Jump to content


Photo

pli 7 rc


  • Please log in to reply
444 replies to this topic

Re: pli 7 rc #101 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 13 November 2018 - 21:33

 

Wat moet er in "smb-user.conf"precies staan.

 

Je overrides van de globale config. Bijvoorbeeld een alternatieve workgroup naam. Zodat we smb.conf kunnen vervangen bij een update zonder dat je eigen settings verloren gaan.

 

Uitleg hiervan komt in de releasenotes in de wiki.

 

Heb je een backup gerestored na een flash? Dan zou hij eigenlijk dit soort informatie al uit je backup moeten hebben gevist... Dus als dat niet het geval is moeten we daar nog even naar kijken...

 

Dat was ook zo , gister na de online flash alleen de werkgroep van de box bleef "workgroup"en na de update van vandaag (of gisteravond) bleef de smb-user.conf dus leeg.

En is dus de vraag wat er precies moet staan?

 

#
# Add your user additions to the global section here
 
# uncomment this line to disallow unsecure access
# include = /etc/samba/smb-secure.conf
 
[global]
workgroup=mijngroep ? (zonder vraagteken) of moet er nog iets bij?

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: pli 7 rc #102 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 13 November 2018 - 21:43

Standaard moet daar niks staan. Tenzij je dus iets wat in de smb.conf staat wilt veranderen, dan zet je dat daarin. Dus inderdaad, zoals je aangeeft met die rode regel. 

 

En daarna moet je samba herstarten:

/etc/init.d/samba.sh restart

Maar als je een backup hebt teruggezet, en daar stond in de smb.conf die "mijngroep", dan had die gemigreerd moeten worden. Dus graag nog even confirmatie dat je inderdaad een backup hebt gerestored, en dat er inderdaad in die backup die werkgroep naam stond. Want dan moet ik aan de bak om een bug te gaan fixen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: pli 7 rc #103 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 13 November 2018 - 21:47

Standaard moet daar niks staan. Tenzij je dus iets wat in de smb.conf staat wilt veranderen, dan zet je dat daarin. Dus inderdaad, zoals je aangeeft met die rode regel. 

 

En daarna moet je samba herstarten:

/etc/init.d/samba.sh restart

Maar als je een backup hebt teruggezet, en daar stond in de smb.conf die "mijngroep", dan had die gemigreerd moeten worden. Dus graag nog even confirmatie dat je inderdaad een backup hebt gerestored, en dat er inderdaad in die backup die werkgroep naam stond. Want dan moet ik aan de bak om een bug te gaan fixen...

Ja klopt ,ik gebruik altijd autobackup en in dit geval ook , ik zal doen wat je zegt en dan terugkoppelen of de werkgroep is veranderd.


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: pli 7 rc #104 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 13 November 2018 - 21:52

 

Standaard moet daar niks staan. Tenzij je dus iets wat in de smb.conf staat wilt veranderen, dan zet je dat daarin. Dus inderdaad, zoals je aangeeft met die rode regel. 

 

En daarna moet je samba herstarten:

/etc/init.d/samba.sh restart

Maar als je een backup hebt teruggezet, en daar stond in de smb.conf die "mijngroep", dan had die gemigreerd moeten worden. Dus graag nog even confirmatie dat je inderdaad een backup hebt gerestored, en dat er inderdaad in die backup die werkgroep naam stond. Want dan moet ik aan de bak om een bug te gaan fixen...

Ja klopt ,ik gebruik altijd autobackup en in dit geval ook , ik zal doen wat je zegt en dan terugkoppelen of de werkgroep is veranderd.

 

Als ik met een ip scanner scan komt de box nog steeds naar voren in Workgroup , ik weet even niet hoe anders te controleren.


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: pli 7 rc #105 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 13 November 2018 - 21:56

Je hebt samba herstart?

 

Check eens op je box met het commando "testparm -v". Welke workgroup staat er in de [global] sectie?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: pli 7 rc #106 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 13 November 2018 - 21:59

Je hebt samba herstart?

 

Check eens op je box met het commando "testparm -v". Welke workgroup staat er in de [global] sectie?

Ja de goede staat er tussen.


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: pli 7 rc #107 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 13 November 2018 - 22:36

Ok, dan is het op de box goed in ieder geval, en laat die "ip scanner" het verkeerde zien. Wellicht nog een cache ergens.

 

Nu dus alleen nog zoeken waar waarom je workgroup niet gemigreerd is tijdens de restore...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: pli 7 rc #108 Bram55

  • Senior Member
  • 915 posts

+13
Neutral

Posted 14 November 2018 - 09:50

Ik heb PLI 7 RC er twee dagen opstaan en merk dat bij IPTVPlayer geen audio meer wordt afgespeeld, wel beeld van bv ARD maar geen geluid.

Ook niet bij zelfgemaakte, korte, MP4 bestanden die gemaakt zijn met mijn action-cam, geen geluid

Voor mij reden om toch weer even terug te schakelen naar 6.1. Daar werkt ditt wel goed en ook al omdat daarin geen vertraging zit bij het zappen tijdens afspelen van een opname.



Re: pli 7 rc #109 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 14 November 2018 - 12:28

Welke box? Waar vind ik de stream URL van de ARD? In de lijst van Hans?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: pli 7 rc #110 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 14 November 2018 - 12:46

@Bram55, ik denk dat je de iptv-player nog niet geheel of volledig hebt geinstalleerd binnen OpenPli-RC7.0.

Hier werkt deze IPTV-player perfect op een Vu+Duo2 of een Vu+Uno4K !

De nieuwe IPTV-player wordt tegenwoordig niet meer vermeld als IPTVPlayer maar als E2iPlayer.

Dus kijk of controleer de benaming (moet tegenwoordig zijn; "E2iPlayer") om te weten te komen of je de laatste uitvoering hebt geinstalleerd.



Re: pli 7 rc #111 azbox

  • Senior Member
  • 68 posts

+2
Neutral

Posted 14 November 2018 - 15:26

zo te updaten  stop een lege usb stik in het slot dan naar onlineupdate en volg de instructie op het beeld scherm    bovenste keuze nemen.

 

 

 

 

-----------------------------------------------------------------------johan


1 x formuler f1 met openpli 7.1 x sab triple hd met openvision 7.0 1x formuler s 4k uhd....1 x azbox elite hd org sw


Re: pli 7 rc #112 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 14 November 2018 - 19:39

Ok, dan is het op de box goed in ieder geval, en laat die "ip scanner" het verkeerde zien. Wellicht nog een cache ergens.

Nu dus alleen nog zoeken waar waarom je workgroup niet gemigreerd is tijdens de restore...


Volgens mij heeft die dat wel gedaan alleen na de laatse update was die leeg.
Bij de volgende update zal ik wederom Checken.

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: pli 7 rc #113 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 14 November 2018 - 19:45

Hmm... als een update de file overschijft, dan ziet opkg het niet als config file, en dat deugt ook niet.

 

Check even met

opkg list-changed-conffiles

staat smb-user.conf daar tussen?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: pli 7 rc #114 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 14 November 2018 - 19:54

Probleem al gevonden: er stond "smb.user.conf" in de lijst van config files, ipv "smb-user.conf".


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: pli 7 rc #115 dukdalf

  • Validating
  • 237 posts

+10
Neutral

Posted 14 November 2018 - 20:50

Sinds gisteren heb ik de PLI 7 RC op mijn Ultimo staan. Geflashed vanuit het menu. Eerste keer idd een foutmelding bij het uitpakken. Direct erna opnieuw geflashed vanuit het menu en toen ging het wel goed.

Na de herstart de settings/backup teruggezet en ik was snel klaar.

Ik merk op dat de driver nog steeds een vertraging geeft bij het zappen tijden het afspelen van een opname. Dus gebruik makend van de 1, 3, 4, 6, 7 en 9 toets.

Mogelijk dat ik later toch weer beslis om 6.1 erop te zetten, dat is de laatste goed werkende versie mbt dit euvel. Of het moet zijn dat 7.0 RC een toegevoegde waarde heeft die dit euvel overtreft.

Ook was de folder picon verdwenen, deze opnieuw op de box in de root gezet, opnieuw opgestart, en alles werkt tot nog toe goed.

 

Ik lees ook dat sommige hun netwerklocaties kwijt zijn, hier niet en ook deze werken allemaal.

 

Het zou mooi zijn als dit driver euvel van skippen met 1/3/6/9 nog wordt opgelost.

 

Omdat ik ook net als Bram55 veel gebruik maak van deze mogelijkheid ben ik genoodzaakt op 6.1 te blijven.

 

Maar ik blijf hopen op een repair.



Re: pli 7 rc #116 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 14 November 2018 - 22:23

"Het euvel"?

 

Daar kunnen we niks aan doen, dat zit in de drivers, het beetd staat stil totdat er een sync heeft plaatsgevonden, waarschijnlijk totdat er een I-frame wordt gedetecteerd. Dat zal VU+ dus aan moeten pakken, het is niet alleen bij skippen, ook bij pause/play.

 

Die seconde is vervelend, maar wat mij persoonlijk betreft geen reden om op verouderde software te blijven zitten...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: pli 7 rc #117 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,244 posts

+691
Excellent

Posted 14 November 2018 - 22:31

Ik zie oa ook daf de bitrate viewer op de vu-ultimo4k gek doet...
Op npo1hd Ziggo bij beeld 0 en geluid 443...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: pli 7 rc #118 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 15 November 2018 - 06:37

"Het euvel"?

 

Daar kunnen we niks aan doen, dat zit in de drivers, het beetd staat stil totdat er een sync heeft plaatsgevonden, waarschijnlijk totdat er een I-frame wordt gedetecteerd. Dat zal VU+ dus aan moeten pakken, het is niet alleen bij skippen, ook bij pause/play.

 

Die seconde is vervelend, maar wat mij persoonlijk betreft geen reden om op verouderde software te blijven zitten...

Ik moet eerlijk zeggen dat het mij niet eens meer opvalt dat die seconde erin zit, het is een kwestie van wennen en na een tijdje weet je gewoon niet anders meer dan dat het gewoon zo hoort :)

 

Ik erger me er in elk geval niet aan.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: pli 7 rc #119 Bram55

  • Senior Member
  • 915 posts

+13
Neutral

Posted 15 November 2018 - 07:10

Dat sommige de vertraging tijdens het zappen persoonlijk niet erg vinden, wil niet zeggen dat dit dan de standaard zou moeten zijn.

Anderen vinden dit mogelijk wél irritant, in ieder geval was het in PLI 6.1 niet en is het op deze manier niet normaal/goed.

Ik weet dat het een driver-issue is, zo wordt het tenminste weggezet.

Voor mij, en ik zie nu dat ook anderen, blijven hangen op "verouderde software" die wél goed werkt.

 

Overigens roept deze term dan meteen weer een reactie bij me op want ik zie in de praktijk geen enkele toegevoegde waarde die PLI 7 RC biedt tov PLI 6.1.

Voor hetgeen ik mijn Ultimo4k en ET6k gebruik, is PLI 6.1 ver weg de beste software en brengt elke update, voor mij, zeker geen verbetering.

Als iets niet goed werkt is het meestal een driver of een "omgevallen bitje" (hetgeen niet bestaat maar gewoon een manier van ontkenning dat er een fout is gemaakt)

Een computer maakt geen fouten, die doet gewoon wat de programmeur erin stopt.

 

Wat is nu echt de toegevoegde waarde van de laatste PLI tov PLI 6.1? En dan bedoel ik: wat kan PLI 6.1 NIET wat 7 RC wel kan?

 

@HPPli, Ik heb die IPTVPlayer wel goed en volledig geïnstalleerd en idd, die naam is gewijzigd.

Het afspelen van MP4 bestanden gemaakt met mijn action-cam spelen ook zonder geluid in PLI 7 RC en dit heeft niets te maken met deze IPTVPlayer.

Die staan op de interne HDD maar ook sommige bestanden afspelen vanaf mijn NAS zijn zonder audio.

En met PLI 6.1 gaat dit alles wel goed.



Re: pli 7 rc #120 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,244 posts

+691
Excellent

Posted 15 November 2018 - 09:33

Ik ben bang dat we gewoon mogen wachten op vu...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users