Jump to content


Photo

streamkanalen werken slecht met openPLI 4.0 is 6.1 verbetering?

stream zappen openpli4.0 oprnpli6.1

  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 COBRASAT

  • Senior Member
  • 27 posts

+1
Neutral

Posted 3 February 2018 - 17:55

Hallo ik heb een VU plus SOLO 4K 4.0 met wat streamkanalen die slecht werken. laden duurt wat langer misschien door buffering, maar als ik kijk en dan zap doet vrijwel niets het meer.

een kennis heeft een azbox met openATV 6.1 en werkt supersnel met zappen en alles werkt ook direct. ligt het aan de software versie 4.0 of gaat dit beter werken als ik openPLI 6.1 erop zet. of moet ik switchen op de VU naar openATV. of is er een streamprogrammatje in ipk vorm die ik er op moet zetten. suggesties ???



Re: streamkanalen werken slecht met openPLI 4.0 is 6.1 verbetering? #2 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 3 February 2018 - 18:15

Ik denk dat je eerst eens wat informatie moet geven over hoe je je streams aanbied aan de decoder. Welke technieken/codecs gebruik je ? etc ?

 

Anders is er geen zinning antwoord te geven.


Edited by Dimmie, 3 February 2018 - 18:15.


Re: streamkanalen werken slecht met openPLI 4.0 is 6.1 verbetering? #3 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 3 February 2018 - 18:17

Openpli 6.1 heeft een hogere gstreamer versie die beter met streams kan omgaan...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: streamkanalen werken slecht met openPLI 4.0 is 6.1 verbetering? #4 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 3 February 2018 - 18:20

Maar ook daarbij is van belang te weten hoe iemand zn streams aanbied aan de decoder.

 

Nu wordt er gevraagd welke auto het beste rijd op 'brandstof' en er wordt niet gespecificeerd wat voor brandstof.



Re: streamkanalen werken slecht met openPLI 4.0 is 6.1 verbetering? #5 COBRASAT

  • Senior Member
  • 27 posts

+1
Neutral

Posted 4 February 2018 - 12:55

stream in m3u. ik wil alleen weten of het beter gaat met zappen en blijven hangen met kanalen. op een azbox HD met open ATV 6.1 draait het top.

maar ik heb juist een SOLO 4K gekocht en verwacht toch betere omgang met streams. Nu draait er openpli 4.0 op en misschien verbeterd het met open pli 6.1

met een betere Gstreamer dus. ik ga het proberen



Re: streamkanalen werken slecht met openPLI 4.0 is 6.1 verbetering? #6 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 6 February 2018 - 02:09

m3u zegt helemaal niks, dat is niks anders dan een verzamelbestand met links.

 

In plaats van dat je specificeert wat er gevraagd wordt ga je het juist minder specificeren nu. 

 

 

Vergelijk het met:

 

- jij: welke auto rijd het beste op 'brandstof'

- tegenvraag: welke brandstof bedoel je ?

- jij "ik tank bij de shell"



Re: streamkanalen werken slecht met openPLI 4.0 is 6.1 verbetering? #7 COBRASAT

  • Senior Member
  • 27 posts

+1
Neutral

Posted 9 February 2018 - 15:46

m3u zegt helemaal niks, dat is niks anders dan een verzamelbestand met links.

 

In plaats van dat je specificeert wat er gevraagd wordt ga je het juist minder specificeren nu. 

 

 

Vergelijk het met:

 

- jij: welke auto rijd het beste op 'brandstof'

- tegenvraag: welke brandstof bedoel je ?

- jij "ik tank bij de shell"

 

m3u zegt helemaal niks, dat is niks anders dan een verzamelbestand met links.

 

In plaats van dat je specificeert wat er gevraagd wordt ga je het juist minder specificeren nu. 

 

 

Vergelijk het met:

 

- jij: welke auto rijd het beste op 'brandstof'

- tegenvraag: welke brandstof bedoel je ?

- jij "ik tank bij de shell"

 

m3u zegt helemaal niks, dat is niks anders dan een verzamelbestand met links.

 

In plaats van dat je specificeert wat er gevraagd wordt ga je het juist minder specificeren nu. 

 

 

Vergelijk het met:

 

- jij: welke auto rijd het beste op 'brandstof'

- tegenvraag: welke brandstof bedoel je ?

- jij "ik tank bij de shell"

aanbieder via internet de VU in. in de VU zou het d.m.v OS goed verdeelt moeten worden, streams van de "hans"lijst doen het wel goed. en op een azbox werkt het wel dus ik wil weten waarom het niet op een duurder model VU loopt en wat de oplossing is ligt het aan de combi openPLI 6.1 - VU. ligt het aan de modem, zal ik open ATV eens proberen. service app geprobeert ,werkt ook niets beter.

.trouwens ik tank bij de esso



Re: streamkanalen werken slecht met openPLI 4.0 is 6.1 verbetering? #8 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 9 February 2018 - 16:03

De topic starter zegt issues met openpli4... laat hem nu eerst eens openpli6.1 proberen...


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: streamkanalen werken slecht met openPLI 4.0 is 6.1 verbetering? #9 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 9 February 2018 - 21:22

Tsja hij weigert serieus een wedervraag te beantwoorden dus dan houd het op.

 

Overigens klinkt "aanbieder via internet de VU in." mij erg illegaal.. kan het mis hebben natuurlijk...  ;) 


Edited by Dimmie, 9 February 2018 - 21:23.


Re: streamkanalen werken slecht met openPLI 4.0 is 6.1 verbetering? #10 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 10 February 2018 - 10:43

Ik lees in de reactie een opmerking dat er een verwachting is dat zaken in een duurder model misschien beter zullen werken, dat hoeft dus per saldo niet zo te zijn, ook in de duurdere modellen blijf je afhankelijk van drivers.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: streamkanalen werken slecht met openPLI 4.0 is 6.1 verbetering? #11 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 10 February 2018 - 11:05

Cobrasat heeft het over twee dingen: IPTV via een bestand gedownload op internet (m3u, Kodi-achtig, met sateditor te plaatsen in je kanalenlijst) en hij heeft het over de streams in Kanalenlijst Hans.

 

Beste advies: laatste gstreamer (OpenPLi 6.1) EN installeer ServiceApp. Na installatie van deze app even de optimaalste instelling zoeken.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: streamkanalen werken slecht met openPLI 4.0 is 6.1 verbetering? #12 COBRASAT

  • Senior Member
  • 27 posts

+1
Neutral

Posted 11 February 2018 - 22:24

Cobrasat heeft het over twee dingen: IPTV via een bestand gedownload op internet (m3u, Kodi-achtig, met sateditor te plaatsen in je kanalenlijst) en hij heeft het over de streams in Kanalenlijst Hans.

 

Beste advies: laatste gstreamer (OpenPLi 6.1) EN installeer ServiceApp. Na installatie van deze app even de optimaalste instelling zoeken.

 hier heb ik wat aan gehad, bedankt voor de tip van de serviceApp. deze ingesteld op exteplayer3,echter je moet ook alle stream via de rechtermuis knop -- stream ook op exteplayer3 zetten zodat alles kan samenwerken.. en..... alles werkt , geen foutmelding meer te zien. alleen het zappen van 7-12 sec vind ik nog irritant,maar ja geduld hebben.



Re: streamkanalen werken slecht met openPLI 4.0 is 6.1 verbetering? #13 Rick Hunter

  • PLi® Core member
  • 9,048 posts

+56
Good

Posted 11 February 2018 - 22:34

Kun jij een stream als voorbeeld geven welke 'traag' is?


Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.

Re: streamkanalen werken slecht met openPLI 4.0 is 6.1 verbetering? #14 boolean

  • Senior Member
  • 215 posts

+2
Neutral

Posted 13 February 2018 - 14:08

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Mijn STB is qua performance vergelijkbaar met die van COBRASAT, maar ik ervaar nergens (onacceptabele) vertragingen. Ik draai echter wel OpenPLi 6.1.



Re: streamkanalen werken slecht met openPLI 4.0 is 6.1 verbetering? #15 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 13 February 2018 - 16:30

vertragingen kunnen meerdere oorzaken hebben: bij de aanbieder (in een ver-weg-land) en met de internetverbinding (snelheid van je provider cq router/wifi naar je receiver)... men zal man en paard moeten noemen, dus de stream en eigen downloadsnelheid.

 

daarnaast spelen image en de codecs in de eigen receiver een belangrijke rol.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: streamkanalen werken slecht met openPLI 4.0 is 6.1 verbetering? #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 13 February 2018 - 16:56

Vergeet ook niet het probleem van latency en jitter bij veel unbuffered streams. En het probleem van het shared medium wifi, waarbij beide continue alle kanten op vliegen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: streamkanalen werken slecht met openPLI 4.0 is 6.1 verbetering? #17 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 13 February 2018 - 17:13

"latency en jitter"... voor mij abacadabra als niet ict'er... ;-)


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: streamkanalen werken slecht met openPLI 4.0 is 6.1 verbetering? #18 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 13 February 2018 - 17:13

Cobrasat heeft het over twee dingen: IPTV via een bestand gedownload op internet (m3u, Kodi-achtig, met sateditor te plaatsen in je kanalenlijst) en hij heeft het over de streams in Kanalenlijst Hans.

 

Beste advies: laatste gstreamer (OpenPLi 6.1) EN installeer ServiceApp. Na installatie van deze app even de optimaalste instelling zoeken.

Sorry dat ik het even kaap maar welke instellingen gebruik je zelf dan ?


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: streamkanalen werken slecht met openPLI 4.0 is 6.1 verbetering? #19 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 13 February 2018 - 17:17

soms normaal en soms exte3player


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: streamkanalen werken slecht met openPLI 4.0 is 6.1 verbetering? #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 13 February 2018 - 17:19

"latency en jitter"... voor mij abacadabra als niet ict'er... ;-)

 

Latency is vertraging op de lijn, zeg maar de responsetijden die je ziet als je een ping doet. Jitter is de variatie tussen de responsetijden, deze kun je bij een ping zien onder min/avg/max.

 

Voor streaming is belangrijk dat de latency laag is (dus dat je snel data krijgt als je er om vraagt) en de jitter quasi nul is, omdat het hier gaat om realtime data, is dat niet op tijd, dan hikt het beeld. Bij internet telefonie merk je dat aan een echo die je hoort... 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.




Also tagged with one or more of these keywords: stream, zappen, openpli4.0, oprnpli6.1

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users