Jump to content


Photo

Plugin HetWeer af en toe groen scherm.


  • Please log in to reply
310 replies to this topic

Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #241 Caught

  • Senior Member
  • 471 posts

+105
Excellent

Posted 13 July 2019 - 19:59

Een tweetal foutjes zitten in de po.nl maar bijvoorbeeld 'Feels Like' in het bovenste scherm blijft incorrect in het engels weergegeven. Hetzelfde geldt voor Winddirection.

De beperkt aangepaste 'HetWeer.PO en HetWeer.mo heb ik bijgevoegd. Maar zoals gezegd, het is hiermee niet volledig opgelost.

Frenske, ik bekijk het zo snel mogelijk maar vandaag niet meer (uitgeteld) :)


TV Samsung UE55F & Samsung UHD UE49KU

Xtrend 10K DVB-S2 tuner x3

Mutant HD51

DM500HD S 

Images: PLi
Triax 78 USALS
Triax 78 Triple LNB Quad


Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #242 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,457 posts

+397
Excellent

Posted 13 July 2019 - 20:55

Een tweetal foutjes zitten in de po.nl maar bijvoorbeeld 'Feels Like' in het bovenste scherm blijft incorrect in het engels weergegeven. Hetzelfde geldt voor Winddirection.
De beperkt aangepaste 'HetWeer.PO en HetWeer.mo heb ik bijgevoegd. Maar zoals gezegd, het is hiermee niet volledig opgelost.

Frenske, ik bekijk het zo snel mogelijk maar vandaag niet meer (uitgeteld) :)
Sterkte met bijkomen. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #243 stro11

  • Senior Member
  • 197 posts

+14
Neutral

Posted 14 July 2019 - 17:14

Met deze aangepaste files worden 'Feels Like' en 'Wind direction' wel vertaald.

Attached Files



Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #244 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,582 posts

+146
Excellent

Posted 14 July 2019 - 20:08

Altijd leuk als er iemand ingrijpt wanneer de ander even geen tijd heeft.

Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #245 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,457 posts

+397
Excellent

Posted 15 July 2019 - 15:28

Altijd leuk als er iemand ingrijpt wanneer de ander even geen tijd heeft.

Dat is zonder meer waar mits die wijzigingen ook gecommit kunnen worden. ;)
Ik zag overigens dat jij daar ook rechten hebt. Dan werkt alles weer zoals het hoort. Toch?

Even los daarvan. Ik kan de eerder geposte files ook wel tijdelijk handmatig plaatsen hoor.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #246 Caught

  • Senior Member
  • 471 posts

+105
Excellent

Posted 16 July 2019 - 06:56

Het vreemde is dat ik die fout zelf niet heb:

 

flPXVH6.jpg


TV Samsung UE55F & Samsung UHD UE49KU

Xtrend 10K DVB-S2 tuner x3

Mutant HD51

DM500HD S 

Images: PLi
Triax 78 USALS
Triax 78 Triple LNB Quad


Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #247 Caught

  • Senior Member
  • 471 posts

+105
Excellent

Posted 16 July 2019 - 07:12

Dit kan je zien op regels 621, 622 sinds enige weken.

 

https://github.com/E...lugin/plugin.py


TV Samsung UE55F & Samsung UHD UE49KU

Xtrend 10K DVB-S2 tuner x3

Mutant HD51

DM500HD S 

Images: PLi
Triax 78 USALS
Triax 78 Triple LNB Quad


Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #248 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,457 posts

+397
Excellent

Posted 16 July 2019 - 07:37

Met de laatste handmatig geplaatste files van Stro11 werkt het hier ook goed.

@Caught
Als jij voor NL kiest is jouw vertaling dan ook nog in orde? Hier NU wel.

Attached File  37549B54-30E4-4FFC-A40D-8D2B798F5D88.jpeg   196.17KB   2 downloads

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #249 Caught

  • Senior Member
  • 471 posts

+105
Excellent

Posted 16 July 2019 - 08:44

Ik gebruik normaal gezien enkel de nl versie.

En die is ook in orde hier.


TV Samsung UE55F & Samsung UHD UE49KU

Xtrend 10K DVB-S2 tuner x3

Mutant HD51

DM500HD S 

Images: PLi
Triax 78 USALS
Triax 78 Triple LNB Quad


Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #250 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,457 posts

+397
Excellent

Posted 16 July 2019 - 08:47

Dan blijft het een vreemd verschijnsel waarom het bij meerderen niet goed werkt met de oudere versie en na aanpassing van de py en HetWeer.po wél.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #251 stro11

  • Senior Member
  • 197 posts

+14
Neutral

Posted 16 July 2019 - 10:03

 

 

Loui (PD1LOI)

Posted 14 July 2019 - 20:08

Altijd leuk als er iemand ingrijpt wanneer de ander even geen tijd heeft.

 

Geen probleem. en zeker niet als het één van mijn favoriete plugins betreft.

 

 

ik zal even uitleggen wat ik precies gedaan heb. (zal ik in de toekomst gelijk doen als ik iets aanpas.)
dit is de text in de plugin.py file die vertaald moet worden.
 
625            self["GevoelsTemp1"].setText(_("Feels Like: ")+str("%.1f" % dataPerUur[(0)]["feeltemperature"])+"°C")
626            self["winddir1"].setText(_("Wind direction: ")+str(winddirtext(dataPerUur[(0)]["winddirection"])))
 
het probleem zat in de vertaal file. in beide gevallen ontbrak de dubbele punt in de msgid text.
 
msgid "Feels Like "
msgstr "GevoelsTemp "
 
msgid "Wind direction "
msgstr "Windrichting "
 
na deze aanpassing was dat opgelost:
 
msgid "Feels Like: "
msgstr "GevoelsTemp: "
 
msgid "Wind direction: "
msgstr "Windrichting: "

in de plugin.py file heb ik de vertaalbare text in regel 616 en 617 aangepast zodat de vertalingen ook gebruikt worden als er geen info beschikbaar is.
 
616        self["GevoelsTemp1"].setText(_("Feels Like: NA°C"))
617        self["winddir1"].setText(_("Wind direction: NA"))
 
616        self["GevoelsTemp1"].setText(_("Feels Like: ") + "NA°C")
617        self["winddir1"].setText(_("Wind direction: ") + "NA")

 

 

@Caught (en zoon) allereerst bedankt voor deze plugin. toen ik de laatste achtergrond foto zag, dacht ik bij mezelf 'Dat lijkt Cadsand wel'


Edited by stro11, 16 July 2019 - 10:04.


Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #252 Caught

  • Senior Member
  • 471 posts

+105
Excellent

Posted 16 July 2019 - 21:05


na deze aanpassing was dat opgelost:
 
msgid "Feels Like: "
msgstr "GevoelsTemp: "
 
msgid "Wind direction: "
msgstr "Windrichting: "

in de plugin.py file heb ik de vertaalbare text in regel 616 en 617 aangepast zodat de vertalingen ook gebruikt worden als er geen info beschikbaar is.
 
616        self["GevoelsTemp1"].setText(_("Feels Like: NA°C"))
617        self["winddir1"].setText(_("Wind direction: NA"))
 
616        self["GevoelsTemp1"].setText(_("Feels Like: ") + "NA°C")
617        self["winddir1"].setText(_("Wind direction: ") + "NA")

 

 

@Caught (en zoon) allereerst bedankt voor deze plugin. toen ik de laatste achtergrond foto zag, dacht ik bij mezelf 'Dat lijkt Cadsand wel'

 

 

Ik heb jouw aanpassing doorgevoerd op Github de fout zou hiermee moeten opgelost zijn, waarvoor dank!

 

Ondertussen zie ik waardoor het komt en heeft te maken met het insluipen van de spaanse letter "Â" net voor het graden tekentje "°"

msgid "Feels Like: NA°C"
msgstr "GevoelsTemp: NA°C"

Ik heb er in het verleden ook al last mee gehad en weet tot op vandaag niet vanwaar dit komt, een bepaalde editor misschien?

 

Btw ik zou niet weten of dit Cadzand is, ik ben er nooit geweest.

Maar we gaan er dit weekend wel een aantal dagen naartoe. Leve de vakantie   :)    

 

Edit:

wget users.telenet.be/caught/HetWeer/hetweer.sh -O - | /bin/sh


Edited by Caught, 16 July 2019 - 21:09.

TV Samsung UE55F & Samsung UHD UE49KU

Xtrend 10K DVB-S2 tuner x3

Mutant HD51

DM500HD S 

Images: PLi
Triax 78 USALS
Triax 78 Triple LNB Quad


Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #253 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,913 posts

+1,788
Excellent

Posted 16 July 2019 - 21:17

Negen van de tien keer komt dat door een incorrecte omzetting van Windows-1252 naar UTF-8, of beter gezegd juist geen omzetting, jij pusht iets in een Windows characterset, de box verwacht dat het UTF-8 is. 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #254 Caught

  • Senior Member
  • 471 posts

+105
Excellent

Posted 17 July 2019 - 11:54

Negen van de tien keer komt dat door een incorrecte omzetting van Windows-1252 naar UTF-8, of beter gezegd juist geen omzetting, jij pusht iets in een Windows characterset, de box verwacht dat het UTF-8 is. 

Het moet waarschijnlijk zoiets zijn, ik heb zelfs in de blok bovenaan het "°" tekentje vervangen door een .png hiervoor.

Maar dan ondertussen wel een kleurtje gegeven (rood,blauw wit) dat bij tendens temperatuur stijgen, dalen en gelijk blijven, verandert.

Ik bedoel maar het onaangename aan het nuttige koppelen of het is tenminste niet voor niets geweest :)


TV Samsung UE55F & Samsung UHD UE49KU

Xtrend 10K DVB-S2 tuner x3

Mutant HD51

DM500HD S 

Images: PLi
Triax 78 USALS
Triax 78 Triple LNB Quad


Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #255 FRAP

  • Senior Member
  • 331 posts

+23
Neutral

Posted 17 July 2019 - 13:46

Caught

Ik wens u een goede (goede met plezier) rust toe!


Alcohol for wimps. Strong people enjoy depression.


Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #256 Caught

  • Senior Member
  • 471 posts

+105
Excellent

Posted 17 July 2019 - 20:38

THX :)


TV Samsung UE55F & Samsung UHD UE49KU

Xtrend 10K DVB-S2 tuner x3

Mutant HD51

DM500HD S 

Images: PLi
Triax 78 USALS
Triax 78 Triple LNB Quad


Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #257 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,457 posts

+397
Excellent

Posted 18 July 2019 - 07:48

Ondanks de aanpassingen + de commits en de dagelijkse update waar aangegeven werd dat de plugin geupdate ‘zou zijn’ is er in de feitelijke weergave, en dan met name de uitlijning, helaas niets gewijzigd. De regels staan toch nog iets te laag. Naar het schijnt is die wijziging niet doorgevoerd. Ik had de plugin.py eerder handmatig geplaatst waarmee het opgelost bleek, en die wijziging is blijkbaar weer teniet gedaan door de laatste update.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #258 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,957 posts

+695
Excellent

Posted 18 July 2019 - 08:14

Dan wordt de plek waar wij de plugin van ‘plukken’ niet ge-update... :( doen de makers het wel op GitHub updaten???

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #259 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,457 posts

+397
Excellent

Posted 18 July 2019 - 08:24

Yep. Sterker nog, er was tijdens het updaten ook een melding dat de plugin geupdate was. Maar mogelijk niet met de juiste wijzigingen in de py.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Plugin HetWeer af en toe groen scherm. #260 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,913 posts

+1,788
Excellent

Posted 18 July 2019 - 09:13

Ik heb gisterenavond nog een nieuwe build op mijn box gezet.

 

Ik heb nu even mijn box in het Nederlands gezet, maar ik zie geen problemen:

Attached File  1_0_19_1B1D_802_2_11A0000_0_0_0_20190718091134.jpg   213.67KB   1 downloads

 

Dus wat er bij jou aan de hand is, geen idee.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



11 user(s) are reading this topic

0 members, 11 guests, 0 anonymous users