Jump to content


Photo

CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken?


  • Please log in to reply
182 replies to this topic

Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #121 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,719 posts

+1,741
Excellent

Posted 22 March 2018 - 13:44

Nee, "de komende 6.2" staat daar... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #122 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 24 March 2018 - 22:00

@Tech: Je script werkt prima in een VU Ultimo 4k, maar met datzelfde script start de arm-cccam niet in een H7 bij aanzetten van de box. Je moet dan handmatig de CCcam herstarten. Bij de VU Ultimo 4k start de CCcam wel op bij aanzetten van de box.



Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #123 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,340 posts

+691
Excellent

Posted 24 March 2018 - 22:07

Of 6.3...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #124 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 24 March 2018 - 22:28

@Tech: Je script werkt prima in een VU Ultimo 4k, maar met datzelfde script start de arm-cccam niet in een H7 bij aanzetten van de box. Je moet dan handmatig de CCcam herstarten. Bij de VU Ultimo 4k start de CCcam wel op bij aanzetten van de box.

 

Tsjonge, tsjonge ...................... @Dimmie, het "wiel" opnieuw aan het uitvinden ???? Of gaan we in herhaling van zetten ?? Het script van @Tech werkte al vanaf begin Maart.



Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #125 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 24 March 2018 - 22:43

@HPPli: even goed lezen wat ik schrijf...



Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #126 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 24 March 2018 - 23:21

@HPPli: even goed lezen wat ik schrijf...

 

Inderdaad, ik had het goed gelezen !!! Je hebt het over (start) Script, ofwel je schrijft; "Je script werkt prima" in de ene en de andere niet :P

 

Handmatig CCcam herstarten betekend een minder of niet goede werkend script om te starten, ik zou zeggen lees nog eens postings 48, 49, 57, 96, 97 .... in dit topic !

Gaat echt over hetzelfde probleem, dus wie heeft er niet goed gelezen ?

 

Uiteindelijk is installatie van CCcam2.3.2 nog niet erg eenduidig en moet je een trucje of workaround toepassen binnen OpenPli6.1 om het werkend te krijgen, ofwel er zijn nog een paar vraagtekens die helaas nog niet zijn "ingevuld". Ook de juist werking straks bij de release van OpenPli6.2 is nog niet geheel zeker. Zie post 103 van @Wanwizzard :unsure:

 

 

OpenPLi 6 zit op Morty, en die levert blijkbaar 2.24. Ik heb even gekeken, maar ook de komende 6.2 bouwt die versie. Develop (nu gebaseerd op Pyro) bouwt libc 2.25, pas met Rocko (die de basis gaat worden voor OpenPLi 7) wordt libc 2.26 gebouwd.



Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #127 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 24 March 2018 - 23:32

Ik heb ondertussen de oplossing gevonden voor het niet starten van de 'arm' CCcam tijdens het aanzetten van de H7 box > in het start stop script zet je gewoon even een sleep commando, dus dan wordt het script:

 

#!/bin/sh
sleep 5
case "$1" in
 
etc
 
 
 
Voor HPPli: omdat je er zo van overtuigd bent dat je goed leest graag even aangeven waar deze oplossing eerder is beschreven in dit topic, ik kan het namelijk echt niet vinden dat een sleep commando de oplossing geeft.
 
En verder: Installatie CCcam 232 niet eenvoudig ? Nou dat hoor ik voor het eerst. 2 files kopieren en even rechten geven is echt niet moeilijk.


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #128 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 24 March 2018 - 23:39

 

Ik heb ondertussen de oplossing gevonden voor het niet starten van de 'arm' CCcam tijdens het aanzetten van de H7 box > in het start stop script zet je gewoon even een sleep commando, dus dan wordt het script:

 

#!/bin/sh
sleep 5
case "$1" in
 
etc

 

Prima gevonden ;)

 

 

En verder: Installatie CCcam 232 niet eenvoudig ? Nou dat hoor ik voor het eerst. 2 files kopieren en even rechten geven is echt niet moeilijk.

 

Opnieuw blijkt dat je niet best het gehele topic hebt gelezen, 2 files kopieren en rechten geven is iets anders dan installeren met/via een IPK als Plugin welke de meeste gebruikers al moeilijk zat hebben hier op het board. :D


Edited by HPPli, 24 March 2018 - 23:40.


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #129 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 25 March 2018 - 00:03

Dat er verderop in het topic gesproken wordt over een ipk wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat ik op die manier installeer. 

 

Om terug te komen waar mijn oorspronkelijke posting over gaat en jij op antwoordde 'het wiel opnieuw uitvinden' etc en naar wat postings verwees, nogmaals hierbij het verzoek om aan te geven waar dan precies in die postings dat probleem met niet starten van de CCcam bij aanzetten van de H7 decoder eerder is besproken in dit topic en waar eventueel ook die oplossing met dat 'sleep' commando eerder is gepost in dit topic. Ik kan het namelijk echt niet terug vinden dus kan me niet vinden in jouw opmerking "wiel" opnieuw aan het uitvinden ???? Of gaan we in herhaling van zetten ??". Jij zegt dat het om 'hetzelfde probleem' gaat maar ik vind dat nergens terug. Ik heb de CCcam232 in verschillende decoders getest en tot nu toe alleen in de H7 heb ik dat opstartprobleem geconstateerd, in alle andere decoders start het gewoon gelijk bij opstarten.



Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #130 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 25 March 2018 - 08:59

 

Dat er verderop in het topic gesproken wordt over een ipk wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat ik op die manier installeer. 

 

Dat kun je dan beter in het vervolg beter even melden mijn beste, je reageerde in #122 op de laatste postings en die gaan over de ipk van Tech. :o Mij was het ook niet duidelijk wat je nu bedoelde........ :wacko: Ik heb weliswaar geen ARM apparaat maar volg het met belangstelling omdat kennissen van me wel ontvangers hebben met een ARM processor.


Edited by Sagitarius, 25 March 2018 - 09:02.

73's

PE1AQZ


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #131 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 25 March 2018 - 13:35

Dat er verderop in het topic gesproken wordt over een ipk wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat ik op die manier installeer. 

 

Om terug te komen waar mijn oorspronkelijke posting over gaat en jij op antwoordde 'het wiel opnieuw uitvinden' etc en naar wat postings verwees, nogmaals hierbij het verzoek om aan te geven waar dan precies in die postings dat probleem met niet starten van de CCcam bij aanzetten van de H7 decoder eerder is besproken in dit topic en waar eventueel ook die oplossing met dat 'sleep' commando eerder is gepost in dit topic. Ik kan het namelijk echt niet terug vinden dus kan me niet vinden in jouw opmerking "wiel" opnieuw aan het uitvinden ???? Of gaan we in herhaling van zetten ??". Jij zegt dat het om 'hetzelfde probleem' gaat maar ik vind dat nergens terug. Ik heb de CCcam232 in verschillende decoders getest en tot nu toe alleen in de H7 heb ik dat opstartprobleem geconstateerd, in alle andere decoders start het gewoon gelijk bij opstarten.

 

@Dimmie, op 19 Maart ofwel posting 104 waren we het echt al eens dat CCcam 2.3.2 gewoon werkend was bij de huidige OpenPli6.1 (dus een prima werkend script :P ) maar er nog steeds een probleem overbleef voor de mensen die installeren via een IPK omdat hiervoor geen werkende IPK beschikbaar was/is voor OpenPli6.1 :)  

 

Kijk en lees het volgende;

 

Tegen beter weten in weet je ook wel dat het argument hardcoded dependency pertinent onjuist wordt afgespiegeld c.q. gebruikt als niet werkend.

 

CCcam 2.3.2 werkt prima binnen OpenPli6.1 op zowel armv7ve (4K STB's) alsmede mips32el. Dus waarom moeilijk blijven doen ???????????



Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #132 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 25 March 2018 - 15:16

@Sagitarius: Als ik terug lees kan ik niet anders concludere dat het toch echt duidelijk was waar ik het over had. Ik heb het gehad het over een script en niet over een ipk package. Op 18 maart wordt door Tech zelfs nog eens uitgelegd wat een ipk package is, dus in dit geval zou dat betekenen dat ik bij iedere posting die post van Tech even zou moeten quoten om dat duidelijk te maken als ik het heb over een script ? Beetje dubbelop lijkt me, maar goed, hierbij dan, ik heb het dus over een script en voor de duidelijkheid, dat is dus geen ipk package waar scripts in kunnen zitten, zie eerdere posting van Tech hierover:

 

Het is een ipk bestand, daar zit een control in waarin normaliter weer install/uninstall scripts en dergelijke kunnen zitten.

 

Het script waar het om gaat zit overigens wel in die ipk package verwerkt, alleen ik installeer zelf niet middels die ipk package. Helemaal in het begin van het topic (13 maart) meld ik al dat CCcam 2.3.2 goed werkt en dat was dus al voordat er een ipk package van werd gepresenteerd. Mijn latere posting gaat puur en alleen over het niet starten van CCcam bij een cold-boot met een H7 decoder.

 

In ieder geval, voor diegenen die ertegenaan lopen dat CCcam niet start bij een cold-boot van de decoder; even een sleep commando erbij zetten is de oplossing.


Edited by Dimmie, 25 March 2018 - 15:20.


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #133 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,719 posts

+1,741
Excellent

Posted 25 March 2018 - 15:46

Ik ben eigenlijk wel geinteresseerd waarom hij niet start. Meldingen in een log ergens?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #134 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 25 March 2018 - 15:53

 

In ieder geval, voor diegenen die ertegenaan lopen dat CCcam niet start bij een cold-boot van de decoder; even een sleep commando erbij zetten is de oplossing.

 

Je draait wederom met een grote boog om de kern heen, de meeste CCcam gebruikers (en die zijn er nog heel veel) willen bij hun nieuwe Arm4K receivers graag CCcam downloaden vanuit de Feed of middels een goed werkende IPK en die mogelijkheid is er dus nog steeds niet !

 

Voorts willen we graag CCcam normaal kunnen kiezen via het Softcam-instellingen protocol van OpenPli6.1 en gebruik maken van het kiezen en (her)starten binnen een normaal ingeschakelde STB en dus niet na eerst een Cold-Boot !


Edited by HPPli, 25 March 2018 - 15:55.


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #135 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,719 posts

+1,741
Excellent

Posted 25 March 2018 - 16:02

Heren, kan dit gepingpong ophouden?

 

@HPPli, het heeft weinig zin om dit soort opmerkingen naar Dimmie te maken, die gaat daar helemaal niks aan veranderen. Wij ook niet, CCcam 2.3.2 komt in de feed vanaf 6.2-RC, en die is in test op dit moment.

 

@Dimmie, het zou fijn zijn dat je, als 6.2-RC volgende week uit is, je H7 flasht en CCcam test, zodat we weten of wij actie moeten ondernemen t.a.v. net wel/net starten.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #136 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 25 March 2018 - 16:15

Heren, kan dit gepingpong ophouden?

 

@HPPli, het heeft weinig zin om dit soort opmerkingen naar Dimmie te maken, die gaat daar helemaal niks aan veranderen. Wij ook niet, CCcam 2.3.2 komt in de feed vanaf 6.2-RC, en die is in test op dit moment.

 

@Dimmie, het zou fijn zijn dat je, als 6.2-RC volgende week uit is, je H7 flasht en CCcam test, zodat we weten of wij actie moeten ondernemen t.a.v. net wel/net starten.

 

@Wanwizzard, net een nieuw tafeltennisnet gekocht om te oefenen en te leren in de praktijk ;)

 

Wel oprecht leuk dat je RC6.2-RC volgende week gaat uitbrengen, heb je develop(s) van de bouwserver en de feedserver(s) inmiddels in overeenstemming gebracht zodat ook CCcam 2.3.2 direct is te gebruiken als plug-in ? 



Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #137 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,719 posts

+1,741
Excellent

Posted 25 March 2018 - 16:22

Ja. Vorige week al: https://github.com/O...d89aae2d49e0723 (en verder)

 

Ik had daar volgens mij ook al een IPK uit gepost zodat die getest kon worden.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #138 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 25 March 2018 - 16:36

Ja. Vorige week al: https://github.com/O...d89aae2d49e0723 (en verder)

 

Ik had daar volgens mij ook al een IPK uit gepost zodat die getest kon worden.

Tsja, daar heb ik niet meer gekeken nadat je/jullie maandagavond mij te kennen hebben gegeven niet met jullie tijdsindeling te bemoeien nadat ik vroeg om een (snel) aangepast IPK-tje :P

 

Overigens, waar had je die nieuwe CCcam 2.3.2 IPK gepost nadat je de CCcam recipes had ververst ?


Edited by HPPli, 25 March 2018 - 16:37.


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #139 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,719 posts

+1,741
Excellent

Posted 25 March 2018 - 18:24

Geen idee, mijn hoofd is helaas al even niet meer wat het moet zijn. Voor welke arch had je 'm willen hebben (welke box)?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CCcam 2.3.2. Heeft dit nog zin om deze te gebruiken? #140 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 25 March 2018 - 18:46

Geen idee, mijn hoofd is helaas al even niet meer wat het moet zijn. Voor welke arch had je 'm willen hebben (welke box)?

Doe voorzichtig aan, de griep is/was enorm agressief. Je hebt'm zo te pakken.

We hadden het vorige week maandag binnen deze topic over specifiek de mogelijkheid om ook CCcam te draaien op de nieuwe generatie Arm4K STB's, echter de installatie via een IPK-tje ging niet omdat de libc versies niet strookten. Dus als je voor de liefhebbers van CCcam inmiddels een nieuw CCcam/arm4K IPK-tje heb gemaakt horen de liefhebbers graag waar te vinden.


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users