Jump to content


Photo

Oscam svn11400-r0.0


  • Please log in to reply
98 replies to this topic

Re: Oscam svn11400-r0.0 #61 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 15 May 2018 - 17:25

@all

Kan iedereen in de PLI organisatie (gebruikers dienen zich te onthouden in deze nieuwe thread) eens in 2 regeltjes tekst laten weten welke volgens hem/haar wel oorzaken kunnen zijn van het probleem zonder de ideeen van anderen onzin (of wat dan ook) te noemen ?

Misschien komen jullie op die manier tot een gemeenschappelijk resultaat ipv de café-toog praat die nu aan de gang is ?

 

Dit is voor een gebruiker niet leuk meer om te volgen hoor  :(


Edited by pluizebol, 15 May 2018 - 17:25.

VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Oscam svn11400-r0.0 #62 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,645 posts

+460
Excellent

Posted 15 May 2018 - 17:48

Ik had per abuis in het verkeerde topic geantwoord, ik plak het bericht hier voor het gemak even :)

 

Ik kan me niet voorstellen dat diseqc een probleem kan veroorzaken, die wordt toch alleen bij het zappen verstuurd en verder niet?
Als je dus afgestemd staat, worden er geen diseqc commando’s meer verstuurd, als je tijdens het kijken dan een glitch krijgt kan je diseqc uitsluiten.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Oscam svn11400-r0.0 #63 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,645 posts

+460
Excellent

Posted 15 May 2018 - 17:49

@all

Kan iedereen in de PLI organisatie (gebruikers dienen zich te onthouden in deze nieuwe thread) eens in 2 regeltjes tekst laten weten welke volgens hem/haar wel oorzaken kunnen zijn van het probleem zonder de ideeen van anderen onzin (of wat dan ook) te noemen ?

Misschien komen jullie op die manier tot een gemeenschappelijk resultaat ipv de café-toog praat die nu aan de gang is ?

 

Dit is voor een gebruiker niet leuk meer om te volgen hoor  :(

Ik snap dat de leesbaarheid niet echt wordt verhoogd maar zoveel  mensen, zoveel ideeën, als er niemand antwoord, is het ook weer niet goed.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Oscam svn11400-r0.0 #64 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 15 May 2018 - 17:59

@pluizebol,

 

Was het maar zo simpel, dan was het al lang opgelost.

 

Wat ik constateer en destileer uit andere meldingen:

  • sommige mensen hebben nergens last van, sommige mensen wel.
  • glitches komen veelal voor op 23,5, en minder of niet op andere posities. Ik zelf zie het nooit op 19.2 (bv de duitse HD zenders), en zelden op 28.2.
  • er is voorlopig niet een bepaalde LNB of schotel setup aan te wijzen.
  • er is onvoldoende info om een switch type aan te wijzen (ik heb bv nog geen meldingen voorbij zien komen van mensen die een gevoede multiswitch of Unicable switch gebruiken).
  • mensen die er wel last van hebben, hebben verschillende boxen.
  • ik zie meer problemen bij oudere mipsel boxen (nu HD2400, ET10000 en XP1000 getest), en nauwelijks op een ARM box (Galaxy 4K getest).
  • ik zie meer problemen bij gebruik van Oscam dan bij gebruik van CCcam, en ik heb tot op heden geen enkele glitch gezien bij gebruik van de M7 Viaccess CI module.
  • mijn indruk is dat het bij recentere Oscam's vaker voorkomt dan bij oudere.

Wat ik niet geheel kan uitsluiten is schotel en LNB met ingebouwde switch, die kan ik niet vervangen. Bekabeling wel, en is ook al getest en vervangen (zonder effect). Ik heb hier echter ook 2 feeds vanuit de GSO, die zitten dus niet op mijn eigen schotel, en ook daar heb ik het probleem op, dus gevoelsmatig ligt het dan niet aan mijn schotel en LNBs. Op deze twee GSO feeds zit geen diseqc, dus dat kan ook geen factor zijn.

 

Wat ik er uit af leid:

  • providers met veel EMM's hebben meer last dan providers met weinig of geen EMM's
  • boxen snelle CPU's hebben er minder last van dat boxen met een trage CPU
  • boxen zonder softcam hebben er helemaal geen last van
  • De schotel/LNB/switch setup lijkt geen rol te spelen

Wat ik nog niet getest heb:

  • oudere OpenPLi. Ik heb net OpenPLi 4 met Oscam 11400 geinstalleerd, en die zal ik vanavond aan de tand voelen. 
  • oudere Oscam versies of CCcam versies. Oscam kan ik bouwen indien nuttig en nodig (maar nog geen tijd voor gehad), voor oude CCcam's moet ik het e.e.a. verbouwen want de winkel moet hier wel blijven draaien (idem)
  • andere images. Ik eet niet graag buiten de deur ;) en bovendien weet je dan nog geen oorzaak, omdat je de verschillen niet weet

Wat ik denk dat het is (maar dat kan ik dus nog op geen enkele manier onderbouwen):

  • iets in de box rond EMM en ECM processing kost te veel tijd en loopt niet multithreaded
  • dat iets kan in de softcam zitten, in de manier waarop de softcam met Enigma interfaced, of de manier waarop Enigma met de hardware interfaced. Of een combinatie daarvan).
  • daarvoor gaat het decoderen van de live stream niet geheel op tijd
  • en dat resulteert in glitches/tearing van het beeld 

Ik heb geen verklaring waarom sommige mensen er totaal geen last van hebben, mocht het in de ketting Softcam -> Enigma -> Drivers -> Hardware zitten.

 

Voor de mopperaars onder ons nog even duidelijk: ik schrijf hier dus NIET dat het de schuld is van Oscam, ik schrijf hier dat Oscam MOGELIJK een rol speelt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam svn11400-r0.0 #65 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 15 May 2018 - 19:38

Ik had geen glitches met Oscam release 11398 (PLi4) en satdreamgr5 (geen idee welke oscam hier werd gebruikt) en na de update naar PLi6.2-r (van PLi4 & satdreamgr5) heb ik met Oscam release 11400 nog steeds geen glitches gezien.

Dit alles wel met kabel. Verder ook geen aanpassingen vwb oscam emm caching gedaan.


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Oscam svn11400-r0.0 #66 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 15 May 2018 - 20:10

Ik heb inmiddels al een paar uur de laatste OpenPLi 4 draaien, met 11400. Op 1 hele klein beetje tearing onderin nog geen glitches gezien.

 

@catastrofus,

 

voor zover de rapporten issues melden, is het een sat-only probleem.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam svn11400-r0.0 #67 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 15 May 2018 - 20:21

Ik heb met allerlei verschillende decoders nergens last van. Dus ik betwijfel of het aan de OpenPLI software, softcams of decoders ligt.



Re: Oscam svn11400-r0.0 #68 Jork

  • Senior Member
  • 756 posts

+13
Neutral

Posted 15 May 2018 - 22:56

@Wanwizard

Om iets uit te sluiten.

Gebruik je een geïmporteerde settinglijst of heb je de transponder zelf laten zoeken?

In de laatste driver van de ET zit een nieuwe patch omtrent stv090x-on-tuning-lock-return-correct-tuned-paramaters-like-freq-sr-fec-rolloff-etc.

Wat ik probeer te zeggen is dat het tuner lock gedrag anders is geworden, hoeft niet nadelig te zijn, maar ik zou in elk geval een handmatige scan uitvoeren.

Dit om iets uit te sluiten.

Misschien heeft je common interface een net wat betere foutcorrectie aansturing om wat net wat beter te decoderen (snellere cpu met hogere foutcorrectie)

Er zit nl.wel ergens een terugkoppeling in met de tuner via het dvb s2 CI systeem.

Groet, Jork



Re: Oscam svn11400-r0.0 #69 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 15 May 2018 - 23:19

Ik scan uitsluitend zelf, en houd mijn eigen lijsten bij.

 

Ik heb overigens de ET10K pas in februari neergezet nadat ik dit probleem zat was op de HD2400, dus het is niet specifiek die driver. En de eerste tijd heeft die met de oude drivers gedraaid, en ook die problemen gehad.

 

Ik heb nu al de hele avond 23,5 aan (Deja VU op VTM op dit moment) op de HD2400 met OpenPLi 4 en Oscam 11400, en dat is (voor zover je dat na een paar uur al kan zeggen) absoluut stabieler dan OpenPLi 6 met 11420, maar niet geheel storingsvrij.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam svn11400-r0.0 #70 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 15 May 2018 - 23:44

Hele avond geprobeerd er een screenshot van te maken. Eindelijk gelukt, zo ziet het er dus uit.

 

Attached Files


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam svn11400-r0.0 #71 Gman2oo6

  • Senior Member
  • 335 posts

+4
Neutral

Posted 16 May 2018 - 00:46

Maar hebben jullie al eens geprobeerd het te testen met bv een heel oude pli versie (of ander image maker ik bedoel dan echt een oude versie pli 3 o 4 bv als die nog ergens zwerft)

 

Die had ik er tot eergisteren op staan PLI 4 en daar was het eigenlijk al bezig met glitches vanaf feb dit jaar oscam 11387 draaide ik erop

Nu heb ik de 11400.R00 erop gezet ( staat ook nog een Oscam 11.476 in de feed ??? ) maar dat is nog steeds pet

Nu met CCCam erop moet ik zeggen bijna tot geen glitches meer


Happy with my (sec) ET9500 ET10000 and PLI 8.1

I'm honorary banned member at sat4all :-)


Re: Oscam svn11400-r0.0 #72 Gman2oo6

  • Senior Member
  • 335 posts

+4
Neutral

Posted 16 May 2018 - 00:54

Maar effe een ander idee weet niet of het zo is

Heeft M7 groep misschien iets veranderd in de compressie methode van de uplink naar de sattaliet toe ?

bvb H265 of iets in die geest wat dan weer omgezet moet worden naar iets anders ?


Happy with my (sec) ET9500 ET10000 and PLI 8.1

I'm honorary banned member at sat4all :-)


Re: Oscam svn11400-r0.0 #73 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 16 May 2018 - 07:24

Hele avond geprobeerd er een screenshot van te maken. Eindelijk gelukt, zo ziet het er dus uit.

 

Dit is exact wat ik nu en dan eens zie 

- Het gebeurt niet vaak

- Het is kortstondig (paar seconden maxi)

- Ik zag het tot nu toe enkel op VTM

- Het gebeurde ook al met PLi 4


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Oscam svn11400-r0.0 #74 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,275 posts

+691
Excellent

Posted 16 May 2018 - 08:10

Als ik dat screenshot ziet dan lijkt het op een CW die net iets te laat op de decoder aan komt... doordat hij misschien een ECM heeft overgeslagen... En dan kan je niet van odd naar even gaan of van even naar odd... dan gaat hij van even naar even of van odd naar odd en dat levert altijd een glitch op (ik hoop dat je dit snapt).... Ben bang dat die limitatie van 4 ECMs per 10 seconde van Oscam naar je TVV kaart iets te strak staat... Of dat de klok ff iets sneller (of langzamer) loopt, waardoor er ff een ECM niet doorgegeven wordt naar de kaart om dezelfde rede.


Edited by littlesat, 16 May 2018 - 08:11.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Oscam svn11400-r0.0 #75 Jork

  • Senior Member
  • 756 posts

+13
Neutral

Posted 16 May 2018 - 09:14

Hypothese: Kan ook de fec zijn die af en toe kortstondig uit de fec lock geduwd wordt door een oorzaak. (provider)

Bewust of onbewust.  Dat zou mogelijk ook een verklaring kunnen geven waarom het wel goed gaat me CI

Een andere methode om softcam te dwarsbomen?



Re: Oscam svn11400-r0.0 #76 abdellove

  • Senior Member
  • 380 posts

0
Neutral

Posted 16 May 2018 - 10:24

nou Winwizard, ik heb er ook problemen via dvb-c (ziggo) niet alleen via sat omtrent de glitches etc..?



Re: Oscam svn11400-r0.0 #77 Jork

  • Senior Member
  • 756 posts

+13
Neutral

Posted 16 May 2018 - 11:27

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

alleen raar dat het pas de afgelopen maanden is...voorheen nooit last van gehad ook al is het een oude mipsel box

 

Omstreeks 8 Februari 2018 heeft Canal digitaal een aantal tv zenders op de transponder van TV een en NPO 1 etc erbij geschoven.

de tv-zenders Omrop Fryslân, TV Gelderland, TV Noord, TV Oost, TV Drenthe, Omroep Zeeland en Omroep Brabant verhuizden naar de uitzendfrequentie 12.188 GHz H – 29900 – 2/3 – DVB-S2 – 8PSK.

Corrigeer me als ik het fout heb  totaal 35 zenders waarvan 8 HD. Dat is minder goed voor de totale bandbreedte reserve. Awel het zal om de centen gaan.



Re: Oscam svn11400-r0.0 #78 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 16 May 2018 - 13:03

Ik had er voor die tijd ook al last van.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam svn11400-r0.0 #79 HJS

  • Senior Member
  • 49 posts

+1
Neutral

Posted 16 May 2018 - 13:03

nou Winwizard, ik heb er ook problemen via dvb-c (ziggo) niet alleen via sat omtrent de glitches etc..?


Ook ik heb hier last van, alleen werd mij “nadrukkelijk” verteld in het glitches topic dat dit alleen bij satelliet gerelateerde providers kon voorkomen!?!?!?!

Mvgr, HJS
Vu+ Ultimo 4K 2* fbc dvb-c, 1*dvb s rotor Triax 110, en diverse single tuner ontvangers middels fallback tuner

Re: Oscam svn11400-r0.0 #80 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 16 May 2018 - 13:12

Ik weet niet of het "nadrukkelijk" verteld is, als jij er last van hebt, dan heb je er last van. Er moet alleen opgepast worden dat het gaat over hetzelfde fenomeen, storingen in het beeld kunnen allerlei oorzaken hebben.

 

De glitches zijn van hetzelfde type als de screenshot die ik gepost heb? Met een lokale Irdeto kaart? Wel met Oscam, niet met CCcam of met de Ziggo CI module?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users