Jump to content


Photo

tuner problemen welke is een goede vervanger?


  • Please log in to reply
55 replies to this topic

Re: tuner problemen welke is een goede vervanger? #41 Rob3rt

  • Senior Member
  • 592 posts

+3
Neutral

Posted 12 March 2017 - 11:06

In een advertentie, zie het 'let op' gedeelte in de advertentie:

https://www.deschote...-plus-ultimo-4k

 

Wat kan kun je dus meer ontvangen?

Nogmaals ik heb dus GEEN unicable lnb/switch, heb ook GEEN intentie om deze op korte termijn te gaan kopen, ik kijk 95% namelijk via de kabel (daarvoor wil ik dus wel zo'n fbc ontvanger). Ik zou dan namelijk 4 dual lnb's en 4 switches moeten gaan vervangen en ook de 2de tuner in huis, die niet werkt met lbc.

 

Heb bij de tuner dan ook maar 1 kabel van de schotel liggen (de andere gaat naar de andere tuner), dus wat kan je met een lbc tuner meer in deze siutatie dan een 'gewone' tuner?



Re: tuner problemen welke is een goede vervanger? #42 Rob3rt

  • Senior Member
  • 592 posts

+3
Neutral

Posted 12 March 2017 - 11:13

En dan is die FBC tuner ook nog niet eens zoveel duurder, dus waarom zou je het niet doen

 

Niet?!?  scheelt 50 euro, best veel als je het niet (kunt) gebruikt



Re: tuner problemen welke is een goede vervanger? #43 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 12 March 2017 - 11:52

Wat er in die advertentie staat is onzin, de verkoper heeft het concept van FBC niet begrepen. Een FBC is nooit vergelijkbaar met een dual tuner.

 

 

En dan is die FBC tuner ook nog niet eens zoveel duurder, dus waarom zou je het niet doen

 

Niet?!?  scheelt 50 euro, best veel als je het niet (kunt) gebruikt

Vergeleken met een single tuner misschien . Een dual tuner is niet veel goedkoper.

 

Wat je even zou moeten doen is kijken naar welke zenders je het meest kijkt/opneemt. Als de transponders daarvan toevallig in hetzelfde kwadrant zitten (kans van 0.25 ^ het aantal posities dat je kunt ontvangen), dan is een FBC zéker zinvol. Anders wellicht meer. In dit geval meten = weten.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: tuner problemen welke is een goede vervanger? #44 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,906 posts

+1,787
Excellent

Posted 12 March 2017 - 12:28

 FBC-S2 heeft geen zin zonder unicable/JESS, FBC-C heeft wel zin, omdat alle tuners toegang tot de kabel hebben, je hebt niet het kwadranten en orbital probleem zoals bij de sat.

 

Niet mee eens dus...

 

Het ging mij puur om de een-op-een functionaliteit.

 

Er zijn uiteraard wel wat edge cases waarbij je, ook op de sat, meerdere leaf tuners kunt inzetten. En uiteraard is een FBC tuner een meer toekomst vaste investering. 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: tuner problemen welke is een goede vervanger? #45 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 12 March 2017 - 17:45

Ik zei eerder dat alle transponders van M7 op 23.5 in hetzelfde kwadrant zitten, dat blijkt incorrect. Maar, een groot deel nog steeds wel. En dan kan een FBC tuner toch nog steeds interessant zijn.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: tuner problemen welke is een goede vervanger? #46 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,906 posts

+1,787
Excellent

Posted 12 March 2017 - 17:56

Nu alleen jammer dat er nauwelijks zenders tussen zitten die de moeite waard zijn om te kijken. ;)

 

[/off-topic]


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: tuner problemen welke is een goede vervanger? #47 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 12 March 2017 - 18:08

Op 28.2E heb je best veel interessante zenders die kwadranten delen ;) ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: tuner problemen welke is een goede vervanger? #48 Rob3rt

  • Senior Member
  • 592 posts

+3
Neutral

Posted 12 March 2017 - 18:54

Heb nog eens zitten kijken wat ik moet doen.

 

Heb nog een 2de 'setup' maar weet niet of dit werkt in de praktijk.

 

Ik doe beide tuners weg (et10000 en zgemma), hierdoor zijn alle aansluitingen op de schotel vrij en kunnen ook op 1 plaats gebruikt worden.

Heb in de kamer dan kabel(ziggo) en 2x dvb-s signaal aanwezig.

 

In de woonkamer neem ik voor de et10000 dan een vu+ ultimo 4K met 1x dvb-c (fbc) en 1x dvb-s (fbc) tuner.

Voor boven(slaapkamer) neem ik dan GEEN tuner maar gebruik ik de iptv functie die ook in KODI zit op de reeds aanwezige raspberryPi.

 

De vraag is nu, kan dit en hoe werkt dit, iptv via de ultimo 4k op kodi (rasp), welke tuner/app moet ik dan kiezen in kodi?



Re: tuner problemen welke is een goede vervanger? #49 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,906 posts

+1,787
Excellent

Posted 12 March 2017 - 19:02

Kan ik je niet mee helpen, ik gebruik goedkope enigma doosjes voor het streamen, dan is de integratie naadloos.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: tuner problemen welke is een goede vervanger? #50 Bram55

  • Senior Member
  • 935 posts

+13
Neutral

Posted 12 March 2017 - 19:10

Zoals ik je per PM al heb gemeld: trek de tuners uit die ET10k en zet die box boven en maak hiervan een fallback tuner. Beneden de Ul4k met DVB-C FBC plus DVB-S2 FBC.

De twee coax kabels beneden aan de Ul4k, de ET10k heeft in deze setting geen coax nodig, wel netwerk.



Re: tuner problemen welke is een goede vervanger? #51 Rob3rt

  • Senior Member
  • 592 posts

+3
Neutral

Posted 12 March 2017 - 20:01

Zoals ik je per PM al heb gemeld: trek de tuners uit die ET10k en zet die box boven en maak hiervan een fallback tuner. Beneden de Ul4k met DVB-C FBC plus DVB-S2 FBC.

De twee coax kabels beneden aan de Ul4k, de ET10k heeft in deze setting geen coax nodig, wel netwerk.

 

Ik heb boven al een enigma2 box staan, echter ik gebruik dat ding boven maar zelden, wordt vooral gebruikt als fallback tuner voor de onderste, deze functie vervalt met fbc tuners (8 voor ziggo).

De ET10000 gaat de verkoop in, dan levert ie nog iets op, de zgemma wilde mijn broer wel hebben namelijk, hij zocht nog een goedkoper enigma tuner.

De ET10000 op de slaapkamer gebruiken voor puur te kijken gaat niet gebeuren, daar is ie me te duur voor, ik heb nog ca 6 plug and play tuners liggen en er zit ook nog garantie op het apparaat.

Dus een vrijwel nieuwe et10000 (ca 3 maanden oud) en 6 plug and play tuners, die ga ik dus niet 'inzetten' als fallback tuner die zelden gebruikt wordt terwijl ik ook nog een low budget zgemma heb die dit al doet (en goed werkt).

 

Vandaar ik dus overwoog iptv te gebruiken voor kodi voor de keer dat ik wel TV wil kijken op de slaapkamer, heb dit wel eens gedaan met de vu+ tuner optie, echter dat is geen iptv.

Gezien de ultimo 4k iptv ondersteund vroeg ik me dus af hoe dit in kodi werkt, wat heb je daar dan exact voor nodig.



Re: tuner problemen welke is een goede vervanger? #52 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,906 posts

+1,787
Excellent

Posted 12 March 2017 - 21:16

Als je al een enigma box hebt staan, dan gebruik je die toch gewoon om TV te kijken? Of wil / bedoel je iets anders met IPTV (want dat is nog al een heel breed begrip)?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: tuner problemen welke is een goede vervanger? #53 Rob3rt

  • Senior Member
  • 592 posts

+3
Neutral

Posted 12 March 2017 - 21:23

mijn broer wil zelf een andere aanschaffen en wilde deze zgemma wel hebben, dus als ik boven GEEN enigma neer zet komt de sat kabel vrij en kan ik die in de kamer erbij gebruiken (dual tuners dus voor fbc).

 

Maar wil voor 'nood' toch boven heel soms TV kunnen kijken, dat wilde ik dus dan doen via kodi LIVE TV functie.

Echter in kodi kun je wel apps of te wel tuners bronnen downloaden, er is ook een zogenaamde vu+ tuner addon, echter deze is voor 'ouderwetse' enigma2 tuners, dit is echter geen echte IPTV geloof ik, deze verbruikt erg veel bandbreedte.

 

Ik lees hier en daar wat reviews over de ultimo dat deze ook geschikt is voor iptv en zelf als iptv server kan fungeren, de vraag is dus als dit inderdaad kan hoe stel je dit dan in op de kodi.



Re: tuner problemen welke is een goede vervanger? #54 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,906 posts

+1,787
Excellent

Posted 12 March 2017 - 21:28

Je kunt een enigma box prima zonder sat kabel gebruiken, dus dat staat er los van.

 

Het ging mij er om dat een enigma box (met partnerbox, remote channel converter of fallback tuner) prima integreert met je box beneden, terwijl Kodi dat niet doet. Sat>IP is geen oplossing, omdat die een tuner koppelt, en dat heeft geen zin als je een mix van sat en kabel hebt.

 

OpenPLi kan streamen, dus als je dat TV over IP wilt noemen, ok. Maar dat is dan niet anders dan dat je via de webif gebruikt, of wat de fallback tuner gebruikt. Er is geen standaard of zo dat IPTV genoemd wordt, het is gewoon een verzamelnaam voor alles wat over IP streamt...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: tuner problemen welke is een goede vervanger? #55 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 13 March 2017 - 09:57

Zgemma i55? Geen tuners...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: tuner problemen welke is een goede vervanger? #56 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,906 posts

+1,787
Excellent

Posted 13 March 2017 - 11:15

Dat is de goedkoopste denk ik, als je een beetje zoekt. Voor een tientje meer heb je ook een VU Zero, of een OS Mini.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



5 user(s) are reading this topic

0 members, 5 guests, 0 anonymous users