Jump to content


Photo

Mountbeheer bij versie 7 UNO4K


  • Please log in to reply
106 replies to this topic

Re: Mountbeheer bij versie 7 UNO4K #41 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 12 January 2019 - 22:37

"Ik heb geen probleem" en vervolgens een lijst problemen opsommen? Vind je het erg dat ik je niet meer volg? 

 

Nogmaals beter lezen, ik heb geen probleem !!!!!!!!!!!!!  Ik heb alleen als gebruiker van de OPenPli7.0RC de laatste weken getest en een aantal zaken aan de kaak gesteld in de diverse topics. (e.e.a. heb ik hierboven aangehaald omdat ik vind dat OpenPli een minder stabiele weg is ingeslagen). Sommige worden bekeken en verbeterd en sommige worden afgedaan met "Vrijwel nooit heb ik (devs) daar problemen mee", of reacties met een dergelijke trekking.

 

Zo ook in deze topic wat gaat over het mount-beheer, heb ik enkel toegejuicht dat sommige zaken zoals systemd wordt overwogen. Ofwel, systemd is een prima systeem en service manager voor de juiste aansturing(en).

 

Jammer van het feit dat Frenske en jij niks herkennen van wat ik daar allemaal schrijf. Om nog maar eens kort samen te vatten, telkens als ik 1 van de receivers update met de laatste RC7.0 "vallen" er een aantal bestaande mounts uit naar (enkel) andere receivers die ook zijn voorzien van OpenPli7.0RC. Kom daar iedere keer pas achter als ik dus media content wil bekijken vanaf een andere receiver/HDD. Maar nu komt het, het is onregelmatig en dus is soms de mount niet en soms wel aanwezig na een update (wisselvallig). Kortom, het werkt dan weer wel dan weer niet.


Edited by HPPli, 12 January 2019 - 22:39.


Re: Mountbeheer bij versie 7 UNO4K #42 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,621 posts

+1,739
Excellent

Posted 12 January 2019 - 23:45

Nogmaals beter lezen, ik heb geen probleem !!!!!!!!!!!!!  

 

Ok, prima. Dan zoek je het maar uit met je mounts.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mountbeheer bij versie 7 UNO4K #43 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 13 January 2019 - 00:53

Mijn mounts op de Vu+Uno4K doen het prima en altijd aanwezig naar diverse NAS mappen en een oude MediaPlyer (PlayonHD). Alleen verdwijnen de mounts welke staan verwezen naar een (andere) STB zoals een Vu+Uno4K en een Vu+Duo2 regelmatig/soms na een nightly update van OpenPli7.0RC !!.

Opnieuw activeren van de mount geeft soms resultaat.  Het is wel toevallig dat het altijd verdwijnende mounts zijn tussen de STB onderling welke beide voorzien Openpli7.0RC !! en nooit de mounts naar de NAS(sen).

 

Ik heb dus geen probleem, ik kijk mijn opnames vanaf de NAS!! Er wel degelijk problemen en daarover maak ik enkel melding van, dus het feit dat OPenPli7.0RC er een "zooitje" maakt van de mounts van een STB//Pli7.0RC naar een andere STB//Pli7.0RC.  



Re: Mountbeheer bij versie 7 UNO4K #44 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 13 January 2019 - 13:17

Waar ik nog wil toevoegen aan de afgelopen discussie dat vaak wordt gewezen naar Linux en/of PLi daar waar er "netwerk", "mount", "share" (dus SMB) problemen zijn. Dat is verkeerd om geredeneerd. Het is Microsoft die niet over de brug wil komen met alle technische details van z'n disk sharing protocollen (ja, tegen betaling, grapjassen). En daarom moet de open source community het allemaal zelf maar uitzoeken. Dat lukt aardig maar zal nooit zo goed werken als mét die informatie. Dat weet Microsoft en lacht in z'n vuistje.

 

Dát is de kern van het probleem van mounten van Windows. En daarom zeg ik: gebruik gewoon NFS, dat is 100% open en hoeft er dus niet geraden te worden.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Mountbeheer bij versie 7 UNO4K #45 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,621 posts

+1,739
Excellent

Posted 13 January 2019 - 13:41

Ik heb dus geen probleem, ik kijk mijn opnames vanaf de NAS!! Er wel degelijk problemen en daarover maak ik enkel melding van, dus het feit dat OPenPli7.0RC er een "zooitje" maakt van de mounts van een STB//Pli7.0RC naar een andere STB//Pli7.0RC.  

 

Nu snap ik 'm, je rapporteert iets "van horen zeggen"... 

 

Ook daar weet ik niks van, de paar issues van een paar maanden terug, toen ik linux authenticatie weer terug in samba heb in zitten bouwen, zijn al lang opgelost.

 

Als iemand dat probleem heeft (STB -> STB via CIFS) moet die naar voren komen, dan kunnen we er gericht naar kijken. Als dat niet gebeurd blijft het "van horen zeggen" en ook daar kunnen we niks mee...

 

Want nogmaals, niemand van ons heeft dat probleem. En dat heeft niks te maken met "het probleem van tafel schuiven" zoals je lijkt te suggereren, maar als we iets niet kunnen reproduceren dan kunnen we de oorzaak niet vinden, en zonder oorzaak geen oplossing. 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mountbeheer bij versie 7 UNO4K #46 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 13 January 2019 - 13:46

Misschien moet je gewoon eens flashen (via het user interface) omdat een (njghtly) update niet goed gegaan is.. doe je iets automatisch updaten? Dat zou ik zo wie zo nooit doen...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Mountbeheer bij versie 7 UNO4K #47 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 13 January 2019 - 14:44

 

Ik heb dus geen probleem, ik kijk mijn opnames vanaf de NAS!! Er zijn wel degelijk problemen en daarover maak ik enkel melding, dus het feit dat OPenPli7.0RC er een "zooitje" maakt van mounts van een STB//Pli7.0RC naar een andere STB//Pli7.0RC.  

 

Nu snap ik 'm, je rapporteert iets "van horen zeggen"... 

 

Ook daar weet ik niks van, de paar issues van een paar maanden terug, toen ik linux authenticatie weer terug in samba heb in zitten bouwen, zijn al lang opgelost.

 

 

a) Jammer dat je geheugen je af en toe in de steek laat, misschien toch iets beter "tussen de regels doorlezen" en je antwoorden meer afstemmen op het onderwerp zelf i.p.v. gaan reageren op een eigen gecreëerd onderwerp. ( je rapporteert iets "van horen zeggen"... )

 

B) Het is dus niet van horen zeggen, ik heb hier thuis zelf een aantal mounts naar NAS en verschillende STB's met HDD en maak enkel melding van het feit dat RC7.0 nog lang niet volwassen is !!! Zie telkens dat er Mounts naar andere STB's "wegblijven" of ik nu update en/of een verse flash maak. Na een paar keren herstart of anders via menu een paar keren " Mount Opnieuw " laat de mount doen terugkomen.



Re: Mountbeheer bij versie 7 UNO4K #48 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,621 posts

+1,739
Excellent

Posted 13 January 2019 - 15:06

a) Jammer dat je geheugen je af en toe in de steek laat, misschien toch iets beter "tussen de regels doorlezen" 

 

Ja, inderdaad. Maar helaas is het eerste gevolg van hersenschade (waardoor ik al ruim 4 jaar thuis zit) en het laatste van autisme (wat al een leven lang een ellende is). En die twee bij elkaar is geen pretje, dat kan ik je verzekeren.

 

Jij schrijft "ik heb hier thuis zelf een aantal mounts naar verschillende STB's met HDD.. Zie telkens dat er Mounts naar andere STB's wegblijven" en "ik heb geen problemen". Dat heeft niks meer met tussen de regels door lezen te maken, dat is direct met elkaar in tegenspraak.

 

Dus: of je hebt geen problemen, en dit is een non-discussie, of je hebt wel problemen, en dat verwacht ik assistentie bij het oplossen daarvan omdat ik die problemen niet ervaar. Meer smaken zijn er niet. 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mountbeheer bij versie 7 UNO4K #49 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 13 January 2019 - 17:00

 

a) Jammer dat je geheugen je af en toe in de steek laat, misschien toch iets beter "tussen de regels doorlezen" 

 

Ja, inderdaad. Maar helaas is het eerste gevolg van hersenschade (waardoor ik al ruim 4 jaar thuis zit) en het laatste van autisme (wat al een leven lang een ellende is). En die twee bij elkaar is geen pretje, dat kan ik je verzekeren.

 

Jij schrijft "ik heb hier thuis zelf een aantal mounts naar verschillende STB's met HDD.. Zie telkens dat er Mounts naar andere STB's wegblijven" en "ik heb geen problemen". Dat heeft niks meer met tussen de regels door lezen te maken, dat is direct met elkaar in tegenspraak.

 

Dus: of je hebt geen problemen, en dit is een non-discussie, of je hebt wel problemen, en dat verwacht ik assistentie bij het oplossen daarvan omdat ik die problemen niet ervaar. Meer smaken zijn er niet. 

 

 

Dit wordt door jou in een soort van non-discussie gebracht. Onjuiste opvatting van je.

 

1e) Ik heb het gebeuren van het wisselvallige wel en niet mounten enkel gemeld ter ondersteuning, ofwel dat e.e.a. nog niet naar behoren werkt binnen RC7.0 en echt niet rijp is voor een release 7.0 !

 

2e) Neen, ik heb er zelf geen probleem mee. Vindt het leuk om af en toe te kijken hoever het staat met OpenPli7.0RC maar zodra ik zie dat het hier en daar nog schort aan 7.0RC heb ik in een paar tellen een volwassen en op dat moment beter werkende image in gebruik.

 

3e) Welke assistentie kan ik nog meer bieden dan te melden dat het CIF-mounten (en eerder ook nog een aantal andere problemen) nog problematisch en niet stabiel is bij de test versie van OpenPli(RC7.0). ??



Re: Mountbeheer bij versie 7 UNO4K #50 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,621 posts

+1,739
Excellent

Posted 13 January 2019 - 17:09

3e) Welke assistentie kan ik nog meer bieden dan te melden dat het CIF-mounten (en eerder ook nog een aantal andere problemen) nog problematisch en niet stabiel is bij de test versie van OpenPli(RC7.0). ??

 

Zoals ik al gezegd heb:

 

zolang jij dit als enige meld, je geen enkel detail geeft, wij het niet kunnen reproduceren, en we van jou geen hulp kunnen verwachten, is het voor ons een probleem tussen of jou oren, of jou muren. En daarmee is het einde verhaal.

 

Dus, wat is niet stabiel? Tussen waar en waar? Met welke versies van OS? Als je precies wat doet? En is dat altijd of soms? En wanneer wel en wanneer niet?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mountbeheer bij versie 7 UNO4K #51 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 13 January 2019 - 17:09

Hier maak ik ook gebruik van een nas (NFS) en nog een stb (et10k) en ik kan melden dat geen enkel probleem heb met de mounts ze werken altijd ?


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Mountbeheer bij versie 7 UNO4K #52 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 13 January 2019 - 17:16

Ik werk al jaren met NFS en gemount via /etc/fstab omdat ik de mounts nodig heb voordat enigma2 is gestart :) mijn kanalenlijsten staan centraal op de nas.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Mountbeheer bij versie 7 UNO4K #53 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 13 January 2019 - 17:17

Hier maak ik ook gebruik van een nas (NFS) en nog een stb (et10k) en ik kan melden dat geen enkel probleem heb met de mounts ze werken altijd ?

 

Klop Kobus, met RC7.0 aan board heb ik ook altijd een goede mount(s) naar 2 Nas(sen) onderverdeeld in 4 mappen. Het gaat dikwijls fout met de mounts tussen 2 receivers beiden voorzien van OpenPli7.0RC.



Re: Mountbeheer bij versie 7 UNO4K #54 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 13 January 2019 - 17:18

Klop Kobus, met RC7.0 aan board heb ik ook altijd een goede mount(s) naar 2 Nas(sen) onderverdeeld in 4 mappen. Het gaat dikwijls fout met de mounts tussen 2 receivers beiden voorzien van OpenPli7.0RC.

 

Doe kan je toch ook NFS mounten of gaat dat ook mis? 


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Mountbeheer bij versie 7 UNO4K #55 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,621 posts

+1,739
Excellent

Posted 13 January 2019 - 17:20

Het gaat dikwijls fout met de mounts tussen 2 receivers beiden voorzien van OpenPli7.0RC.

 

Tussen welke 2 receivers (merk/type)? Dan kunnen we die uit de kast halen.

 

En wie van de twee is client en wie server? En hoe maak je de mounts? fstab? mount manager? Anders? 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mountbeheer bij versie 7 UNO4K #56 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 13 January 2019 - 17:21

Ik werk al jaren met NFS en gemount via /etc/fstab omdat ik de mounts nodig heb voordat enigma2 is gestart :) mijn kanalenlijsten staan centraal op de nas.

 

We hebben het hier over CIFS mounts tussen twee receivers voorzien van OpenPli7.0RC hetgeen in het verleden of met vorige OpenPli versies of met andere firmware never een probleem was.

 

Zojuist schreef ik aan @Cobus;

 

 met RC7.0 aan board heb ik ook altijd een goede mount(s) naar 2 Nas(sen) onderverdeeld in 4 mappen. Het gaat dikwijls fout met de mounts tussen 2 receivers beiden voorzien van OpenPli7.0RC.



Re: Mountbeheer bij versie 7 UNO4K #57 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 13 January 2019 - 17:25

Ik heb ook cifs mounts tussen de 2 decoders (VU Uno 4k en xtrend et10k) daar heb ik nu maar eens NFS van gemaakt en bij eide heb ik nooit problemen gehad want bij alle decoders zit er een hdd aan en of in en daarom de mounts en de nas gebruik ik om alles wat ik wil bewaren erop te zetten (films opnames enz)


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Mountbeheer bij versie 7 UNO4K #58 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,621 posts

+1,739
Excellent

Posted 13 January 2019 - 17:42

Laat niet onverlet dat het met CIFS ook gewoon moet werken.

 

Uitdaging die ik heb is dat ik wat kan doen aan iets dat "niet werkt", maar lastig aan iets dat "soms niet werkt". En ik wat moeite heb met de "7.0-rc is niet stabiel" uitspraak op basis van 1 persoon die soms iets heeft...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mountbeheer bij versie 7 UNO4K #59 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 13 January 2019 - 17:49

 

Het gaat dikwijls fout met de mounts tussen 2 receivers beiden voorzien van OpenPli7.0RC.

 

Tussen welke 2 receivers (merk/type)? Dan kunnen we die uit de kast halen.

 

En wie van de twee is client en wie server? En hoe maak je de mounts? fstab? mount manager? Anders? 

 

 

Het gaat over CIFS mounts !!!! (onthou mij svp opnieuw de verklaring dat NFS beter is, jullie bieden ook CIFS-mount !) 

 

Ik heb op een plaats nabij de schotels een Vu+Uno4K staan als Server met HDD welke dienst doet als opnamebron.

 

Op de clients Vu+Uno4K en Vu+Duo2 heb ik de Fallback-Tuner/EPG en Timer aanstaan (werkt altijd goed !) en op deze plus nog 2xVu+Duo's heb ik dus CIFS-mounts staan naar ieder ander STB en een 2-tal NAS(sen). Zodra ik een update-flash via Stick, of flash via menu, maar ook dus bij een nightly update bij 1 van de clients of server laat plaatsvinden is er altijd een mount verlies/afwezigheid bij de clients van een paar clients (niet allemaal) en van de server.



Re: Mountbeheer bij versie 7 UNO4K #60 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 13 January 2019 - 17:59

Laat niet onverlet dat het met CIFS ook gewoon moet werken.

 

Uitdaging die ik heb is dat ik wat kan doen aan iets dat "niet werkt", maar lastig aan iets dat "soms niet werkt". En ik wat moeite heb met de "7.0-rc is niet stabiel" uitspraak op basis van 1 persoon die soms iets heeft...

 

Dat het met CIFS ook moet kunnen werken ben ik mee eens. Anders kun je het er beter uitslopen.

 

Iets soms wel of niet werkend is zeker lastig, ikzelf kan dat gemakkelijk oplossen door een andere firmware te kiezen. Bij jullie ligt het probleem dat je dus een niet stabiele release gaat uitbrengen.

 

Tot slot, wat let je op mijn uitspraak simpelweg te negeren. Gewoon doorgaan met je plan om 7.0RC naar een Stable release te introduceren/omzetten. Maak je om mij niet druk, ik heb er geen probleem mee :P




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users