Jump to content


Photo

Overscan/underscan


  • Please log in to reply
56 replies to this topic

Re: Overscan/underscan #21 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 26 April 2017 - 20:10

Off Topic:

Digitenne gebruiker van eerste uur. Nadat de dichters uit huis waren heb ik Digitenne vaarwel gezegd. Moouste was de 3 kaarten op 1 abonnement. Goedkoop en werkte... Daar is alles mee gezegd..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Overscan/underscan #22 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 27 April 2017 - 07:45

Probeer je video mode eens te zetten op 576p ,dan is het weg.


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Overscan/underscan #23 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 27 April 2017 - 09:14

 

Ik zie niet in waarom je voor zoiets 10x zou willen bellen.

 

Niet 1 keer gebeld, via Facebook gemeld. En wat fora geloof ik.

 

Dus daar hebben ze ook al in de gaten dat het beter is niet altijd op jouw opmerkingen te reageren :)



Re: Overscan/underscan #24 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 27 April 2017 - 15:27

Probeer je video mode eens te zetten op 576p ,dan is het weg.

 

Er veranderd bij mij niks hoor. Nog steeds die rand aan de linkerkant.


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Overscan/underscan #25 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 27 April 2017 - 15:36

16:9 Pan en Scan blaast het beeld iets op, thans in het voorbeeldvenster. Want bij de video zelf blijft het beeld in de zelfde verhouding. Vreemd.


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Overscan/underscan #26 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 27 April 2017 - 15:42

Ach, heb nog een Velleman RGB processor. Gewoon de sync gap iets ingekort :)
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Overscan/underscan #27 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 27 April 2017 - 15:46

Een wattes?, en waarom doet dat Pan & Scan niks?


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Overscan/underscan #28 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 27 April 2017 - 16:46

Plaats (foto) hier eens hoe je beeld eruit ziet dan ?


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Overscan/underscan #29 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 27 April 2017 - 17:17

openpli.jpg


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Overscan/underscan #30 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 27 April 2017 - 17:26

Heel duidelijk dus een foute config bij KPN digitenne

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Overscan/underscan #31 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 27 April 2017 - 17:35

Ben ook bang dat je daar niks aan kunt doen.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Overscan/underscan #32 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 27 April 2017 - 18:08

Heel duidelijk dus een foute config bij KPN digitenne

 

Hoezo foute config? Elke TV heeft standaard overscan aanstaan, dus dat zal hem wel zijn.

 

Zou dit: http://www.aten.com/...2/#.WQIkQdryiUk trouwens gaan helpen? De output wordt dan wel VGA. en een beetje duur dat ding. Ik weet trouwens niet zeker maar volgens mij kan dat ding ook geforceerd 16:9 pillarbox uitzenden, wel prettig bij die zenders en programmas waar die lutsers het naar 16:9 uitrekken. (natuurlijk wordt dan wel de interface van de STB in elkaar gedrukt maarja dat vind ik op dat moment dan minder vervelend dan de hele tijd naar dat uitgerekte beeld te moeten kijken.)


Edited by rocco99, 27 April 2017 - 18:10.

My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Overscan/underscan #33 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 27 April 2017 - 18:19

Hoezo foute config? Elke TV heeft standaard overscan aanstaan, dus dat zal hem wel zijn.

Ja, dat is een goede redenatie...

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Overscan/underscan #34 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 27 April 2017 - 18:21

Als ik jou was gewoon melden bij kpn want die hebben het verkeerd staan en onderbouwen met de foto if filmpjes.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Overscan/underscan #35 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 27 April 2017 - 18:21

 

Hoezo foute config? Elke TV heeft standaard overscan aanstaan, dus dat zal hem wel zijn.

Ja, dat is een goede redenatie...

 

 

Hoezo? Al snap ik die rand van de rechterkant die links weer in beeld komt echt niet. Hoe krijgen ze dat voor mekaar? Een zwarte rand kan ik nog begrijpen maar dit?

Bij NPO zenders staat het trouwens wel goed maarja die vallen dan ook niet onder de verantwoordelijkheid van KPN als ik mij niet vergis. (FTA)


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Overscan/underscan #36 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 27 April 2017 - 18:38

Waarom zijn die HQ images van openpli trouwens zo slecht?

Ik weet dat de kwaliteit van Digitenne niet denderend is maar dit:

 

openpli.jpg

 

 

Is toch wel echt iets anders dan dit:

melissa.jpg


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Overscan/underscan #37 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 27 April 2017 - 18:43

En wat stellen beide voor?

 

Die rare randen die je ziet, lijkt op een stukje van het tegenoverliggende beeld, of een stukje verschoven (in de hoogte). Dat is een fenomeen wat je typisch ziet bij analoge videorecorders, omdat op dat punt er geschakeld moet worden tussen twee videokoppen, de ene kop heeft nog niet optimaal contact met de band, terwijl de andere het contact net verliest. Vroeger was dat geen probleem, omdat je "toch al" overscan had vanwege allerlei redenen (onder andere deze). Nu je gewoon het hele beeld ziet is dat storend. Overigens trok een videorecorder van V2000 de band een stuk verder om de koppentrommel heen, waardoor je veel minder last had van dit effect.

 

Maar. Als je bronmateriaal netjes van een digitaal medium komt, dan is zo'n rand met storing niet uit te leggen, er is geen enkele reden voor. Het lijkt er dus op dat ze bij Comedy Network keihard hun spullen afspelen vanaf een analoge recorder. Mooie reclame. Een goede provider ziet dat en zoomt het er uit.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Overscan/underscan #38 -Dennis-

  • Senior Member
  • 175 posts

+2
Neutral

Posted 27 April 2017 - 18:46

Daar staat opensplijt om bekend.
Zeer slechte HQ images.
Alweer een rede om over te stappen naar een image die veel beter met Digitenne omgaat.
Ik denk dat VTi een goede keuze is, die hebben ook hele korte lijntjes met Vu+

Re: Overscan/underscan #39 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 27 April 2017 - 18:51

Denk niet dat je met vti beter beeld heb... ze hebben hooguit de upscalers softer ingesteld

Edited by littlesat, 27 April 2017 - 18:55.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Overscan/underscan #40 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 27 April 2017 - 19:10

En wat stellen beide voor?

 

Die rare randen die je ziet, lijkt op een stukje van het tegenoverliggende beeld, of een stukje verschoven (in de hoogte). Dat is een fenomeen wat je typisch ziet bij analoge videorecorders, omdat op dat punt er geschakeld moet worden tussen twee videokoppen, de ene kop heeft nog niet optimaal contact met de band, terwijl de andere het contact net verliest. Vroeger was dat geen probleem, omdat je "toch al" overscan had vanwege allerlei redenen (onder andere deze). Nu je gewoon het hele beeld ziet is dat storend. Overigens trok een videorecorder van V2000 de band een stuk verder om de koppentrommel heen, waardoor je veel minder last had van dit effect.

 

Maar. Als je bronmateriaal netjes van een digitaal medium komt, dan is zo'n rand met storing niet uit te leggen, er is geen enkele reden voor. Het lijkt er dus op dat ze bij Comedy Network keihard hun spullen afspelen vanaf een analoge recorder. Mooie reclame. Een goede provider ziet dat en zoomt het er uit.

 

En ook bij Nick, Een en KetNet en ID zeker?? Ook zo'n vieze rand. Veel andere zenders hebben ook nog zo'n rand al is daar smaller of zwart.


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users