Jump to content


Photo

[VU+ UNO4K SE] Afstemmen mislukt


  • Please log in to reply
30 replies to this topic

Re: [VU+ UNO4K SE] Afstemmen mislukt #21 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 15 August 2019 - 17:00

Heeft het niet te maken met de diseqc switch met andere woorden dat deze slecht schakelt ?


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: [VU+ UNO4K SE] Afstemmen mislukt #22 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,404 posts

+394
Excellent

Posted 15 August 2019 - 18:53

Heeft het niet te maken met de diseqc switch met andere woorden dat deze slecht schakelt ?

Nee, helaas niet. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: [VU+ UNO4K SE] Afstemmen mislukt #23 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 15 August 2019 - 19:45

Ik heb het idee dat het in de aansturing van de FBC tuner zit, het duurt soms even voordat de tuner locked, vandaar de melding 'afstemmen mislukt' ik bemerk het zelf heel soms, met name als ik een opname heb lopen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: [VU+ UNO4K SE] Afstemmen mislukt #24 Ronald69

  • Senior Member
  • 84 posts

+2
Neutral

Posted 16 August 2019 - 07:55

Misschien niet helemaal het zelfde probleem. Met mijn VU+ Ultimo 4K Ondervind ik hier dat als ik opneem van een zender ineens geen tweede kan opnemen van de zelfde satelliet terwijl dit voor kort geen probleem was. Kon met gemaak 16 zender opnemen. dit gaat nu niet meer. Heb niets veranderd, vermoed dat het zit in de laatste firmware van Openpli.

Of dat jullie hier een andere oplossing voor hebben.

Re: [VU+ UNO4K SE] Afstemmen mislukt #25 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 16 August 2019 - 08:04

Dat is vreemd, de release van 7.1 is van 22 juni jl., dus als het in de drivers zou zitten dan zou het klachten moeten regenen.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: [VU+ UNO4K SE] Afstemmen mislukt #26 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,404 posts

+394
Excellent

Posted 16 August 2019 - 08:13

Misschien niet helemaal het zelfde probleem. Met mijn VU+ Ultimo 4K Ondervind ik hier dat als ik opneem van een zender ineens geen tweede kan opnemen van de zelfde satelliet terwijl dit voor kort geen probleem was. Kon met gemaak 16 zender opnemen. dit gaat nu niet meer. Heb niets veranderd, vermoed dat het zit in de laatste firmware van Openpli.
Of dat jullie hier een andere oplossing voor hebben.

Vergeet gerust dat het in de firmware zit. Post eens een screenshot van jouw tunerconfiguratie, dan ben je mogelijk te helpen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: [VU+ UNO4K SE] Afstemmen mislukt #27 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 16 August 2019 - 09:09

Ik heb het idee dat het in de aansturing van de FBC tuner zit, het duurt soms even voordat de tuner locked, vandaar de melding 'afstemmen mislukt' ik bemerk het zelf heel soms, met name als ik een opname heb lopen.

Om precies te zijn, in de drivers, niet in de interface in enigma. Afstemmen met FBC tuners duurt altijd wat langer.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: [VU+ UNO4K SE] Afstemmen mislukt #28 Ronald69

  • Senior Member
  • 84 posts

+2
Neutral

Posted 16 August 2019 - 11:29

Onderstaande link mijn Configuratie.

 

Overvieuw tuners: https://app.box.com/...elqubbk4xc0mhz2

tunner: A https://app.box.com/...pre6fuwzn3hzvma

tunner: B https://app.box.com/...k0m2ek5323emt52


Edited by Ronald69, 16 August 2019 - 11:31.


Re: [VU+ UNO4K SE] Afstemmen mislukt #29 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 16 August 2019 - 12:41

Je kunt ook plaatjes toevoegen op het forum alhiero via More Reply Options....

Attached File  Untitled.png   23.51KB   4 downloads


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: [VU+ UNO4K SE] Afstemmen mislukt #30 adjedream

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 16 August 2019 - 13:35

Met de Ultimo 4K heb ik het nu juist niet, maar daar kijk ik meestal via kabel en daar komt het niet voor.
Déactiveer LCD4linux eens en kijk of het dan ook weg is?

Ik heb de oplossing toegepast die in het andere topic staat m.b.t. LCD4Linux, en dat heeft gewerkt.

Mijn probleem is opgelost!!!!


DM7020 - DM7025 - VU+Duo - VU+Ultimo - VU+Duo2 - VU+Ultimo4K: Samsung LED UE40B8000 - Samsung LED UE46C6500 - Samsung UE55F9000 - Samsung UE55MU8000 - Samsung HW-K950 - Samsung QLED 9 65 inch en nu ook een LG OLED65CX6LA....OLED....nog mooier beeld !


Re: [VU+ UNO4K SE] Afstemmen mislukt #31 Shorty365

  • Member
  • 17 posts

0
Neutral

Posted 16 August 2019 - 15:29

Als topic-starter kan ik nu zeggen dat ik sinds de de upgrade naar OpenPLi 7.1 helemaal geen last meer heb van "Afstemmen mislukt" meldingen. Bij de 7.0 versie had ik de melding nog sporadisch maar dan alleen bij de zap van BVN naar een HD, via de kanalenlijst van Hans.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users