Jump to content


Photo

Plots geen NPO meer via DVB-T


  • Please log in to reply
164 replies to this topic

Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #141 PliPi

  • Senior Member
  • 454 posts

+1
Neutral

Posted 23 February 2019 - 22:20

@littlesat Bedankt, goed verstopt die kanalenlijst, had al het hele menu doorgeploegd, maar nu eindelijk voor mekaar.

Edited by PliPi, 23 February 2019 - 22:21.


Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #142 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 24 February 2019 - 08:22

En wat dan nog... zelfs kan je TV alleen al DVB-T2 aan dan kan je nog alleen de NPO en de regionale ermee ontvangen. Voor de 'rest' ben je verplicht een kassie bij KPN te huren... :(


Die 'rest' is toch helemaal niet interessant; het gaat juist om de NPO & regionale kanalen.

1 transponder met NPO voor mij genoeg. Die rest zou mij moeten betalen om ontvangen te willen worden. Geen FTA zelfs maar GPV .Getting Payed to be Viewed

Precies!

Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #143 bobbibob

  • Senior Member
  • 64 posts

+1
Neutral

Posted 9 July 2019 - 21:06

Hallo,

 

Mag ik het ook nog even proberen?  :) Vu+ DUO2 en Vu+ Turbo USB DVB-T2/C

Openpli 7, Laatste versie. 

Ik kan scannen, nieuwe zenders worden gevonden, radio werkt, tv alleen audio. (allen FTA)

Iemand tips voor mij...

Hoop dat jullie kunnen helpen. 

 

Bob 



Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #144 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 9 July 2019 - 21:13

Voor de zoveelste keer! Zonder H.265 HEVC géén beeld. De Duo2 heeft geen H.265 HEVC hardware...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #145 mrbeam

  • Senior Member
  • 300 posts

+6
Neutral

Posted 9 July 2019 - 21:13

Hallo,

 

Mag ik het ook nog even proberen?  :) Vu+ DUO2 en Vu+ Turbo USB DVB-T2/C

Openpli 7, Laatste versie. 

Ik kan scannen, nieuwe zenders worden gevonden, radio werkt, tv alleen audio. (allen FTA)

Iemand tips voor mij...

Hoop dat jullie kunnen helpen. 

 

Bob 

Nieuwe ontvanger kopen die HEVC decoder heeft (bij voorekeur 4k model).


Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x FBC, DVB-T2, DVB-C USB), Octagon SF4008 (dual DVB-S2, DVB-T2 & DVB-C USB), Mutant HD51 (DVB-S2 & DVB-T2), TBS6920 & TBS6925


Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #146 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,599 posts

+1,739
Excellent

Posted 9 July 2019 - 21:17

Iemand tips voor mij...

 

Ja, koop een nieuwe box, met een SoC die HEVC support heeft. In multi-tuners kom je dan bij een 4K box uit, of bij een enkele DVB-S+C/T box (zoals een Zgemma vanaf de H6, of sommige Edisions).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #147 bobbibob

  • Senior Member
  • 64 posts

+1
Neutral

Posted 9 July 2019 - 21:28

Hallo,

 

Aan degene die gewoon antwoord geven, dank.... 

 

Aan degenen die geen beleefdheid kunnen opbrengen. Ik stel gewoon een vraag, daar is dit toch voor? Mijn config stond in het pagina's lange gedetailleerde technische  relaas niet vermeld. En als het dan al zo een domme vraag is: let it go.... laat mij lekker in mn sop gaar koken of neem een rustgever. 

 

Fijne avond aan allen. 



Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #148 Alex_NL

  • Senior Member
  • 1,953 posts

+10
Neutral

Posted 10 July 2019 - 00:02

Ja, gebied 2. Doetinchem om precies te zijn. 12-2 overgegaan. Met de dvb-t1 stick niets meer te ontvangen. Met een astrometa dvb-t2 stickje de zenders zoals genoemd. De rest is gecodeerd. Met een harkantenne op zolder ook de Duitsers te ontvangen.

Op welke ontvanger heb je die Astrometa DVB-T2 werkend? En met welke drivers dan?
Ik heb die stick op een VU+ Zero 4k maar ik kan alleen maar kiezen voor DVB-T, geen DVB-T2.


Dreambox DM920:2x Triple tuner (2x DVB-S2X MIS and DVB-C/T2) Xtrend ET10000: 2x DVB-S2, 2x DVB-C, IPTV Xtrend ET9500 (defect)
Channel Master 120cm offset + Black Ultra LNB (Ku-band): 42°E-37,5°W - 100cm SAB draaibaar: 45.1°E-60°E - 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E
DVB-T2 en DAB via een combi VHF/UHF-antenne op zolder gericht op Schoten.


Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #149 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 10 July 2019 - 05:36

Voor de zoveelste keer! Zonder H.265 HEVC géén beeld. De Duo2 heeft geen H.265 HEVC hardware...

Er hangt een usb turbo aan!!!

Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #150 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 10 July 2019 - 06:46

Ja en dus?? Het blijft een ontvanger zonder H.265, dus ongeschikt.

Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #151 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 10 July 2019 - 06:55

Die turbo maakt ontvangst mogelijk, maar dan heb je op een vu+duo2 geen beeld omdat die ontbanger hevc, de nieuwe verbeterde beeld codec niet aan kan. Dat wordt dus buiten de turbo ook nog de test van de ontvanger vervangen helaas. :(

Edited by littlesat, 10 July 2019 - 06:55.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #152 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 10 July 2019 - 09:04

Die turbo maakt ontvangst mogelijk, maar dan heb je op een vu+duo2 geen beeld omdat die ontbanger hevc, de nieuwe verbeterde beeld codec niet aan kan. Dat wordt dus buiten de turbo ook nog de test van de ontvanger vervangen helaas. :(

aha ok duidelijk....

Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #153 bobbibob

  • Senior Member
  • 64 posts

+1
Neutral

Posted 10 July 2019 - 09:32

littlesat, on 10 Jul 2019 - 07:55, said:snapback.png

Die turbo maakt ontvangst mogelijk, maar dan heb je op een vu+duo2 geen beeld omdat die ontbanger hevc, de nieuwe verbeterde beeld codec niet aan kan. Dat wordt dus buiten de turbo ook nog de test van de ontvanger vervangen helaas.  :(

 

De "test van de ontvanger vervangen"? Wat bedoelt u daarmee?

 

Graag!

Bob



Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #154 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 10 July 2019 - 09:41

Ik bedoelde de rest (type test moet rest) van de ontvanger vervangen. Je VU+Duo2 is niet geschikt voor de nieuwe codec norm die Digitenne gebruikt. Je moet eigenlijk aan de UHD ontvanger. De VU+Duo2 is te oud voor Digitenne.


Edited by littlesat, 10 July 2019 - 09:42.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #155 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 10 July 2019 - 09:45

Bij een ontvanger zitten de codecs, zeg maar video omvormers, wel of niet in de silica van de chip, als er 1 mist die essentieel is om beeld te kunnen laten zien, zoals in dit geval, dan krijgt je nooit beeld en je kunt codecs er dus ook niet in stoppen, zoals bij een PC, daar is het software en hier hardware (chip), ik hoop dat het duidelijk is.. :)


Edited by 40H3X, 10 July 2019 - 09:46.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #156 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 10 July 2019 - 10:48

Ik snap niet waarom mensen zo boos worden op een ander terwijl ze zelf niet willen lezen. Het is al 2 jaar bekend dat Digitenne T2 zou worden uitgezonden in H.265 HEVC. Ook is vermeld dat 'oude' ontvangstapparatuur DUS dient te worden vervangen. Nu is het moment dan daar (Noord-Holland gisteren overgegaan als laatste regio) en nu verbaasd lopen reageren dat het 'plots' niet meer werkt. Een losse tuner kopen (met H.265 HEVC) heeft geen zin als de weer te geven hardware deze mogelijkheid niet ondersteunt. De tuner mag het dan kunnen ontvangen, de demuxer/SoC moet de gegevens weer naar beeld omzetten. De oude VU+ en doen dat niet en dat kun je ook niet aanpassen.. Nieuwe ontvanger kopen dus..

Is FTA voldoende dan zijn er ontvangertjes genoeg voor een heel redelijk bedrag verkrijgbaar.

Ik heb hier een aantal VU+ Zero 4K DVB-C/T2 die dat kan en een DM525-Combo die zelfs DVB-C én DVB-T2 beide actief kan hebben.. Gisteren even getest en dat werkt gewoon..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #157 XRayhTec

  • Senior Member
  • 440 posts

+8
Neutral

Posted 10 July 2019 - 10:59


Ja, gebied 2. Doetinchem om precies te zijn. 12-2 overgegaan. Met de dvb-t1 stick niets meer te ontvangen. Met een astrometa dvb-t2 stickje de zenders zoals genoemd. De rest is gecodeerd. Met een harkantenne op zolder ook de Duitsers te ontvangen.

Op welke ontvanger heb je die Astrometa DVB-T2 werkend? En met welke drivers dan?
Ik heb die stick op een VU+ Zero 4k maar ik kan alleen maar kiezen voor DVB-T, geen DVB-T2.
Astrometa stick heb ik hier niet op een stb draaien. Ik geloof dat je een kernel hoger dan 4.10 moet hebben voor ondersteuning.

607xRAYHTECV13

ET4x00RAYHTEC4.0

XP1000RAYHTEC7B

H9COMBORAYHTEC9b


Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #158 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,638 posts

+459
Excellent

Posted 10 July 2019 - 11:00

Ik snap niet waarom mensen zo boos worden op een ander terwijl ze zelf niet willen lezen. Het is al 2 jaar bekend dat Digitenne T2 zou worden uitgezonden in H.265 HEVC. Ook is vermeld dat 'oude' ontvangstapparatuur DUS dient te worden vervangen. Nu is het moment dan daar (Noord-Holland gisteren overgegaan als laatste regio) en nu verbaasd lopen reageren dat het 'plots' niet meer werkt. Een losse tuner kopen (met H.265 HEVC) heeft geen zin als de weer te geven hardware deze mogelijkheid niet ondersteunt. De tuner mag het dan kunnen ontvangen, de demuxer/SoC moet de gegevens weer naar beeld omzetten. De oude VU+ en doen dat niet en dat kun je ook niet aanpassen.. Nieuwe ontvanger kopen dus..

Is FTA voldoende dan zijn er ontvangertjes genoeg voor een heel redelijk bedrag verkrijgbaar.

Ik heb hier een aantal VU+ Zero 4K DVB-C/T2 die dat kan en een DM525-Combo die zelfs DVB-C én DVB-T2 beide actief kan hebben.. Gisteren even getest en dat werkt gewoon..

Ik snap dat er mensen zijn die dat niet begrijpen, die zitten niet zo diep in de materie als jij zit, ze weten mogelijk niet eens wat HEVC en dergelijke, inhoudt en denken dat ze er alleen met het vervangen van een DVB-T2 tuner in hun bestaande hardware, wel zijn.

Niet iedereen zit bovenop de hobby, er bestaan dus ook nog 'gewone gebruikers', hou daar rekening mee.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #159 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,599 posts

+1,739
Excellent

Posted 10 July 2019 - 14:01

Het is net zo'n gevalletje als destijds met de DM7025.

 

Die kon DVB-S2 ontvangen, maar de SoC deed geen MPEG4, alleen MPEG2. En dus kon deze geen HD op de box laten zien, maar wel streamen (want dan doet de client het werk, in plaats van de SoC). 

 

Hetzelfde speelt hier. HEVC / H.265 is een feature van de SoC (de chipset in de box), en niet van de tuner.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Plots geen NPO meer via DVB-T #160 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 10 July 2019 - 14:09

Misschien een slotje hierop zetten?

Het issue light niet aan OpenPLi, maar aan ontvangers waarvan de hardware wat betreft het FTA-digitenne aanbod 'game-over' is...


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users