Jump to content

Photo

Oscam met rc7

• Please log in to reply
156 replies to this topic

Re: Oscam met rc7 #81 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 5 January 2019 - 11:34

Ik heb deze aanpassing in 6.2 gedaan met Notepad++ maar na een herstart zijn mijn wijzigingen weer weg, moet ik eerst enigma stoppen of hoeft dat niet?

Nee, het is een bash scriptje welke niet door enigma2 wordt overschreven, heb je toevallig een update of iets dergelijks gedaan?

Kijk eens met telnet of de aanpassing echt weg is, dat kan je met 'cat' doen of even met 'vi'

vi /etc/init.d/softcam.oscam

(  ':q' intikken om uit vi te komen  )

of

cat /etc/init.d/softcam.oscam

Ik heb gisteren idd een update gedaan vandaar, dan zal ik het via WinScp nog eens proberen. Ik neem aan dat deze wijziging niet meer in 6.2 word doorgevoerd, en nu bij iedere update overschreven word?

73's

PE1AQZ

Re: Oscam met rc7 #82 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 5 January 2019 - 12:28

Helaas nu start oscam helemaal niet meer,..... :( Ik kom niet eens meer in de webif van oscam. Heb de wijziging er weer uitgehaald en start gelijk weer goed op.

73's

PE1AQZ

Re: Oscam met rc7 #83 HPPli

• Senior Member
  • 1,911 posts

+36

Posted 5 January 2019 - 13:12

Gewoon een weekje wachten, zijn de build-servers na een "schopje" wel "opgeladen" of voorzien van de laatste updates/commits afkomstig van de devs.

Updates zoals de OWIF uitbreiding op de FallBackTimer & FallBackEPG en onderstaande commit hebben even wat tijd nodig om op te warmen ;)

Re: Oscam met rc7 #84 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,552 posts

+1,813
Excellent

Posted 5 January 2019 - 14:18

Nee. De 6.2-release build loopt maar eens per week, op maandag, en de rc build loopt op dit moment helemaal niet dank zij een f'up van gfutures... 

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Oscam met rc7 #85 cobus

• Senior Member
  • 4,774 posts

+69

Posted 5 January 2019 - 15:40

Hier werkt de script gewoon.

heb hem even in een zip gezet

Deze dus in root/etc/init.d  zetten en het zou moeten werken.

Attached Files

Groetjes Cobus R

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x)

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

Re: Oscam met rc7 #86 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 5 January 2019 - 16:48

Bedankt, maar hier werkt het dus niet, nog een keer oscam.emu aangepast maar oscam start dan helemaal niet meer op, het is dan een heidense klus om hem weer aan de praat te krijgen.

Zoals gezegd ik gebruik pli 6.2 en krijg het met geen mogelijkheid aan de praat.

Als ik een update wil doen geeft hij allerlei fouten in de upgrade log.

Attached File  upgrade log.png   667.15KB   6 downloads

73's

PE1AQZ

Re: Oscam met rc7 #87 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,187 posts

+699
Excellent

Posted 5 January 2019 - 16:58

Ik zie eigenlijk geen enkele foutmelding daar... Wat daar als fout opgenoemd wordt is gewoon normaal en verwacht...

De emu-pid fout is omdat oscam nog niet draaid en onderaan bij die configs dat het pakketje standaard settings heeft die omgenoemd worden om die van je restore niet te overschrijven.

Edited by littlesat, 5 January 2019 - 16:59.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: Oscam met rc7 #88 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 5 January 2019 - 18:03

Bedankt littlesat, maar helaas wil het hier niet werken, dan wacht ik maar tot jullie het implanteren, of gebeurd dat niet meer voor 6.2?

73's

PE1AQZ

Re: Oscam met rc7 #89 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,552 posts

+1,813
Excellent

Posted 5 January 2019 - 18:57

Ik was het eigenlijk niet van plan.

Helaas nu start oscam helemaal niet meer,..... :( Ik kom niet eens meer in de webif van oscam. Heb de wijziging er weer uitgehaald en start gelijk weer goed op.

Dan ben ik wel benieuwd wat je gedaan hebt, en wat de foutmelding is.

Aanpassing maken, en dan 

/etc/init.d/softcam.oscam restart

in tikken. Foutmeldingen?

Zo ja, post die eens, en ook wat je precies er van hebt gemaakt?

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Re: Oscam met rc7 #90 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 5 January 2019 - 19:26

Ik was het eigenlijk niet van plan.

Dan ben ik wel benieuwd wat je gedaan hebt, en wat de foutmelding is.

Aanpassing maken, en dan 

/etc/init.d/softcam.oscam restart

in tikken. Foutmeldingen?

Zo ja, post die eens, en ook wat je precies er van hebt gemaakt?

Ok, ik zal dat morgen even doen want we zitten nu naar een opname te kijken en als ik nu ga lopen prutsen heb ik echtscheiding, ik ben ook benieuwd waarom dit niet werkt, ik heb geen restart commando gegeven maar gewoon de ontvanger herstart.

73's

PE1AQZ

Re: Oscam met rc7 #91 S_Hopper

• Senior Member
  • 298 posts

+6
Neutral

Posted 5 January 2019 - 19:52

Ik heb de aanpassing gemaakt en Oscam start meteen op. Heb je geen typefout gemaakt? Spatie vergeten ofzo.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note 9

Re: Oscam met rc7 #92 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,552 posts

+1,813
Excellent

Posted 5 January 2019 - 20:26

Of een spatie tussen "--" en "wait". Of maar 1 "-: in plaats van 2. Redenen genoeg waarop het kan mislukken...

Re: Oscam met rc7 #93 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 5 January 2019 - 21:03

Nog een keer alles nauwkeurig ingevoerd,

#!/bin/sh

case "$1" in

start)

ulimit -s 1024

/usr/bin/oscam --wait 0 --config-dir /etc/tuxbox/config/oscam --daemon --pidfile /tmp/oscam.pid --restart 2 --utf8

;;

stop)

kill `cat /tmp/oscam-emu.pid` 2> /dev/null

;;

restart|reload)

$0 stop

sleep 1

$0 start

;;

version)

echo "svn11420"

;;

info)

echo "oscam-emu svn11420"

;;

*)

echo "Usage: $0 start|stop|restart"

exit 1

;;

esac

exit 0

en weer weigert oscam, daarna via putty een restart gegeven maar weer niets

openpli 6.2-release et10000

et10000 login: root
Last login: Sat Jan  5 20:58:22 CET 2019 on pts/0
root@et10000:~# /etc/init.d/softcam.oscam-emu restart
-sh: /etc/init.d/softcam.oscam-emu: not found
root@et10000:~#

Edited by Sagitarius, 5 January 2019 - 21:06.

73's

PE1AQZ

Re: Oscam met rc7 #94 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,552 posts

+1,813
Excellent

Posted 5 January 2019 - 21:15

Hoe kan die nu "not found" zeggen als je hem net hebt aangepast?

Heb je toevallig dat script overschreven of opnieuw aangemaakt, zodat het nu niet meer executable is?

Doe eens:

chmod 775 /etc/init.d/softcam.oscam-emu

en probeer het dan weer eens?

Re: Oscam met rc7 #95 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 5 January 2019 - 21:37

Stond op 766 (WinScp), veranderd naar 775 maar na een herstart weer dezelfde foutmelding not found zoals in mijn eerdere screenshot.

73's

PE1AQZ

Re: Oscam met rc7 #96 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,926 posts

+486
Excellent

Posted 5 January 2019 - 22:35

Dat is wel heel vreemd, maar kan het zijn dat er door windoof iets met de opmaak van het bestand gedaan wordt?

Kan je eens een

dos2unix /etc/init.d/softcam.oscam-emu 

intikken en kijken of het dan nog fout loopt

Als dat niet wil moet je eens de volgende lijn gewoon intikken (of copy/paste), die start oscam net als het script doet, maar dan direct, stoppen kan je dan met een CTRL-C

/usr/bin/oscam --wait 0 --config-dir /etc/tuxbox/config/oscam --daemon --pidfile /tmp/oscam.pid --restart 2 --utf8

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: Oscam met rc7 #97 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 5 January 2019 - 22:41

Ik heb de 3 bestandjes softcam.None en softcam.oscam en softcam.oscam-emu uit mijn goed werkende ET8000 gekopieerd en die in de ET10000 gezet door eerst de oude niet werkende bestanden gewist, na een herstart werkt oscam dan weer als vanouds. Wie het weet mag het zeggen, kennelijk gaat deze wait toevoeging niet op in 6.2.

Ik laat het dus maar zo, oscam startte altijd prima....

73's

PE1AQZ

Re: Oscam met rc7 #98 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 5 January 2019 - 22:52

Dat is wel heel vreemd, maar kan het zijn dat er door windoof iets met de opmaak van het bestand gedaan wordt?

Kan je eens een

dos2unix /etc/init.d/softcam.oscam-emu 

intikken en kijken of het dan nog fout loopt

Als dat niet wil moet je eens de volgende lijn gewoon intikken (of copy/paste), die start oscam net als het script doet, maar dan direct, stoppen kan je dan met een CTRL-C

Heb dit gedaan maar aangezien de boel weer werkt zal het niet opstarten probleem zich niet voordoen, en ja windows daar ligt het niet aan ik gebruik WinScp een echte FTP, FTPS, SCP, SFTP, WebDAV or S3 file transfer / editor onder Windows die de files niet vernacheld, een echt top programma voor dit soort werk.

Ik zal het morgen nog een keer proberen met de hints die jij gaf, bedankt alvast voor de moeite.

73's

PE1AQZ

Re: Oscam met rc7 #99 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,187 posts

+699
Excellent

Posted 5 January 2019 - 23:16

Je kunt in Windows gewoon in de explorer (ja dat ding waar je de files mee ziet) gewoon een netwerk search doen en je box vinden of gewoon \\ip.van.je.box typen... geen speciale programma’s (de de boel ook kunnen verpesten) nodig.....

Edited by littlesat, 5 January 2019 - 23:17.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: Oscam met rc7 #100 Jork

• Senior Member
  • 825 posts

+13
Neutral

Posted 5 January 2019 - 23:27

Ik gebruik een raspberry pi in een andere ruimte en stream de gedecodeerde content op de STB met OpenPli/ Oscam met rc7 naar deze RPi 3

Moet zeggen dat de Raspberry beeld stabiliteit nu stuk beter is met rc7 dan met de vorige 6.2.

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users