Jump to content

Photo

Fake IPTV channel.

• Please log in to reply
38 replies to this topic

#1 rocco99

• Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 9 April 2017 - 23:10

Voor de media player (nee niet weer beginnen dat ik een media player moet kopen)

Het  meest waardeloze aan een extra media  player vind ik overigens niet het apparaat, noch de prijs maar het steeds moeten switchen tussen HDMI poort. Als dat nou eens automatisch zou kunnen?

Ik heb dus een fake IPTV channel aangemaakt met een  link naar een korte video (stilstaand beeld zonder geluid) en de link toegevoegd, maar elke keer gaat die stream om de 1 of andere reden offline of de link wordt veranderd, waardoor deze ineens niet meer werkt. Dus hoop erop dat in de PLI ook zo'n fake zender zou zitten (optie een fake zender te activeren, met een stil zonder geluid)

Ik vind het namelijk echt irritant dat die TV zender iedere keer ertussen door komt. En zou ook op encrypted channel kunnen zetten maar dat is bij Digitenne eigenlijk niks behalve Fox Sport (1 kanaal), mits je daar geen abo op hebt)

Mischien is het trouwens een idee in Pli een soort test scherm in te bouwen (https://0.s3.envato....Test-Screan.jpg), voor de providers die dit niet hebben en dit kan dan ook werken als fake kanaal.

Edited by rocco99, 9 April 2017 - 23:15.

My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)

Re: Fake IPTV channel. #2 cobus

• Senior Member
  • 4,774 posts

+69

Posted 10 April 2017 - 07:03

Als je gebruik maak van HDMI CEC met je media player en decoder hoef je het niet handmatig over te schakelen van HDMI want dat doen de boxen automatisch en wat betref die fake zender wat kun je daarmee dan ?

Groetjes Cobus R

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x)

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

Re: Fake IPTV channel. #3 rocco99

• Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 10 April 2017 - 10:33

Het idee van de fake TV channel is dat ik niet gestoord wordt door een zender die ik NIET wil zien.

HDMI CEC heb ik niet al te goede ervaringen mee.

My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)

Re: Fake IPTV channel. #4 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,206 posts

+1,798
Excellent

Posted 10 April 2017 - 12:24

Dan zet je de TV op een zender die je wel wilt zien. Of op een kanaal waarvoor je geen smartcard hebt.

Je blijft niet willen begrijpen dat de box GEEN mediaplayer is, maar een TV ontvanger met een paar extra functies...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Fake IPTV channel. #5 rocco99

• Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 10 April 2017 - 18:10

Er is geen zender die ik tussendoor wil zien. (elke zender/programma is dan ongewenst, vooral sterren NL) Kanaal waarvoor ik geen smarcard hebt is er "niet" bij Digitenne.

Re: Fake IPTV channel. #6 Pedro_Newbie

• Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 10 April 2017 - 19:44

Trek de antennekabel er uit, probleem opgelost, geen enkele zender meer te zien

Edited by Pedro_Newbie, 10 April 2017 - 19:44.

Re: Fake IPTV channel. #7 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,888 posts

+485
Excellent

Posted 10 April 2017 - 22:15

Tja, het grote nadeel van een STB is dat je er tv mee kunt kijken, als je dat niet wil, koop je een mediaplayer.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Posted Image button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: Fake IPTV channel. #8 rocco99

• Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 11 April 2017 - 12:16

Ik wil soms TV kijken, verder kun je met een media speler geen TV opnemen, met de VU+ wel. Als ik per ongelluk op exit druk schalt Sterren NL in mijn oren.

Kan ook zo zijn dat ik geen live TV kijk mar alles opneem via de VU+?

Edited by rocco99, 11 April 2017 - 12:16.

Re: Fake IPTV channel. #9 HPPli

• Senior Member
  • 1,911 posts

+36

Posted 11 April 2017 - 12:22

Gewoon niet meer per ongeluk op exit drukken, ofwel betere skills leren bij de bediening van je Vu+ :P  

Re: Fake IPTV channel. #10 rocco99

• Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 12 April 2017 - 20:36

Niets anders???, een IPTV zender naar een JPG (plaatje) link zou voor mij ook een oplossing zijn.

Re: Fake IPTV channel. #11 HPPli

• Senior Member
  • 1,911 posts

+36

Posted 12 April 2017 - 21:07

Voorkeurstuner in settings zetten op een niet aangesloten tuner-ingang of een zenderkanaal enkel laten kijken naar een niet aangesloten tuner-ingang of verwijzen naar een sat-positie die niet beschikbaar is.

Re: Fake IPTV channel. #12 rocco99

• Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 12 April 2017 - 21:34

of een zenderkanaal enkel laten kijken naar een niet aangesloten tuner-ingang

Dat kan toch niet (deze instelling is toch voor alle zenders?), en dan heb ik nog steeds enkel zwart beeld.

En ik heb wel graag een stil zodat ik in ieder geval wat beedback heb dat de box aanstaat.

Een bewuste zap vertraging van bv. 10 sec.? Uiteraard aan en uit en naar eigen voorkeur.

Edited by rocco99, 12 April 2017 - 21:39.

Re: Fake IPTV channel. #13 -Dennis-

• Senior Member
  • 175 posts

+2
Neutral

Posted 13 April 2017 - 09:25

Het  meest waardeloze aan een extra media  player vind ik overigens niet het apparaat, noch de prijs maar het steeds moeten switchen tussen HDMI poort. Als dat nou eens automatisch zou kunnen?

Neem een Harmony afstandsbediening, dan ben je van je probleem af.

Bij het veranderen van activiteit, bv van ' tv kijken'  naar ' mediaplayer' zorgt de afstandsbediening ervoor dat alle apparaten naar de correcte ingangen, instellingen, enz gaan.

Re: Fake IPTV channel. #14 rocco99

• Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 13 April 2017 - 11:55

Moet ik nog steeds switchen, en sommige functies staan niet onder hetzelfde apparaat. bv. volume van de versterker en volume van de STB.

En ik wil nog steeds graag de VU+ als media speler gebruiken voldoet prima, maar wil niet gestoord worden door een TV zender waar geheel toevalig Tros muziekfeest op het plein wordt uitgezonden.

Re: Fake IPTV channel. #15 cobus

• Senior Member
  • 4,774 posts

+69

Posted 13 April 2017 - 12:20

Volgens mij wil of kan je het niet snappen.

Groetjes Cobus R

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x)

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

Re: Fake IPTV channel. #16 HPPli

• Senior Member
  • 1,911 posts

+36

Posted 13 April 2017 - 12:25

Moet ik nog steeds switchen, en sommige functies staan niet onder hetzelfde apparaat. bv. volume van de versterker en volume van de STB.

En ik wil nog steeds graag de VU+ als media speler gebruiken voldoet prima, maar wil niet gestoord worden door een TV zender waar geheel toevalig Tros muziekfeest op het plein wordt uitgezonden.

Nogmaals, switch naar een "blinde" zender voordat je naar de Mediaplayer functie gaat (Tip: zet je zapmodus naar "stilstaand beeld totdat de zender gelockt is").

Voor enkele volume regeling vanuit je remote voor/van VU+ kun je eenvoudig veranderen door in de A/V instellingen de downmixen aan te zetten.

Re: Fake IPTV channel. #17 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,888 posts

+485
Excellent

Posted 13 April 2017 - 12:56

Uit jouw reactie komt in elk geval duidelijk naar voren dat je geen enkele seconde de moeite hebt genomen om te kijken of de opmerking van Dennis klopt.

Het is wel degelijk een oplossing voor jouw "probleem"

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Posted Image button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: Fake IPTV channel. #18 rocco99

• Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 13 April 2017 - 15:00

Er is bij Digitenne prakties  "geen" locked no subscribe zender. Aangezien er vrijwel geen bonuszenders zijn.

Een andere optie kan ook zijn dat je met de file browser ipv. een zender kan opstarten, maar momenteel kan je alleen met een standaard zender opstarten.

Zenderlijst>Opstartzender. (als je hier nu ook de file browser zou kunnen instellen)

stilstaand beeld totdat de zender gelockt is

Kan deze optie ook al niet vinden, en was die optie niet van VTi?

Edited by rocco99, 13 April 2017 - 15:05.

Re: Fake IPTV channel. #19 mimisiku

• Senior Member
  • 5,516 posts

+115
Excellent

Posted 13 April 2017 - 15:05

<blacklist>
rocco99
</blacklist>

Met één been in het graf..... Helaas

Re: Fake IPTV channel. #20 rocco99

• Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 13 April 2017 - 15:32

Wat betekent: blacklist?

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users