Jump to content


Photo

H zenders op 23.5 geen ontvangst?


  • Please log in to reply
65 replies to this topic

Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #21 wolsos

  • Member
  • 11 posts

0
Neutral

Posted 14 May 2018 - 09:13

mmhh, ik heb nog nooit een kapotte LNB meegemaakt en vreemd dat bij iedereen NPO1 en corresponderende zenders het niet doen. Wellicht dan alle 8 maar in 'één keer vervangen. Ook weer eens uitrichten en de spanningsdraden vervangen. Leuke klus voor het weekend. Suggestie voor LNB met twee aansluitingen?



Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #22 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 14 May 2018 - 09:53

vreemd dat bij iedereen NPO1 en corresponderende zenders het niet doen

 

Hoebedoelu? Bij iedereen?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #23 wolsos

  • Member
  • 11 posts

0
Neutral

Posted 14 May 2018 - 10:33

Iedereen is overdreven, maar het zijn er best wel veel met problemen alleen met NPO1



Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #24 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 14 May 2018 - 11:46

Ik ben nu wel reuze benieuwd...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #25 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,403 posts

+394
Excellent

Posted 14 May 2018 - 12:58

Ik ben ook (nog steeds) reuze benieuwd. Feit is nog steeds dat de transponder van NPO1 HD en de transponder van ARD das erste HD niet meer met elkaar in lijn staan met sommige Duo LNB's. Een oorzaak is niet aan te wijzen. NPO2 HD wordt dan wel probleemloos ontvangen. Ik voer na uitrichten een korte controle uit op ARD en NPO1-2. En vanwege onbekende redenen lukte dat ineens op inmiddels drie plaatsen niet meer. Althans bij mijn relaties. Daarvoor klaagde mijn zwager dat hij NPO 1 HD ineens niet meer kon ontvangen waarom ik reageerde met 'laat eens weten wat nog meer?'. Of dat probleem opgelost is, dat is niet bekend. Hij geniet van een vakantie. Het betreft dus niet alleen NPO 1 HD maar alles op die transponder.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #26 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 14 May 2018 - 13:13

Zou dit gerelateerd kunnen zijn aan alle recente klachten over blokvorming en tearing op 23,5?

 

Zit M7 de boel nu zo uit te knijpen dat de minste afwijking in de LNB rotatie (die je met een duo of triple nooit 100% kunt krijgen) je storing in het beeld krijgt (tot blijkbaar totaal geen ontvangst aan toe)?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #27 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,403 posts

+394
Excellent

Posted 14 May 2018 - 13:14

Dat zouden wij eens kunnen informeren of M7 daadwerkelijk het e.e.a. gewijzigd heeft. Maar dan nog vraag ik mij af waarom niet iedereen met een Duo lnb dit ervaart.

 

EDIT: Done. Nog even afwachten op respons. ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #28 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 14 May 2018 - 18:09

Ik kan het nog steeds niet verklaren. Als ik schakel tussen NPO1 HD en ARD HD, dan heb ik geen beeld op NPO 1 HD terwijl ik wél ruim voldoende signaal heb op NPO 2. Dit met één specifieke (defecte) lnb. Vervang ik de lnb door een nieuwe dan is het probleem accuut voorbij. Thuis diverse testen gedaan en wát ik ook doe de combi ARD HD / NPO 1 HD blijft problemen geven. Wie het weet mag het zeggen. Ik heb er geen verklaring voor.

@Frenske, waarschijnlijk heb je dan eenvoudige diseqc gebruikt, stel hem eens in op geavanceerde diseqc met meer instellingen zoals snelle diseqc die ik aangevinkt heb, verder heb ik nog diseqc herhaling aangevinkt. Ik gebruik zelf de Triple quad van Inverto, die hangt voor een 78cm Triax

 

Attached File  geavanceerde diseqc 19.png   580.42KB   5 downloads

 

 

Attached File  geavanceerde diseqc.png   416.04KB   4 downloads


Edited by Sagitarius, 14 May 2018 - 18:12.

73's

PE1AQZ


Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #29 wolsos

  • Member
  • 11 posts

0
Neutral

Posted 14 May 2018 - 19:25

Dat is op zich niet verkeerde gedachte. Waar vind je goede informatie hoe Diseqc te configureren?



Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #30 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,403 posts

+394
Excellent

Posted 14 May 2018 - 19:33

Ik heb nog niet gekeken of mijn meter die optie heeft. Net nogmaals getest en gewoon een goed signaal op zowel Astra 1 en 3. Alleen op Astra 3 geen Horizontale transponders (meer). Zou het dan tóch toeval zijn dat er een aantal lnb’s gelijktijdig defect raken? Het wil er bij mij nog steeds niet in.

Attached Files


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #31 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 14 May 2018 - 21:17

Dat is op zich niet verkeerde gedachte. Waar vind je goede informatie hoe Diseqc te configureren?

Zie mijn screenshots, links in beeld staat de uitleg bij iedere optie, met deze 2 aangevinkte opties schakelt hij hier met een Triple lnb als een trein tussen de 3 satellieten.

De diseqc die de duo en de triple lnb gebruiken zijn niet geheel volgens het diseqc 1.0 protocol vandaar die extra instellingen in het diseqc menu die e2 bieden, gecertificeerde ontvangers hebben dat vaak niet.


Edited by Sagitarius, 14 May 2018 - 21:18.

73's

PE1AQZ


Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #32 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 14 May 2018 - 21:23

Dat ga ik dan ook eens proberen...

 

edit: ik zit trouwens de hele dag al te kijken zonder softcam, maar met een M7 Viaccess CI module, en ook dan zijn er geen glitches te zien. Dus al met al blijft het een vaag probleem, wellicht een combinatie van factoren?


Edited by WanWizard, 14 May 2018 - 21:31.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #33 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 14 May 2018 - 21:44

Die glitches zouden zo maar eens kunnen ontstaan door het niet goed schakelen van de ingebouwde diseqc switchen in de duo en en de Triple lnb.

Ik heb er hier iig geen enkele last van. :)


73's

PE1AQZ


Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #34 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 14 May 2018 - 21:52

Zou goed kunnen.

 

Als dat zo is ga ik in ieder geval even in een hoektje flink zitten vloeken, want ik heb hier al erg lang last van, op sommige boxen (meer dan anderen).

 

En dan komt er een biertje jou kant op.  :P


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #35 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,403 posts

+394
Excellent

Posted 15 May 2018 - 07:43

Ik heb het vermoeden dat wij langzaam overgaan van het initiële probleem, ‘zomaar ineens geen signaal meer op de H zenders op Astra 3’ naar het al lang lopende issue van de glitches. Laten wij dit aub gescheiden houden.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #36 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 15 May 2018 - 08:25

Frenske, ik denk juist dat uitgebreide diseqc 2 problemen oplost bij gebruik van de duo of triple lnb, de glitches ontstaan doordat de diseqc niet stabiel schakeld dus ook de polariteit die door de diseqc geschakeld wordt.

Zoals je weet wordt de polarisatie ook geregeld door de diseqc, dat enkele members juist last hebben op Astra23 verklaart een hoop.

Op de Astra 19 zal je geen last hebben van glitches omdat een diseqc switch in rust altijd op poort A staat en in dit geval is dat Astra 19 waar ARD HD opzit.


73's

PE1AQZ


Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #37 wolsos

  • Member
  • 11 posts

0
Neutral

Posted 15 May 2018 - 08:42

Gister nieuwe LNBs gekocht. Zijn ook wat recenter dan die ik nu heb. Ik ben benieuwd of dat gaat helpen. Ga ik ook mijn schotel weer wat proberen te optimaliseren en er een paar procentjes erbij te krijgen. Hopelijk lost dat de problemen op.



Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #38 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 15 May 2018 - 09:28

Als die lnb een duo of triple is dan is dat zonde van je geld, ik geloof er niks van dat die kapot zijn, ik moet de eerste nog tegenkomen die kapot is, en ik heb er heel wat geplaatst in de loop der tijd voor mijn oude satelliet shop werkgever. Het is echt een diseqc probleem, en ook geen oscam of CCcam probleem, maar dat zal vast wel weer bij hoog en bij laag ontkent worden. :rolleyes:


Edited by Sagitarius, 15 May 2018 - 09:30.

73's

PE1AQZ


Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #39 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 15 May 2018 - 09:43

Nog even voor @Wolsos, doe mij een lol en zet je diseqc nu eens op geavanceerd zoals in mijn screenshots, misschien lost dat je probleem wel op, dat is simpeler dan het dak op vliegen en aan je schotel te gaan duwen en trekken voor een % meer ontvangst. Als dit je probleem oplost kun je de lnb's misschien nog retouneren.


73's

PE1AQZ


Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #40 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 15 May 2018 - 10:32

Nog even voor @Wolsos, doe mij een lol en zet je diseqc nu eens op geavanceerd zoals in mijn screenshots, misschien lost dat je probleem wel op, dat is simpeler dan het dak op vliegen en aan je schotel te gaan duwen en trekken voor een % meer ontvangst. Als dit je probleem oplost kun je de lnb's misschien nog retouneren.

 

Dat zou ik ook eens willen proberen maar ik weet niet hoe.

Wanneer ik naar mijn tuner-instellingen ga zie ik het volgende en daar zie ik geen mogelijkheid om diseqc op geävanceerd te zetten.

Hoe kom ik bij die insellingen ?

Attached Files


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users