Jump to content


Photo

Joyne BE geen radio


  • Please log in to reply
91 replies to this topic

Re: Joyne BE geen radio #41 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,637 posts

+459
Excellent

Posted 17 January 2019 - 22:05

Het  gaat toch alleen om twee kanalen waarop geen geluid waarneembaar is?

VRT NMS en Nostalgie zijn de enige twee kanalen waarop ik geen geluid heb, de rest werkt wel, alle radiokanalen zijn gecodeerd dus kan een CI probleem ook geschrapt worden.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Joyne BE geen radio #42 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 17 January 2019 - 22:41

Op welke box heb jij dit Tech? Dan zal ik het morgen nog eens een keer testen op een willekeurige box.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Joyne BE geen radio #43 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,637 posts

+459
Excellent

Posted 17 January 2019 - 22:45

Ik heb getest op de VuDuo4k.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Joyne BE geen radio #44 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 17 January 2019 - 23:03

Dan probeer tóch maar eens een willekeurige andere.
Hier weigerden alle radiokanalen van Joyne op de meeste door mij geteste ontvangers.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Joyne BE geen radio #45 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 17 January 2019 - 23:49

Toch nog maar eens een keer getest a.g.v. jouw mededeling dat 'slechts' twee van de twaalf radiokanalen het NIET zouden doen. 

Deze keer met de ontvanger waar ik de eerste keer ook mee heb getest, de Axas E4HD. Zie hieronder de resultaten. Bedroevend.

 

Eerst even een rondje TV gedaan. Al is het maar om de hoge schakelsnelheid te constateren. Dat is namelijk bij Joyne wel goed.

 

Joe deed het in één keer na opstarten. Ach helaas, na even geswitcht te hebben is deze weer zoals gewend weer zo dood als een pier.

Klara -> dood

Klara Continuo -> dood

MNM Hits -> geluid. Eén keer switchen en ook weer dood.

MNM -> dood

Nostalgie -> dood

Q Music -> dood

Sporza -> dood

Studio Brussel -> dood

VRT NMS -> dood

VRT radio 1 -> dood

VRT radio 2 -> dood

 

Ook even schakelen naar TV en weer terug naar radio levert NIETS meer op.

 

Vervolgens dan maar een doorgaans probleemloze ontvanger getest, de Xtrend et7000.

Ook hier weer eerst een rondje TV en vervolgens naar de Vlaamse radiokanalen.

 

Joe -> geluid

Klara -> geluid

Klara Continuo -> geluid

MNM Hits -> geluid. 

MNM -> geluid

Nostalgie -> dood!!!

Q Music -> geluid

Sporza -> geluid

Studio Brussel -> geluid

VRT NMS -> dood

VRT radio 1 -> geluid

VRT radio 2 -> geluid

 

Hier dus een identieke ervaring aan die van Tech op de Duo 4K. Twee dood en 10 erkend. Ook na switchen.

 

Wie het weet mag het zeggen. Maar het is in ieder geval niet zoals het hoort te zijn.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Joyne BE geen radio #46 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 18 January 2019 - 09:18

De conclusie van Frenske ("Wie het weet mag het zeggen. Maar het is in ieder geval niet zoals het hoort te zijn.") onderschrijf ik volledig.

 

De Mutant HD51 geeft geen radiozender door. Soms hoor je een 'hikje'.

 

Een oude ET7500 geeft soms enkele zenders door.

 

Geen reactie gekregen van Joyne. Dat vind ik zacht gezegd niet netjes.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Joyne BE geen radio #47 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 18 January 2019 - 10:31

En als je een recording maakt... speelt dat wel af?


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Joyne BE geen radio #48 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 18 January 2019 - 10:55

Wat hier denk ik een rol zal spelen is dat Joyne (evenals Canal Digitaal) het opstralen van de zenders uitbesteedt: De uplinks zitten in Frankrijk en Luxemburg. Dus zitten ze zelf niet aan de knoppen en de opstralende partij moet echt overtuigd worden dat er iets niet goed is.

De mensen die ik van Joyne die op forums zaten waren duidelijk onervaren op het gebied van Linuxontvangers (blijf ik opmerkelijk vinden). Als ze bij Joyne geen geschikte ontvanger hebben om het zelf te testen kunnen ze zelf ook heel moeilijk een zaak maken naar de opstralende partij.

Wat wellicht nuttig zou kunnen zijn, maar je moet natuurlijk beslissen hoeveel energie je erin wilt steken, is Joyne vragen of je ze bereid zijn om met je om de tafel te gaan zitten en dan gezamenlijk van nerd tot nerd vast te stellen waar het probleem zit: Joyne, OpenPLI of drivers (ook al weet je zelf het antwoord al). Als dat eenmaal gebeurd is, is het vaak ook makkelijker om afspraken te maken over vervolgstappen.



Re: Joyne BE geen radio #49 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 18 January 2019 - 12:20

er is ook al getest met OpenATV, zelfde probleem.

 

grootste probleem is dat Joyne het niet wil erkennen en geen contact meer opneemt.

 

kennelijk geven ze niets om klanten met een Enigma2-ontvanger.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Joyne BE geen radio #50 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 18 January 2019 - 13:02

Wat wellicht nuttig zou kunnen zijn, maar je moet natuurlijk beslissen hoeveel energie je erin wilt steken, is Joyne vragen of je ze bereid zijn om met je om de tafel te gaan zitten en dan gezamenlijk van nerd tot nerd vast te stellen waar het probleem zit: Joyne, OpenPLI of drivers (ook al weet je zelf het antwoord al). Als dat eenmaal gebeurd is, is het vaak ook makkelijker om afspraken te maken over vervolgstappen.


Er is allerhande technische informatie aangeleverd om dit issue te objectiveren maar communiceren is, blijkens het uitblijven van vrijwel iedere respons, klaarblijkelijk niet interessant. Overigens ben ik geen klant van Joyne. Klanten van Joyne kunnen enkel maar communiceren naar hun dealer waarna de dealer dit communiceert naar Joyne. En dat laatste heb ik voor mijn rekening genomen. Het resultaat is inmiddels bekend.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Joyne BE geen radio #51 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,957 posts

+541
Excellent

Posted 19 January 2019 - 11:10

kennelijk geven ze niets om klanten met een Enigma2-ontvanger.

Daar gaat het niet om. Er is qua DVB niks bijzonders aan een enigma2-ontvanger.

 

Waar het om gaat is dat ze nu iets uitzenden waar alleen bepaalde ontvangers, die zich niet per sé aan de standaarden houden, iets mee kunnen. Een andere ontvanger die zich wel aan de standaarden houdt kan er niks mee. Dát is de issue. Er zullen ongetwijfeld andere, niet-enigma2-ontvangers zijn waarbij de radio zenders het ook niet doen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Joyne BE geen radio #52 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 19 January 2019 - 11:41

En ik snap deze mensen gewoon niet.. Inmiddels mag toch duidelijk zijn dat ons deel van de wereld draait om geld. Dát is het enige wat telt en ook het enige waar een bedrijf zich door laat beïnvloeden. Soms lijkt het wel of de mensen zich WILLEN laten belazeren (en de bedrijven weten dat). De iplossing is ZO simpel. Gewoon Joyne opzeggen en de betaling stopzetten.. Klaar! Dat raakt ze direct in hun portemonnee. Als er 100 mensen hierom opzeggen gaat Joyne heus wel actie ondernemen om leegloop te voorkomen, zeker omdat het een startend bedrijf is...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Joyne BE geen radio #53 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 19 January 2019 - 12:06

het is de vraag hoe groot het belang is voor Joyne. Het gaat thans alleen om de Vlaamse radiozenders in Joyne BE. De cam voor inwoners van België.

 

Als ze ook de Nederlandse radiozenders gaan coderen op dezelfde manier zal het belang groter zijn.

 

Mogelijk dat lezers uit Vlaanderen eens druk kunnen uitoefenen door een verdeler of Joyne zelf een e-mail te sturen met het bericht dat ze geen abonnement zullen nemen zolang dit probleem niet is opgelost.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Joyne BE geen radio #54 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 19 January 2019 - 13:13

Nee, dat werkt niet! Met dit soort zaken moet je direct actie ondernemen. Als consument heb je ook gewoon het recht om dat op legale wijze te doen. Je schrijft een brief dat je het bedrijf van wanprestatie beschuldigd. In die brief meld je dat je een (deelbetaling) doet totdat het probleem is verholpen. Hierin geef je een termijn. Na dit termijn stel je ze in gebreke en kun je het contract wegens wanprestatie eenzijdig beëindigen. En als iedere Joyne BE gebruiker dit doet is het héél snel opgelost of Joyne zegt BE vaarwel... Jezelf niet in een slachtofferpositie brengen, maar gewoon handelen...

Edited by mimisiku, 19 January 2019 - 13:14.

Met één been in het graf..... Helaas

Re: Joyne BE geen radio #55 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 19 January 2019 - 13:28

Ingebrekestellen wil soms nog wel eens helpen en soms ook niet. Dan moet je op zoek naar een andere aanbieder. Je moet altijd de voors en tegens afwegen. Zoals ik het begrijp ben je geen klant van Joyne, maar klant van een dealer. Je kunt natuurlijk je dealer ingebreke stellen e.d., maar het hangt of staat nog steeds op dealers die met Joyne moeten kunnen communiceren. Ik denk dat het in deze meer zoden aan de dijk gaat zetten als een dealer Joyne in gebreke stelt.



Re: Joyne BE geen radio #56 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 19 January 2019 - 13:44

Niet mee eens.. Joyne is de aanbieder van de dienst en de dealer verdeelt de modules. Joyne stel je in gebreke en niet de dealer..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Joyne BE geen radio #57 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 31 January 2019 - 18:54

Er zit misschien schot in de zaak... radiozender Nostalgie geeft sinds enkele dagen geluid in een Enigma2-ontvanger (hier: Mutant HD51).

 

De andere zenders zwijgen nog.

 

Dus Nostalgie is anders gecodeerd dan de rest.

 

Dus Joyne... als jullie niet fta willen doorgeven, hanteer voor alle radiozenders de methode die jullie voor Nostalgie gebruiken!


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Joyne BE geen radio #58 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,957 posts

+541
Excellent

Posted 31 January 2019 - 19:23

Encoding noch encryptie. Het is het multiplexen waar het mis gaat ("muxen").


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Joyne BE geen radio #59 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 1 February 2019 - 09:46

mis of niet... geluid is beter dan stilte...

 

zojuist (vrijdag, 09.45 uur) op nog enkele zenders geluid, mogelijk is men er mee bezig...


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Joyne BE geen radio #60 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,957 posts

+541
Excellent

Posted 1 February 2019 - 09:52

Hopelijk is de boodschap dan eindelijk aangekomen!


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users