Jump to content

Photo

OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen

• Please log in to reply
923 replies to this topic

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #361 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 11 August 2017 - 21:48

Nee. Er is nog geen 6.0, laat staan een 6.1. ;)

Als 6.0 uit is gaan we ook (weer) develop builds maken, voor mensen die graag op de (onstabiele) bleeding edge willen zitten. Daar komt ook een apart forum voor, dat is dan duidelijk geen "end user support" meer.

Develop is versie loos, dus in principe zou je tot in lengte van dagen kunnen blijven updaten. Tenzij de boel gesloopt is en te terug moet. 

Pftt... wat een ingewikkelde benamingen allemaal, waarom niet gewoon in klare taal wat het is, wat is in godsnaam een bleeding edge. :huh:

73's

PE1AQZ

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #362 Dimmie

• Senior Member
  • 2,338 posts

+33

Posted 11 August 2017 - 22:16

https://www.techoped...2/bleeding-edge

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #363 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,235 posts

+1,798
Excellent

Posted 11 August 2017 - 22:47

@Sagitarius,

• develop = huidige ontwikkel versie = bleeding edge = het laatste van het laatste = per definitie niet stabiel = geen eind-gebruiker ondersteuning
  • r/c = release candidate = de versie die de eerst volgende release gaat worden = kan nog kleine bugs bevatten = wellicht niet stabiel = geen eind-gebruiker ondersteuning
  • release = officiele versie = laatse r/c minus de gefixte kleine bugs = stabiel = krijgt officieel eind-gebruiker ondersteuning 

Is het zo duidelijker?

Momenteel gebeurt het allemaal nog hier in dit forum, maar dit gaan we opsplitsen naar 3, zodat elk type zijn eigen forum heeft, want het zijn verschillende doelgroepen.

Dit betekent dus ook dat je straks geen develop (en eigen ook r/c) moet gaan draaien als je een eindgebruiker bent, als je niet kunt leven met omvallende features, als je niet bereid bent bugs te melden en mee te helpen testen, als je niet technisch kunt rapporteren, als je verwacht dat het allemaal stabiel werkt.

Voor de stabiele gebruikers is het wel de bedoeling veel meer incrementeler te gaan releasen, als het aan mij ligt minstens 4 keer per jaar, want features die af zijn moeten gewoon naar de gebruikers toe natuurlijk, dat moet niet te lang duren.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #364 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 12 August 2017 - 10:34

Ok Wanwizard bedankt voor je uitleg, maar snap je ook dat veel gewone gebruikers (zoals ondergetekende) soms geen touw aan het door jullie gebezigde vakjargon kunnen vastknopen  :rolleyes:

Wat dacht je bv hiervan ''Voor de stabiele gebruikers is het wel de bedoeling veel meer incrementeler te gaan releasen'' :wacko:

Edited by Sagitarius, 12 August 2017 - 10:36.

73's

PE1AQZ

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #365 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,890 posts

+485
Excellent

Posted 12 August 2017 - 10:49

Dat is toch duidelijke taal? :) :)  :)

Ik snap inderdaad dat incremental niet echt een term is die bij iedereen bekend is, maar als je regelmatig backups maakt met windoof, krijg je de optie om een incremental backup te kiezen, dan worden alleen de bestanden welke tussen beide backups in zijn gewijzigd/toegevoegd, vervangen en niet alles.

Maar ik denk dat hier een vaste periode wordt bedoeld.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #366 hro

• Senior Member
  • 2,696 posts

+788
Excellent

Posted 12 August 2017 - 10:50

een zender moet zich aanpassen aan het taalniveau van de gemiddelde ontvanger, anders heeft zenden geen zin. Dan kun je beter een PM sturen.

ik ben het eens dat er wel vaak erg met technische termen wordt gegooid waarvan men uitgaat dat deze bij iedereen bekend zijn.

in de UP.DOWNLINK waken wij hiervoor, helderheid moet voorop staan.

mogelijk dat een aantal gebruikte technische termen geplaatst kan worden in de nieuwe OpenPLi Wiki en dan gelinkt?

Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #367 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,235 posts

+1,798
Excellent

Posted 12 August 2017 - 13:00

Hans, absoluut waar, en verre van makkelijk.

Het is niet voor niks dat in veel professionele development projecten er andere mensen (dan ontwikkelaars) ingezet worden voor GUI design en het schrijven van documentatie. De meeste ontwikkelaars moet je ver van je eindgebruikers houden. ;)

Ik heb een stukje schrijven over de nieuwe manier van werken, het nieuwe ontwikkel proces, de verschillende branches en image types, etc, op mijn todo list staan. Maar het is er tot nu toe bij ingeschoten bij gebrek aan tijd, alle energie gaat naar 6.0 de deur uit krijgen (en zoveel energie heb ik niet ;)).

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #368 hro

• Senior Member
  • 2,696 posts

+788
Excellent

Posted 12 August 2017 - 14:08

alle begrip WanWizard. Als ik kan helpen met verhelderend schrijven dan laat via PM maar weten.

Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #369 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,235 posts

+1,798
Excellent

Posted 12 August 2017 - 14:18

Als ik een draft heb, dan geef ik wel een seintje, dan mag je proofreaden. ;)

Bij mijn andere OSS project is het makkelijker, daar accepteer ik geen enkele commit zonder dat die gedocumenteerd is. Daar zijn we hier nog ver van weg vrees ik...

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #370 dylantje

• Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 12 August 2017 - 20:27

andere oss? [ welke? ]

HEb hem op een ET6500 geflasht..

Werk goed en bijn ahet zelfde als alle andere Pli versies..

Dingetje

Automatisch afsluiten is bijna niet te lezen...:-)  zal aan mij ligge, maar toch...

Mijn fallback Dvb-t usb krijg ik niet aan de gang.

Alles usb drivers geladen reboot enz enz

Gezocht  naar een dvb-t plugin..

Niet kunnen vinden dus hij werkt niet...

Dan, als ik deze versie heb, kan ik zometeen dan online door flashen?

Zij het 1 keer via cli, maar daarna via de box?

alvast een how to?

Uhm, wat zijn de keiharde veranderingen voor de eindgebruiker, zonder meteen te diep in het mooie enigma te gaan?

xxx

Mooi startscreem hoor..

En natuurlijk mooi werk!!

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #371 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,235 posts

+1,798
Excellent

Posted 12 August 2017 - 20:33

andere oss? [ welke? ]

https://fuelphp.com. Totaal niet gerelateerd met deze hobby. ;)

Automatisch afsluiten is bijna niet te lezen...:-)  zal aan mij ligge, maar toch...

Wat is waar niet te lezen? Kun je daar een screenshot van maken?

Mijn fallback Dvb-t usb krijg ik niet aan de gang.
Alles usb drivers geladen reboot enz enz
Gezocht  naar een dvb-t plugin..
Niet kunnen vinden dus hij werkt niet...

Misschien moet je de driver handmatig laden. Of een andere driver dan je gewend was. Welke stick is het, en welke driver gebruikte je in OpenPLi 4?

Dan, als ik deze versie heb, kan ik zometeen dan online door flashen?
Zij het 1 keer via cli, maar daarna via de box?
alvast een how to?

Nee, online flashen komt in 6.1.  

Uhm, wat zijn de keiharde veranderingen voor de eindgebruiker, zonder meteen te diep in het mooie enigma te gaan?

Die zijn er vrij weinig, de enigma in 6.0-rc is dezelfde als die in 4, plus wat kleine dingen (zoals een nieuwe menu indeling). Het grootste verschil zit onder de motorkap (OS en gstreamer) en geeft ons de mogelijkheid nieuwe dingen te ontwikkelen.

Mooi startscreem hoor..
En natuurlijk mooi werk!!

Graag gedaan, en merci. :)

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #372 dylantje

• Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 12 August 2017 - 20:54

Screenshot autoshutdown:

Attached File  ScreenShot070.png   588.72KB   27 downloads

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #373 dylantje

• Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 12 August 2017 - 21:05

USB DVB-T zoiets als dit:

https://www.banggood...r-p-972386.html

Weet niet exact staat geen naam oid op.

Heb er nooit een aparte plugin oid voor geladen..

Alle usb drivers was voldoende... [ als het niet gaat zoals het moet, dan moet het zoals het kan ...:-) ]

aangezien het china ding was/is,

Maar er zitten nu dus andere drivers in dan eerst..?

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #374 dylantje

• Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 12 August 2017 - 21:09

MMM

En dan die webtv..

Leuke feature ..[ of zat die er lang? ]

Kan alleen dat hoekje in de hoek van het scherm niet weg krijgen..[ Als ik wat inzoom ]

Attached File  ScreenShot071.png   11.86KB   9 downloads

Maar is weer leuk/nog beter als ik achter mijn pc en er is damesvoetbal op tv :-)

Edited by dylantje, 12 August 2017 - 21:10.

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #375 beebee

• Senior Member
  • 452 posts

+4
Neutral

Posted 12 August 2017 - 21:34

Ik heb iedere keer dat na ongeveer een dag draaien het wieltje blijft draaien.

Soms na lang wachten komt hij dan terug.

Ik doe dan een nette herstart, en kan dan weer een dag vlot schakelen.

Soms gaat het wieltje niet meer weg, en moet ik de schakelaar uitzetten.

Na de start gaat het weer goed.

Kan het geheugen vol lopen?

Ik heb wel 2 Camera's die beelden met FTP op de HDD schrijven.

In PLI 4 had ik dit ook al draaien, en geen problemen gehad.

Ook staat af en toe het beeld heel even stil.

Ik doe iedere keer een ubdate in de hoop dat er wat verbeterd.

Of moet ik gewoon een keer nieuw flashen?

Beebee

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #376 Dimmie

• Senior Member
  • 2,338 posts

+33

Posted 12 August 2017 - 21:38

Als het in OpenPLI4 wel goed werkt dan zou ik die gewoon gebruiken. OpenPLI6 is immers nog steeds een 'release candidate' zonder support.

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #377 dylantje

• Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 12 August 2017 - 21:41

Als het in OpenPLI4 wel goed werkt dan zou ik die gewoon gebruiken. OpenPLI6 is immers nog steeds een 'release candidate' zonder support.

Ai grote woorden ZONDER SUPPORT ???

Lijkt mij juist dat PLi het moet hebben van mensen die feedback geven ipv alleen maar gebruiken..

En of zeuren....

Opensource gedachte is samen......

En rc is dat hij bijna goed is...

Dus een paar puntjes op de i...

xxx

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #378 Dimmie

• Senior Member
  • 2,338 posts

+33

Posted 12 August 2017 - 21:47

Het is zoals het is. Feedback geven is wat anders dan support.

En mij heb je niks horen zeggen over "zeuren".

Ik geef gewoon een suggestie/antwoord op een vraag die gesteld wordt. Eigenlijk geeft hij zelf zn antwoord al, met OpenPLI4 heeft hij dit probleem niet, dus dan lijkt me het antwoord simpel.

Dat ze nu vervolgens bij het OpenPLI team feedback hebben gekregen dat dit met de release candidate van 6 een issue is die met 4 niet speelt, is zeker niet zonder waarde en dus ook absoluut geen 'zeuren'.

Edited by Dimmie, 12 August 2017 - 21:48.

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #379 Dimmie

• Senior Member
  • 2,338 posts

+33

Posted 12 August 2017 - 21:57

Overigens wordt officieel gezien een 'release candidate' (RC) eerst een 'release to manufacture'  (RTM) en pas daarna volgt een final versie (voor het publiek) als bekend is dat er op alle hardware waarvoor het gemaakt is geen bugs naar voren komen. Bij opensource projecten zie je dat men soms de RTM stap overslaat maar dat lijkt me niet handig omdat je dan een 'final' nooit 100% als een stable versie in de markt kunt zetten omdat het dan immers niet op alle hardware waarvoor het geschreven is, uitvoerig getest is.

Edited by Dimmie, 12 August 2017 - 21:58.

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #380 beebee

• Senior Member
  • 452 posts

+4
Neutral

Posted 12 August 2017 - 22:25

Ik kan natuurlijk simpel terug naar PLI 4.

Ik heb dit wieltjes probleem al een tijdje, maar ik hang niet gelijk aan de bel.

Mijn bedoeling was terug koppeling.

Misschien dat anderen dit ook ervaren hebben, en dit voor de verbetering kan bijdragen.

:)

Beebee

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users