeerd maar probleem gaat niet weg.
Mijn 2de tuner (zgemmaH2 met 1x dvb-s en 1x dvb-c/t) op de slaapkamer kent dit probleem geheel niet trouwens, ook niet als ik deze op de plaats zet van de ET10000.
Gezien ik het niet kan oplossen en dat een ander merk tuner dit probleem niet heeft wil ik nu maar een andere tuner gaan aanschaffen om van dit probleem af te zijn.
Echter ik heb wel een 'eis' wat de nieuwe tuner moet kunnen, maar ik weet niet goed welke tuner dit naast een xtrend kan, ik wil dus geen xtrend meer nu, ben bang dat ik het probleem weer terug krijg namelijk.
Hij moet dus enigma hebben uiteraard maar ook het volgende:
- 1 dvb-s tuner is voldoende, heb maar 1 aansluiting in de kamer namelijk, wil er ook niet meer.
- minimaal 3 dvb-c tuners, maar meer is ook geen probleem, minder absoluut niet!
- er moet een harddisk/ssd in kunnen (deze heb ik zelf als) voor opnames.
Welke tuner/ontvanger kan dit allemaal?