Jump to content


Photo

Plots geen NPO meer via DVB-T


  • Please log in to reply
164 replies to this topic

Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #41 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 14 February 2019 - 18:57

Niet echt, zoals gezegd, ik krijg hier alleen maar fatsoenlijk ontvangst met een antenne op het dak, met een binnen antenne is het doffe ellende.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #42 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 14 February 2019 - 19:12

Voor zover ik weet support KPN het ook alleen met een buitenantenne. Ik vermoed dat Wanwizard wel eens erg dicht bij de waarheid zou kunnen zitten.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #43 PliPi

  • Senior Member
  • 454 posts

+1
Neutral

Posted 14 February 2019 - 19:21

Hier hangt zo'n klein zwart kastje van digitenne buiten, deed het altijd goed. Tot de omschakeling.

Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #44 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 14 February 2019 - 19:46

Ook daar kunnen problemen mee zijn natuurlijk. Ik heb zelf meer ervaring met uitrichten van schotels, maar misschien dat hier iemand wel wat tips heeft...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #45 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 14 February 2019 - 20:47

Ik heb geen idee hoe KPN dat doet, en wat voor "kastje" dat is. Hier worden gewoon ouderwetse corner-reflectors (in de vorm van een pijl) gebruikt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #46 XRayhTec

  • Senior Member
  • 439 posts

+8
Neutral

Posted 14 February 2019 - 22:09

PliPi geeft aan dat hij de toren kan zien. Hoeveel km zit je er van af? Lijkt mij dat er signaalsterkte genoeg moet zijn.

607xRAYHTECV13

ET4x00RAYHTEC4.0

XP1000RAYHTEC7B

H9COMBORAYHTEC9b


Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #47 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 14 February 2019 - 22:16

Ik denk dat de enige methode is gestructureerd uit te zoeken waar het aan ligt: Een andere ontvanger op dezelfde kabel aansluiten, een andere antenne proberen e.d. Het kan een uitdaging zijn om aan het benodigde materiaal te komen daarvoor, maar ik denk dat er geen andere mogelijkheid is: Blijven staren naar het apparaat zal geen vruchten afwerpen.



Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #48 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 14 February 2019 - 22:42

Ik heb ook zicht op zo'n straalpaal van KPN en heb echt geen antenne nodig om die signalen te ontvangen, een draadje of een stukje tin (draad) in de antenne aansluiting volstaat.

Ik denk dat na het inscannen van de signalen de verkeerde NPO uit de lijst wordt gekozen, of staat er maar 1 NPO in de lijst?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #49 edmund

  • Senior Member
  • 460 posts

+1
Neutral

Posted 15 February 2019 - 00:26

En een nieuwe codec. HVEC/H.265  ipv MPEG2, waardoor voor het nieuwe signaal meestal een UHD ontvanger nodig is. De commerciële kanalen zijn bij het nieuwe Digitenne alleen nog maar op een KPN huurontvanger te zien. De NPO en regionalen blijven FTA.

 

En een nieuwe codec. HVEC/H.265  ipv MPEG2, waardoor voor het nieuwe signaal meestal een UHD ontvanger nodig is. De commerciële kanalen zijn bij het nieuwe Digitenne alleen nog maar op een KPN huurontvanger te zien. De NPO en regionalen blijven FTA.

FTA, wat betekent dat bij de KPN? Vorig jaar belde ik met KPN, ze wisten erg weinig te vertellen.

Ze gingen omschakelen naar DVB2 en daarmee was het vrij te ontvangen ned 1 2 en 3 afgelopen.

Of ze het FTA noemen, geen ideen maar je moest wel een KPN kaart kopen om het te kunnen zien

vertelde ze me.

Kan iemand met uit ervaring vertellen of een (UHD)TV met DVB2 ned 1 2 en 3 nog kan ontvangen?

zonder kaart of abonnement bedoel ik dan.



Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #50 XRayhTec

  • Senior Member
  • 439 posts

+8
Neutral

Posted 15 February 2019 - 05:06

NL 1,2,3,tv gelderland en flevoland kan ik hier zonder kaart of abonnement kijken.(laptop met dvb-t2 stick)

607xRAYHTECV13

ET4x00RAYHTEC4.0

XP1000RAYHTEC7B

H9COMBORAYHTEC9b


Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #51 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 15 February 2019 - 07:33

Met een dvb-t(1) stick of tuner gaat dat ook nooit meer lukken... je hebt nu echt een dvb-t2 tuner nodig!

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #52 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 15 February 2019 - 10:06

Gelukkig hebben mijn Zgemma h2h en mijn Philips tv al en dvb-t2 tuner aan board, alleen word het mij niet duidelijk welke regio of mijn woonplaats al overgegaan is op dvb-t2. :wacko:


Edited by Sagitarius, 15 February 2019 - 10:07.

73's

PE1AQZ


Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #53 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 15 February 2019 - 10:34

Ik heb hier een DM525-Combo als testbakje. Die doet de Duitse DVB-T2 H.265 HEVC. Ga dat testen als het hier omgezet wordt.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #54 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 15 February 2019 - 10:34

FYI

https://www.totaaltv...naar-dvbt2hevc/


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #55 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 15 February 2019 - 10:34

TS heeft volgens mij wel degelijk een T2 tuner.

 

Ik denk eerder dat KPN van FTA naar FTV is gegaan, gratis kijken maar dan wel met encryptie.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #56 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 15 February 2019 - 10:36

Zoals gewoonlijk staan daar meerdere fouten in. O.a. dat je een 4k TV of decoder nodig hebt om HEVC te kijken. Er staat ook niks in of FTA wellicht FTV is geworden.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #57 PliPi

  • Senior Member
  • 454 posts

+1
Neutral

Posted 15 February 2019 - 10:49

Erik Slagter heeft gelijk:Digitaler Combo Receiver E2 Linux Full HD, 2 x DVB-S2 Tuner, 1 x DVB-S2/T2/C Tuner
https://edision.de/p...ceiver/os-mega/

Voor de engelstaligen: https://www.dvbmarke...le-2xs2t2c-hevc

In Duitsland is ook DVB-T2 en daar krijgt dit apparaat een 'sehr gut' label.



Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #58 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 15 February 2019 - 11:01

TS heeft volgens mij wel degelijk een T2 tuner.

 

Ik denk eerder dat KPN van FTA naar FTV is gegaan, gratis kijken maar dan wel met encryptie.

 

Dat denk ik niet, want:

 

NL 1,2,3,tv gelderland en flevoland kan ik hier zonder kaart of abonnement kijken.(laptop met dvb-t2 stick)

 

... had dan nooit gekund.



Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #59 PliPi

  • Senior Member
  • 454 posts

+1
Neutral

Posted 15 February 2019 - 11:06

Misschien dat volgende iets verklaart, maar ik kan dat niet beoordelen , ben niet thuis in deze materie. Het gaat over Friesland dat nog verandert word.
https://forum.kpn.co...html#post725067

 

De frequenties

 

Onderdeel van de vergunning die we hebben gekregen is dat ook de frequenties aangepast moeten worden. Hiervoor moet ook de antennewizard in de nieuwe ontvangers aangepast worden. Dit wordt gedaan met een software-update. Vanaf 4 februari is die beschikbaar voor de ZTE ontvanger. Vanaf 12 februari voor de Rebox. Na de update heeft de ZTE versie 32 en de Rebox versie 23.

Het daadwerkelijk wijzigen van de frequenties doen we later pas, behalve in regio 2.1 en regio 1. Zodra we op de 26e de mast in Leeuwarden omzetten naar DVB-T2 passen we ook daar, en in regio 1, de frequenties aan. Dat betekent dat ook klanten in regio 1 de volgende ochtend opnieuw zenders moeten gaan zoeken.


Edited by WanWizard, 15 February 2019 - 11:10.


Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #60 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 15 February 2019 - 11:09

 

TS heeft volgens mij wel degelijk een T2 tuner.

 

Ik denk eerder dat KPN van FTA naar FTV is gegaan, gratis kijken maar dan wel met encryptie.

 

Dat denk ik niet, want:

 

NL 1,2,3,tv gelderland en flevoland kan ik hier zonder kaart of abonnement kijken.(laptop met dvb-t2 stick)

... had dan nooit gekund.

Maar zit XRayhTec in een gebied waar al geupgrade is dan?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users