Niet bij ons 'klagen' maar bij de maker van die plugin, die zorgt ervoor dat hij niet compatible is met de hogere resoluties.Screenshot autoshutdown:
ScreenShot070.png
OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen
Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #381
Posted 12 August 2017 - 23:00
Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....
On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....
Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna
Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam
Press the button on the buttom right of this message
Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki
Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #382
Posted 13 August 2017 - 07:44
Edited by littlesat, 13 August 2017 - 07:53.
WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W
Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #383
Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #384
Posted 13 August 2017 - 08:59
En autoshutdown is ook niet nodig... Die het gewoon met openpli.... Wel anders... In menu, laatste optie, eerste optie... Die kijkt o.a. ook naar gebruik van de A.B. (Inactiviteits timer, met block tijden) er is een shutdown when x time in standby functie.
Kan het zijn dat ik die ergens gemist heb dan?
of waar staat hij in de nieuwe outlook..
Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol
XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.
Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out.
Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #385
Posted 13 August 2017 - 11:26
Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....
On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....
Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna
Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam
Press the button on the buttom right of this message
Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki
Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #386
Posted 13 August 2017 - 11:47
Overigens wordt officieel gezien een 'release candidate' (RC) eerst een 'release to manufacture' (RTM) en pas daarna volgt een final versie (voor het publiek) als bekend is dat er op alle hardware waarvoor het gemaakt is geen bugs naar voren komen. Bij opensource projecten zie je dat men soms de RTM stap overslaat maar dat lijkt me niet handig omdat je dan een 'final' nooit 100% als een stable versie in de markt kunt zetten omdat het dan immers niet op alle hardware waarvoor het geschreven is, uitvoerig getest is.
Dat mag theoretisch waar zijn, de praktijk is natuurlijk dat wij, met onze beperkte menskracht, nooit een image in al zijn facetten op 60 verschillende boxen kunnen testen, elke keer als er een wijziging is. Los daarvan testen wij natuurlijk ook alleen de core features van de image, TV kijken en wat daar bij hoort. Wat je er allemaal thuis mee uit wil vreten, dat valt door ons natuurlijk nooit te testen.
Dit is dan ook de reden dat de R/C publiek is, en niet alleen beschikbaar voor "testers". Om dezelfde reden gaan we binnenkort ook develop images publiek maken, zodat nog vroeger kan worden getest.
"geen support" in deze context moet dan ook gezien worden als "geen garantie dat we ter plekke een oplossing gaan leveren". Als er een issue is, dan gaat het op de lijst, de prioriteit hangt af van het aantal mensen die het probleem heeft, hoe generiek het probleem is, en in hoeverre het door ons reproduceerbaar is. Dat impliceert dat lokale setups (zoals in dit geval met camera's) een lage prio krijgen, want wij kunnen daar verder niks mee.
Er gaat voor R/C en develop een apart forum komen, van mensen die iets meldden verwachten we daar ook meer test feedback, en dat is vaak niks voor de "echte eindgebruiker".
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #387
Posted 13 August 2017 - 13:17
Na flashen met OpenPli 6.0 verschijnt regelmatig beeld met grote letters ( zie bijlage).
Beeld (zender) loopt gewoon door, maar ik kan verder niets meer met de AB.
Moet de ontvanger opstarten via schakelaar of via Webif.
Is hier al een oplossing voor ? image.jpg 80.16KB 39 downloads
ET8000
Oscam
Openpli 6.2
Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #388
Posted 13 August 2017 - 13:41
Nee, want geen flauw benul waar het vandaan komt. Jij bent de enige die het lijkt te hebben. Er lijkt iets te staan als "Zender gebr..." of zo, maar geen idee waar dat vandaan zou moeten komen.
Ik vind het overigens wel interessant dat je zegt dat de WebIf nog wel werkt op dat moment, want dat betekent dat Enigma nog draait, en responsive is. Dan lijkt het meer een gecrashte driver of zo.
Als het nog eens gebeurt, kun je er dan even met telnet in duiken, en kijken of er aan het einde van 'dmesg' en 'cat /var/log/messages' iets staat waar we eventueel wijzer van kunnen worden?
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #389
Posted 13 August 2017 - 13:45
@beebee,
In ooenpli 6.0 hebben we geen (tand) wieltjes, maar stippeltjes als je moet wachten, bedoel je die? Wat die je met je box als je die ziet?
Je hebt het goed, een rondje/wieltje van stippen.
Ik heb iedere keer dat na ongeveer een dag draaien het wieltje blijft draaien.
Soms na lang wachten komt hij dan terug.
Ik doe dan een nette herstart, en kan dan weer een dag vlot schakelen.
Soms gaat het wieltje niet meer weg, en moet ik de schakelaar uitzetten.
Na de start gaat het weer goed.
Kan het geheugen vol lopen?
Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #390
Posted 13 August 2017 - 13:51
Nee, want geen flauw benul waar het vandaan komt. Jij bent de enige die het lijkt te hebben. Er lijkt iets te staan als "Zender gebr..." of zo, maar geen idee waar dat vandaan zou moeten komen.
Ik vind het overigens wel interessant dat je zegt dat de WebIf nog wel werkt op dat moment, want dat betekent dat Enigma nog draait, en responsive is. Dan lijkt het meer een gecrashte driver of zo.
Als het nog eens gebeurt, kun je er dan even met telnet in duiken, en kijken of er aan het einde van 'dmesg' en 'cat /var/log/messages' iets staat waar we eventueel wijzer van kunnen worden?
Oké dat gaan we proberen.. bedankt @WanWizard
ET8000
Oscam
Openpli 6.2
Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #391
Posted 13 August 2017 - 13:51
@beebee,
Doe je veel aan streaming, of afspelen van media (gedownload) van het internet? Of veel media vanaf een andere box of NAS?
Dan kun je op een DM8000 wachten op memory problemen vrees ik, en dat zal er met OpenPLi 6, wat een zwaarder image is dan 4, niet beter op geworden zijn.
Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #392
Posted 13 August 2017 - 13:57
@beebee,
Doe je veel aan streaming, of afspelen van media (gedownload) van het internet? Of veel media vanaf een andere box of NAS?
Dan kun je op een DM8000 wachten op memory problemen vrees ik, en dat zal er met OpenPLi 6, wat een zwaarder image is dan 4, niet beter op geworden zijn.
Helemaal geen streaming, ik heb open uitzending gemist er gisteren af gegooid omdat ik het bijna nooit gebruikte.
Ook geen media van of naar een NAS.
Wel heb ik 2 camera's die met FTP foto's op de HDD schrijven.
Ik heb wel veel in autotimer staan.
Ik heb gisterenavond Rytec EPG er af gegooid, omdat die geen kanaal info van UK ophaalde.
Later opnieuw Rytec er weer opgezet, en vanmorgen had ik weer EPG info voor de UK zenders.
Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #393
Posted 13 August 2017 - 14:00
Dan haak ik even af. ftp moet niet echt impact hebben.
Er is een update van de plugin geweest gisteren, en de sources zijn van naam verandert, dus als je die niet had aangepast, dan is het logisch dat hij niets meer binnen haalde.
Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #394
Posted 13 August 2017 - 14:03
Dan haak ik even af. ftp moet niet echt impact hebben.
Er is een update van de plugin geweest gisteren, en de sources zijn van naam verandert, dus als je die niet had aangepast, dan is het logisch dat hij niets meer binnen haalde.
Ik vond die sources ook al lastig te beoordelen.
Maar blijkbaar is het me toch gelukt voor mijn UK kanalen de goeie t e vinken.
Kan het niet zijn dat auto timer te veel zoektijd / geheugen gebruikt op bepaalde momenten?
Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #395
Posted 13 August 2017 - 14:12
Ja, dat kan, zeker als je veel opnames hebt staan, en autotimer duplicaat checks moet doen.
Aan de andere kant, ik heb hier een 60-tal autotimer entries, en 7TB aan opnames op de NAS. Dat levert wel minuten lang een spinner op als deze loopt (= eens per dag, na de import van de UK sources), maar daarna verder geen problemen.
Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #396
Posted 13 August 2017 - 14:21
Ik heb vandaag nog geen spinner gezien.
als ik die zie, zal ik nog eens df proberen. weet niet of dat dan lukt.
root@dm8000:~# df
Filesystem 1K-blocks Used Available Use% Mounted on
ubi0:rootfs 230380 101136 129244 44% /
devtmpfs 74540 4 74536 0% /dev
tmpfs 64 0 64 0% /media
tmpfs 74644 1100 73544 1% /var/volatile
/dev/sda1 976576600 624760252 351816348 64% /media/hdd
root@dm8000:~#
Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #397
Posted 13 August 2017 - 15:53
Oké dat gaan we proberen.. bedankt @WanWizard
ET8000
Oscam
Openpli 6.2
Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #398
Posted 13 August 2017 - 20:12
Misschien lichtelijk off-topic maar heeft het nog wel nut om Xtrend te ondersteunen ? Gaat er nog ooit wat gebeuren bij Xtrend qua driver ontwikkeling en dergelijke ? Het enige wat je namelijk ziet is dat de voorraden in de winkels worden opgemaakt. RMA's blijven er liggen en gebeurt dus niks mee etc. Heeft het OpenPLI team nog steeds contact met Xtrend ? Zo ja kunnen jullie dan ook eens vragen waarom er al zeker een half jaar niks met RMA's gebeurt.
Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #399
Posted 13 August 2017 - 21:20
@josjansen,
ik neem aan dat de laatste 4 sets entries te maken hebben met telnet en ftp login van jou, via dcc. Daarvoor zie ik alleen wat samba meldingen, maar niet iets wat bijzonder is.
@Dimmie,
Het Xtrend merk is overgenomen, het is ons ook onduidelijk wat ze doen met de modellen die voor de overname reeds EoL waren (de gen1/gen2 boxen). Wij hebben geen of weinig contact met management of marketing. Het issue is wel eens aangekaart, maar daarop volgt het antwoord dat dit soort zaken via de leverancier en zijn importeur geregeld moeten worden. Wat juridisch ook juist is lijkt me.
Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #400
Posted 15 August 2017 - 13:59
Na flashen met OpenPli 6.0 verschijnt regelmatig beeld met grote letters ( zie bijlage).
Beeld (zender) loopt gewoon door, maar ik kan verder niets meer met de AB.
Moet de ontvanger opstarten via schakelaar of via Webif.
Is hier al een oplossing voor ? image.jpg
Blijkbaar ligt het dus aan de Pli-FullNightHD skin. Deze storing komt in de "pli-fullhd, pli-hd, pli-hd1, en de pli-hd2" skin's niet voor.
Alleen als ik de FullNight skin installeer dan krijg ik vergrote letters van de bovenste balk. image.jpg 80.16KB 24 downloads
Nu heb ik deze FullNight skin altijd in OpenPli 4.0 gebruikt dus het zou jammer zijn als ik deze in 6.0 niet meer kan gebruiken.
ET8000
Oscam
Openpli 6.2
17 user(s) are reading this topic
0 members, 17 guests, 0 anonymous users