Jump to content


Photo

OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen


  • Please log in to reply
923 replies to this topic

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #61 Bram55

  • Senior Member
  • 915 posts

+13
Neutral

Posted 2 July 2017 - 11:45

@Tech

dat LCD4Linux werkt idd goed. Ik heb mijn eigen gemaakte LCD scherm weer als vroeger.

Alleen als je dit met de PC doet en de zaak saved, moet je ook nog even op de box de plugin starten en op de groene knop drukken.

Dan doet hij het pas goed. Is geen probleem maar je moet het wel even weten.



Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #62 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 2 July 2017 - 12:05

Overigens zie ik dat de commits niet opgehaald kunnen worden (zie schermprint). Zal wel work in progess zijn, maar meld het voor de zekerheid even.

Ter info: bij een andere box met 4 er nog op zie ik ze trouwens nog wel. Dus de commitfeed is beschikbaar.


Edited by Dream1975, 2 July 2017 - 12:06.

Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #63 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 2 July 2017 - 12:10

 

Even nog een note over de release candidates. Op zich is het de bedoeling dat die "echt" openbaar worden. Maar momenteel hebben we nog wat problemen met het bouwproces, waardoor het kan voorkomen dat de feeds niet kloppen, incorrecte versies van packages meekomen en het kan ook zijn dat we op enig moment vanaf scratch gaan bouwen. Dat betekent dat je geen werkend geheel krijgt zonder opnieuw flashen.

 

Het is verstandig heel even de nieuwsgierigheid te bedwingen en wachten totdat we iets hebben wat "publiek testbaar" is. Dat melden we dan wel even. Of gewoon even wachten tot de release.

Dat moment is nu aangebroken. Ik denk dat het bouwproces nu voldoende ingeregeld is dat de RC images veilig getest kunnen worden. Met de notitie erbij dat het echt alleen zinvol is om een RC te flashen als je echt actief wilt gaan testen (en fouten rapporten). Er bestaat altijd nog de kans dat er aan onze kant aanpassingen gedaan moeten worden die ervoor zorgen dat er opnieuw geflashed moet worden.

 

Heb je hier geen zin in, wacht dan gewoon even op de release.

 

Eerst getest op een paar testboxen en zag er goed uit. Vervolgens geïnstalleerd (met gebruikmaking van de auto restore) op mijn hoofdontvanger (DUO2) en lijkt zonder problemen te draaien. Alleen VU's HbbTV is niet te installeren.


Edited by Rob van der Does, 2 July 2017 - 12:11.


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #64 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 2 July 2017 - 12:23

Op de HD2400 werkt HbbTV ook nog niet (hij start wel iets als ik op de rode knop druk. want de knoppen doen niks meer tenzij ik eerst op exit druk). Start ik OpenOpera vanuit de plugins doet deze het wel gewoon. Maar had het nog niet gemeld vanwege het work in progress en geen development rights van de links op https://wiki.openpli.org/HbbTV (waar trouwens wel een tip staat voor VU, misschien dat dat in jouw geval de oplossing is)


Edited by Dream1975, 2 July 2017 - 12:24.

Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #65 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 2 July 2017 - 12:24

@Tech

dat LCD4Linux werkt idd goed. Ik heb mijn eigen gemaakte LCD scherm weer als vroeger.

Alleen als je dit met de PC doet en de zaak saved, moet je ook nog even op de box de plugin starten en op de groene knop drukken.

Dan doet hij het pas goed. Is geen probleem maar je moet het wel even weten.

Bedankt voor de tip, ik denk dat een hoop medegebruikers hier wat mee kunnen maar ik neem aan dat je dit hebt gedaan zonder te herstarten?

Ik vraag me af of het na een herstart ook noodzakelijk is de plugin opnieuw te starten, bij mij liep die namelijk in één keer goed.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #66 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 2 July 2017 - 12:28

Via LCD4Linux? Ben ik ook wel nieuwsgierig hoe.

Je zou deze eens kunnen proberen, die heb ik op de Ultimo4k staan. (plaatsen in /etc/enigma2/)

Attached Files


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #67 julion

  • Senior Member
  • 144 posts

+2
Neutral

Posted 2 July 2017 - 12:57

Tijdens het zappen heb ik drie maal een groen scherm gehad.
Zie bijlage.

Attached Files



Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #68 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 2 July 2017 - 13:01

File "/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/MediaPortal/resources/realdebrid.py", line 246, in codeerror
    message = self.session.open(MessageBoxExt, _("Real-Debrid: Broken authentication, please report to the developers."), MessageBoxExt.TYPE_INFO, timeout=5)

Dat komt uit de Mediaportal plugin, wordt dus niet direct veroorzaakt door de image.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #69 Bram55

  • Senior Member
  • 915 posts

+13
Neutral

Posted 2 July 2017 - 15:58

Tech, on 02 Jul 2017 - 13:24, said:

 

Bram55, on 02 Jul 2017 - 12:45, said:

@Tech

dat LCD4Linux werkt idd goed. Ik heb mijn eigen gemaakte LCD scherm weer als vroeger.

Alleen als je dit met de PC doet en de zaak saved, moet je ook nog even op de box de plugin starten en op de groene knop drukken.

Dan doet hij het pas goed. Is geen probleem maar je moet het wel even weten.

Bedankt voor de tip, ik denk dat een hoop medegebruikers hier wat mee kunnen maar ik neem aan dat je dit hebt gedaan zonder te herstarten?

Ik vraag me af of het na een herstart ook noodzakelijk is de plugin opnieuw te starten, bij mij liep die namelijk in één keer goed.

 

 

Het is al enkele uren geleden maar ik dacht dat het pas werkte nadat ik de plugin had opgestart en op de groene knop had geduwd. Toen werd gevraagd opnieuw op te starten zodat de wijzigingen konden worden doorgevoerd.

Maar als ie het meteen goed doet zoals Tech zegt, is het toch ook oké?



Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #70 metoo

  • Senior Member
  • 1,573 posts

+33
Good

Posted 2 July 2017 - 17:53

Attached File  plilcd4linuxfout.jpg   63.63KB   20 downloadslcd4linux kwam niet terug met autobackup/autoinstall, als ik het uit de feed wil installeren krijg ik foutmeldingen op ET10000


ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #71 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 2 July 2017 - 18:18

Hier wel hoor en werkt gewoon.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #72 Benfra

  • Senior Member
  • 143 posts

0
Neutral

Posted 2 July 2017 - 18:48

Is er ook al een rc versie voor de vu uno4k? Deze wil ik graag eens testen dan ;-)

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #73 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 2 July 2017 - 18:56

Is er ook al een rc versie voor de vu uno4k? Deze wil ik graag eens testen dan ;-)


Ik mag aannemen dat jij dit ook gezien hebt? https://openpli.org/.../vuplus/Uno 4K/

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #74 S_Hopper

  • Senior Member
  • 298 posts

+6
Neutral

Posted 2 July 2017 - 20:07

Wat mij opvalt, is dat veranderingen, die ik met de groene knop opsla, na herstarten van enigma2 weer verdwenen zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #75 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 2 July 2017 - 20:48

Mooi werk heren..

Bizarre actie PLi 6 gna gna gna....

WTF 5... hahaha

 

 

Maar dan toch. 

Kan ik met de backup functie alle ingestelde opties terug zetten, zoals plugins zenderlijsten enzenz ?

Of is het beter om met alles opnieuw te beginnen?

Vooral kijkend naar de aankomende beta versie?

 

Is er echt geen mogelijkheid om een upgrade te maken zonder te flashen? 

Of een ingebouwd systeem om te flashen?


Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #76 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 2 July 2017 - 20:49

Wat mij opvalt, is dat veranderingen, die ik met de groene knop opsla, na herstarten van enigma2 weer verdwenen zijn.

 

Welke veranderingen, waar precies?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #77 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 2 July 2017 - 20:51

@dylantje,

 

Configuratie en settings bestanden zijn compatible.

 

De enige aanpassing die mogelijk noodzakelijk is, is een aanpassing van de smb.conf, want die is niet compatible van 4 naar 6 (samba 3 naar samba 4). Alleen relevant voor mensen die daarin hebben zitten sleutelen.

 

En ik denk dat de backupsuite de optie heeft om een image via de box te kunnen flashen, in plaats van er zelf een stick in te doen en op een knopje te drukken.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #78 S_Hopper

  • Senior Member
  • 298 posts

+6
Neutral

Posted 2 July 2017 - 22:05

Bv in de gebruikersinterface ja/nee. En HDMI-CEC aan/uit. Instellingen uit PLi 4.0 staan wel goed.


Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note 4 met Tapatalk

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #79 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 2 July 2017 - 22:07

 

Via LCD4Linux? Ben ik ook wel nieuwsgierig hoe.

Je zou deze eens kunnen proberen, die heb ik op de Ultimo4k staan. (plaatsen in /etc/enigma2/)

 

Das vreemd, zie hem wel in http://ipbox/lcd4linux/config, maar houd originele indeling in interne display ultimo4K


VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #80 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 2 July 2017 - 22:13

Bv in de gebruikersinterface ja/nee. En HDMI-CEC aan/uit. Instellingen uit PLi 4.0 staan wel goed.

 

E2 heeft een slordig design foutje (ik vind zelf: fout!). Default configuratie waardes worden namelijk niet opgeslagen. Dus als er een keer een default wijzigt, dan heeft iedereen die die default heeft ingesteld er last van, ook al heb je keurig een backup van de settings teruggezet.

 

Vreselijk irritant vind ik, maar helaas niet 1-2-3 te fixen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users