Jump to content


Photo

HbbTV

HbbTV

  • Please log in to reply
90 replies to this topic

Re: HbbTV #61 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 24 June 2018 - 12:01

Dat bewijst alleen maar mijn stelling. Men houdt zich niet aan de gedefinieerde standaard en dus wordt het wildgroei en werkt het dus niet. Ik beschuldig de contentaanbieders direct dat ze dit expres doen om hun apparatuur te promoten en de concurrentie buiten de deur te houden. Ik introduceer de term ‘koppelsoftware’.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: HbbTV #62 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 24 June 2018 - 15:08

Och, dat gebeurt met HTML net zo goed. Hoe lang hebben we niet sites gehad die het alleen met IE deden? En dat was niet omdat de andere browsers functionaliteit misten, maar dat was omdat IE zelf zich niet aan de standaarden hield en men daar de HTML code op afstemde.

 

Ik heb al lang geleerd, content is waar de wereld om draait, de techniek is maar bijzaak. Helaas.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: HbbTV #63 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 28 June 2018 - 01:50

HBBTV werkt 'ineens' in de Zgemma H7 series.  Toevallig bij updaten kwam ik erachter. De error die eerder kwam over het updaten van qtbase is nu ineens verdwenen, die update nu probleemloos. En nu is de Stalker Portal ook ineens te installeren en werkt deze ook nog goed. Dus in 1 keer zijn alle problemen opgelost. Das toch wel een complimentje waard aan het OpenPLI team  :)



Re: HbbTV #64 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 5 July 2018 - 02:44

HBBTV werkt niet meer op de VU+ Ultimo 4k. De HBBTV kit krijg je wel geïnstalleerd, OpenOpera niet meer.



Re: HbbTV #65 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 5 July 2018 - 08:14

Op de Vu is het werkelijk balletje gooien, de ene keer werkt het wel (bij mij op develop wel) de andere keer niet.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: HbbTV #66 S_Hopper

  • Senior Member
  • 298 posts

+6
Neutral

Posted 5 July 2018 - 09:26

Op mijn Ultimo 4k werkt HBBTV probleemloos met de Webkithbbtv plugin.

Sent from my Galaxy Note 4

Re: HbbTV #67 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 5 July 2018 - 11:30

Op mijn Ultimo 4k werkt HBBTV probleemloos met de Webkithbbtv plugin.
Sent from my Galaxy Note 4

Dan is het blijkbaar echt een loterij. Hier al sinds tijden niet meer.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: HbbTV #68 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 5 July 2018 - 15:08

Op een oude backup met 6 RC werkt het. Maar bij een recente installatie krijg ik het gewoon niet werkend.

 

Ik weet nog dat je bij de RC ook OpenOpera moest installeren en dan vervolgens wat bestanden moest overschrijven om het werkend te krijgen, echter OpenOpera wordt niet meer gevonden in de feed ?



Re: HbbTV #69 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 6 July 2018 - 08:55

Op de RELEASE image zou het (nog) moeten werken. Op development al tijden niet meer. Dat komt door de workarounds die we moeten toepassen om het werkend te krijgen, die werken niet meer op nieuwere OE versies. Het fenomeen is bekend bij VU+. Maar vooralsnog moet je er van uit gaan dat bij volgende OpenPLi release er geen HbbTV (of kodi) support voor VU+ meer bij zal zitten.

 

Dat geldt overigens in min of meerdere mate ook voor de andere merken. Er is geen enkele fabrikant die hun HbbTV of kodi op een zodanige, nette, manier aanlevert dat het netjes in OE past, dus vroeger of later zullen we daar dan afscheid van moeten nemen.


Edited by Erik Slagter, 6 July 2018 - 08:56.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: HbbTV #70 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 22 July 2018 - 11:52

Ik zie via NPO HBB-TV geen optie meer de voorheen TT888 ondertiteling aan te zetten, hebben jullie dit ook?

 

PS, Heb NPO ook al gevraagd.

Attached Files


Edited by rocco99, 22 July 2018 - 11:57.

My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: HbbTV #71 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 22 July 2018 - 12:44

Heb je het nu over HbbTV of over teletekst? Dat zijn twee verschillende services.
De ondertitel in HbbTV loopt niet via teletekst maar is embedded in de HbbTV plugin zelf.

Buiten dat neem ik aan dat je via digitenne kijkt, mogelijk zijn ze nu al bezig de abonnees nu al te 'stimuleren' om naar hun hardware over te schakelen...

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: HbbTV #72 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 22 July 2018 - 13:06

HBB-TV. Ik weet dat het geen echte teletekst is. Ik bedoelde TT888 hierin gewoon als synoniem voor de ondertitels voor doven en slechthorenden. Net zoals de meeste mensen waarschijnlijk. TT888 of teletekst ondertiteling bekt ook lekkerder dan "ondertitels voor doven en slechthorenden" vind ik. Ook de DVB ondertiteling wordt vaak nog teletekst ondertiteling genoemd.

 

HBB-TV is toch van NPO zelf? Heeft KPN toch geen invloed op? De inhoud van het signaal bedoel ik dan?

(hooguit mischien of het wordt meegezonden of niet, op dit moment nog wel dus in ieder geval)


Edited by rocco99, 22 July 2018 - 13:10.

My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: HbbTV #73 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 22 July 2018 - 13:13

Ik had ook gewoon ondertiteling kunnen zeggen, maar dat refereren sommige mischien weer naar de ondertitels van buitenlandse series. (die op TV normaal gesproken hard coded zijn)


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: HbbTV #74 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 22 July 2018 - 13:13

Ik weet niet achter welke steen je de laatste decennia geleefd hebt maar TXT en HbbTV zijn nog nooit als synoniem door iemand genoemd, het zijn twee totaal verschillende zaken.

 

Ik snap uit jouw reactie dat jij dat wel op die manier ziet, wees wel wat duidelijker in je vraagstelling omdat het gewoonweg antwoorden op kan leveren welke niets met de vraag, zoals jij die bedoelt, te maken hebben.

Ik had die link niet gelegd maar ik ben meer van de zaken bij de naam te noemen ;)

 

De HbbTV info is niet meer dan een link die mee wordt gestuurd, je hebt dus internet erbij nodig, er wordt dus een browser-plugin gestart welke de de informatie op het scherm levert. 


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: HbbTV #75 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 22 July 2018 - 13:19

Ja, maar hebben jullie wel ondertiteling? Voorheen stond een T in de onderbalk waarmee je het kon aanzetten. Nu dus (bij mij in ieder geval) niet meer.....


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: HbbTV #76 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 22 July 2018 - 13:28

Geen idee, ik gebruik HbbTV niet echt, wij hoeven nooit iets terug te kijken want met de autotimer mis je geen enkel programma :)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: HbbTV #77 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 22 July 2018 - 16:44

Op een oude backup met 6 RC werkt het. Maar bij een recente installatie krijg ik het gewoon niet werkend.

 

Ik weet nog dat je bij de RC ook OpenOpera moest installeren en dan vervolgens wat bestanden moest overschrijven om het werkend te krijgen, echter OpenOpera wordt niet meer gevonden in de feed ?

Maar werkt nog wel gewoon met 6.2 op mijn ET10/8K en de Zgemma h2h, ik heb helemaal niets aangepast komt zo uit de feed.


Edited by Sagitarius, 22 July 2018 - 16:45.

73's

PE1AQZ


Re: HbbTV #78 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 22 July 2018 - 18:16

Dat kan maar ik draai sumo builds waar nog niet alles in werkt ;)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: HbbTV #79 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 22 July 2018 - 20:41

Maar kan/wil niemand de HBB-TV proberen en of de ondertiteling daarin werkt?

 

Voorbaat dank!


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: HbbTV #80 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 22 July 2018 - 21:14

Degene die HbbTV voor de dmm boxen gepatched heeft, heeft de e2 ondertitel besturing eruit geparsed... ik heb met 2 regels verwijderen die weer terug gezeg, maar kan het niet echt pushen naar de branch...


Edited by Tech, 23 July 2018 - 05:31.
leesbaar gemaakt....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W




Also tagged with one or more of these keywords: HbbTV

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users