Jump to content


Photo

Verbinden naar VU+ met harddisk lukt niet


  • Please log in to reply
70 replies to this topic

Re: Verbinden naar VU+ met harddisk lukt niet #41 WanWizard

  • PLiĀ® Core member
  • 68,618 posts

+1,739
Excellent

Posted 18 November 2017 - 11:28

Dat was mijn workaround voorstel inderdaad. ;)

 

Okay, dan wacht ik wel daarop. Hoe lang gaat dat duren ongeveer, je weer terug bent?

 

Nog anderhalve week. En daarna moet ik nog een oplossing vinden natuurlijk.

 

En waar ben je eigenlijk?

 

In Nederland. Of wil je meer detail?  ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Verbinden naar VU+ met harddisk lukt niet #42 Tech

  • Forum Moderator
    PLiĀ® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 18 November 2017 - 11:33

Nooit geweten dat het zo'n afstand is die je moet rijden/varen of treinen/rijden/lopen ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Verbinden naar VU+ met harddisk lukt niet #43 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 18 November 2017 - 11:45

Waarschijnlijk vaart hij nu met de boot naar Dokkum. :ph34r:

 


En waar ben je eigenlijk?

 

In Nederland. Of wil je meer detail?  ;)


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Verbinden naar VU+ met harddisk lukt niet #44 WanWizard

  • PLiĀ® Core member
  • 68,618 posts

+1,739
Excellent

Posted 18 November 2017 - 13:05

Nooit geweten dat het zo'n afstand is die je moet rijden/varen of treinen/rijden/lopen ;)

 

Rijden/treinen/rijden in mijn geval. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Verbinden naar VU+ met harddisk lukt niet #45 WanWizard

  • PLiĀ® Core member
  • 68,618 posts

+1,739
Excellent

Posted 18 November 2017 - 13:05

Waarschijnlijk vaart hij nu met de boot naar Dokkum. :ph34r:

 

Verrek, gesnapt! 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Verbinden naar VU+ met harddisk lukt niet #46 Tech

  • Forum Moderator
    PLiĀ® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 18 November 2017 - 13:16

[very off topic] ;)

 

Rijden/treinen/rijden in mijn geval. ;)

 

Waarschijnlijk vaart hij nu met de boot naar Dokkum. :ph34r:

 

Gaat daar ook al een trein naar toe?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Verbinden naar VU+ met harddisk lukt niet #47 Bram55

  • Senior Member
  • 916 posts

+13
Neutral

Posted 18 November 2017 - 13:36

Piratenlied van vroeger: "In mijn Dokkumer lokaaltje"

https://www.youtube....h?v=igP4Xzg7-EU

In het liedje wordt gezegd dat er wel een tam rijdt.  :)



Re: Verbinden naar VU+ met harddisk lukt niet #48 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 18 November 2017 - 14:18

Daar ging een trein naar toe: http://www.dokkumerlokaaltje.com/

 

[very off topic] ;)

 

 

 

Rijden/treinen/rijden in mijn geval. ;)

 

Waarschijnlijk vaart hij nu met de boot naar Dokkum. :ph34r:

 

Gaat daar ook al een trein naar toe?


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Verbinden naar VU+ met harddisk lukt niet #49 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 27 January 2018 - 00:47

Inmiddels nog steeds de fout disk full, 64kb, op Linux werkt het wel. Hoe staat het hiermee?


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Verbinden naar VU+ met harddisk lukt niet #50 Tech

  • Forum Moderator
    PLiĀ® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 27 January 2018 - 08:26

Klopt, die 'fout' zit nog steeds in windows10 en zal niet worden opgelost door ome Bill.

 

Intussen is er wel een aanpassing gedaan door Betacentauri waardoor het samba probleem tot een verleden zou moeten behoren, die zal in de volgende build aangepast zijn.

 

Maar als dat nu zo'n enorme haast heeft, waarom verplaats je de bestanden dan niet binnen Linux, je geeft aan dat je daar geen problemen mee hebt.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Verbinden naar VU+ met harddisk lukt niet #51 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 27 January 2018 - 10:22

Via FileZilla gaat het wel, ken iemand toevallig ook een zo'n soort FTP die direct een bestand naar de server (VU+) kan downloaden? (uploaden)


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Verbinden naar VU+ met harddisk lukt niet #52 Tech

  • Forum Moderator
    PLiĀ® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 27 January 2018 - 10:25

Filezilla client kan dat uitstekend, waarom moet je nou weer iets anders gebruiken terwijl je al aangeeft dat filezilla dit klusje wel kan klaren?
Gebruik nou gewoon iets waarvan je weet dat het werkt en probeer niet weer wat anders.

Als je dan toch iets anders wil....
Misschien is het wel iets voor je om OS2 Warp te installeren, misschien lukt het daarmee wel want dat heb je nog niet geprobeerd...

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Verbinden naar VU+ met harddisk lukt niet #53 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 27 January 2018 - 11:57

Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Wat ik wil via Filezilla is een HTML link (bv. http://winamp.meggam...en-us_redux.exe) direct downloaden naar VU+, dat kan dus niet zover mij bekent.


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Verbinden naar VU+ met harddisk lukt niet #54 Tech

  • Forum Moderator
    PLiĀ® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 27 January 2018 - 12:23

Nou moet het verdorie niet gekker worden, dadelijk moet er een toetsenbord, beeldscherm en muis aan jou w STB gehangen worden om aan jouw wensen te voldoen, ik heb daar onder andere een PC voor.

 

Als je direct iets wil gaan downloaden ga je je maar eens verdiepen in de linux commando's die daarvoor benodigd zijn, begin maar eens met het

wget http://winamp.meggamusic.co.uk/winamp5666_full_en-us_redux.exe

commando, dan kom jij al een aardig eind in de buurt, overigens doe je dat niet met filezilla maar met een telnet client, direct op de box dus.

 

 

Jij wil een applicatie ergens voor gebruiken waar die niet voor is  gemaakt maar in het begin van dit topic ging het om iets om bestanden te verplaatsen, nu wil je ineens iets direct op de box downloaden, je bent wat dat betreft niet echt duidelijk met al je vragen............de antwoorden die je krijgt zijn nooit genoeg, er moet ineens altijd wel iets meer..als ik alleen al naar het topic onderwerp kijk

Verbinden naar VU+ met harddisk lukt niet

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Verbinden naar VU+ met harddisk lukt niet #55 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 27 January 2018 - 19:16

Huh?? Ik had het nu over Filezilla op Windows, daar kan ik geen wget doen.

 

Overigens ben ik zonet geswitcht van W10 naar W8.1 dus kan weer gewoon met verkenner kopieren. (net iets gestart en het werkt) (die #@$#@$#@$ verplichte W10 updates maken mij horendol)

In W8.1 kan ik die updates gelukkig gewoon uitzetten. En hopelijk gaat in tegenstelling tot W10 Microsoft dit hier niet zelf even weer aanzetten of deze instelling negeren. Die %$#%$#%$#% $#@@#$.

 

Ik zou trouwens niet weten waarom ik dat wget zou doen want onder Linux heb ik het gewoon gemount onder /mnt/data/ waardoor ik het gewoon via de browser al direct naar de VU+ kan downloaden.


Edited by rocco99, 27 January 2018 - 19:19.

My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Verbinden naar VU+ met harddisk lukt niet #56 Tech

  • Forum Moderator
    PLiĀ® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 27 January 2018 - 19:30

Je hebt een enorme plaat voor je kop, lees nou verdorie eens welke antwoorden je krijgt en verdiep je er nou eens in.
Een ander neemt tijd voor jou en je vreemde vragen, toon wat respect en behandel de partij die nog de moeite neemt je te beantwoorden wat fatsoenlijker door je te verdiepen in de antwoorden die je krijgt.
Ik durf haast te wedden dat je geen seconde tijd gespendeerd hebt in wat wget nu eigenlijk inhoudt, anders was jouw reactie wel anders geweest.

Er zijn meer methodes om iets direct op te halen dan met filezilla of een andere ftp client.
Ik heb nog de moeite genomen een antwoord op de vraag te geven of het ook direct kan!!

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Verbinden naar VU+ met harddisk lukt niet #57 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 27 January 2018 - 22:06

Oh, gevonden: http://rimote.nl/201...loaden-in-linux


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Verbinden naar VU+ met harddisk lukt niet #58 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 27 January 2018 - 22:27

 

 

Kan ik hier ook een netwerk share invoeren? Iets van "smb://vusolose/" ofzoiets dan denk ik???


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Verbinden naar VU+ met harddisk lukt niet #59 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 22 July 2018 - 22:55

Klopt, die 'fout' zit nog steeds in windows10 en zal niet worden opgelost door ome Bill.

 

Intussen is er wel een aanpassing gedaan door Betacentauri waardoor het samba probleem tot een verleden zou moeten behoren, die zal in de volgende build aangepast zijn.

 

Maar als dat nu zo'n enorme haast heeft, waarom verplaats je de bestanden dan niet binnen Linux, je geeft aan dat je daar geen problemen mee hebt.

 

 

Ik zit inmiddels op Windows 8.1, ook hetzelfde probleem.


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Verbinden naar VU+ met harddisk lukt niet #60 Tech

  • Forum Moderator
    PLiĀ® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 23 July 2018 - 05:29

Windows8.1? Schijnbaar zijn er nog mensen die de update naar 10 niet gedaan hebben.

 

Anyway, dit probleem is in een topic van een aantal maanden oud, zeer uitgebreid aan de orde geweest dus ik zou zeggen, lees(f) je lekker uit in dat topic.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users