Jump to content


Photo

XSarius Pure-HD hangers

xsarius

  • Please log in to reply
31 replies to this topic

Re: XSarius Pure-HD hangers #21 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 10 May 2017 - 17:32

Nog even een "detail".

 

Voor streaming (tenzij het DVB-materiaal is, maar dat schijnt zelden zo te zijn), wordt, zoals WanWizard al zei, gstreamer gebruikt. Nou zit er in OpenPLi 4 (inderdaad) een nogal archaische versie van gstreamer. Maar dat is niet de reden dat de ontvanger vastloopt, het enige probleem wat deze versie van gstreamer heeft, is dat niet alle courante containers en codecs volledig ondersteund worden.

 

Waar het mis gaat, en dat is niet alleen bij Xsarius, maar een bekend probleem, is de interface tussen gstreamer en de drivers. Deze interface wordt niet gebruikt om tv te kijken, alleen voor het afspelen van media. Kennelijk daarom vinden fabrikanten het minder belangrijk om die goed te debuggen. En daar zitten dan nogal eens fouten in. Vastlopen is zo goed als altijd een bug in de drivers.

 

Er is wat verschil in kwaliteit op dit vlak tussen verschillende merken en zeker ook verschillende modellen, daarom is het verstandig om vóór aanschaf te checken hoe het daarmee staat, als je van plan bent vaak media of streams te bekijken. Vergeet niet dat dit set-top-boxen zijn, die primair worden gemaakt om TV te kijken (vanaf schotel of kabel, DVB). Alle extra functionaliteit is "mooi meegenomen" maar geen garantie, die kunnen wij hierdoor gewoon niet geven.


Edited by Erik Slagter, 10 May 2017 - 17:32.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: XSarius Pure-HD hangers #22 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 10 May 2017 - 17:39

Hallo Erik.

 

Nja het is niet bepaald een detail maar voor geinteresseerde mensen toch zeker belangrijk om te weten.

Het leek mij ook al geen ontvanger probleem te zijn v.w.b. die streams, juist omdat het op meerdere ontvangers (verschillende merken) gebeurde.

 

Gelukkig zijn die streams voor zowel mijn kennis alsook mijzelf een leuke bijkomstigheid en geen hoofdzaak, want dat is inderdaad satelliet.

Dat er dus wat problemen zijn met de streams is dan ook niet zo erg, want zoals je al zegt, de boxen zijn daar primair niet voor gemaakt maar het is gewoon leuk dat het erbij zit.

 

Bedankt voor de toelichting!


Greetings, Black Tiger

Re: XSarius Pure-HD hangers #23 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 10 May 2017 - 18:02

En welke kunnen daar dan wel beter mee overweg dan ?


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: XSarius Pure-HD hangers #24 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 10 May 2017 - 18:20

Gaat je Xtrend ET9K er dan ook mee hangen? Heb er hier ook eentje, meende me te herinneren dat die niet snel ging hangen maar kan me vergissen. Is al weer een tijd geleden dat ik die aan heb gehad laat staan naar streams gekeken. :)


Greetings, Black Tiger

Re: XSarius Pure-HD hangers #25 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 10 May 2017 - 18:38

De et9000 heeft een redelijk goede reputatie als het gaat om correcte driver implementatie (inclusief gstreamer interface), ik vermoed dat dat best goed zal gaan.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: XSarius Pure-HD hangers #26 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 10 May 2017 - 18:49

Nee maar wat ik bedoelde was eigenlijk van de nieuwere boxen.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: XSarius Pure-HD hangers #27 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 10 May 2017 - 18:55

Black Tiger vroeg expliciet om de et9000, daar kan ik wat over zeggen (uit ervaringen van mezelf en teamleden). Er zijn genoeg ontvangers waar ik nauwelijks of geen ervaring mee heb, dat zou je dan dus even in de groep moeten gooien met andere forummers. Ik gebruik mijn settopboxen (nog steeds) bijna alleen om TV te kijken...

 

Ervaringen met het afspelen van media en streams op diverse ontvangers.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: XSarius Pure-HD hangers #28 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 10 May 2017 - 20:57

Yep ik noemde de ET9000 omdat ik die zelf had en me geen hangers kon herinneren bij streams en het was me opgevallen in het profiel van Cobus dat hij ook een ET9000 had. Vandaar dat ik aan Cobus vroeg of zijn ET9000 dan wel hangers had gezien zijn vraag.


Greetings, Black Tiger

Re: XSarius Pure-HD hangers #29 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 11 May 2017 - 16:35

Voor de rest zullen jullie (gebruikers) het onderling moeten "uitvechten", jullie ervaringen delen met het afspelen van media en streamers per ontvanger.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: XSarius Pure-HD hangers #30 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 11 May 2017 - 17:56

Wat mij betreft is 't opgelost en kan het topic dicht of de geschiedenis in zakken.:)

Heb begrepen dat het hangen van de ontvanger bij streams niet aan de ontvanger ligt en dat is wat belangrijk was.

Waarvoor nogmaals dank voor de interessante tests, toelichtingen en uitleg.


Greetings, Black Tiger

Re: XSarius Pure-HD hangers #31 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 12 May 2017 - 08:57

Het ligt wel aan de ontvanger maar niet aan één specifieke, ik neem aan dat je dat bedoelt ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: XSarius Pure-HD hangers #32 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 12 May 2017 - 12:43

Yep, correct, dat bedoelde ik. Met name in de context dat dit geen gevalletje fout van fabrikant dus garantie was.


Greetings, Black Tiger



Also tagged with one or more of these keywords: xsarius

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users