En ik denk dat de backupsuite de optie heeft om een image via de box te kunnen flashen, in plaats van er zelf een stick in te doen en op een knopje te drukken.
MMM dombo hier.....
Hoe bedoelt u?
Posted 2 July 2017 - 22:38
En ik denk dat de backupsuite de optie heeft om een image via de box te kunnen flashen, in plaats van er zelf een stick in te doen en op een knopje te drukken.
MMM dombo hier.....
Hoe bedoelt u?
Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol
XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.
Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out.
Posted 3 July 2017 - 06:33
amigo, on 02 Jul 2017 - 23:07, said:amigo, on 02 Jul 2017 - 23:07, said:
Tech, on 02 Jul 2017 - 13:28, said:Tech, on 02 Jul 2017 - 13:28, said:
amigo, on 02 Jul 2017 - 09:33, said:amigo, on 02 Jul 2017 - 09:33, said:Via LCD4Linux? Ben ik ook wel nieuwsgierig hoe.
Je zou deze eens kunnen proberen, die heb ik op de Ultimo4k staan. (plaatsen in /etc/enigma2/)
Das vreemd, zie hem wel in http://ipbox/lcd4linux/config, maar houd originele indeling in interne display ultimo4K
Dat is wat ik bedoel te zeggen. Je moet dan even op de box bij applicaties de LCD4Linux opstarten en op de groene knop drukken. Dan wordt gevraagd de box te herstarten, kies JA en alles werkte daarna wel.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik ook een skin_user.xml erbij gebruik.
Edited by Bram55, 3 July 2017 - 06:35.
Posted 3 July 2017 - 11:42
MMM dombo hier.....
Hoe bedoelt u?
Ik dacht al, wat een grote oren!
De BackupSuite (plugin) heeft een optie om een backup image te restoren. Maar dat hoeft geen backup image te zijn natuurlijk, dan kan elk willekeurig image zijn. Dus je kunt ook een nieuwe Openpli downloaden, die op je schijf of USB stick plaatsen, en dan via de BackupSuite en je remote die image selecteren en terugplaatsen...
Dan hoef je niet op je knieen om een stick aan te sluiten, de box te herstarten, en op het "flash knopje" te drukken...
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Posted 3 July 2017 - 11:57
amigo, on 02 Jul 2017 - 09:33, said:amigo, on 02 Jul 2017 - 09:33, said:Via LCD4Linux? Ben ik ook wel nieuwsgierig hoe.
Je zou deze eens kunnen proberen, die heb ik op de Ultimo4k staan. (plaatsen in /etc/enigma2/)
Das vreemd, zie hem wel in http://ipbox/lcd4linux/config, maar houd originele indeling in interne display ultimo4K
Dat is wat ik bedoel te zeggen. Je moet dan even op de box bij applicaties de LCD4Linux opstarten en op de groene knop drukken. Dan wordt gevraagd de box te herstarten, kies JA en alles werkte daarna wel.
Heb interne display als proef van kleur veranderd met lcd4linux. Herstart, egnie.
VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad
Posted 3 July 2017 - 14:51
Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.
Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen.
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.
Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".
Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.
Posted 3 July 2017 - 17:02
Op mijn et 9500 krijg ik HBBtv niet aan de praat met de rode knop, In het display staat webbrowser en daar blijft hij op staan, ik kan dan niet meer naar mijn kanalenlijst en moet ik een reboot geven, Open opera doet het wel. Webbrowser 2.0 en de weblinks installeren zich niet.
Met open pli 4 geen problemen.
Anders ga ik nog wel even terug naar 4 en wacht ik op de volgende update.
Edited by altobelli, 3 July 2017 - 17:03.
Posted 3 July 2017 - 17:48
Eerst getest op een paar testboxen en zag er goed uit. Vervolgens geïnstalleerd (met gebruikmaking van de auto restore) op mijn hoofdontvanger (DUO2) en lijkt zonder problemen te draaien. Alleen VU's HbbTV is niet te installeren.
Goeie. Heb je ook meer informatie? Ik vermoed dat de HbbTV plugin niet met deze (nieuwe) gstreamer versie overweg kan.
* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Posted 3 July 2017 - 17:50
Dat is waar het om draait. LCD4linux maakt een eigen skin_user.xml aan en die wordt pas actief nadat enigma herstart is (niet de ontvanger!)
* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Posted 3 July 2017 - 18:18
Ook ik heb iets gevonden wat voorheen anders was.
Ik heb bv een zelfgemaakt bouquet Favorieten, Ziggo en M7 group.
In de laatste twee zitten de scan resultaten van kabel en satelliet en niet alles zit in de favorietenlijst.
Wanneer ik bv in het bouquet Ziggo zit om iets op te zoeken oid en ik wil terug naar bv RTL4 uit de favorietenlijst, dan drukte ik voorheen op 4 en zapt de box netjes naar de vierde zender uit dat andere bouquet, Favorieten dus.
Nu zapt ie naar de vierde zender in het Ziggo bouquet. (in dit voorbeeld dus)
De nummering van de zenders beginnen in elk bouquet op 1 en lopen niet door wat voorheen wel zo was. Dat is denk ik de reden.
Posted 3 July 2017 - 18:32
In de Gebruikersinterface de optie Alternatieve telmodus op "Nee' zetten. staat nu standaard aan..
Edited by DeBeek, 3 July 2017 - 18:32.
Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,
2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.
Posted 3 July 2017 - 18:49
Eerst getest op een paar testboxen en zag er goed uit. Vervolgens geïnstalleerd (met gebruikmaking van de auto restore) op mijn hoofdontvanger (DUO2) en lijkt zonder problemen te draaien. Alleen VU's HbbTV is niet te installeren.
Goeie. Heb je ook meer informatie? Ik vermoed dat de HbbTV plugin niet met deze (nieuwe) gstreamer versie overweg kan.
Dat is de info die ik je kan geven, je ziet zelfs de rode knop niet in beeld, ik gebruik de plugin maar niet meer, want ik moet dan steeds rebooten
Posted 3 July 2017 - 18:55
Hier op de HD2400 hetzelfde (geen HbbTV, na proberen wel geen reagerende toetsen, wel OpenOpera vanuit plugins), echter ik hoef niet te rebooten (als ik op exit druk kan ik daarna gewoon weer de knoppen gebruiken).
Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S
Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S
Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)
Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam
Posted 3 July 2017 - 19:03
Hier op de HD2400 hetzelfde (geen HbbTV, na proberen wel geen reagerende toetsen, wel OpenOpera vanuit plugins), echter ik hoef niet te rebooten (als ik op exit druk kan ik daarna gewoon weer de knoppen gebruiken).
Aanvulling: zojuist getest. Op mijn hoofdontvanger bovenstaand probleem op mijn slaapkamerontvanger start HbbTV wel op (deze kijkt via stream op hoofdontvanger, verder 99% gelijk met plugins, installatie, instellingen etc en beide HD2400).
Moet helaas weg anders zou ik eens enigma logging aanzetten op beide om te vergelijken. Misschien later nog als ik op tijd thuis ben
Edited by Dream1975, 3 July 2017 - 19:06.
Posted 3 July 2017 - 19:11
Aanvulling: zojuist getest. Op mijn hoofdontvanger bovenstaand probleem op mijn slaapkamerontvanger start HbbTV wel op (deze kijkt via stream op hoofdontvanger, verder 99% gelijk met plugins, installatie, instellingen etc en beide HD2400).
Moet helaas weg anders zou ik eens enigma logging aanzetten op beide om te vergelijken. Misschien later nog als ik op tijd thuis ben
Nog een kort testje gedaan. Als ik boven HbbTV inschakel met streaming doet hij het, gebruik ik een DVB-C tuner (heb ik er boven ook in) dan ook het probleem. Dus het ligt aan HbbTV icm tuner
Edit: na de test met de tuner op streaming ook niet meer. Kan niet meer opnieuw opstarten, moet echt weg
Edited by Dream1975, 3 July 2017 - 19:14.
Posted 3 July 2017 - 19:28
Posted 3 July 2017 - 19:51
Dat lijkt het erop dat er iets mis is met je ontvangst. Of de autodiseqc werkt niet lekker bij jou Om nog onbekende reden.
Heb je de R/C vers geflasht?
De ontvanger is net anderhalve maand oud en ik heb R/C vers geflasht over de open pli 4 heen en daar mee heb ik geen problemen
0 members, 44 guests, 0 anonymous users