Jump to content

Photo

Oscam met rc7

• Please log in to reply
156 replies to this topic

Re: Oscam met rc7 #41 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,204 posts

+1,798
Excellent

Posted 2 January 2019 - 16:01

Is die ene persoon soms Gutemine, dat zou heel veel ophelderen!

Nee, maar dat zou je wel zeggen. Dit keer is het de parasol.

Oscam heeft tijd op twee plaatsen nodig, voor de timestamp in de logging, en voor timing loops bij zaken als SID limiters en zo. Voor de eerste is de acurate tijd handig maar niet noodzakelijk, voor de tweede is het helemaal niet nodig. Om "eens per 10 seconden" te bepalen is alleen de interval belangrijk, niet de absolute tijd. En kan dat dus beter met een synthetic clock worden afgehandeld. Maar dat snappen ze dus blijkbaar niet.

Een ander groot voordeel van een synthetic clock is dat deze geen last heeft van variaties in de tijd, waar Oscam nu continue over valt, bijvoorbeeld als je zapt naar een transponder waarvan de tijd afwijkt.

Op dit punt doet CCcam het stukken beter.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Oscam met rc7 #42 jeanclaude

• Senior Member
  • 866 posts

+28

Posted 2 January 2019 - 16:30

overigens, waarom zou je iets moeten updaten dat al 10 jaar goed werkt (de nieuwe ARM architectuur even terzijde gelaten).

Niet dus, want anders zou het niet crashen, bijvoorbeeld op de lange ECM's van M7. ;)

daar heb je de dus die prio's voor.

overigens crasht de 2.3.2 versie niet meer op die lange ECM's (deze versie leest dan wel geen CD/TVV kaarten maar werkt prima als client als je je kaarten in een 'gewone' 2.3.0 CCcam server plaatst)

DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Oscam met rc7 #43 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,204 posts

+1,798
Excellent

Posted 2 January 2019 - 16:37

Tja. Dat heb je dus met Oscam allemaal weer niet. ;)

En zo blijven we bezig, ieder zijn meug.

Onze voorkeur blijft Oscam, niet alleen omdat het open source is (en we een hekel aan closed source hebben), maar ook omdat we het zat zijn om dat soort workarounds elke keer weer te moeten uitleggen.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Re: Oscam met rc7 #44 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,888 posts

+485
Excellent

Posted 2 January 2019 - 17:18

overigens, waarom zou je iets moeten updaten dat al 10 jaar goed werkt (de nieuwe ARM architectuur even terzijde gelaten).

Niet dus, want anders zou het niet crashen, bijvoorbeeld op de lange ECM's van M7. ;)

daar heb je de dus die prio's voor.

overigens crasht de 2.3.2 versie niet meer op die lange ECM's (deze versie leest dan wel geen CD/TVV kaarten maar werkt prima als client als je je kaarten in een 'gewone' 2.3.0 CCcam server plaatst)

De prio file is een 'dirty' workaround, het lost niets op maar zorgt dat CCcam niet crasht op een te lange (Viaccess)ecm, op zich is het ene oplossing van niks om een complete CAID te maskeren.

Een beetje softcam heeft zulke hulpmiddelen niet nodig, vandaar dat Oscam een stuk prettiger mee te werken is dan met CCcam.

Ik kan me best voorstellen dat iemand er moeite mee heeft en om die reden lekker bij CCcam blijft, op zich een hele goede reden maar probeer dan niet te zeggen dat CCcam beter is dan Oscam want dat is alleen gebaseerd op het feit dat de ene wel resultaat geeft en de ander niet.

CCcam is gewoon verouderd en werkt 'toevallig' nog omdat er niet veel ingrijpende wijzigingen aan de CA systemen zijn geweest.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Posted Image button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: Oscam met rc7 #45 hulkman

• Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 2 January 2019 - 17:22

Tja, tis maar hoe je het bekijkt.
Het installeren van een prio file in cccam 2.3.0 is een voorbereide optie.
Het instaleren van tijdsync vindt ik pas echt een workaround.

Re: Oscam met rc7 #46 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,204 posts

+1,798
Excellent

Posted 2 January 2019 - 17:25

Normale gebruikers hebben daar helemaal geen last van, tegen de tijd dat Enigma is opgestart is de softcam er ook.

Het is alleen maar een potentieel issue bij kaartservers, en van mensen die die hebben verwacht ik kennis van zaken...

Re: Oscam met rc7 #47 freka

• Senior Member
  • 65 posts

0
Neutral

Posted 2 January 2019 - 19:16

Iets later als de bedoeling was, maar heb mijn box vers. 6.2 geupdate  datum 31-12-18.

Oscam draait prima.

Online flash gedaan naar rc7 , Oscam geeft weer freezes, CCcam draait goed.

Box weer geflaht naar 6.2 datum 31-12-18, Alles werkt weer prima.

Gr,

Fred

VU UNO 4k Se,,Zgemma h2h +zgemma H9.2h, Satenne R3(camper), Synology 918 Nas 2x 4TB, Visiosat + 4 Quad lnb's

Re: Oscam met rc7 #48 mimisiku

• Senior Member
  • 5,516 posts

+115
Excellent

Posted 2 January 2019 - 19:54

Waarschijnlijk is het daarom nog een R elease C andidate...
Heb vandaag de 6.2 in een oude DM8000 moeten flashen (op verzoek van een kennis). Reden: OpenPli 4 heeft geen actieve support meer en bij (snel) zappen een GSOD.. Standaard installatie met OScam 11444 en een CDS kaart. Werkt prima...

Edited by mimisiku, 2 January 2019 - 19:55.

Met één been in het graf..... Helaas

Re: Oscam met rc7 #49 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,204 posts

+1,798
Excellent

Posted 2 January 2019 - 21:25

@freka,

Wel apart, want de versie van Oscam (als het goed is) dezelfde (allebei 11444) voor zowel OpenPLi 6.2-release als 7.0-rc.

Wat je kunt proberen:

In Enigma de softcam op None zetten, en dan met telnet inloggen, en oscam met de hand opstarten:

/usr/bin/oscam --config-dir /etc/tuxbox/config/oscam --pidfile /tmp/oscam.pid --restart 0 --utf8

dit start oscam in de voorgrond, en hopelijk laat het een foutmelding ziet als het crasht.

Re: Oscam met rc7 #50 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,888 posts

+485
Excellent

Posted 3 January 2019 - 00:07

Ik werk al ruim 7 jaar met OsCam (voorheen MPCS) en heb met geen enkele versie last van hickups dus ben ik benieuwd of je ook nog wijzigingen in de setup van Oscam maakt die dat gedrag kunnen veroorzaken.

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Re: Oscam met rc7 #51 hulkman

• Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 3 January 2019 - 08:54

@WanWizzard,

Je hebt gelijk, die discussie klopt niet met mijn tijdsbeeld of besef. En nu documenteer ik niet al mijn acties. Maar in mijn beleving is 7.0rc uitgebracht zonder cccam 2.3.2 en heeft het 2 weken geduurd voordat deze weer vanuit de feed beschikbaar was.
Maar ik was even vergeten dat het hier een rc versie betreft en ik dus geen 100% mocht verwachten, daarvoor excuses.

Re: Oscam met rc7 #52 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 3 January 2019 - 09:53

Nog even een kleine nabrander over Oscam vs. CCcam. Inderdaad hebben de meesten van ons wel een voorkeur, maar dat mag niet betekenen dat andere niet hun eigen voorkeur mogen hebben, omdat wat voor reden dan ook.

Maar er is één ding wat iedereen zich goed moet beseffen, los van alle voorkeuren, en dat is dat CCcam voor het laatst gecompileerd (gelinked) is zo'n acht (?) jaar geleden. Dat betekent dat de ABI richting libc ook van die tijd is. Glibc doet altijd erg z'n best om op ABI-niveau compatitble te blijven, maar dat kan niet altijd. Als je je programma eens in de zoveel tijd, met een nieuwe versie OE (OpenPLi), opnieuw compileert, dan wordt dat vanzelf bijgewerkt zeg maar. CCcam heeft die "bijwerking" al heel lang niet gehad. Het resultaat is dat er ooit een moment komt dat het gewoon niet meer werkt.

Wat dat betreft kun je twee dingen doen, CCcam blijven gebruiken zolang het werkt en dan op enig moment "opeens" over moeten omdat het niet werkt. Of nu alvast overstappen. Wat de keuze wordt, is aan eenieder zelf.

Het enige wat ik straks absoluut NIET wil zien op het forum is weer geroep dat "wij" CCcam "stukgemaakt" hebben of "uit de feed gehaald hebben" enz.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Oscam met rc7 #53 mimisiku

• Senior Member
  • 5,516 posts

+115
Excellent

Posted 3 January 2019 - 10:52

Jullie kúnnen CCcam helemaal niet stuk maken :) want jullie zijn niet de ontwikkelaar ervan.. Dat was het Uvadi team. Jaren geen enkel idee wie daarachter zat en ook niet wie de broncode bezit.. Wel frappant dat er recentelijk een 2.3.1 en 2.3.2 is verschenen voor de ARM ondersteuning die net zo geheimzinnig opduikt.. waag zelfs te betwijfelen of het wel dezelfde personen zijn: sommige kaarten werken niet meer in de nieuwe versie, die in de oude wel werkten.. M7 kaarten (tunneled Seca) doen het niet meer, Irdeto 2 weer wel.. Ik houd het erop dat een nieuwe crew gewoon iets gemaakt heeft (CCcam gedecompileerd??) en hun nieuwe telg gewoon weer CCcam heeft genoemd....

Re: Oscam met rc7 #54 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,888 posts

+485
Excellent

Posted 3 January 2019 - 11:34

Jullie kúnnen CCcam helemaal niet stuk maken :) want jullie zijn niet de ontwikkelaar ervan.. Dat was het Uvadi team. Jaren geen enkel idee wie daarachter zat en ook niet wie de broncode bezit.. Wel frappant dat er recentelijk een 2.3.1 en 2.3.2 is verschenen voor de ARM ondersteuning die net zo geheimzinnig opduikt.. waag zelfs te betwijfelen of het wel dezelfde personen zijn: sommige kaarten werken niet meer in de nieuwe versie, die in de oude wel werkten.. M7 kaarten (tunneled Seca) doen het niet meer, Irdeto 2 weer wel.. Ik houd het erop dat een nieuwe crew gewoon iets gemaakt heeft (CCcam gedecompileerd??) en hun nieuwe telg gewoon weer CCcam heeft genoemd....

Probeer nu eens een keer niet zo bijdehand uit de hoek te komen en probeer eens te lezen wat Erik schrijft ;)

Nu werkt het nog vanwege de libs welke compatible zijn, het kan zomaar zijn dat bij het overstappen naar een nieuwere compiler CCcam niet meer gaat werken om de doodeenvoudige reden dat niet meer voldaan kan worden aan de depencies.

Wij compilen CCcam niet maar bouwen alleen het pakket, CCcam komt als binairy mee.

Re: Oscam met rc7 #55 MaartenM

• Senior Member
  • 158 posts

+3
Neutral

Posted 3 January 2019 - 12:20

Sinds jaar en dag gebruik ik oscam, zowel voor mijn CD-kaarten als voor mijn Franse kaarten (TNTsat en Fransat). Intern, maar zo nu en dan buurten de boxen ook wel eens bij elkaars kaarten. Dat werkt op zich goed, op enkele eigenaardigheden na.

Mijn boxen starten meestal op met NED 1, 2, of 3 HD. Dat zijn kanalen die ik via Ziggo gewoon vrij op mijn C-tuners binnenkrijg. Dat geeft dus meteen beeld. Wanneer ik daarna naar een kanaal zap dat via oscam wordt bekeken, moet ik inderdaad erg lang wachten tot ik beeld heb. Vooral sinds ik met OpenPli 6.2 werk is dat opvallend. Al moet je alleen de eerste keer wachten, wat begrijpelijk is nu ik zie waardoor de wachttijd wordt veroorzaakt.

Kortom, dat 'normale gebruikers er geen last van hebben' is niet helemaal waar. Maar er valt mee te leven, al krijg je wel telkens opnieuw van de rest van de familie commentaar dat het zo lang duurt voordat ze naar b.v. RTL kunnen kijken ;)

Re: Oscam met rc7 #56 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,888 posts

+485
Excellent

Posted 3 January 2019 - 14:45

.... al krijg je wel telkens opnieuw van de rest van de familie commentaar dat het zo lang duurt voordat ze naar b.v. RTL kunnen kijken ;)

Dat is een soort ontmoedigingsbeleid, het is om mensen de kans te bieden of ze wel echt naar die commerciële pulp willen omschakelen ;)

Maar zonder gekheid, dat is inderdaad het enige nadeel van oscam, die moet nu eenmaal een tijd hebben welke na de datum/tijd van het compileren van oscam, ligt.

Zoals reeds eerder gemeld ligt de opstart-datum van de box op 1-1-1970, dat weerhoudt oscam ervan om te starten totdat de juiste tijd via een transponder binnenkomt en de systeemklok van de box correct wordt ingesteld.

Ikzelf ervaar dat niet echt als een probleem, ik reboot dagelijks en mij valt die vertraging niet eens meer op.

Re: Oscam met rc7 #57 mimisiku

• Senior Member
  • 5,516 posts

+115
Excellent

Posted 3 January 2019 - 15:40

Probeer nu eens een keer niet zo bijdehand uit de hoek te komen en probeer eens te lezen wat Erik schrijft ;)
Nu werkt het nog vanwege de libs welke compatible zijn, het kan zomaar zijn dat bij het overstappen naar een nieuwere compiler CCcam niet meer gaat werken om de doodeenvoudige reden dat niet meer voldaan kan worden aan de depencies.
Wij compilen CCcam niet maar bouwen alleen het pakket, CCcam komt als binairy mee.
Wat is er nu weer bijdehand?? Er staat een smiley bij en ik geef aan dat er plots een nieuwere CCcam is verschenen.. Dat de libs en dependancies w.b.t. CCcam 2.3.0 ooit gaan veranderen ligt voor de hand en is helemaal niet tegengesproken..

Re: Oscam met rc7 #58 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,058 posts

+698
Excellent

Posted 3 January 2019 - 15:47

Er staat een smiley bij en ik geef aan dat er plots een nieuwere CCcam is verschenen

Omdat deze versie dingen niet doet die de oude wel doet enz en de herkomst al helemaal 'wazig' is vertrouw ik de bron niet van deze nieuwere CCcam....

Misschien zitten ze ondertussen via 'Verweggistan' de ECMs van jouw kaart te verkopen. Daarom compileer ik liever zelf een Oscam (of gebruik die van de feed van OpenPLi) dan weet ik zeker dat er geen vreemde verrassingen in zitten...

Edited by littlesat, 3 January 2019 - 15:47.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: Oscam met rc7 #59 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,888 posts

+485
Excellent

Posted 3 January 2019 - 16:05

ECM's heb je weinig aan maar de CW's zijn wel interessant ;)

Re: Oscam met rc7 #60 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,058 posts

+698
Excellent

Posted 3 January 2019 - 16:18

Iddd het zijn de CWs die verkocht worden door de payserver scene... Het zijn de ECMs die ongewenst jouw kant op kunnen komen ;)

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users