Jump to content


Photo

Cablescan Vu+ Duo 2

cablescan duo2 vu+ ziggo

  • Please log in to reply
34 replies to this topic

Re: Cablescan Vu+ Duo 2 #21 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 7 January 2018 - 19:38

Jajaja. Ik weet het :) Voor mij is OpenPli gelukkig niet heilig..
Ik ga de argumentatie maar niet meer aan..

 

Daar heeft het natuurlijk niets mee te maken. De TS heeft een probleem, en dat moet opgelost worden. En dat los je niet op door OpenATV te installeren.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Cablescan Vu+ Duo 2 #22 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 8 January 2018 - 10:15

 

Jajaja. Ik weet het :) Voor mij is OpenPli gelukkig niet heilig..
Ik ga de argumentatie maar niet meer aan..

 

Daar heeft het natuurlijk niets mee te maken. De TS heeft een probleem, en dat moet opgelost worden. En dat los je niet op door OpenATV te installeren.

 

Voor sommigen is dat schijnbaar helaas wel een oplossing.....in elk geval komt het bij mij dan neer op een 'workaround', je lost daar inderdaad het probleem niet mee op.

 

Ik heb zelf toevallig hetzelfde probeem gehad, en dat kwam uiteindelijk ook door een rotte connector.

Als je gaat scannen verwacht je dat dat door dezelfde tuner wordt gedaan als waar je op dat moment mee aan het kijken bent dus zoek je het 'probleem' niet direct in een andere tuner.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Cablescan Vu+ Duo 2 #23 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 8 January 2018 - 11:05

Prima zo... want zeggen dat openatv het wel kan heeft geen toegevoegde waarde. Want met openatv zal deze gebruiker problemen krijgen zodrs hij iets opneemt en een andere sender gaat kijken... dus zodra de tuner die niet goed ontvangt in gebruik genomen moet worden... dus ook openatv lost dit probleem echt niet op... hij scant misschien wel omdat bij ooenatv de scan de eerste kijktuner by default kaapt... de auto vrije tuner find oplossing die hem alleen kaapt als er geen vrije tuners zijn kennen ze bij ooenatv nog niet... zo zitten er in Openpli meer scan mogelijkheden en tuner Instellingen mogelijkheden waar je beeld houd wat alleen onderbroken wordt als het echt nodig is.

Edited by littlesat, 8 January 2018 - 11:10.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Cablescan Vu+ Duo 2 #24 boolean

  • Senior Member
  • 215 posts

+2
Neutral

Posted 8 January 2018 - 11:52

Voor wat het waard is, ik kan het probleem van de TS op mijn STB reproduceren door handmatig een tuner (anders dan A) te kiezen en een scan uit te voeren. Ik kom dan overigens op EXACT hetzelfde aantal zenders (16). Ik ondervind er overigens geen hinder van want ik hoef tenslotte slechts één keer de zenderlijst binnen te halen.

 

Voor mij gelden dezelfde instellingen als hih4323:

 

Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 5555 of 05555
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875


Re: Cablescan Vu+ Duo 2 #25 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 8 January 2018 - 12:39

Ik heb zelf toevallig hetzelfde probleem gehad, en dat kwam uiteindelijk ook door een rotte connector.

Wat ook wel eens wil gebeuren, is dat de tuner niet goed in het slot zit (ook al zit het schroefje goed vast). De tuner werkt dan 'half' (wordt wel herkend als tuner en is configureerbaar, maar werkt niet).



Re: Cablescan Vu+ Duo 2 #26 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 8 January 2018 - 12:44

 

Ik heb zelf toevallig hetzelfde probleem gehad, en dat kwam uiteindelijk ook door een rotte connector.

Wat ook wel eens wil gebeuren, is dat de tuner niet goed in het slot zit (ook al zit het schroefje goed vast). De tuner werkt dan 'half' (wordt wel herkend als tuner en is configureerbaar, maar werkt niet).

 

Dat was bij mij het geval :) Ik had overigens helemaal geen schroefje erin, dat is me net teveel werk :)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Cablescan Vu+ Duo 2 #27 hih4323

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 8 January 2018 - 13:36

Bedankt iedereen die met mij mee wilde denken en ik ga er zeker mee aan de slag. Ik zal het topic sluiten als het probleem is verholpen :rolleyes:



Re: Cablescan Vu+ Duo 2 #28 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 8 January 2018 - 14:09

Als het goed is heb je tuner ab doorvervonden met een doorlus kabeltje naar tuner cd. Ik geef stiekem dat kabeltje de Schuld.


Edited by Tech, 8 January 2018 - 14:46.
Even leesbaar gemaakt :)

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Cablescan Vu+ Duo 2 #29 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 8 January 2018 - 14:16

 Ik geef stir Kenn dat kabeltje de Schuld.

????



Re: Cablescan Vu+ Duo 2 #30 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 8 January 2018 - 14:46

Stiekem .....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Cablescan Vu+ Duo 2 #31 hih4323

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 8 January 2018 - 15:53

Ik heb daarvoor een splitter zitten, omdat ik al vaker gelezen heb dat daar ook fouten door kwamen ( Splitter ook wel eens verwijdert om te kijken of het daar aan lag).



Re: Cablescan Vu+ Duo 2 #32 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 8 January 2018 - 18:06

Ik heb zelf toevallig hetzelfde probeem gehad, en dat kwam uiteindelijk ook door een rotte connector.
Als je gaat scannen verwacht je dat dat door dezelfde tuner wordt gedaan als waar je op dat moment mee aan het kijken bent dus zoek je het 'probleem' niet direct in een andere tuner.

Dat is precies de reden dat ik altijd zeg dat ze eerst eens met de signalfinder aan de slag moeten gaan en beide tuners uitproberen. De rest is raden en dan krijg je binnen de kortste keren stemmingmakerij.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Cablescan Vu+ Duo 2 #33 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 9 January 2018 - 08:14

Dat is inderdaad een eerste foutzoek, die vaak vergeten wordt. Geldt ook voor satelliet trouwens.



Re: Cablescan Vu+ Duo 2 #34 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 9 January 2018 - 19:27

Dat bedoelde ik inherent. Maakt niet uit welke signaalbron. Je gaat ook niet klagen bij de winkel die je je waterkoker verkocht heeft als je niet hebt gechecked of er stroom staat op het stopcontact waar die in zit?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Cablescan Vu+ Duo 2 #35 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 10 January 2018 - 06:35

Nou, zeg dat niet te snel; ik ken mensen......





Also tagged with one or more of these keywords: cablescan, duo2, vu+, ziggo

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users