Jump to content


Photo

Plugin HetWeer af en toe groen scherm.


  • Please log in to reply
310 replies to this topic

Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #281 stro11

  • Senior Member
  • 192 posts

+9
Neutral

Posted 18 July 2019 - 19:12

@Frenske, bij mij zie ik de git versie niet terug in de plugin omschrijving (plugin browser).

 

@WanWizard, in de laatste plugin.py file heb ik het versie nummer in de file (line 2 en 61) niet aangepast. @Caught heeft dit versie nummer 2 dagen geleden verhoogd.

het versie nummer in de file klopt nu niet meer (van 5.7 naar 5.6) kun je dit ook aanpassen ?



Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #282 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 18 July 2019 - 19:20

@Frenske, bij mij zie ik de git versie niet terug in de plugin omschrijving (plugin browser).

Dan schiet mij maar lek. Ik heb het op de Uno 4K, de Solo 4K en meer modellen.
Op de Solo4K staat de laatste Release. Die is vermoedelijk nog niet actueel v.w.b. de wijzigingen in pkugins. De diverse anderen met Develop geven wel git250 aan.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #283 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 18 July 2019 - 19:39

@WanWizard, in de laatste plugin.py file heb ik het versie nummer in de file (line 2 en 61) niet aangepast. @Caught heeft dit versie nummer 2 dagen geleden verhoogd.

het versie nummer in de file klopt nu niet meer (van 5.7 naar 5.6) kun je dit ook aanpassen ?

 

Dan heb je niet opgelet, natuurlijk heb ik dat gedaan. ;)

 

@Frenske, bij mij zie ik de git versie niet terug in de plugin omschrijving (plugin browser).

 

Dan heb je 'm dus niet vanuit de plugin feed geinstalleerd.

 

Dan schiet mij maar lek. Ik heb het op de Uno 4K, de Solo 4K en meer modellen.

Op de Solo4K staat de laatste Release. Die is vermoedelijk nog niet actueel v.w.b. de wijzigingen in pkugins. De diverse anderen met Develop geven wel git250 aan.

 

Het lijkt wel of ik poep praat of zo. ;)

 

Nog maar een keer: de plugin haalt dat versie nummer uit de opkg control file. Die is er niet als je de ipk buiten opkg installeert, en die verandert niet als je alleen maar py aanpast.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #284 stro11

  • Senior Member
  • 192 posts

+9
Neutral

Posted 18 July 2019 - 19:59

 

@WanWizard, in de laatste plugin.py file heb ik het versie nummer in de file (line 2 en 61) niet aangepast. @Caught heeft dit versie nummer 2 dagen geleden verhoogd.

het versie nummer in de file klopt nu niet meer (van 5.7 naar 5.6) kun je dit ook aanpassen ?

 

Dan heb je niet opgelet, natuurlijk heb ik dat gedaan. ;)

 

 

idd ik heb niet goed opgelet, er staan meerdere files geopend in mijn editor  ;)



Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #285 Caught

  • Senior Member
  • 471 posts

+105
Excellent

Posted 18 July 2019 - 20:18

Ik was voor het werk in het verre Nederland deze week.  

Als er nog snel wat moet gebeuren (morgenavond) geen probleem, tenzij jullie het zelf doen.

Zaterdag gaan we naar Cadzand voor 5 dagen en behalve fietsen en relaxen doe ik niets (orders van hogerhand) :)

Behalve wel komen kijken op het forum tuurlijk.         


TV Samsung UE55F & Samsung UHD UE49KU

Xtrend 10K DVB-S2 tuner x3

Mutant HD51

DM500HD S 

Images: PLi
Triax 78 USALS
Triax 78 Triple LNB Quad


Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #286 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 18 July 2019 - 20:31


Zaterdag gaan we naar Cadzand voor 5 dagen en behalve fietsen en relaxen doe ik niets (orders van hogerhand) :)

    

Dat zijn orders waar je zeker naar moet luisteren ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #287 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 19 July 2019 - 08:27

@Caught

Geniet ervan. Even uitwaaien in Cadzand.

 

@Wanwizard.

Ik heb de plugin enkel en alleen vanuit de image geïnstalleerd en pas in een later stadium de plugin.py er handmatig op gezet.

Ook vanmorgen nadat ik de plugin verwijderd en opnieuw geintalleerd heb vanuit de feed heb ik achter 'Buienradar & Weerinfo' nu, zoals jij al aankondigde, met een spatie ertussen git252 erachter staan. Ik zie nog steeds het nut daarvan niet in, en waarom ik het wel heb maar blijkbaar niet iedereen is mij een raadsel.  

 

Attached File  pluginbrowser.PNG   466.44KB   3 downloads

 

De plugin werkt in ieder geval weer zoals het hoort.

 

Attached File  HetWeer.PNG   1.96MB   3 downloads

 

 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #288 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 19 July 2019 - 15:07

Ik zie nog steeds het nut daarvan niet in, en waarom ik het wel heb maar blijkbaar niet iedereen is mij een raadsel.

 

Lezen blijft lastig zie ik. ;)

 

Even los van het nut (dat moet je aan de auteur vragen). Voor het verdere kan ik alleen maar weer herhalen:

 

De plugin haalt die versie uit de opkg control file. Installeer je de plugin vanuit de feed, dan heb je die control file, en zie je die "git252" versie. Installeer je de plugin niet vanuit de feed, maar als source vanuit github, of via de ipk die Caught hier af en toe post, dan heb je geen opkg control file, en dus geen versie nummer. Voor de duidelijkheid, die versie zit dus NIET in de code, maar in de OPKG CONTROL file!

 

En als je zelf handmatig py files gaat zitten vervangen of updaten, dan verandert er aan die versie dus ook niks, want die versie staat immers niet in de code. Het vervangen van de py doet niks met de opkg control file.

 

Duidelijk nu, of snap je het nog niet? ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #289 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 29 July 2019 - 19:25

@Caught

Geniet ervan. Even uitwaaien in Cadzand.

 

@Wanwizard.

Ik heb de plugin enkel en alleen vanuit de image geïnstalleerd en pas in een later stadium de plugin.py er handmatig op gezet.

Ook vanmorgen nadat ik de plugin verwijderd en opnieuw geintalleerd heb vanuit de feed heb ik achter 'Buienradar & Weerinfo' nu, zoals jij al aankondigde, met een spatie ertussen git252 erachter staan. Ik zie nog steeds het nut daarvan niet in, en waarom ik het wel heb maar blijkbaar niet iedereen is mij een raadsel.  

 

attachicon.gifpluginbrowser.PNG

 

De plugin werkt in ieder geval weer zoals het hoort.

 

attachicon.gifHetWeer.PNG

Vanmorgen gewoon de wekelijkse update laten lopen, maar Het Weer is bij WeerInfo niet correct in weergave. zie bijlage.

Attached Files



Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #290 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 29 July 2019 - 19:55

Dan staat deze vermoedelijk gepind en is die laatste aanpassing in Release niet meegekomen. Net ook ter bevestiging even gecheckt. In Develop werkt het allemaal ok.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #291 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 29 July 2019 - 20:00

Zeer waarschijnlijk. Als niemand meldt dat er iets in 7.1-release geupdate moet worden, dan gebeurd dat niet...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #292 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 29 July 2019 - 21:13

Ach dan maar bij de volgende update.

Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #293 Caught

  • Senior Member
  • 471 posts

+105
Excellent

Posted 1 August 2019 - 11:51

Na wat problemen met de vaatwas machine welke ik eigenhandig mag herstellen en ook nog wat problemen met de auto, terug wat tijd gevonden.

 

De gehele historie heb ik niet 100% opgenomen maar wat ik deze morgen vaststelde...  

Is dat bij het installeren van hetweer vanuit de feed 7.1 de plugin.py niet mee geïnstalleerd wordt, maar enkel de plugin.pyo (compiled file).

Deze is door mij laatst niet geupdate omdat deze eigenlijk tijdens de installatie v/d plugin.py de oude .pyo overschrijft.

 

In dit geval wordt er (bij mij althans) geen .py file geïnstalleerd, waarom dit zo is "no idea". 

Maar ik update deze avond ook de plugin.pyo, zodat ook deze de zelfde data bevat en het probleem zou moeten opgelost zijn.    


TV Samsung UE55F & Samsung UHD UE49KU

Xtrend 10K DVB-S2 tuner x3

Mutant HD51

DM500HD S 

Images: PLi
Triax 78 USALS
Triax 78 Triple LNB Quad


Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #294 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 1 August 2019 - 12:46

Misschien het pakketje installen met -src er achter...

 

opkg install enigma2-plugin-extensions-hetweer-src

 

Alleen dan krijg je de py files erbij... (zonder werkt de box met alleen de pyo files - die ook geupdate worden met een update)


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #295 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 1 August 2019 - 13:36

Yup.

 

Bij bijna alle pakketten (ik heb ze nog niet allemaal gehad) worden de source files gestript en in een apart pakket gestopt, aangezien de meeste gebruikers de source toch niet nodig.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #296 Caught

  • Senior Member
  • 471 posts

+105
Excellent

Posted 1 August 2019 - 21:07

Misschien het pakketje installen met -src er achter...

 

opkg install enigma2-plugin-extensions-hetweer-src

 

Alleen dan krijg je de py files erbij... (zonder werkt de box met alleen de pyo files - die ook geupdate worden met een update)

 

 

Yup.

 

Bij bijna alle pakketten (ik heb ze nog niet allemaal gehad) worden de source files gestript en in een apart pakket gestopt, aangezien de meeste gebruikers de source toch niet nodig.

 

In ieder geval zijn de pyo en py file nogmaals overschreven  ik hoop met beter resultaat nu -_-


TV Samsung UE55F & Samsung UHD UE49KU

Xtrend 10K DVB-S2 tuner x3

Mutant HD51

DM500HD S 

Images: PLi
Triax 78 USALS
Triax 78 Triple LNB Quad


Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #297 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 1 August 2019 - 21:37

Ik heb bij de laatste wijzigingen geen pyo's aangepast, want dat is voor OpenPLi helemaal niet nodig. Sterker nog, die horen helemaal niet in de repo te zitten, daar moet alleen source code in staan.

 

Wij doen ook helemaal niks met die pyo's, die worden weggegooid en tijdens de build van source gegenereerd.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #298 satlutser

  • Senior Member
  • 166 posts

+1
Neutral

Posted 15 August 2019 - 17:26

Op de Mutant HD530C krijg ik nog steeds een groen scherm.Zie bijgevoegd crashlog.

 

Ik heb even alle opties uit het menu NL doorgelopen en die werken allemaal behalve buienradar, zonradar en motregenradar. Buienradar EU werkt dan weer wel.

 

De HD530C draait op de laatste Pli versie, vers geflashed. Plugin HetWeer is GIT252.

Attached Files


Zgemma H7S, Seagate 1Tb intern, OpenPli 7.3, LCD4Linux, Astra 19.2E, 23.5E, 28.2E, DVB-T2, alles fta.

Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #299 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 15 August 2019 - 18:12

Een ‘fatal signal’ is vaak een driver issue en helaas niet zomaar even te achterhalen.
Er is niets anders geïnstalleerd wat mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn voor de crash. Ik kan het mogelijk later vandaag ook nog weleens testen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #300 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 15 August 2019 - 18:15

Op mijn Ultimo 4K heb ik nog wel een ander minor issue. Zie screenshot.

Attached Files


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users