Kabelscan werkt niet goed
Re: Kabelscan werkt niet goed #41
Posted 10 April 2017 - 09:14
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Groetjes Cobus R
VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x)
MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)
MAXYTEC MULTIBOX COMBO
MUTANT HD60 DVB-S
Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner
Re: Kabelscan werkt niet goed #42
Re: Kabelscan werkt niet goed #43
Re: Kabelscan werkt niet goed #44
Re: Kabelscan werkt niet goed #45
Posted 10 April 2017 - 12:04
Had het eigenlijk over de tv's wie niet goed werken en je er dus de Netwerk id erin moet zetten. (ik dacht dat dat Philips tv's waren)
Groetjes Cobus R
VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x)
MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)
MAXYTEC MULTIBOX COMBO
MUTANT HD60 DVB-S
Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner
Re: Kabelscan werkt niet goed #46
Re: Kabelscan werkt niet goed #47
Re: Kabelscan werkt niet goed #48
Posted 10 April 2017 - 16:10
Mis daar werkt het gewoon goed met 5555 en een 1.2 ci+ @Smid module.
->
Vreemd en onverklaarbaar.....
Nou dat vind ik niet zo vreemd op 2 gecertificeerde Ziggo ontvangers (Humax 5200, Philips UHD tv met CI+) werkt de kabelscan prima met 5555 en vind 341 zenders, alleen met mijn 2 enigma2 ontvangers niet, alleen als ik het regio id aanpas dan vind hij er wel 341. Voorlopig even opgelost maar er klopt toch kennelijk iets niet in de kabelscan.
73's
PE1AQZ
Re: Kabelscan werkt niet goed #49
Posted 10 April 2017 - 16:57
Kan mij helemaal vinden in de redenering van Sagitarius.
Ik zie namelijk exact hetzelfde gebeuren. Maargoed er werd gelijk gezegd dat het aan Ziggo zou liggen maar dan vraag ik me af of we dan ergens gaan komen, want waarom zou Ziggo iets aanpassen als dat gewoon goed werkt met hun eigen spullen ?
Wat ik sowieso vreemd vind is dat diezelfde 5555 settings het prima doen in hun eigen gecertificeerde decoders. Ik vind het dan ook niet zo raar als gebruikers van enigma2 boxen dan de conclusie trekken dat het dan aan de kabelscan zelf moet liggen.
Wat ook heel apart is, is dat een Coolstream met diezelfde 5555 settings alles gewoon correct binnen scanned.
Daarnaast gaat het met de regio netwerk-id bij de kabelscan in OpenPLI dus ook niet helemaal goed in ieder gebied. Je hebt dan wel weer de Ziggo Sport maar daar komen dan weer andere zenders voor terug die het niet doen.
Daarmee zeg ik dus niet dat er geen fout(en) zou(den) zitten bij Ziggo maar blijkbaar kunnen hun eigen decoders + sommige andere merken decoders dit wel 'corrigeren' en de kabelscan optie in PLI niet ? Of zeg ik nu iets heel raars ?
In ieder geval, we wachten wel af, de tijd zal leren of dit vanzelf goed zal komen.
Edited by Dimmie, 10 April 2017 - 17:00.
Re: Kabelscan werkt niet goed #50
Posted 10 April 2017 - 18:13
Ik zie namelijk exact hetzelfde gebeuren. Maargoed er werd gelijk gezegd dat het aan Ziggo zou liggen maar dan vraag ik me af of we dan ergens gaan komen, want waarom zou Ziggo iets aanpassen als dat gewoon goed werkt met hun eigen spullen ?
Je bent heel warm. Ziggo gaat er inderdaad NIKS van merken, want hun spullen werken met proprietary protocollen. Iedereen met een Horizon ontvanger of een Mediabox, zien geen problemen. Blijft er dus maar een heel klein groepje over, wij dus, of in feite jullie, want ik moet die zenderlijsten toch niet ;-)
Hetzelfde probleem als spul van Canal Digitaal, bijvoorbeeld de namen van de zenders, 999/1000 gebruikers heeft een M7 ontvanger en die toont de zendernamen helemaal niet vanuit de PMT, dus al zou M7 er "de eerste die morgen belt krijgt een gratis abonnement voor het leven" in zetten, dan zal het gros van de gebruikers dat nooit te zien krijgen.
Voor providers is dat alleen maar lastig, dat gestandaardiseerde DVB spul, die zouden liever gewoon alles (alleen maar) via hun eigen protocollen doorsturen.
* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Re: Kabelscan werkt niet goed #51
Posted 10 April 2017 - 18:30
Ook ik gebruik die scan alleen maar om beeld te krijgen want maak toch gebruik van de lijst van Hans en nu met die FTA erbij ben ik helemaal gelijk klaar.
Groetjes Cobus R
VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x)
MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)
MAXYTEC MULTIBOX COMBO
MUTANT HD60 DVB-S
Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner
Re: Kabelscan werkt niet goed #52
Posted 10 April 2017 - 18:33
Als je alleen maar "beeld" wilt krijgen, heb je noch de zenderlijst van Ziggo noch die van Hans nodig!
* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Re: Kabelscan werkt niet goed #53
Posted 10 April 2017 - 19:05
Ik gebruik een eigen bouqet met ziggo (gekopieerd vanuit de cablescan) en sat (gekopieerd vanuit de fastscan) en als er op een ziggo channel opeens geen beeld meer is doe ik dus weer een cablescan en dan heb je weer beeld op dat kanaal.
Dus in jouw visie moet ik weer kutten met scannen op frequenties?
Edited by catastrofus, 10 April 2017 - 19:06.
2 x vu+ultimo4k ((nb & 9.0r) dvb-c fbc + 1 dvb-s2) + een vu+duo4k ((nb) fallbackclient) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
Re: Kabelscan werkt niet goed #54
Re: Kabelscan werkt niet goed #55
Posted 10 April 2017 - 19:32
Daar loop je tegen hetzelfde probleem aan als die klojo cable provider weer eens wat veranderd qua frequenties.
Edited by catastrofus, 10 April 2017 - 19:32.
2 x vu+ultimo4k ((nb & 9.0r) dvb-c fbc + 1 dvb-s2) + een vu+duo4k ((nb) fallbackclient) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
Re: Kabelscan werkt niet goed #56
Re: Kabelscan werkt niet goed #57
Re: Kabelscan werkt niet goed #58
Posted 10 April 2017 - 20:42
Kortom er wordt niets aan de kabelscan gedaan omdat wij e2' ers maar een kleine groep zijn. Ja ik weet het, weinig tijd, liefde werk oud papier, weinig en schaarse vrije tijd, privé leven enz.......ik snap het probleem helemaal.
Edited by Sagitarius, 10 April 2017 - 20:47.
73's
PE1AQZ
Re: Kabelscan werkt niet goed #59
Posted 10 April 2017 - 20:50
Nah, nah, ik denk dat het wel goed komt. Als ziggo klaar is met het verwijderen van de SD zenders buiten het basis pakket (waar ook een HD zender voor beschikbaar is) en de SD zenders binnen het basis pakket migreert naar mpeg4 dan zal de cablescan ook wel weer gaan werken.
Edited by catastrofus, 10 April 2017 - 20:51.
2 x vu+ultimo4k ((nb & 9.0r) dvb-c fbc + 1 dvb-s2) + een vu+duo4k ((nb) fallbackclient) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
Re: Kabelscan werkt niet goed #60
Posted 10 April 2017 - 21:23
Nah, nah, ik denk dat het wel goed komt. Als ziggo klaar is met het verwijderen van de SD zenders buiten het basis pakket (waar ook een HD zender voor beschikbaar is) en de SD zenders binnen het basis pakket migreert naar mpeg4 dan zal de cablescan ook wel weer gaan werken.
Je hebt nogal vertrouwen in Ziggo als ik het zo lees. Ik krijg alleen emails als ze in de buurt aan het kloten zijn, en als ik problemen heb schrijven ze ''Werkt je digitale ontvanger niet meer zoals je gewend bent? Los het op door de fabrieksinstellingen te herstellen''
73's
PE1AQZ
23 user(s) are reading this topic
0 members, 23 guests, 0 anonymous users