Jump to content


Photo

Hoe kopieer ik de HDD van mijn box naar een nieuwe lege HDD ?


  • Please log in to reply
22 replies to this topic

Re: Hoe kopieer ik de HDD van mijn box naar een nieuwe lege HDD ? #21 jbnl

  • Senior Member
  • 282 posts

+8
Neutral

Posted 4 May 2018 - 20:19

Dit is ook een handige tool, deze software installeer je op je windows machine en dan kun je een linux schijf benaderen als deze aan bv een USB adapter hangt en alles eraf halen.

Het is alleen lezen.

https://www.diskinte...reenshots.shtml



Re: Hoe kopieer ik de HDD van mijn box naar een nieuwe lege HDD ? #22 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 5 May 2018 - 08:36

Ik kreeg er zelfs geld bij! Dezelfde disk in een USB3 behuizing was goedkoper dan zonder behuizing. Heb 'm opengebroken, de disk in de settop ingebouwd, en het USB-SATA deel ervan werkt prima op allerlei schijven.

Zo kun je het ook doen natuurlijk :)

 

Maar ik had de schijven nog liggen uit m'n vorige server, nette schijven van 2 Tb, niks mis mee, een stapeltje van die converters voor een paar dollars gekocht (USB 3...) en aan m'n NAS gehangen, waar nu niet vier maar zeven schijven in zitten. Je wilt niet weten wat een NAS kost met 6-8 bays... Dat is best krom eigenlijk, want een bay op zich kost bijna niks eigenlijk.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Hoe kopieer ik de HDD van mijn box naar een nieuwe lege HDD ? #23 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 5 May 2018 - 19:06

Voor de bay is ook een sata aansluiting nodig, en uitgaande van een ARM bordje, die hebben meestal maar 2 SATA poorten. De bordjes met meer poorten zijn misschien minder mainstream. Hoewel, die NAS dozen verkopen best goed...

Een PC kast is volgens mij de goedkoopste behuizing die je kunt vinden, pakweg 30 euro voor iets waar 6 a 8 disken in kunnen.

Je zou die ook met eMMC chips kunnen uitvoeren, die zijn goedkoop en performen best goed (op 't werk klokte ik er een van 8GB op ruim 110 MB/s), en capaciteiten zijn ook best behoorlijk. Je zou een 1TB NAS van pakweg 5x5 cm kunnen maken met die dingen, grootse component zou de ethernet plug zijn...
Real musicians never die - they just decompose


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users