Jump to content


Photo

Oscam met rc7


  • Please log in to reply
156 replies to this topic

Re: Oscam met rc7 #21 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 2 January 2019 - 13:11

Een designfout uit een open-source programma laten halen hoeft geen jaren te duren, toch?
En de systemtime plugin helpt ook niet omdat ook de timeserver niet snel genoeg bereikt wordt. En het is m.i. weer de zoveelste workaround.

Het gaat mij meer om dat gezeur over de cccam die eigenlijk zo gek nog niet werkt.

Wat betreft die oscam-build versie voor enigma1 ben ik bang dat probleem oplossen op een nog lager pitje staat vanwege prioriteiten. Ik durf het niet meer.

Re: Oscam met rc7 #22 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,621 posts

+1,739
Excellent

Posted 2 January 2019 - 13:16

Een designfout uit een open-source programma laten halen hoeft geen jaren te duren, toch?

 

Wie houd je tegen?

 

Ik heb de kennis niet, de Oscam lui houden vol dat ze gelijk hebben (en dat hebben ze niet) en doen dus niks, en niemand anders pakt het op. En dan moet Oscam het herwerken nog accepteren.

 

En de systemtime plugin helpt ook niet omdat ook de timeserver niet snel genoeg bereikt wordt. En het is m.i. weer de zoveelste workaround.

 

Wat voor vage internet verbinding heb jij dan? Mijn boxen hebben in een paar seconden de tijd te maken.

 

Alternatief: bij het opstarten de datum hardcoded op 1-1-2019 zetten, Oscam blijft alleen maar hangen als hij 1-1-1970 ziet...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam met rc7 #23 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 2 January 2019 - 13:24

Waarom nog die ancient dm500 gebruiken als je kaart gewoon in je hoofdontvanger kan... spaar je ook meteen stroom. Die dm500 gebruikt meer dan 20W in standby!

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Oscam met rc7 #24 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 2 January 2019 - 13:38

Ik vind het makkelijk, zo blijven mijn recievers vrij voor experimenten en updates. En het werkt als jaren gewoon probleemloos zolang ik me maar ver van oscam hou. (Beetje overdreven, maar toch)

Re: Oscam met rc7 #25 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 2 January 2019 - 13:46

Kan het niet bewijzen (heb geen oude Enigma1 ontvanger meer in dienst). Heb ooit OScam gebruikt op een DM800HD-PVR. Dat was ook een hele oude versie uit de 1.10 Trunk. Dus ook al lang niet geupdate. Werd gebruikt voor Ziggo kabel. Dat ging ook maar zo..zo... Vaak moeten herstarten. Toen maar CCcam er terug op. En dat werkt tot op de dag van vandaag nog steeds prima..
Ik neig dus naar het gebruik van CCcam op deze oude bak.... OScam vanuit de 1.20 Trunk wordt regelmatig opgewaardeerd en is dus zeker stabieler....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Oscam met rc7 #26 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 2 January 2019 - 13:50

Dan zal die time plugin niet werken, of dat is überhaupt niet het probleem. Feit is dat ik met cccam als client 15 tot 20 seconden eerder beeld heb vanuit koude start dan met Oscam. De plugin heeft daar geen invloed op bij mijn HD51.
Als ik plugin opdracht geef om te synchroniseren dan werkt dat wel, bij opstarten niet.

Maar jullie hoeven me niet te overtuigen hoor, jullie Oscam, ik Ccam, wat maakt het uit?

TS heeft problemen met Oscam i.c.m. PLi7.0 ik heb vergelijkbare problemen gehad welke ik terug kon leiden naar Oscam. Ik wil niet zeggen gebruik Cccam, maar ik geef mijn bevindingen met beidde systemen.

Re: Oscam met rc7 #27 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 2 January 2019 - 14:00

Een designfout uit een open-source programma laten halen hoeft geen jaren te duren, toch?


Wie houd je tegen?

Ik heb de kennis niet, de Oscam lui houden vol dat ze gelijk hebben (en dat hebben ze niet) en doen dus niks, en niemand anders pakt het op. En dan moet Oscam het herwerken nog accepteren.

En de systemtime plugin helpt ook niet omdat ook de timeserver niet snel genoeg bereikt wordt. En het is m.i. weer de zoveelste workaround.


Wat voor vage internet verbinding heb jij dan? Mijn boxen hebben in een paar seconden de tijd te maken.

Alternatief: bij het opstarten de datum hardcoded op 1-1-2019 zetten, Oscam blijft alleen maar hangen als hij 1-1-1970 ziet...
Je schrijft eerst Oscam moet de juiste tijd zien, later zeg je hardcoded 1-1-2019 zetten kan ook want Oscam loopt alleen vast op 1-1-1970.

Dit is tegenstrijdig, wat is het nou?

Re: Oscam met rc7 #28 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 2 January 2019 - 14:04

kan ik enkel beamen - CCcam draait hier ook als een tierelier, nooit problem met gehad.

ooit ook wel oscam geprobeerd, gaf niet als ambras. Als je gewoon een locale kaart hebt OK, maar van zodra je gaat netwerken en dan zeker met externe bronnen is het einde verhaal voor oscam.

waarom gebruik je eigenlijk een oscam client als je server CCcam is ?


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Oscam met rc7 #29 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 2 January 2019 - 14:17

@Jeanclaude

Omdat het hier zo gestimuleerd wordt. Zo valt cccam plotseling per ongeluk uit de feed en is het na flashen niet meer te installeren.
Maar wees gerust, hier alles weer op Cccam.
P.S. ik hoop dat je met 'externe bronnen' niet bedoeld waar ik in 1e instantie aan denk.

Re: Oscam met rc7 #30 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,621 posts

+1,739
Excellent

Posted 2 January 2019 - 14:25

Je schrijft eerst Oscam moet de juiste tijd zien, later zeg je hardcoded 1-1-2019 zetten kan ook want Oscam loopt alleen vast op 1-1-1970.

Dit is tegenstrijdig, wat is het nou?

 

Daar heb je een punt. ;)

 

Ik heb de code er even bijgepakt, en het is nog meer bizar. Het vergelijkt de systeem tijd met de build tijd van de binary, en als die laatste groter is, gaat er een 60 seconden timer lopen waarin Oscam looped wachtende op een betere tijd.

 

Je kunt die 60 seconden instellen met een commandline switch, dus wellicht kun je eens proberen om er "--wait 0" achter te zetten?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam met rc7 #31 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,621 posts

+1,739
Excellent

Posted 2 January 2019 - 14:28

Omdat het hier zo gestimuleerd wordt. Zo valt cccam plotseling per ongeluk uit de feed en is het na flashen niet meer te installeren.

 

Huh? Uit welke lucht tover je dit nu weer?

 

De CCcam packages komen uit de build, die kunnen nergens uitvallen, dat zou betekenen dat de build is mislukt en dan wordt er niks geupdate.

 

Geen fabeltjes de wereld in helpen a.u.b.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam met rc7 #32 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 2 January 2019 - 14:28

@hulkman : o jawel hoor - ben niet te beroerd om dit toe te geven. Ik neem veel op en om ervoor te zorgen dat mijn kaart niet in strafmode beland heb ik er nog een abbo bij een (commerciele) cardserver bovenop gedaan.

ze moeten ons maar geen zulke beperkingen opleggen.


Edited by jeanclaude, 2 January 2019 - 14:29.

DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Oscam met rc7 #33 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 2 January 2019 - 14:30

Je schrijft eerst Oscam moet de juiste tijd zien, later zeg je hardcoded 1-1-2019 zetten kan ook want Oscam loopt alleen vast op 1-1-1970.

Dit is tegenstrijdig, wat is het nou?


Daar heb je een punt. ;)

Ik heb de code er even bijgepakt, en het is nog meer bizar. Het vergelijkt de systeem tijd met de build tijd van de binary, en als die laatste groter is, gaat er een 60 seconden timer lopen waarin Oscam looped wachtende op een betere tijd.

Je kunt die 60 seconden instellen met een commandline switch, dus wellicht kun je eens proberen om er "--wait 0" achter te zetten?
Ik gebruik Oscam niet meer, ik ben er klaar mee, dat dat even duidelijk moge wezen.

Re: Oscam met rc7 #34 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,621 posts

+1,739
Excellent

Posted 2 January 2019 - 14:31

Prima.

 

Je zult alleen toch een keer over moeten, de kans dat er nog updates komen van CCcam is quasi nul, er is blijkbaar nog maar 1 persoon die daar de source van heeft...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam met rc7 #35 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 2 January 2019 - 14:34

nou, er is anders niet zo lang geleden nog een ARM versie gecompileerd geweest. Dus wordt daar toch nog naar gekeken lijkt me.

overigens, waarom zou je iets moeten updaten dat al 10 jaar goed werkt (de nieuwe ARM architectuur even terzijde gelaten).

oscam heeft zowat dagelijks updates - is dat dan beter ?


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Oscam met rc7 #36 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 2 January 2019 - 14:38

Omdat het hier zo gestimuleerd wordt. Zo valt cccam plotseling per ongeluk uit de feed en is het na flashen niet meer te installeren.


Huh? Uit welke lucht tover je dit nu weer?

De CCcam packages komen uit de build, die kunnen nergens uitvallen, dat zou betekenen dat de build is mislukt en dan wordt er niks geupdate.

Geen fabeltjes de wereld in helpen a.u.b.
https://forums.openp...cam#entry970505

Dit probleem had ik ook en is exact wat ik boven beschreef.

#sarcasme aan: De discussie gaat verder alleen over hoe fantastisch Oscam wel niet is, en of we die verguisde cccam maar niet helemaal uit de feeds moeten halen #sarcasme: uit.

Re: Oscam met rc7 #37 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 2 January 2019 - 14:40

Prima.

Je zult alleen toch een keer over moeten, de kans dat er nog updates komen van CCcam is quasi nul, er is blijkbaar nog maar 1 persoon die daar de source van heeft...

De updates van Oscam is quasi -1

Re: Oscam met rc7 #38 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 2 January 2019 - 14:42

@Wanwizzard

Is die ene persoon soms Gutemine, dat zou heel veel ophelderen!

Re: Oscam met rc7 #39 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,621 posts

+1,739
Excellent

Posted 2 January 2019 - 15:54

overigens, waarom zou je iets moeten updaten dat al 10 jaar goed werkt (de nieuwe ARM architectuur even terzijde gelaten).

 

Niet dus, want anders zou het niet crashen, bijvoorbeeld op de lange ECM's van M7. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam met rc7 #40 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,621 posts

+1,739
Excellent

Posted 2 January 2019 - 15:57

https://forums.openp...cam#entry970505


Dit probleem had ik ook en is exact wat ik boven beschreef.

 

Dit gaat over OpenPLi 4, die is al tijden end of live, daar wordt niks meer aan gedaan, en daarom is daar geen ARM versie van CCcam beschikbaar. Die was er namelijk niet toen OpenPLi 4 met pensioen ging.

 

Dat heeft dus niks te maken met wat je eerder schreef.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users