Jump to content

Photo

Hoe teletekst-ondertitels links uitlijnen in FFMPEG

• Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 PliPi

• Member
  • 13 posts

0
Neutral

Posted 7 January 2019 - 11:13

Met de info gegeven in topic https://forums.openp...titeling/page-3 kon ik naast de forum help en de hulp van iemand in levenden lijve ter plekke het probleem 'verkleinen'oplossen.

Nu rest  nog het probleem van het uitlijnen van teletekst-ondertitels.
In pli is er de mooie mogelijkheid om de teletekst-ondertitels links of rechts of midden uit te lijnen.
Als we met ffmpeg linux de ondertitels willen uitlijnen, voordat we de .ts opname willen converteren, dan weten we niet hoe dat te doen.
Het is 1 blok regels  dat weliswaar te verschuiven is, maar de ondertitels zelf blijven standaard gecentreerd binnen dat blok.
Hoe kun je  de teletekst-ondertitels links uitlijnen?

Re: Hoe teletekst-ondertitels links uitlijnen in FFMPEG #2 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 44,379 posts

+483
Excellent

Posted 8 January 2019 - 20:27

Ik begrijp niet helemaal wat "we" met ffmpeg willen doen, maar je kunt de ondertitels gewoon links, midden of rechts laten uitlijnen. Het effect daarvan is niet altijd heel goed, als de zender korte regels maakt. Je kunt er dan voor kiezen om "herformatteren" aan te zetten.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E/9E/4.8E/0.8W/5W via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
* Ziggo digital cable TV (FTA)
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Hoe teletekst-ondertitels links uitlijnen in FFMPEG #3 PliPi

• Member
  • 13 posts

0
Neutral

Posted 8 January 2019 - 21:52

Wat "we" met ffmpeg doen staat duidelijk in het genoemde topic: verkleinen van *.ts bestand naar *.mkv  MET tt ondertitels. ;)

Geheel gebeurd onder lubuntu command line.

"Herformatteren" aan  zetten lijkt me geen commando :)

Re: Hoe teletekst-ondertitels links uitlijnen in FFMPEG #4 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 44,379 posts

+483
Excellent

Posted 10 January 2019 - 20:26

Ik doe m'n best om te begrijpen wat je wilt.

Begrijp ik goed dat deze vraag dan niet over enigma gaat maar over ffmpeg? Misschien handig om te vertellen wat je al gedaan hebt met voorbeelden en wat er dan niet goed gaat?

Overigens als je in ffmpeg -sc copy gebruikt, dan gaan de subs gewoon de mkv in. Dat is wat je wilt, niet inbranden in het beeld.

Edited by Erik Slagter, 10 January 2019 - 20:27.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E/9E/4.8E/0.8W/5W via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
* Ziggo digital cable TV (FTA)
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users