Jump to content


Photo

tuner problemen welke is een goede vervanger?


  • Please log in to reply
55 replies to this topic

#1 Rob3rt

  • Senior Member
  • 590 posts

+3
Neutral

Posted 9 March 2017 - 00:06

Ik wordt 'gestoord' van mijn ET10000 en zoek nu een alternatief.

 

Mijn ET10000 locked regelamtig een tuner, dwz hij geeft aan dat deze in gebruik is maar hij is niets aan het doen.

Met als gevolg dat ie de tuner niet kan gebruiken, dit doet ie meestal op de dvb-s tuner, maar ook soms op een willekeurige dvb-c tuner.

De et10000 is voorzien van 1x dvb-s en 2x dvb-c en 1x dvb-c/t plug and play tuners.

 

Enkel een volledige herstart lost dit probleem tijdelijk op, echter na een tijdje is de tuner weer 'locked' of te wel 'in gebruik' en is het probleem weer terug, ik heb al zoveel gedaan maar kan het gewoonweg niet vinden wat dit is en dus ook niet oplossen.

 

Dingen die ik bv al ondernomen heb:

- alle lnb's vervangen

- alle kabels vervangen

- alle switches vervangen

- schotel (prof laten) uitrichten

- diverse plug and play tuners al vervangen

- apparaat opgestuurd ter reparatie, kwam niet gerepareerd terug en is uiteindelijk (na flink geklaag) omgeruild voor een andere

- diverse images/herinstallatie/updates gedaan/geprobeerd maar probleem gaat niet weg.

 

Mijn 2de tuner (zgemmaH2 met 1x dvb-s en 1x dvb-c/t) op de slaapkamer kent dit probleem geheel niet trouwens, ook niet als ik deze op de plaats zet van de ET10000.

 

Gezien ik het niet kan oplossen en dat een ander merk tuner dit probleem niet heeft wil ik nu maar een andere tuner gaan aanschaffen om van dit probleem af te zijn.

 

Echter ik heb wel een 'eis' wat de nieuwe tuner moet kunnen, maar ik weet niet goed welke tuner dit naast een xtrend kan, ik wil dus geen xtrend meer nu, ben bang dat ik het probleem weer terug krijg namelijk.

 

Hij moet dus enigma hebben uiteraard maar ook het volgende:

- 1 dvb-s tuner is voldoende, heb maar 1 aansluiting in de kamer namelijk, wil er ook niet meer.

- minimaal 3 dvb-c tuners, maar meer is ook geen probleem, minder absoluut niet!

- er moet een harddisk/ssd in kunnen (deze heb ik zelf als) voor opnames.

 

Welke tuner/ontvanger kan dit allemaal?

 

 



Re: tuner problemen welke is een goede vervanger? #2 GvdP

  • Senior Member
  • 469 posts

+3
Neutral

Posted 9 March 2017 - 06:26

Heeft ie het ook zonder netwerkkabel erin?

Re: tuner problemen welke is een goede vervanger? #3 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,804 posts

+187
Excellent

Posted 9 March 2017 - 07:30

Daar ben ik ook wel benieuwd naar...

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: tuner problemen welke is een goede vervanger? #4 Rob3rt

  • Senior Member
  • 590 posts

+3
Neutral

Posted 9 March 2017 - 09:47

Volgens mij wel, maar hoezo vraagje?

 

Zonder netwerk kabel heb ik trouwens vrijwel nergens 'beeld', als je begrijpt wat ik bedoel...

De tuner is zeker niet shared en er wordt ook zeker weten niet gestreamt etc van een tuner als je dat zou denken, dit heb ik reeds uitgezocht en uitgesloten, heb heel netwerk al eens nagekeken met nmap naar vreemd verkeer naar en van de tuner. Ook heb ik alle stream opties uitgezet.



Re: tuner problemen welke is een goede vervanger? #5 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,804 posts

+187
Excellent

Posted 9 March 2017 - 09:49

Volgens mij wel, maar hoezo vraagje?

 

Zonder netwerk kabel heb ik trouwens vrijwel nergens 'beeld', als je begrijpt wat ik bedoel...

 

Even voor de zekerheid, je weet dat elke "interne" share een tuner kaapt?


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: tuner problemen welke is een goede vervanger? #6 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,466 posts

+114
Excellent

Posted 9 March 2017 - 10:05

Ik vrees (aanname) dat de TS niet alleen aan WAN sharing doet maar dat ook zijn box gekaapt wordt t.b.v. IPTV voorziening. De ET10K is op zich een respectabele box die op zich dit geschetste probleem normaal niet heeft...

Mijn advies is dan ook netwerkkabel eruit, box opnieuw starten en dan nog eens kijken..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: tuner problemen welke is een goede vervanger? #7 Rob3rt

  • Senior Member
  • 590 posts

+3
Neutral

Posted 9 March 2017 - 10:19

 

Volgens mij wel, maar hoezo vraagje?

 

Zonder netwerk kabel heb ik trouwens vrijwel nergens 'beeld', als je begrijpt wat ik bedoel...

 

Even voor de zekerheid, je weet dat elke "interne" share een tuner kaapt?

 

 

Wat bedoel je met interne share?

 

In de box zelf staat uit dat tuners geshared mogen worden, de VLAN poort is niet aangesloten.

iptiv is niet geinstalleerd, ook zie ik in de router geen extern verkeer naar de ontvanger gaan, er is ook geen poort forwarding naar de ontvanger vanaf buitenaf.

 

Binnen het netwerk zelf wordt er geen iptv gebruikt of geen verbindingen gemaakt naar de ontvanger.

 

Dus als er iets geshared wordt dan zou ik niet weten waarvan, kan er ook geen bewijs voor vinden.

Het vreemde is dat je nergens kan zien in de ontvanger zelf wat ie dan aan het doen is met die tuner, ik heb wel een addon geinstalleerd die aangeeft als er een stream of opname gestart wordt (dit werkt ook) maar deze addon geeft NIETS aan als de tuner 'locked' of bezet is.

 

Als deze dus 'locked' is en je gaat naar de signaal finder dan krijg je dus ook een error dat er geen tuner gevonden is, niet dat ie bezet is....



Re: tuner problemen welke is een goede vervanger? #8 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,804 posts

+187
Excellent

Posted 9 March 2017 - 10:25

Wat bedoel je met je citaat "Zonder netwerk kabel heb ik trouwens vrijwel nergens 'beeld', als je begrijpt wat ik bedoel... "?


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: tuner problemen welke is een goede vervanger? #9 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,466 posts

+114
Excellent

Posted 9 March 2017 - 11:09

Dat kan de TS alleen zelf beantwoorden..

Optie 1:

Kaart in de hoofdbox, via LAN en thuisnetwerk intern sharen naar andere boxen. LAN stekker eruit: geen beeld op alle andere boxen, maar uiteraard wel op de hoofdbox

Optie 2:
TS heeft een c-lijn t.b.v. WAN sharing. LAN stekker eruit, geen beeld op alle gecodeerde zenders behalve de FTA kanalen
Met één been in het graf..... Helaas

Re: tuner problemen welke is een goede vervanger? #10 Rob3rt

  • Senior Member
  • 590 posts

+3
Neutral

Posted 9 March 2017 - 11:12

optie 2



Re: tuner problemen welke is een goede vervanger? #11 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,804 posts

+187
Excellent

Posted 9 March 2017 - 11:20

Helder, maar dan houdt mijn ondersteuning op en als je de forum regels leest dit hele topic.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: tuner problemen welke is een goede vervanger? #12 Rob3rt

  • Senior Member
  • 590 posts

+3
Neutral

Posted 9 March 2017 - 11:53

hoezo?

 

Ik klaag niet over share (andere begonnen hierover) maar over uitval en locken van een tuner, dit doet ie ook bij dvb-c (die gewoon direct zonder shares gaan) en ook bij FREE zenders!

Het WAN share verhaal staat geheel LOS van dit probleem, het probleem is toen ook door de winkel geconstateerd met gewoon een kaart erin, beetje kort door de bocht om het probleem af te schuiven nu ineens dat O een wan share dus daar licht het aan dus einde verhaal, vind je niet .....

 

Daarnaast was de vraag welke ontvanger kan ik als alternatief nemen tov de xtrend, daarop heeft nog niemand antwoord gegeven.



Re: tuner problemen welke is een goede vervanger? #13 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 9 March 2017 - 12:16

VU met fbc tuners is dan een aanrader denk ik.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: tuner problemen welke is een goede vervanger? #14 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,466 posts

+114
Excellent

Posted 9 March 2017 - 12:57

Het WAN sharing staat daar wellicht helemaal niet los van. Sommige WAN sharing aanbieders installeren een retourpad (zie je CCcam.cfg of OScam.server) waardoor jij automatisch als 'peer' wordt aangemeld op hun netwerk..

Dus ook met kaart in de winkel probeert die config te locken...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: tuner problemen welke is een goede vervanger? #15 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,804 posts

+187
Excellent

Posted 9 March 2017 - 13:23

Helder, maar dan houdt mijn ondersteuning op.

 

hoezo?

 

Ik klaag niet over share (andere begonnen hierover) maar over uitval en locken van een tuner, dit doet ie ook bij dvb-c (die gewoon direct zonder shares gaan) en ook bij FREE zenders!

Het WAN share verhaal staat geheel LOS van dit probleem, het probleem is toen ook door de winkel geconstateerd met gewoon een kaart erin, beetje kort door de bocht om het probleem af te schuiven nu ineens dat O een wan share dus daar licht het aan dus einde verhaal, vind je niet

Omdat een analyse van je probleem, naar mijn inziens, niet (makkelijk) los te koppelen is van je gehele configuratie.

 

..... en als je de forum regels leest dit hele topic.

Overigens zou dit een verkeerde aanname kunnen zijn, want ik ga hier niet over. Dit is aan de forum moderatoren, het is van mijn kant louter een logisch gevolg na de analyse van je probleem.

 

Toch veel succes met het onderzoeken van je probleem.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: tuner problemen welke is een goede vervanger? #16 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,466 posts

+114
Excellent

Posted 9 March 2017 - 13:55

De share gaat altijd over alle kanalen zodra een CAID wordt gelezen en er een CCW wordt verwacht. Je kunt natuurlijk in je CCcam.prio de kabelprovider op I: zetten. Zonder verdere info van de TS is daar weinig over te zeggen. Zonder verdere instellingen met alleen een c-lijn als gegeven werkt dit voor alle gecodeerde zenders, Of dat nu een DVB-S(2), DVB-C of DVB-T tuner is macht keine flaus aus....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: tuner problemen welke is een goede vervanger? #17 GvdP

  • Senior Member
  • 469 posts

+3
Neutral

Posted 10 March 2017 - 08:33

Gewoon een verse flash.
Eerst evt backup files wissen.

Re: tuner problemen welke is een goede vervanger? #18 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,410 posts

+395
Excellent

Posted 10 March 2017 - 09:54

Gewoon een verse flash.
Eerst evt backup files wissen.

+1

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: tuner problemen welke is een goede vervanger? #19 Rob3rt

  • Senior Member
  • 590 posts

+3
Neutral

Posted 10 March 2017 - 10:03

al 3 keer gedaan....

 

Heb ook al een nieuwe ontvanger gehad, deze was voorzien van een schone installatie, hier trad probleem na enige tijd ook weer op.


Edited by Rob3rt, 10 March 2017 - 10:03.


Re: tuner problemen welke is een goede vervanger? #20 teo1966

  • Senior Member
  • 1,106 posts

+10
Neutral

Posted 10 March 2017 - 10:30

Ik wordt 'gestoord' van mijn ET10000 en zoek nu een alternatief.

 

Mijn ET10000 locked regelamtig een tuner, dwz hij geeft aan dat deze in gebruik is maar hij is niets aan het doen.

Met als gevolg dat ie de tuner niet kan gebruiken, dit doet ie meestal op de dvb-s tuner, maar ook soms op een willekeurige dvb-c tuner.

De et10000 is voorzien van 1x dvb-s en 2x dvb-c en 1x dvb-c/t plug and play tuners.

 

Enkel een volledige herstart lost dit probleem tijdelijk op, echter na een tijdje is de tuner weer 'locked' of te wel 'in gebruik' en is het probleem weer terug, ik heb al zoveel gedaan maar kan het gewoonweg niet vinden wat dit is en dus ook niet oplossen.

 

Dingen die ik bv al ondernomen heb:

- alle lnb's vervangen

- alle kabels vervangen

- alle switches vervangen

- schotel (prof laten) uitrichten

- diverse plug and play tuners al vervangen

- apparaat opgestuurd ter reparatie, kwam niet gerepareerd terug en is uiteindelijk (na flink geklaag) omgeruild voor een andere

- diverse images/herinstallatie/updates gedaan/geprobeerd maar probleem gaat niet weg.

 

Mijn 2de tuner (zgemmaH2 met 1x dvb-s en 1x dvb-c/t) op de slaapkamer kent dit probleem geheel niet trouwens, ook niet als ik deze op de plaats zet van de ET10000.

 

Gezien ik het niet kan oplossen en dat een ander merk tuner dit probleem niet heeft wil ik nu maar een andere tuner gaan aanschaffen om van dit probleem af te zijn.

 

Echter ik heb wel een 'eis' wat de nieuwe tuner moet kunnen, maar ik weet niet goed welke tuner dit naast een xtrend kan, ik wil dus geen xtrend meer nu, ben bang dat ik het probleem weer terug krijg namelijk.

 

Hij moet dus enigma hebben uiteraard maar ook het volgende:

- 1 dvb-s tuner is voldoende, heb maar 1 aansluiting in de kamer namelijk, wil er ook niet meer.

- minimaal 3 dvb-c tuners, maar meer is ook geen probleem, minder absoluut niet!

- er moet een harddisk/ssd in kunnen (deze heb ik zelf als) voor opnames.

 

Welke tuner/ontvanger kan dit allemaal?

 

 

de tuner volgorde al veranderd of met 1 of minder tuners geprobeerd ?


VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users