Jump to content


Photo

Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders

Canal Digitaal

  • Please log in to reply
61 replies to this topic

Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #21 Maaikemarlies

  • Senior Member
  • 34 posts

0
Neutral

Posted 21 August 2020 - 10:36

Woehoooooeeeee het is me gelukt, heb er na drie mislukkingen nu eentje gevonden die het wel doet!!

 

#minderblonddanikdacht

#welwatongeduldig

 

Iedereen superdik bedankt voor de hulp!



Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #22 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 21 August 2020 - 12:38

...

Edited by littlesat, 21 August 2020 - 12:39.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #23 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 21 August 2020 - 16:02

Wat fijn dat jullie allemaal zo meedenken met mijn onvermogen  :wub:  :wub:

 

Iedereen is een keer ergens begonnen... ;)
 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #24 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 21 August 2020 - 16:03

Woehoooooeeeee het is me gelukt, heb er na drie mislukkingen nu eentje gevonden die het wel doet!!

 

Toch wel een openpli versie he, anders krijg je daar weer gedonder mee...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #25 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 22 August 2020 - 08:43

Woehoooooeeeee het is me gelukt, heb er na drie mislukkingen nu eentje gevonden die het wel doet!!

 

#minderblonddanikdacht

#welwatongeduldig

 

Iedereen superdik bedankt voor de hulp!

Toch leuk om te lezen dat er mensen zijn met minder ervaring dat het dan gewoon lukt. Super!!



Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #26 Maaikemarlies

  • Senior Member
  • 34 posts

0
Neutral

Posted 25 February 2021 - 17:06

Uhm, mag ik nog even? Nu heb ik zojuist een update gedaan naar 8.0 en de box doet het nog. Satellietinstellingen had ik bewaard (iets met schade en schande), Softcam heb ik geïnstalleerd, alles werkte, en toen klikte ik per ongeluk op reset fabrieksinstellingen $%^&* dus het hele zaakje opnieuw gedaan en nu is hij weer alle zenders aan het binnenhalen. Alleen op de een of andere manier denk het kreng dat het 1 januari 1970 is, net even na middernacht. Dat gaat niet werken met timers ben ik bang. En als ik zap dan klopt het programma ook niet met wat er bezig is. Ik heb de stroom er al helemaal afgehad (minuutje), wat kan ik anders nog doen? 
Overigens was dat de reden dat ik bij de fabrieksreset in de buurt was  :D



Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #27 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 25 February 2021 - 17:13

https://wiki.openpli...he_correct_time

 

...en misschien met autobackup een backup maken als alles goed staat, dan hoef je niet alles weer steeds opnieuw  in te stellen https://wiki.openpli.org/Backup


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #28 Maaikemarlies

  • Senior Member
  • 34 posts

0
Neutral

Posted 25 February 2021 - 17:16

Dat van die backup klinkt als een goed idee voor mij ;)



Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #29 Maaikemarlies

  • Senior Member
  • 34 posts

0
Neutral

Posted 25 February 2021 - 17:52

Alle zenders zijn nu binnen, en alles staat netjes op zijn plek, behalve de Britse zenders. Die kan ik wel allemaal opzoeken, maar ze hebben op de een of andere manier geen nummer toegewezen gekregen, ook niet na 2 x inlezen. Neem bijvoorbeeld 301, daar zat voorheen BBC, maar krijg ik nu Zender niet beschikbaar, Controleer uw tuner configuratie! 
Terwijl ik hem dus wel uit de zenderlijst kan selecteren. Wat heb ik verkeerd gedaan en hoe herstel ik dat?

Bedankt alvast!



Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #30 Maaikemarlies

  • Senior Member
  • 34 posts

0
Neutral

Posted 25 February 2021 - 18:57

Nevermind! Tijd had ik in 1e instantie handmatig ingesteld maar dat werkt allemaal niet lekker. Heb hem nogmaals gesynchroniseerd met de transponder en nu werkte het wel.
En wat betreft de zendernummers van de britse zenders: ik zag ineens dat niet alle Nederlandse zenders op de goede plek stonden, en toen ging er een lampje aan! Ik heb de provider zendervolgorde ingeschakeld en tjoep... Alles weer ok.



Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #31 Maaikemarlies

  • Senior Member
  • 34 posts

0
Neutral

Posted 25 February 2021 - 19:22

Hm... ik heb wel iets ontdekt wat niet helemaal werkt. Als ik een timer maak voor de zender waarop de box is afgestemd dan werkt dat prima. Als ik echter een timer maak voor een andere zender dan gaat dat niet goed. Hij neemt dan wel op maar dat wordt een leeg zwart bestand. Voorheen (in 7,3) had ik de optie om te kiezen voor "zap en neem op" maar die mogelijkheid heb ik niet meer. Er staat ineens wel iets bij wat Opnamesoort heet: die opties heten "normaal", "ecm decoderen en opnemen" en "ecm niet decoderen maar wel opnemen". Ik heb ze alldrie geprobeerd maar allemaal leveren ze het bovenstaande resultaat: geen fatsoenlijke opname. 

De optie "Na opname" heb ik staan op "Auto" en "schakel timer conflict detectie in" staat aan.   
Ik heb de releasenotes gevonden van 8.0 en doorgelezen maar daarin kan ik dit helaas niet terugvinden. Ik kan nergens een volledige handleiding vinden van openpli, bestaat die eigenlijk?

 

En kan iemand me helpen herinneren dat ik dat kreng niet meer update? ;)



Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #32 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 25 February 2021 - 19:29

Updaten is niet het probleem. Geen backup maken is/was het probleem :)
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #33 Maaikemarlies

  • Senior Member
  • 34 posts

0
Neutral

Posted 25 February 2021 - 19:33

Updaten is niet het probleem. Geen backup maken is/was het probleem :)

 

Hmmm... ja, achteraf beschouwd heb je daar gelijk in. En zodra ik weet hoe ik wel moet opnemen ga ik een back up maken. Als ik dat op de harde schijf van het ding doe, dan blijft die onaangetast na een update toch? Ik hoef de update niet per se op mijn laptop op te slaan?

 

Nu heb ik alleen nog die handleiding nodig. Of dan toch iemand die me kan uitleggen wat ik verkeerd doe met het opnemen :huh:



Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #34 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 25 February 2021 - 19:39

Als ik dat op de harde schijf van het ding doe, dan blijft die onaangetast na een update toch?

 

Ja. Als je ook rekening wilt houden met het uitvallen van die harde schijf, kun je ook een USB stick gebruiken.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #35 Maaikemarlies

  • Senior Member
  • 34 posts

0
Neutral

Posted 25 February 2021 - 19:40

 

Als ik dat op de harde schijf van het ding doe, dan blijft die onaangetast na een update toch?

 

Ja. Als je ook rekening wilt houden met het uitvallen van die harde schijf, kun je ook een USB stick gebruiken.

 

 

Dank je wel!



Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #36 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 25 February 2021 - 19:45

Geen idee waar MaaikeMarlies woont …..

Echte handleiding voor OpenPli bestaat niet. Alles gaat via de WiKi.

Met de Solo2 stel je de tuners in. Tuner B stel je in als ‘gelijk aan A’ en tuner A natuurlijk al naar gelang je DiseqC setup.

Bij voorkeurtuner zet je alles op ‘Automatisch’ en niet vergeten op te slaan.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #37 Maaikemarlies

  • Senior Member
  • 34 posts

0
Neutral

Posted 25 February 2021 - 20:03

Geen idee waar MaaikeMarlies woont …..

Echte handleiding voor OpenPli bestaat niet. Alles gaat via de WiKi.

Met de Solo2 stel je de tuners in. Tuner B stel je in als ‘gelijk aan A’ en tuner A natuurlijk al naar gelang je DiseqC setup.

Bij voorkeurtuner zet je alles op ‘Automatisch’ en niet vergeten op te slaan.

 

 

Maaike Marlies woont in Haarlem, maakt dat iets uit voor de instellingen?

 

Ik had B exact hetzelfde ingesteld als A, met alle instellingen. Dus niet op "Gelijk aan tuner A" maar gewoon allebei op dat DISqC en de hele reut met alle satellieten. Ik snap niet waarom maar het werkt met "Gelijk aan tuner A" wel. De optie voorkeurtuner zie ik nergens, maar het werkt nu dus ik denk dat ik de afstandsbediening weg leg. Die staat vast standaard op Tuner A ingesteld en daarom werkt het :lol: 

 

Dattegebedankt wordt!



Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #38 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 25 February 2021 - 20:10

Ik woon ook in Haarlem en zou dus even het één en ander uit kunnen leggen. Vandaar. Met de settings heeft het uiteraard niets te maken.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #39 Maaikemarlies

  • Senior Member
  • 34 posts

0
Neutral

Posted 28 February 2021 - 10:43

Ik woon ook in Haarlem en zou dus even het één en ander uit kunnen leggen. Vandaar. Met de settings heeft het uiteraard niets te maken.

 

Dat is superlief en we maken misschien in de toekomst nog wel eens gebruik van je aanbod :)
Voor nu heb ik alles aan de praat gekregen, dus ik ben voorlopig heel tevreden. As het ooit weer in de soep loopt dan weten we je te vinden  :D



Re: Nederlandse zenders geen beeld+geluid/Helemaal geen Brtse zenders #40 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 28 February 2021 - 11:49

Had je een PM gestuurd met een vraag over OScam... Had je die al gelezen?
Met één been in het graf..... Helaas



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users