Jump to content


Photo

Openpli 6 vraag


  • Please log in to reply
34 replies to this topic

Re: Openpli 6 vraag #21 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 1 August 2017 - 16:38

 

Daar heb je gelijk in Rick, heb het gevonden, maar een klein puntje van aandacht waarom staat deze Wiki niet in het Nederlands niet iedereen beheerst het Engels zo goed, in het Nederlands leest toch ff wat makkelijker en voorkomt weer extra vragen.

 

Omdat het merendeel van de PLi gebruikers geen Nederlands spreekt, veel Nederlanders wel Engels, en het heel veel werk is om meertalige pagina's te maken en (vooral) in sync te houden. Zeker op een platform waarop iedereen kan bijdragen. Dan heb je fulltime editors nodig.

 

Alles goed en wel maar dan moet Rick niet zeuren ''Zo nu en dan zie ik inhoudelijke vragen terugkomen welke beschreven zijn op de Wiki''

 als deze in het Engels is, dan blijf je in het NL forum vragen houden over expert modus ed.


Edited by Sagitarius, 1 August 2017 - 16:41.

73's

PE1AQZ


Re: Openpli 6 vraag #22 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 1 August 2017 - 16:59

Ik ben er redelijk zeker van dat veel mensen hier prima uit de voeten kunnen met het Engels in de wiki. Zo veel echte "eindgebruikers" zie je niet op dit forum.

 

Je kunt het wel in het nederlands neerzetten voor die paar nederlanders, maar dan gaan vast wel de duitsers, fransen, chinezen en japanners klagen. En wie gaat daar dan pagina's voor maken?

 

a.u.b. niet te veel zout op slakken leggen a.u.b. Dan kun je beter jezelf aanmelden als zo'n full time editor, en ga jij voor de vertalingen zorgen?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Openpli 6 vraag #23 Rick Hunter

  • PLi® Core member
  • 9,048 posts

+56
Good

Posted 1 August 2017 - 19:25

 

 

Daar heb je gelijk in Rick, heb het gevonden, maar een klein puntje van aandacht waarom staat deze Wiki niet in het Nederlands niet iedereen beheerst het Engels zo goed, in het Nederlands leest toch ff wat makkelijker en voorkomt weer extra vragen.

 

Omdat het merendeel van de PLi gebruikers geen Nederlands spreekt, veel Nederlanders wel Engels, en het heel veel werk is om meertalige pagina's te maken en (vooral) in sync te houden. Zeker op een platform waarop iedereen kan bijdragen. Dan heb je fulltime editors nodig.

 

Alles goed en wel maar dan moet Rick niet zeuren ''Zo nu en dan zie ik inhoudelijke vragen terugkomen welke beschreven zijn op de Wiki''

 als deze in het Engels is, dan blijf je in het NL forum vragen houden over expert modus ed.

 

Als je kijkt, zie je zelfs animated gifs om het e.e.a. te verduidelijken. Het is as Jip and Janneke as possible..  :P


Edited by Rick Hunter, 1 August 2017 - 19:27.

Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.

Re: Openpli 6 vraag #24 KvM1950

  • Senior Member
  • 175 posts

0
Neutral

Posted 2 August 2017 - 07:53

  Zie eerst Post 19, niemand enig idee, ben ik de enige met een Vu+ Duo 2 met dit probleem?.


Vu+ Duo 2 ontvanger, Samsung 55'' UHD smart TV met 3D.

Schotel 1: 150 cm., voor Astra 1 & 3

Schotel 2:   90 cm., voor Türksat

Schotel 3: 120 cm., voor Nilesat

Schotel 4: 120 cm., voor Hotbird & Eurobird

 

Ik woon in Anamur / Mersin / Tükiye, aan het strand, coördinaten:  36º Noord / 33º Oost.

Bij helder weer is Cyprus te zien, 70 Km. richting zuid.


Re: Openpli 6 vraag #25 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 2 August 2017 - 08:45

Ik denk dat het engels op zich geen probleem is, maar de gebruiker die de nederlandse taal op zijn machine heeft staan zoek zich rot om de orginele engelse kreten te vinden in de menu strukturen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Re: Openpli 6 vraag #26 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 2 August 2017 - 09:00

 

 

 Dan kun je beter jezelf aanmelden als zo'n full time editor, en ga jij voor de vertalingen zorgen?

Tja maar dat is nu het probleem, als je Engels niet zo goed is hoe moet ik het dan vertalen, ik wil me daar best voor aanmelden maar nogmaals mijn Engels is niet van dien aard dat ik dat aan het papier toe vertrouw. :lol:


Edited by Sagitarius, 2 August 2017 - 09:01.

73's

PE1AQZ


Re: Openpli 6 vraag #27 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 2 August 2017 - 09:17

 

 

 

 Dan kun je beter jezelf aanmelden als zo'n full time editor, en ga jij voor de vertalingen zorgen?

Tja maar dat is nu het probleem, als je Engels niet zo goed is hoe moet ik het dan vertalen, ik wil me daar best voor aanmelden maar nogmaals mijn Engels is niet van dien aard dat ik dat aan het papier toe vertrouw. :lol:

 

Het is meer Hengels. :D  :D  :D



Re: Openpli 6 vraag #28 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 2 August 2017 - 09:28

  Zie eerst Post 19, niemand enig idee, ben ik de enige met een Vu+ Duo 2 met dit probleem?.

 

 

Nee, even de link hieronder lezen en als het goed is heb je tijdens de installatie van hbbtv plugin ook een foutmelding gehad, namelijk dat er m.b.t. de dependencies geen gstreamer 0.1.36.1 aanwezig is. Deze plugin is closed source, dus zal het wachten worden of Vu+ er iets mee doet....

 

https://forums.openp...-install-hbbtv/


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Openpli 6 vraag #29 KvM1950

  • Senior Member
  • 175 posts

0
Neutral

Posted 2 August 2017 - 10:43

Heb er misschien overheen gekeken, dus maar afwachten tot het wel werkt.


Vu+ Duo 2 ontvanger, Samsung 55'' UHD smart TV met 3D.

Schotel 1: 150 cm., voor Astra 1 & 3

Schotel 2:   90 cm., voor Türksat

Schotel 3: 120 cm., voor Nilesat

Schotel 4: 120 cm., voor Hotbird & Eurobird

 

Ik woon in Anamur / Mersin / Tükiye, aan het strand, coördinaten:  36º Noord / 33º Oost.

Bij helder weer is Cyprus te zien, 70 Km. richting zuid.


Re: Openpli 6 vraag #30 knipoog

  • New Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 20 August 2019 - 07:47

Openpli 7.1

Vier gekleurde bolletjes in infobalk als je de zender opstart.

Optie Uitgebreidmenu staat al op geen, maar toch zie je de vier rondjes .



Re: Openpli 6 vraag #31 knipoog

  • New Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 20 August 2019 - 07:48

Openpli 7.1

Vier gekleurde bolletjes in infobalk als je de zender opstart.

Optie Uitgebreidmenu staat al op geen, maar toch zie je de vier rondjes .



Re: Openpli 6 vraag #32 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 20 August 2019 - 07:56

Welke vier rondjes... maak een foto of zo en post die hier zodat we ook weten waarover je het hebt.

Mijn laatste glazen bol heb ik laatst bij het Kruidvat gekocht. Blijkbaar werkt die niet helemaal zoals we zouden willen ;) De volgende keer zal ik die van de Aktion proberen :)


Edited by littlesat, 20 August 2019 - 07:57.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Openpli 6 vraag #33 knipoog

  • New Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 20 August 2019 - 08:00

Openpli 7.1

Vier gekleurde bolletjes blijven zichtbaar.

optie uitgebreidmenu staat op geen.

Heeft iemand een oplossing?

 

 

vier%20bolletjes.jpg


Edited by knipoog, 20 August 2019 - 08:02.


Re: Openpli 6 vraag #34 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 20 August 2019 - 08:02

HbbTV 


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Openpli 6 vraag #35 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 20 August 2019 - 08:18

En meteen is het duidelijk... dit is inderdaad het (standaard) HbbTV icon. Het geeft aan dat op de zender een HbbTV URL zit.


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users