Jump to content


Photo

H zenders op 23.5 geen ontvangst?


  • Please log in to reply
65 replies to this topic

Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #41 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 15 May 2018 - 10:39

Nog even voor @Wolsos, doe mij een lol en zet je diseqc nu eens op geavanceerd zoals in mijn screenshots, misschien lost dat je probleem wel op, dat is simpeler dan het dak op vliegen en aan je schotel te gaan duwen en trekken voor een % meer ontvangst. Als dit je probleem oplost kun je de lnb's misschien nog retouneren.

Sorry Sagitarius, het toegevoegde plaatje liep een beetje fout in mijn vorige post.

Hopelijk is deze beter.

Attached Files


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #42 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 15 May 2018 - 10:45

Ok maar zet die standaard gebruiker nu eens op geavanceerd, daar heb je meer mogelijkheden zoals snelle diseqc dan schakelt je diseqc net ff wat beter, ik denk dat dit het probleem met de horizontale zenders op Astra23 oplost en ook het glitches probleem wat in de softcam zou zitten. ;)


Edited by Sagitarius, 15 May 2018 - 10:48.

73's

PE1AQZ


Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #43 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 15 May 2018 - 11:01

Ik ben buitengewoon benieuwd óf dat een oplossing biedt. Ik vrees de uitslag wel te kennen.
Het probleem is bij mijn relaties uit het niets ontstaan met diverse modellen / merken ontvangers. Zelfs niet één non M7 receiver.
Voor wat betreft jouw ervaring inz. defecte Duo of Triple lnb’s deel ik deze grotendeels. In al de jaren dat ik met die dingen werk, voor zover mij bekend dateert de Duo twin van 2007, heb ik er zélf ooit één defect meegemaakt.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #44 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 15 May 2018 - 12:02

Ok maar zet die standaard gebruiker nu eens op geavanceerd, daar heb je meer mogelijkheden zoals snelle diseqc dan schakelt je diseqc net ff wat beter, ik denk dat dit het probleem met de horizontale zenders op Astra23 oplost en ook het glitches probleem wat in de softcam zou zitten. ;)

 

Ik ben blijkbaar niet echt wakker te geraken vandaag want ik slaag er niet in om van  standaard naar geavanceerd te komen en er ook te blijven.

 

Intussen ben ik er ook achtergekomen dat die pixelvorming in het beeld (weliswaar niet vaak) enkel voorkomt bij VTM van TV-Vlaanderen.


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #45 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,508 posts

+1,733
Excellent

Posted 15 May 2018 - 12:19

Ik kan in ieder geval bevestigen dat in geval van mijn Triple-Quad de advanced settings geen fluit uit maken.

 

Gisterenavond op de 10K / Advanced / Oscam / lokale kaart problemen, en tegelijkertijd op de XP1000 / Simple / Viaccess CI module prima beeld. Beide boxen aan dezelfde triple quad.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #46 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 15 May 2018 - 12:45

 

Ok maar zet die standaard gebruiker nu eens op geavanceerd, daar heb je meer mogelijkheden zoals snelle diseqc dan schakelt je diseqc net ff wat beter, ik denk dat dit het probleem met de horizontale zenders op Astra23 oplost en ook het glitches probleem wat in de softcam zou zitten. ;)

 

Ik ben blijkbaar niet echt wakker te geraken vandaag want ik slaag er niet in om van  standaard naar geavanceerd te komen en er ook te blijven.

 

Intussen ben ik er ook achtergekomen dat die pixelvorming in het beeld (weliswaar niet vaak) enkel voorkomt bij VTM van TV-Vlaanderen.

 

Dat is niet zo moeilijk, je gaat op standaard gebruiker staan zoals in je screenshot en dan met de rechter of linker pijltoets op je AB schakelen naar geavanceerd, daarna de instellingen maken en met de groene knop opslaan.

En dat je pixelvorming hebt op TVV kan kloppen omdat die ook op Astra23 uitzenden en daar ook het diseqc probleem zich zou kunnen voordoen.


Edited by Sagitarius, 15 May 2018 - 12:46.

73's

PE1AQZ


Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #47 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,628 posts

+459
Excellent

Posted 15 May 2018 - 16:45

Ik kan me niet voorstellen dat diseqc een probleem kan veroorzaken, die wordt toch alleen bij het zappen verstuurd en verder niet?
Als je dus afgestemd staat, worden er geen diseqc commando’s meer verstuurd, als je tijdens het kijken dan een glitch krijgt kan je diseqc uitsluiten.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #48 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 15 May 2018 - 16:48

Ik heb het vermoeden dat wij langzaam overgaan van het initiële probleem, ‘zomaar ineens geen signaal meer op de H zenders op Astra 3’ naar het al lang lopende issue van de glitches. Laten wij dit aub gescheiden houden.

@Tech
En vandaar dat ik dit gisteren al schreef.
@all Laten wij aub beide topics gescheiden houden. Dit gaat dus over het wegvallen van de H transponders op Astra3.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #49 tweety

  • Senior Member
  • 149 posts

+1
Neutral

Posted 19 May 2018 - 22:01

Satenne r3 in combi met een denson 1010 road heeft er bij mij op de camper ook last van. De eerste keer de schotel opstarten levert geen lock op de 23,5. Het menu blijft staan op zoeken maar ondertussen wel beeld op npo 2, maar niet op npo 1 en npo 3. Laat je de schotel een keer inklappen en daarna weer opnieuw opkomen dan is er wel meteen een lock en ook direct beeld op npo 1 en 3. Is dit het gevolg van een zwakke H zender??

Edited by tweety, 19 May 2018 - 22:03.


Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #50 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 20 May 2018 - 11:53

Een Denson 1010 is natuurlijk niet te vergelijken met een E2 ontvanger met open pli. :mellow:

Dat niet locken ligt niet aan de Denson maar aan je Satenne R3, een bekent probleem schijnt dit te zijn, lees hier maar eens welke problemen er met dit oem ding zijn.

https://www.camperfo...c.php?t=8461517

 

Of hier https://www.camperfo...c.php?t=8455885   waar ze juist problemen mee hebben is ontvangst van de Astra23


Edited by Sagitarius, 20 May 2018 - 11:55.

73's

PE1AQZ


Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #51 gwhm1961

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 21 May 2018 - 21:59

Hallo allemaal,

 

Jammer dat deze topic niet verder gaat of naar een oplossing leidt.

Heb namelijk het zelfde probleem met een nieuwe Triax 88cm schotel.

Je zou toch zeggen dat je met zo'n plaat geen ontvangst probleem in Nederland mag hebben, maar geen een H zender op 23.5 te ontvangen.

Daarbij op 19.1 ontvangst zowel in H als V.

 

Dus mocht iemand een idee hebben?

 

Ik ben namelijk helemaal uit gedacht.

Honderd maal dak op, om beter uit te richten en LNB op verschillende manieren gemonteerd.

Alle geavanceerde instellingen voor 23.5 door lopen en uitgeprobeerd.

 

Werk hier met een Dream DM500HD en open-pli 4.0

 

Ben benieuwd of er een oplossing komt.

 

mvg

Gerrie



Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #52 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 22 May 2018 - 00:59

Honderd maal dak op, om beter uit te richten 

 

Als je lnb goed is uitgericht met een degelijke meter dan hoef je daarna natuurlijk die andere 99 keer het dak niet op.

 

 

Daarnaast: wat voor merk/type lnb / lnb's gebruik je ? En als het DUO LNB is, is die dan wel geschikt voor 88cm ? De duo lnb's van canaal digitaal zelf zijn bijvoorbeeld alleen geschikt voor een triax 64cm.



Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #53 gwhm1961

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 22 May 2018 - 13:48

Hey Dimmie,

 

Dat dacht ik dus ook. Goed uitrichten en klaar.

Op NED2 HD een signaal sterkte van 14.9 DB ca. 92% dan zou je denken dat het niet meer aan het uitrichten ligt!

Ongeveer de zelfde signaal sterkte op de Astra 1.

 

De LNB is een VIZYON Universal Monoblock TWIN LNB Model VZD-22

Voor zover mij bekend zou deze geschikt moeten zijn voor Astra 1 en 3.



Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #54 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 22 May 2018 - 20:13

Die lnb gaat niet werken voor de Astra23, wel voor de Astra19, die lnb heeft een hoek tussen de 2 lnb's van 6 graden en is voor de Hotbird en Astra19 bedoelt. :blink:


Edited by Sagitarius, 22 May 2018 - 20:14.

73's

PE1AQZ


Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #55 XRayhTec

  • Senior Member
  • 439 posts

+8
Neutral

Posted 22 May 2018 - 21:16

Google geeft aan Astra 1 en 3 lnb????


Die lnb gaat niet werken voor de Astra23, wel voor de Astra19, die lnb heeft een hoek tussen de 2 lnb's van 6 graden en is voor de Hotbird en Astra19 bedoelt. :blink:


Edited by XRayhTec, 22 May 2018 - 21:18.

607xRAYHTECV13

ET4x00RAYHTEC4.0

XP1000RAYHTEC7B

H9COMBORAYHTEC9b


Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #56 XRayhTec

  • Senior Member
  • 439 posts

+8
Neutral

Posted 22 May 2018 - 21:33

En gwhm1961 geeft aan dat hij npo2hd ontvangt...

607xRAYHTECV13

ET4x00RAYHTEC4.0

XP1000RAYHTEC7B

H9COMBORAYHTEC9b


Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #57 gwhm1961

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 22 May 2018 - 21:49

Vandaag meteen een nieuwe LNB gehaald en het probleem is opgelost.

 

De oude meteen uit elkaar gehaald om te kijken wat er nou mis is.

Tot mijn grote verbazing vocht sporen en witte aanslag op de printplaat.

De witte aanslag is waarschijnlijk aluminium oxidatie wat niet op een printplaat hoort, want het is een goede geleider.

Waarschijnlijk dat de LNB daar door niet in horizontaal modus te krijgen was.

 

Zegt toch iets over de kwaliteit van dit merk.

Ding is hooguit twee jaar oud.



Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #58 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 22 May 2018 - 21:56

nvt


Edited by Sagitarius, 22 May 2018 - 21:57.

73's

PE1AQZ


Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #59 gwhm1961

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 22 May 2018 - 21:58

Noch één opmerking.

Je zou toch eigenlijk verwachten dat zo'n printplaat in een LNB geheel wordt voorzien van een dikke lak laag.

Schotels staan nimmer binnen en alleen buiten in weer en wind.

 

Geen lak laagje op de print te bekennen. De achterdeksel mooi met siliconenkit dicht gemaakt.

Maar het probleem ontstaat an de voorzijde. De witte kap zit gewoon los en is niet van kit voorzien.

Hierdoor kan vocht op de printplaat en in de LNB komen.



Re: H zenders op 23.5 geen ontvangst? #60 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,628 posts

+459
Excellent

Posted 23 May 2018 - 05:47

Een print behandelen door er een plastic coating overheen te maken, is te duur, dat doen de fabrikanten niet.
Los van dat zou normaliter het niet nodig moeten zijn indien de behuizing goed dicht zit.

Overigens klopt het dat die lnb niet voor de 80cm schotel is gemaakt, de openingshoek is anders en dus ook het brandpunt.
Het zal wel werken maar niet optimaal, één van de lnb’s zal net buiten het brandpunt zitten.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users